عالم النجم أحمد فتحى

عالم النجم أحمد فتحى

المنتدى الرسمى للمطرب المصرى أحمـد فتحـى
 
الرئيسيةالتسجيلبحـثقائمة الاعضاءدخول

شاطر | 
 

 كواليس الحياة من حمادة الساهر

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
انتقل الى الصفحة : الصفحة السابقة  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  الصفحة التالية
كاتب الموضوعرسالة
حمادة الساهر
مشرف سابق
مشرف سابق


ذكر
برج العضو : الدلو
الرصيد الرصيد : 996
العمر : 25
العمل : طالب
المزاج : انطوائى ورمانسى وميال للفكاهة
الخبره الخبره : 17/03/2008
النقاط النقاط : 7169

مُساهمةموضوع: رد: كواليس الحياة من حمادة الساهر   2009-07-08, 3:30 pm

انا عايز ردود فين الردود
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
magic princess
شخصيه هامه
شخصيه هامه


انثى
برج العضو : القوس
الرصيد الرصيد : 1256
العمر : 28
العمل : -
المزاج : تمام
الخبره الخبره : 18/04/2009
النقاط النقاط : 7664

مُساهمةموضوع: رد: كواليس الحياة من حمادة الساهر   2009-07-09, 11:16 am

طيب انا رديت هتنزل الحلقة الجديدة امتى بقى
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
حمادة الساهر
مشرف سابق
مشرف سابق


ذكر
برج العضو : الدلو
الرصيد الرصيد : 996
العمر : 25
العمل : طالب
المزاج : انطوائى ورمانسى وميال للفكاهة
الخبره الخبره : 17/03/2008
النقاط النقاط : 7169

مُساهمةموضوع: رد: كواليس الحياة من حمادة الساهر   2009-07-09, 10:25 pm

علشان خاطرك انتى بس لانك انتى اللى بتردى اشكرك على مرورك
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
حمادة الساهر
مشرف سابق
مشرف سابق


ذكر
برج العضو : الدلو
الرصيد الرصيد : 996
العمر : 25
العمل : طالب
المزاج : انطوائى ورمانسى وميال للفكاهة
الخبره الخبره : 17/03/2008
النقاط النقاط : 7169

مُساهمةموضوع: رد: كواليس الحياة من حمادة الساهر   2009-07-09, 10:38 pm

الحلقه التاسعه عشر



دب الخوف في قلب منى من كلام سارة , منالصادق ياترى؟, وشعرت ببعض الشك في شيرين , بينما لم يطاوعها قلبها للشك في احمد , فحاولت عدم التفكير بالامر , وكأن شيئا لم يكن , وعادت للتخدير الذي يقوم به احمدعليها, ومكالماته التليفونية التى بدأت تطول وتطول, وقد تصبح اكثر من مرة في اليوم , بسبب وبدون, وقد يتصل فقط ليخبرها بما فعله طوال اليوم .
اما احمد, فكانت خطتة تمشي على اتم وجة, هاهو ذا وصل الي منتصف الطريق , بدأ يتعرف على منى اكثر واكثر , فهو يحادثها يوميا , ولا يمل الحديث ابدا, فقدوجد طريقة لاستدراجها في الحديث عن نفسها, كان يتحدث عن نفسه , وعما يفعله , وكأنهيعطيها تقريرا يوميا , فما كان منها الا ان تجيب ببعض ما فعلته, او تتحدث عن نفسهااو اخوتها, وهو يخزن هذه المعلومات في رأسه, فقد كان هذه هو المطلوب , وبدأت منىالغامضة تنكشف امامه , وبدأ يشعر رويدا رويدا, بمدى سذاجة الفتاة وحسن تربيتها, وحدث هذا حين دخل مؤمن عليها ذات مرة وهي تتكلم فاغلقت الهاتف , وبعد ذهابه عاداحمد يتصل.
احمد: ايه يا بنتي, الخطقطع؟
منى: لا ,دا مؤمن دخلالاوضة فقفلت.
احمد: وايهيعني؟.
منى: يا سلام ,ولما يسألنى بتكلمي مين اقوله ايه؟.
احمد:قوليله واحدزميلي في الكلية.
منى: وانا بكلم واحد زميلي في التليفونليه؟.
احمد: قوليله اي حاجة , بسأله عن حاجة , او اي حاجةتانية.
منى: انت عايزني اكذبعليه؟.
أ*امال انتي الي عملتيه دا كان ايهيا فالحة
احمد: طيب قوليلهالحقيقة.
منى: انت اتجننت , انت عايزني اقوله ...........
م* صحيح يامنى , هتقوليله بكلمه ليه, بكلمه بالساعاتوكل يوم ليه
وهو ماله , انتي مبتعمليش حاجةغلط
ولما هو مش غلط انا خفت وقفلت ليه
ولما هو غلط بتعملي ايه عالتليفون لسه
احمد:ايه يا موني سكتىليه؟.
منى: لا مفيش سيبك انت من الموضوعدا.
احمد: بس انا عايز اتكلم في الموضوعدا.
منى:........................
احمد: انا بصراحة كنتعايز اتكلم في الموضوع بقالي مدة بس كنت مستني وقت مناسب, وانا خايف افضل استنيالوقت المناسب وميجيش.
منى:موضوعايه؟.
احمد: منى, بصراحة , انا كان الاول مش في دماغي , بس من فترةكدة , انا بدