|
| كواليس الحياة من حمادة الساهر | |
|
+21أحمد عادل مريم لميس أميرة العذاب محمد الرومانسى محمد الحاوى ياسمين عادل ريهام صدفه المجنونه محمدعبد السلام رزق توته محمود محمد عبد العظيم queen مدام ريم هند السيد فرغلى كلمه حلوه magic princess سمر حمادة الساهر 25 مشترك | |
كاتب الموضوع | رسالة |
---|
magic princess شخصيه هامه
برج العضو : الرصيد : 1256 العمر : 36 العمل : - المزاج : تمام الخبره : 18/04/2009 النقاط : 13480
| موضوع: رد: كواليس الحياة من حمادة الساهر 2009-06-06, 7:30 am | |
| | |
| | | توته شخصيه هامه
برج العضو : الرصيد : 1661 العمر : 39 العمل : طالبه جامعيه المزاج : رومانسى الخبره : 08/02/2008 النقاط : 13445
| موضوع: رد: كواليس الحياة من حمادة الساهر 2009-06-06, 7:35 am | |
| | |
| | | حمادة الساهر مشرف سابق
برج العضو : الرصيد : 996 العمر : 33 العمل : طالب المزاج : انطوائى ورمانسى وميال للفكاهة الخبره : 17/03/2008 النقاط : 12985
| موضوع: رد: كواليس الحياة من حمادة الساهر 2009-06-09, 1:12 am | |
| الحلقة الخامسة فى طريق العوده للمنزل لم تستطع شيرين
التوقف عن التفكير فى حسام
هوه انا بحب حسام و اللا ايه ؟؟
ايه اللى ضايقنى اوى لما لقيت واحده بتسلم عليه
و بتدلعه وتقوله يا حس انا مالى اساسا
طب هوه كمان كان مكسوف اوى و متضايق ليه
انى شفتها معاه ؟؟
ايه يا شيرين تكونشى هى دى الكهرباء
انا بس بطنى بتوجعنى كل ما اكون رايحه اشوفه
هوه الحب بييجى فى البطن و اللا ايه ؟
بس بافرح لما باشوفه اوى
والحمد لله ان البنت دى كانت مجرد زميلته فى
الدفعه سنتين قبل ما تخيب و تسقط و شكله مش
طايقها كمان
بس ليه هوه كان
مهتم اوى يقولى انها مجرد زميله
هوه بان على انى انا غيرانه و اللا ايه
بس الحمد لله ما فهمتش اى حاجه فى الاناتومى
برضه
يمكن اضطر بقه اخد درس عنده و خلاص
بس هوه بيشرح حلو حسيت كده يعنى من
اخلاصه بس انا كنت مشغوله بيه هوه
ايديه .......زى الفنان الراجل فعلا بيبان من ايديه
...... . و عينيه ......................
ليه لما بيبصلى مش بحس انه بيبص على زى كل
الناس
لا بحس انه بيبص جوايا و ما بقاش قادره احول
نظرى عنه و لا حتى قادره ابص له
يمكن هوه ده الحب اللى طول عمرى اسمع عنه
من غير ما اجربه .............ا
مش ممكن ال***********ه اللى اسمها هند دى ... انا مش
مصدقها حقيقى يعنى
انا مشفتهاش من سنه تيجى كده زى القضا فى
نفس معاد شيرين
هوه انا بحب شيرين و اللا ايه , ليه كنت خايف
اوى تشوف هند عندى ..........
بس هى بتغير و اللا ايه ؟ لا ما عتقدش دى بس
ممكن تضايق عشان اديتها معاد و لقتنى مشغول
انا حاسس انى ما عرفتش اشرح لها و لا كلمه ,
متلخبط و كل ما ابص لعينيها الاقى حاجه
تشدنى و اتلخبط زياده و اتوتر ليه
ممكن يكون ده حب ؟؟
طب وهند كانت ايه ؟ لا يا حسام عمرك ما حبتها . هى طول عمرها بتفرض نفسها عليك و انت
عمرك ما حسيت بيها ........
دخلت شيرين الى المنزل هائمه و قبلت امها ثم
رن جرس الهاتف
منال : ايه الاخبار يا شيرى شيرين : كنت فين يا منال طول النهار انت مش قلتى خالد جايلك الكليه النهارده ؟ منال : لا مانا خرجت انا هوه شويه بره الكليه ناكل ايس كريم شيرين : خرجت معاه ؟ فى عربيته ؟؟ منال : ايوه و فيها ايه مش زميلى شيرين : بصى يا منال احنا طول عمرنا كنا فى مدراس راهبات و كنا بنات بس لكن ده مش معناه ان اول مانشوف الولاد نتهبل و ننسى نفسنا افرضى باباكى او حد من اخواتك شافك منال : هاها من نعم ربنا علينا ان القاهره واسعاااه ما تخافيش انتى بس ده احنا ما قعدناش ساعتين على بعض شيرين : انا خايفه عليكى يا منال هما الساعتين دول شويه يعنى ربنا يسترها منال : المهم انتى عملتى ايه النهارده مع حسام شرحلك السكشن ؟ شيرين: ايوه و ما فهمتش حاجه دى ماده صعبه اوى ماتيجى ناخد درس منال : اه طبعا ماناخدش ليه بكره اروحله المكتب و اطلب منه يدينا درس شيرين : صحيح يا منال ؟ وناخده عندى فى البيت ايه رايك منال : طبعا يا ست هانم ما طول عمرنا بناخد عندكم يعنى حناخد فين يعنى ّ!!! و فى اليوم التالى ذهبت منال لمكتب حسام
منال : صباح الخير يا دكتور حسام : صباح النور يا انسه منال : و الله انا كنت بس عايزه اتفق مع حضرتك على درس عشان احنا مستصعبين الماده شويه و طلبات حضرتك اوامر حسام : انا مش بادى دروس يا انسه شوفى حد تانى فى القسم منال : لييه بس يا دكتور ده حضرتك اللى بتدرسلنا فى السكشن و احسن ناخد عندك عشان يبقى الكلام واحد و بعدين ده شيرين حاتزعل اوى اوى حسام و قد لمعت عيناه : شيرين ؟؟ منال : ايوه مانا وهى حاناخد مع بعض عندها فى البيت لو ما عندكش مانع حسام : وهى ما جتش معاكى ليه منال : اصلها تعبانه النهارده و ما جتش مامتها قلقت عليها من ساعة ما اغمى عليها و خدتها للدكتور النهارده حسام : الف سلامه عليها خلاص نبدا الاسبوع الجاى يوم السبت ان شاء الله ممكن العنوان منال : ثوانى و اكتبه لحضرتك هوه و التليفون عشان لو فيه اى تغيير . و شكرا يا دكتور الف شكر
ثم على الموبايل
منال : تمام يا فندم السبت الجاى ان شاء الله حايكون عندك فى البيت شيرين : وافق بسهوله كده منال : لا مش بسهوله وافق لما عرف ان حضرتك حتاخدى معايا مش قلت لك فيه حاجه و النبى يا ريت ده الواد زى القمر يا شيرين طول بعرض و بنات الكليه كلها حاتتجنن عليه و على عنيه الواسعين دول !!! شيرين : و بعدين بقه يا منال فى الكلام ده باى باى بقه اشوفك بكره
صح هوه زى القمر و طول بعرض و حنين اوى
ده عيط عشانى , لا و صوته , من الاخر انا
باين كده بحبه
عمرى ما حسيت بحد الاحساس ده!!يبقى اكيد ده
هوه الحب
معقول حاشوف شيرين يوم السبت فى بيتها ! و
حاديها درس كل سبت ؟ انا مش عارف البنت
دى عملتلى ايه ؟ ده انا رفضت اى درس جالى
قبل كده اشمعنى ده
عشان شيرين , انا باين
بحب شيرين
لا مش باين انا اكيد بحب شيرين
ممكن اكلمها فى التليفون ...
بس اكلمها اقولها ايه ؟
مش مهم انا حاكلمها و خلاص
حسام : الو انا دكتور حسام بادرس للانسه شيرين فى الجامعه اقدر اكلمها الشغاله : لحظه يا فندم اندهلها ..... انسه شيرين د. حسام عايز حضرتك شيرين : بتقولى مين .........................؟ استنوا الحلقة القادمة من حمادة الساهر | |
| | | حمادة الساهر مشرف سابق
برج العضو : الرصيد : 996 العمر : 33 العمل : طالب المزاج : انطوائى ورمانسى وميال للفكاهة الخبره : 17/03/2008 النقاط : 12985
| موضوع: رد: كواليس الحياة من حمادة الساهر 2009-06-09, 7:24 am | |
| | |
| | | magic princess شخصيه هامه
برج العضو : الرصيد : 1256 العمر : 36 العمل : - المزاج : تمام الخبره : 18/04/2009 النقاط : 13480
| موضوع: رد: كواليس الحياة من حمادة الساهر 2009-06-09, 7:54 am | |
| كل حلقة بتشد اكتر من اللي قبلها بس انت المرادي اتأخرت في الحلقة دي مش تتأخر بقى في اللي جاية اوك | |
| | | حمادة الساهر مشرف سابق
برج العضو : الرصيد : 996 العمر : 33 العمل : طالب المزاج : انطوائى ورمانسى وميال للفكاهة الخبره : 17/03/2008 النقاط : 12985
| موضوع: رد: كواليس الحياة من حمادة الساهر 2009-06-09, 5:04 pm | |
| والله مش بايدى يا ماجيك بس انت عارف بقى ان دا موسم والشغل فيه كتير اشكرك على مرورك حمادة الساهر | |
| | | حمادة الساهر مشرف سابق
برج العضو : الرصيد : 996 العمر : 33 العمل : طالب المزاج : انطوائى ورمانسى وميال للفكاهة الخبره : 17/03/2008 النقاط : 12985
| موضوع: رد: كواليس الحياة من حمادة الساهر 2009-06-09, 5:07 pm | |
| معاكم من تانى يااجمل اعضاء
الحلقة السادسة شيرين : الو
حسام : ايوه يا انسه شيرين ازيك
شيرين : الحمد لله ( بصوت مبحوح )
حسام :انا بس كنت عايز ...... عايز اغير الميعاد بتاع الدرس و الانسه منال سابت نمرتك معايا انا اسف لو كان فيه ازعاج
شيرين : لا ازعاج مفيش اصدى مافيش ازعاج و لا حاجه يا دكتور , هوه فيه مشكله فى يوم السبت
حسام : ايوه حاقابل الدكتور المشرف على رسالتى عشان كده يعنى لو نخليها الجمعه يكون احسن
شيرين : مافيش مانع يا دكتور زى ما تحب
حسام : الساعه سته كويس
شيرين : كويس خالص حاستنى حضرتك قصدى حانستنى حضرتك
حسام : طيب انتى صحتك عامله ايه عشان الانسه منال قالت انك كنتى عند الدكتور
شيرين : انا الحمد لله بس مامى هى اللى قلقانه على اوى عشان كده الدكتور طلب تحاليل و اشعات و انا حاعملها ان شاء الله
حسام بحنان بالغ : خللى بالك من نفسك يا شيرين
شيرين : هه ......................................
حسام : قصدى يا دكتوره شيرين قدامك مذاكره و شغل ولازم تخلى بالك من صحتك مع السلامه
شيرين هائمه : مع السلامه يا دكتور حسام
يخربيت كده ................
قاللى يا شيرين و انا تنحت زى
الهبله ليه كده
ماهو كمان برضه صوته و
طريقته و هو بيطلب منى اخلى
بالى من نفسى ...............
ده انا كان حايغمى على تانى .............
لا اكيد ده الحب امال ده ايه يعنى
اشتغاله ؟؟؟
وعلى الجانب الاخر
يعنى اعمل ايه فى نفسى يعنى
............ خليك كده متآمر و
اهبل و مفضوح كمان
زمانها حست
حست بايه ، بص بقه خلاص ما
عادش نافع انا بحب البنت دى
بمجرد ما سمعت صوتها نبضى
زاد و عرقت و بقت حالتى حاله
بس البنت دى بتحبنى برضه
تلاته بالله العظيم بتحبنى , ده
صوتها كان طالع بالعافيه , و
بعدين ايه صوتها ده ؟ هوه فيه
كده
انت وقعت يا حسام و ماحدش
سمى عليك
و قبل الميعاد بساعات كانت
شيرين لاول مره تشرف على
نظافة غرفة المكتب بنفسها و
تنسق الزهور و تسال كل خمس
دقائق (لا بجيت) بعت الجاتوه
طب (ليه دام) بعتو الساليزون
جاءت امها و هى منهمكه و
سالتها : ايه يا شيرين انتى عامله عيد ميلاد و لا درس يا بنتى
شيرين : معلش يا مامى اصل ده استاذ جامعه يعنى مش مدرس ابتدائى برضه لازم نحسسه بوضعه
الام : هوه شكله ايه دكتور حسام ده و عنده كام سنه ؟
شيرين : قمر يامامى ، يعنى طويل و كتافه عريضه كده و عينيه عسلى و واسعه و شيك و .............
تنبهت شيرين الى ان امها تنظر
اليها و تهز راسها و ابتسامتها
اخذه فى الاتساع
الام : طيب خلاص يا ام سيد طلعى طقم الجاتوه من البوفيه
شيرين : مانا طلعته يا مامتى خلاص بعد اذن حضرتك يعنى هى هى
الام : اما نشوف ايه الدرس الفول اوبشن ده ؟ و منال ما جتش ليه لحد دلوقت ؟
شيرين : فكرتينى صحيح حاتصل بيها
و بعد دقائق
منال : انتى بنت حلال لسه كنت حاطلبك
شيرين : ايه يا نونى اتاخرتى اوى
منال : بصى انا مش جايه النهارده معلش اصلى كنت مديه المعاد ده لخالد من قبل ما يغير حسام المعاد و النبى اوعى ماما تتصل و تقولى انى ما جتش الحصه انتى عارفاهم عندنا فى البيت
شيرين :لا يا منال انا تصرفاتك كلها مش عاجبانى لو ما جيتيش دلوقت حالا حاكلم مامتك و اقولها هه
منال : هاها انا عارفه انك جدعه و ما تعمليش كده عشان خاطرى المره دى بس اصلنا رايحين سينما و حجزنا خلاص التذاكر و حياتى يا شيرى و حياتى
شيرين : بصى يا منال انا مش حاكذب لا عشانك و لا عشان اى حد لو مامتك سالت حاقولها منال مش هنا
منال : هى مش حتسال هى فاضيه زمانها بتذاكر لاخواتى و محتاسه فى الطبيخ انت بس ما تتبرعيش و تسالى على و كله حايبقى تمام سلام يا قمر
يا نهار ابيض ده انا مش واخده
بالى من حاجه مهمه اوى
كده حابقى انا و حسام لوحدنا ...........
دخل حسام المنزل و فتحت له
شيرين بنفسها الباب و سلمت
عليه بايماءه من راسها ثم
اصطحبته الى غرفة المكتب
فى اثناء دخوله كان حسام يفكر .............
ايه الذوق العالى ده , البيت رائع
, ما تحسش انه بيت مليونير زى
ما بيقولو قد ما تحس انه بيت
فنان رقيق
كل حاجه فيه رقيقه و بسيطه و
جميله
يا رب يا اشرف تطلع بطيخه و
مش عارف حاجه و تطلع شيرين
بنت تسعه زينا كده
شيرين : منال بتعتذر يا دكتور عشان تعبانه شويه لكن حاتيجى المره الجايه ان شاء الله
حسام : كده طب الحمد ..... اصدى سلامتها
شيرين : تحب تشرب ايه
و قبل ان يكمل حسام دخلت
الشغاله تحمل صينيه عليها
عصير فواكه و شاى و نسكافيه
و كل انواع المشروبات الممكنه
كتوصية شيرين
حسام : حاخد عصير بس شكرا
و دخلت والدة شيرين : اهلا يا دكتور بحضرتك ارجو ان ما نكونشى تاعبينك معانا
هب حسام واقفا : لا يا افندم و لا تعب و لا حاجه
الام : طيب اتفضلو انا حامشى انا بس كنت عايزه اتعرف على حضرتك
حسام : حصلنا الشرف يا فندم
جرى ايه يا واد يا حسام دى
صاحبتها مش هنا و جابت لك
امها ايه ده ايه ده
باين عليه فخ جامد
فخ ايه انت راخر فاكر نفسك لقيه
شايف مامتها عامله ازاى و
لابسه ايه انت تطول
و النبى تتلهى ............
و عبثا حاول حسام الشرح و عبثا
حاولت شيرين تفهم حتى قالت له
انا تعبت يا دكتور انت كنت بتذاكر الحاجات دى لوحدك ده موضوع صعب اوى
حسام : اصل انا بحب الموضوع و غاوى مذاكره حتى و انا صغير كنت باجب المجلات العلميه و النشرات حتى ما كنتش بافهمها كلها لكن بعد كده عرفت قيمة الاطلاع
حسام : معلش عندى سؤال
شيرين : اتفضل
حسام : ايه اللى دخلك جامعة القاهره رغم انك ما شاء الله يعنى تقدرى تخشى اى جامعه خاصه و يكون العدد اقل و كل حاجه اسهل بالنسبه لك
شيرين : عدة اسباب اولها انى مش عايزه حد يقول انى داخله صيدله بفلوس بابى لأنى فعلا الحمد لله جايبه مجموع عالى و ثانيا عشان اعز اصحابى دخلو صيدلة القاهره و كنت عايزه ابقى معاهم و ثالثا عشان قريبه من البيت و مامى بتخاف على من السواقه فى طرق الجامعات الجديده اللى كلها خارج القاهره ....... و عشان انا لسه مش عندى رخصه اصلا هاها
حسام : امال سايقه ازاى
شيرين : انا حاكمل تمنتاشر سنه بعد ثلاث شهور ساعتها بقه اطلع رخصه و اجيب عربيه انشاء الله لكن دلوقت انا باستعبط و اخد عربية مامى عشان هى نادرا ما بتخرج الصبح
و سرح حسام الحمد لله طلعت
البى ام بتاعة مامتها ان شاء الله
يجيبولها ميه تمانيه و عشرين
زييى يارب
ايه الحقد ده يا حسام ... قاسم
السماوى قاعد ينق ؟؟
و فجاه و انا شيرين بنتكلم
دخل والدها
راجل شكله طيب جدا لكن كان
زعلان
شيرين : اهلا يا بابى
الوالد : اهلا يا شيرين اهلا دكتور حسام نورتنا
حسام : سعيد بمعرفة سعادتك يا فندم
و خرج الوالد فورا و بعدها
بثوانى خرج حسام و نادى الاب
على شيرين .........
الاب : ايه يا شيرين ده ازاى تقعدى انتى و شاب لوحدك فى اوضه كده مقفوله ثلاث ساعات ما قعدتوش فى الريسبشن ليه انت فاكره نفسك لسه فى ابتدائى و دى الميس بتاعتك .............. انتظروا الحلقة الاخيرة من الحكاية دى حكاية حسام وشرين لسه فى كتير فى كواليس الحياة ارجو من صياد الطيور عمل قسم خاص به مع تحياتى حمادة الساهر | |
| | | حمادة الساهر مشرف سابق
برج العضو : الرصيد : 996 العمر : 33 العمل : طالب المزاج : انطوائى ورمانسى وميال للفكاهة الخبره : 17/03/2008 النقاط : 12985
| | | | محمدعبد السلام رزق نائب المدير العام
برج العضو : الرصيد : 7873 العمر : 48 العمل : موظف ..وصاحب مكتب لخدمة الكمبيوتر والانتر نت المزاج : خدمة المنتدى الخبره : 08/02/2009 النقاط : 19282
| موضوع: رد: كواليس الحياة من حمادة الساهر 2009-06-10, 9:00 pm | |
| هى فعلا فكرة جميلة بس فكرة قسم صعبة يا حمادة
وفقك الله
| |
| | | حمادة الساهر مشرف سابق
برج العضو : الرصيد : 996 العمر : 33 العمل : طالب المزاج : انطوائى ورمانسى وميال للفكاهة الخبره : 17/03/2008 النقاط : 12985
| موضوع: رد: كواليس الحياة من حمادة الساهر 2009-06-11, 8:29 am | |
| شكرااا على مرورك استاذ محمد عبدالسلام | |
| | | حمادة الساهر مشرف سابق
برج العضو : الرصيد : 996 العمر : 33 العمل : طالب المزاج : انطوائى ورمانسى وميال للفكاهة الخبره : 17/03/2008 النقاط : 12985
| موضوع: رد: كواليس الحياة من حمادة الساهر 2009-06-11, 10:50 pm | |
| وانهاردا معنا حكاية جديدة فى كواليس الحياة كل ما هو جديد فى كواليس الحياة من حمادة الساهر ووانهاردا حكاية اخر البنات المحترمين وانتظروا كل يوم حلقة الحلقة الاولحديث يدور بين شابين يدخنان في الكافيتيريا في الكلية وهو مكان يكشف بقية ساحة الكليةاحمد وهو يلتفت بجسده وعينيه خلف فتاة تسير امامه نافثا دخان سيجارته احمد: الدفعة الجديدة شكلها جامد مووووت. كريم: ايوة يابني مش الغفر الي كانوا على ايام دفعتنا, ولا صحيح انت استقبلت دفعتنا والي قبلها والي بعدها ,وياتري بقي انت ناوي تنجح السنة ولا زي كل سنة.احمد: ايه السيرة الغم دي , النهاردة اول يوم , خليك خفيف كده عشان احبك.كريم: يييييييه اهي شيرين وصلت هخلع انا بقي عشان دي جايه كمان ومعاها واحدة صاحبتها.كاد احمد ان "يخلع" مع كريم ولكنه رأي ان الفتاة التي مع شيرين من الدفعة الجديدة , ورأي أن من واجبه كأقدم واحد بالكلية ان يستقبل الدفعة الجديدة التي طبعا كانت حلوة ورقيقة.*********************مني: انا خايفة يا شيري اني ميبقاليش اصحاب في الكلية.شيرين: اهي دي بقي اخر حاجة ممكن تقلقك في مكان زي ده , دا احنا هنا بنقول هنودي الاصحاب فين .مني: لا ياستي بقولك ايه انا ماليش في الشلل , انا مبحبش قعدة البنات مع الصبيان , انا اخواتي قالولي......شيرين: ياادي اخواتك الي عاملينلك وش في دماغك , يابنتي هنا عادي , الدنيا كلها اصحاب في بعض , انتي مش كان ليكي اصحاب صبيان في المدرسة.مني: ايوة , بس كلهم اصحابنا وجيراننا من زمان ومفيش منهم خوف لانهم كانو مصاحبين صاحباتي, وبعدين انا مكنتش برضه معاهم اوي انا مبحبش الجو ده.شيرين بصوت خافت: انا قلت برضه انتي هتتعبيني.ثم بصوت عالي : ايه ده كريم وايمو اهم .......هااااااي.مني تصيح وهي تحاول اللحاق بشيرين التي توجهت نحو الشابين : انتي رايحة فين؟ مش كنا هنجيب الجدول بتاعي؟.*******************اقتربت الفتاتان من احمد لان كريم كان قد غادر , عدل احمد من هندامه كما يفعل كلما قابل وجه جديد ضربت شيرين بكفها علي كف احمد وهي تقول:ايمووو انت فين ياراجل .رد عليها برتابة: في الدنيا هكون فين يعني ؟شيرين :ايه الغلاسة دي وبعدين كريم ماله كده جري زي الي عليه فلوس لحد احمد: اصله افتكر واحد صاحبه كان مستنيه
شيرين : اه.
احمد بتسبيل : مش تعرفينا .
شيرين : لا مش هعرفك ,مش سكتك خالص على فكرة .
شعرت مني بالحرج من الكلام الذي يدور وحاولت ان ترد بأي شيء فصمتت
اخرجت شيرين تليفونها المحمول وطلبت رقماً: [center]شيرين: ايوه يا واطي ..... جريت ليه اول ما شفتني ........يا راجل ... ومدت برجليها بعيدا قليلا عن احمد ومنى احمد: انتي بقي سنة اولي ؟احمد في رأسه* اكيد والا كنت شفتك . منى بخجل :اهمنى في رأسها *يوه يا شيرين خلصي بقي. احمد: معاكي الجدول ولا اجيبهولك .مني وقد ارتبكت : لا ... ماهي شيرين هتيجي معايا... يعني ..هنشوفه .احمد: طب استني خليكي هنا.وانطلق كالصاروخ مغادرا اياها ,في نفس الوقت الذي انهت فيه شيرين المكالمةشيرين:الله؟ فين الواطي التاني؟منى : معرفش , قالي استني وجري , تعالي نمشي.شيرين: هوقال راجع ولا قال ايه؟منى: مقالش حاجة يلا نمشي بقي.شيرين : لا استني اهه, ماله بيجري كده ليه ؟وصل احمد لاهثاً ومد يده بورقة الي منياحمد: اتفضلي يا ستي , جدول سنة اولي.نزعت شيرين الورقة من يده وهي تجذب يد منى بعيداشيرين: متشكرين يا سيدي , بس ريح نفسك , قلتلك مش سكتك .اعترض طريقهم قبل ان تغادرا احمد : ايه ايه , رايحين فين ؟شيرين : انت مش جبت الجدول , يلا باي بقي البنت جديدة وهلففها في الكلية.تجاوزتاه وهو يتابعهما ببصره قائلا احمد : اجي معاكو.شيرين تهتف وهي تجر مني ورائها جراً شيرين : لا شكراً.ظل احمد يتابعهما ببصرة وهو يقول في نفسه*ودي مين دي يعني الي شيرين خايفة عليها اوي كده؟؟؟ , هتكون تفرق ايه عن البنات التانية؟؟؟.مني وهي تكاد تركض خلف شيرين , التي انطلقت وكأن كلب يجري خلفها *ودا مين دا يعني الي شيرين خايفه عليا منه اوي كده , هي مش كانت بتقولي الناس هنا كلهم اصحاب عادي؟؟انتظروا الحلقة الثانية من حكاية اخر البنات المحترمينحمادة الساهر مش هتقدر ترمش بعيونك اللى زى العسل [/center]
| |
| | | حمادة الساهر مشرف سابق
برج العضو : الرصيد : 996 العمر : 33 العمل : طالب المزاج : انطوائى ورمانسى وميال للفكاهة الخبره : 17/03/2008 النقاط : 12985
| موضوع: رد: كواليس الحياة من حمادة الساهر 2009-06-12, 8:59 pm | |
| فين بقى الردود يا جماعة ايه الموضوع دا مش كويس ولا ايه | |
| | | محمود محمد عبد العظيم مشرف الرياضه
برج العضو : الرصيد : 1000 العمر : 38 العمل : صيانة الكمبيوتر المزاج : رومانسى الخبره : 02/05/2008 النقاط : 13208
| موضوع: رد: كواليس الحياة من حمادة الساهر 2009-06-12, 11:19 pm | |
| | |
| | | حمادة الساهر مشرف سابق
برج العضو : الرصيد : 996 العمر : 33 العمل : طالب المزاج : انطوائى ورمانسى وميال للفكاهة الخبره : 17/03/2008 النقاط : 12985
| موضوع: رد: كواليس الحياة من حمادة الساهر 2009-06-13, 6:10 pm | |
| الحلقة الثانية
لم ير احمد الفتاة مرة اخري وطبعا نسي فالدفعة مليئة بالوجوه الجديدة التي كان مشغولا بالتعرف عليها, فهو من أثارات كلية التجارة ,مضى حوالي الاسبوع الي ان لمحها تسير بين فتاتين تتوجهان قرب الكافيتيريا وقرب مكانه العتيد بجانبها.
****************** لم تشغل منى بالها بما حدث هذا اليوم كثيرا ولكنها احتفظت بالجدول ,ورأت احمد عدة مرات بالكلية فهو لا ينفك يدور بالكلية يسلم علي اصدقائة من كل السنوات الدراسية , وكانت تشعر بالفضول كلما رأته خاصة والسلوك الغريب الذي انتاب شيرين حين حاول التعرف عليها . هاهو يقف بمكانه المعهود , لا ارجوكم دعونا لا نمر من جانبه , ييييه لقد رأني , تري ماذا سيفعل ؟, هل سيشيح بوجهه بعيد , يا ربي انه يبتسم.
****************** ابتسم احمد فيما اقتربت الفتيات منه وهن مستغرقات في الحديث الا مني التي تعلقت عيناها بعينيه , فابتسم لها , اطلت من شفتيها ابتسامة مترددة ,فانتبهت صديقتها ان مني لا تسمعها فالتفتت لتري لمن تبتسم فقالت :
سارة: ايمو ازيك؟
احمد وهو لا يذكر اسم الفتاة التي تسلم عليه ولكن لم يبد عليه شيئاً
احمد: الحمد لله , ازيك انتي ؟
سارة:كويسة .
نظر الي مني مباشرة في عينيها وقال :
احمد: ازيك؟.
تمتمت مني بشيء في خفوت معناه الحمد لله فقالت سارة
سارة: ايه دا انتو تعرفة بعض؟
قالت منى :اه
بينما قال احمد :لا
فتورد وجهها احمراراً فسارع احمد يقول
احمد : قصدي اتعرفنا علي بعض بس منعرفش اسامي بعض
سارة: بسيطة ...احمد امام .....منى ممدوح.
مد احمد يده *ايوه كده تمام
احمد:فرصة سعيدة.
مدت مني يدها بتردد* انا مبحبش الي بيسلمو بالايد
مني : شكراً.
ضغط احمد كفه برفق وفي سرعة على يدها اصابعها التي بالكاد لامست يده وتركها سريعا كأن لم يضغط مما جعل وجهها يحمر قليلاً احمد* اول مرة بنت تحمر عشان سلمت عليا منى *ايه الولد دا *****************
بعد هذا اليوم بأيام رأي احمد منها , لم يرها صدفة , بل كان ينتظرها المدرج , وقد قارب موعد انتهاء محاضرتها , وقد لا حظ انها من هواة حضور المحاضرات, وهذا شيء غريب على غير الصف الاول في الكلية ,لم ينتظر كثيرا كان متوقفا مع "شلة" من اصحابه في السنة الثانية بالكلية اذ لا حظ نزول الصف وبينهم مني, لم يتحرك نحوها , بل توقف في مكان يراه فيه النازلين من المدرج , واثقا من انها ستراه فيه. رأت منى احمد , اول ما نزلت من المدرج وجدته امامها واقفا يضحك ويهزر بصوت عال مع اصدقائه , تعلقت عيناها به بينما قالت سارة
سارة: الواد دا زي العسل انا يوم ماعرفته مبطلتش ضحك.
قالت فتاة اخري معهما
ميرنا: مين؟ ايمو؟ , دا زي القمر انا كنت هموت عليه في اول اسبوع بس قالولي مالوش في السن الصغير.
سارة: انتي متعرفيش اصله كبير عننا اصلا دا بقالة ميت سنة بيسقط , قولي يمكن دلوقتى عنده 22 ,23 سنة.
ميرنا: تعالي تعالي نسلم عليه.
وتجاوزا منى متوجهتان صوب احمد , وهي كالمصدومة خلفهما , الي اين هما ذاهبتان , لا , سأنصرف انا. التفتت اليها سارة ملاحظة تجمدها في مكانها
سارة: فيه ايه يا بنتي متنحة ليه ؟ اتحركي.
مني: بصي يا سارة روحو انتو وانا هطلب الاوردر في الكافيتريا وانت تبقو تحصلوني اوكاي.
سارة: طيب مش هنتأخر.
وتوجهتا نحوه وسارة تسمع صوتهما : ايمو , ازيك .
*انا ماليش دعوة عايزين يقفو معاه هما حرين انا ماليش في الناس الي بتسقط. وقف احمد مترقبا منى والحديث الذي يدور بين الفتيات من بعيد , يبدو انه عليه , فتعمد اعلاء صوته بالضحك والهزار , جيد ,ها هن الفتيات يقتربن , ما هذا ؟ لماذا تسمرت منى؟ مالذي يحدث؟,لا لا لا الي اين هي ذاهبة؟ يا الله , لقد ذهبت ,غلا الدم في عروقه , لقد دنت منه فتاتين لا يذكر اسمهما حتى , ما هذا الحظ؟. *ماشي يا مني بتحلقيلي انا هوريكي , مش انا الي يتعمل معاه كدة | |
| | | حمادة الساهر مشرف سابق
برج العضو : الرصيد : 996 العمر : 33 العمل : طالب المزاج : انطوائى ورمانسى وميال للفكاهة الخبره : 17/03/2008 النقاط : 12985
| موضوع: رد: كواليس الحياة من حمادة الساهر 2009-06-14, 3:30 am | |
| يلا الردود يا جماعة صباح ومساء الردود اللى زى العسل من الاعضاء اللى زى العسل | |
| | | حمادة الساهر مشرف سابق
برج العضو : الرصيد : 996 العمر : 33 العمل : طالب المزاج : انطوائى ورمانسى وميال للفكاهة الخبره : 17/03/2008 النقاط : 12985
| موضوع: رد: كواليس الحياة من حمادة الساهر 2009-06-15, 5:47 am | |
| الحلقة الثالثة
لم يغمض لاحمد جفن منذ ذلك اليوم, اولا هو لم يحاول اغواء فتاة من قبل , على الاقل منذ بضعة سنوات ,فهو "سمعته تسبقه" في كل مكان, ومنذ فترة لم يعييه الحصول على بنت , آلمه غروره , مع ان في الحقيقة لم يحدث امر يحرجه او يغضبه لان شيئا لم يحدث اصلا على الاطلاق , لكنه هو الوحيد الذي يعلم نيته ومراده , وقد جرح الامر كرامته امام نفسه فاقسم ان يصلح مظهره امام نفسه على الاقل. رأها , كانت جالسة وحدها , فرصة ذهبية , اقترب بخفة وجلس بجانبها على الكرسي , رفعت عينيها عن تليفونها المحمول الذي كانت تعبث به.
****************** جلست منى تنتظر صديقاتها علي مقعد بالكلية, لم تكن الكلية مزدحمة يومها ولا كان عندها محاضرات اصلاً, شعرت بشخص يجلس على المقعد غير بعيد منها , فرفعت عينيها عن تليفونها فاذا به احمد , ارتجفت , مالذي اتي به , اقتضبت ابتسامة سريعة علي فمها .
****************** احمد: منى, ازيك؟
منى: الحمد لله.
احمد:قاعدة لوحدك ليه؟
منى:عادي.
* قاعد انت جمبي ليه؟
* انتي هتردي كل سؤال بالعافية.
احمد : امال اصحابك فين؟
منى : لسه مجوش.
احمد: طب ما تيجي تقعدي معانا لحد ما ييجيو.
مني : لا معلش هستناهم هنا عشان يلاقوني.
* ايه البت الرخمة دي؟
احمد: طب هقعد انا معاكي لغاية ماييجو.
* ييييه ياريتني قلتله ماشي.
منى: مبتشوفش شيري .
احمد وقد انبسطت اساريره لفتحهها موضوع للتحاور احمد: لا والله من ساعة ما شفتها معاكي وهي مطنشاني , هي قريبتك؟
منى : اه, من بعيد , هي طيبة اوي .
احمد : فعلاً , هي بنت جدعة .
ساد صمت محرج قليلاً
*فكر ياواد يا ايمو متقعدش ساكت كده .
*ايه يا مني ؟انتي خرسا ليه؟ عمرك ماكنتي رخمة كده ,فكي شوية.
مني: انا شفتها النهاردة .
احمد :هي مين دي؟
مني : شيري .
احمد : اه فين؟
مني : لمحتها عند البوابة الصبح.
احمد التمعت عيناه , وقد اضائت فكرة برأسه
احمد: لما تشوفيها تاني قوليلها اني عايزها ضروري , ولا اقولك رني عليا وانا اجي اقفشها.
منى وقد فهمت مقصده وحاولت التهرب منه
مني : اه حاضر, ان شاء الله
* ايه ده , هي تصيع عليا.
فقال مباشرة
احمد: انتي معاكي نمرتي.
شعرت مني انه اسقط في يدها فهزت رأسها نفياً ,فبكل بساطة مقصودة امسك تليفونها من بين يديها وسجل نمرته ورن على هاتفه وقال لها في "استعباط" تام
احمد: اول ماتشوفيها رنيلي , انا همشي دلوقتي ماشي .
وانصرف عنها وهي تكاد تغلى غضباً مما فعل
* قشطة كدة.
* ايه الواد البجح دا. اظهار ان الردود كتيرة اوووى فين الردود يا جمال | |
| | | حمادة الساهر مشرف سابق
برج العضو : الرصيد : 996 العمر : 33 العمل : طالب المزاج : انطوائى ورمانسى وميال للفكاهة الخبره : 17/03/2008 النقاط : 12985
| موضوع: رد: كواليس الحياة من حمادة الساهر 2009-06-15, 5:50 am | |
| انا عايز ردود انتم ايه مش عاجبكم مواضيعى ولا ايه | |
| | | المجنونه فنان جديد
برج العضو : الرصيد : 81 العمر : 34 العمل : لا شئ المزاج : لاشئ الخبره : 25/04/2009 النقاط : 11473
| موضوع: رد: كواليس الحياة من حمادة الساهر 2009-06-15, 2:14 pm | |
| ازاى راجل يتجوز راجل هههههههههههههههههههههههههههههه اكيد انت بتهزر صح يا حماده اشوفك بقا فى كوم حماده تقعد على الكوم وتلاعب حماده اوكى | |
| | | magic princess شخصيه هامه
برج العضو : الرصيد : 1256 العمر : 36 العمل : - المزاج : تمام الخبره : 18/04/2009 النقاط : 13480
| موضوع: رد: كواليس الحياة من حمادة الساهر 2009-06-17, 3:33 am | |
| كمل بس احمد ومنى عاملين ايه حلوة والله الحكايات دي | |
| | | صدفه شخصيه هامه
برج العضو : الرصيد : 1100 العمر : 36 العمل : آنسه المزاج : عادي الخبره : 09/05/2008 النقاط : 13075
| موضوع: رد: كواليس الحياة من حمادة الساهر 2009-06-17, 7:54 pm | |
| والله برافو عليك يا حماده فى فكرة الموضوع ده وبجد هايله وانا متظره بقية الأجزاء | |
| | | حمادة الساهر مشرف سابق
برج العضو : الرصيد : 996 العمر : 33 العمل : طالب المزاج : انطوائى ورمانسى وميال للفكاهة الخبره : 17/03/2008 النقاط : 12985
| موضوع: رد: كواليس الحياة من حمادة الساهر 2009-06-17, 9:36 pm | |
| الحلقة الرابعة كريم: مالك يا بني, سيب الموبايل مش هتتصل. احمد: هي مين دي الي مش هتتصل
. كريم: ها هاي الي انت
مستنيها. احمد: انا مش مستني حد يتصل ,وبعدين مين قال انها مش هتتصل ؟
كريم
: اهه يعني فيه حد هيتصل. احمد: وانت مالك اصلا ياغلس
. ***************** منى :شيري ....شيري
.. شيرين: مينوووو
. اقبلت
شيرين وقبلت منى على وجنتيها شيرين: انتي فين يا كلبة
. منى: انتي الي
مبتسأليش . وبعد ان قاربتا على انهاء حديثهما قالت منى
منى: اه على فكرة
, احمد امام عايزك ضروري . شيرين: ودا عايز ايه دا كمان ضروري كده
.
***************** شيرين : انت ياواد انت
. احمد: بنت يا شيرين , ازيك
انتي فين؟ شيرين: كنت مسافرة , ايه اخبارك؟ عايزني في ايه؟
احمد : عايزك
ايه؟ شيرين :انت مش قلت لمني تبلغني انك عايزني ضروري
. احمد: لا انا
.......أهههه....لا ولا تحطي في دماغك. شيرين : ايمو .... جري ايه , انت هتعط من
ورايا؟ احمد : ههه.. لا يا بنتي مفيش حاجة
. شيرين: احمد يا امام انا بتكلم
بجد ابعد عن مني دي بنت ناس. احمد: منى ايه وعيال ايه يا بنتي انتي , وبعدين ايه
يعني بنت ناس هو انا الي كنت اعرفهم ولاد ايه. شيرين: لا دي مؤدبة ومش حملك لو
فيه حاجه في دماغك ياريت تطلعها لو سمحت. احمد: يا بت بجد مفيش حاجة
. شيرين
: اصل انا مش عرفاك , ايه مالك؟ ايه الي هيموتك عليها كده , انها مؤدبة , وحياة ابوك تخليهالي كده دي امانة. احمد: يعني ما هو انا لو مستلمتهاش هيستلمها غيري , هي
داخلة كلية شرعي؟؟ . شيرين: ايمو ... عشان متخسرنيش , شوفلك حدوتة تانية اليومين دول. احمد: انا اقدرارفضلك طلب ياقمر
. ******************
سارة : مين دا
يا بنتي الي اداكي نمرته انتي بتهزري, دا واد تنك جدا وما افتكرش انه هيديكي رقمه. منى: والله العظيم اخد موبايلي من ايدي كده بالظبط وكتب نمرته , اتصلك بيه
يعني عشان تتأكدي. سارة: اكيد عشان كان عايز شيرين في حاجة , وعشان كده بس عمل
كده. منى: يا بنتي كان باين اوي انها حجة, انا مش هبلة
. سارة : طب وانتي
عملتي ايه بالنمرة؟ منى: مسحتها اول ما مشي
. سارة: يخرب عقلك انتي اتجننتي
. منى : يعني كنتي عايزاني اعمل ايه يعني؟
سارة : معرفش بس مكنتيش تعملي كده
. سكتت مني قليلا ثم قالت
منى : بس انا حفظت النمرة قبل ما
امسحها
***************** *جبت جون ياواد يا ايمو
استنوا الباقى | |
| | | حمادة الساهر مشرف سابق
برج العضو : الرصيد : 996 العمر : 33 العمل : طالب المزاج : انطوائى ورمانسى وميال للفكاهة الخبره : 17/03/2008 النقاط : 12985
| موضوع: رد: كواليس الحياة من حمادة الساهر 2009-06-19, 7:21 pm | |
| اوك شكرا على الردود يا جماعة عادى خالص والله | |
| | | حمادة الساهر مشرف سابق
برج العضو : الرصيد : 996 العمر : 33 العمل : طالب المزاج : انطوائى ورمانسى وميال للفكاهة الخبره : 17/03/2008 النقاط : 12985
| موضوع: رد: كواليس الحياة من حمادة الساهر 2009-06-19, 7:23 pm | |
| الحلقة الخامسة
ما زادت تحذيرات شيرين احمد الا فضولا, ومازاده الفضول الا رغبة في التقرب من منى , ورغم وعده شيرين انه سيترك مني في حالها , الاانه قرر ان ينتقل بما بينهما الي قليل من الخصوصية , فقرر الاتصالبها. *****************
تسمرت مني امام تليفونها والهاتف يرن ,لقد تعرفت على الرقم جيدا, فقد حفظته رغم انفها ,ماذا عساها تفعل؟؟, ترددت قليلا قبل ان تصمت صوت
الهاتف لتتركه وتبتعد.
***************** لم ترد , ماذا افعل ؟, لا لليأس سأتصل مرة أخري ,مالذي سأخسره ؟ , ليس هناك شيء غير عادي , اني اتصل بها لاسأل
عليها لا غير . *****************
لا ....غير معقول انه مصر, حسناً ...سأرد ,مالذي سأخسره؟ ,ليس هناك شيء غير عادي , سأرد لأعرف ماذا
يريد. *****************
مني بصوت مرتعش
منى: ....الو.
احمد: مني
؟
مني : ايوة مين معايا؟ *
انا هعمل نفسي مش عارفة
احمد: انا احمد امام . *
ايه الكسوف دا ياريتني ما اتصلت
مني: اه ازيك ؟ اخبارك ايه؟
احمد: الحمد لله انتي ازيك؟
منى :تمام , ايه فيه حاجة؟ قال وقد بدا عليه شيء من
نفاذ الصبر والغيظ الي شعر به احمد: يعني هو فيه حد في الدنيا بيقول الو فيه
حاجة؟ مني :ههههه لا والله عادي انا بس قلت فيه حاجة
. * خفي يا مينو شوية على
الولد دا شكله ظريف احمد :لا يا ستي انا مش متصل عشان حاجة , انا متصل اسأل
عليكي. منى
:............... *
اوباااا *
ايه يابو حميد متسكتش حور
احمد: مش انا النهاردة شفت ميرنا صاحبتك
منى: اه .... بجد؟ احمد: انتو هتطلعوالرحلة؟
.
منى : رحلة ايه؟
احمد: العين السخنة , انتي مش طالعة , دي ميرناقالتلي النهاردة انكو طالعين. وطبعا كان هو الذي ارسل كريم ليقنع ميرنا واصحابهاواستغل الامر منى : مش عارفة ؟ هسأل ماما
. *متزنش خليها تيجي منها
احمد : طب لوهتطلعي ابقي بلغيني عشان اظبتكو قبل العدد ما يبقي كومبليت .
منى
: اوكاي.
احمد : ماشي يا موني , عايزة حاجة؟ *
اههه احنا فينا من موني
منى : لا شكراً , سلام .
احمد: ايه دا انتي عايزة تقفلي كده ليه ؟
منى :...... مفيش , عادي.
احمد: هو كل حاجة عادي, ما علينا هبقي اكلمك تاني, باي باي. واغلقالسماعة وكلمة " هكلمك تاني ترن في اذنها انا عايز ردود كده مش هينفع بس هينفع علشان انتم اعضاء زى العسل وهتردو | |
| | | سمر مشرفة عامة على المنتديات
برج العضو : الرصيد : 3249 العمر : 33 العمل : طالبه المزاج : فوق العادى الخبره : 08/02/2008 النقاط : 15003
| موضوع: رد: كواليس الحياة من حمادة الساهر 2009-06-20, 9:34 pm | |
| شكرا ليك يا حماده وكلنا متابعين الأحداث
تقبل مرورى | |
| | | حمادة الساهر مشرف سابق
برج العضو : الرصيد : 996 العمر : 33 العمل : طالب المزاج : انطوائى ورمانسى وميال للفكاهة الخبره : 17/03/2008 النقاط : 12985
| موضوع: رد: كواليس الحياة من حمادة الساهر 2009-06-20, 11:48 pm | |
| شكرا ليكى يا سمر وشكرا على مرورك تقبلى تحياتى | |
| | | | كواليس الحياة من حمادة الساهر | |
|
مواضيع مماثلة | |
|
| صلاحيات هذا المنتدى: | لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
| |
| |
| أفضل 10 أعضاء في هذا المنتدى | |
|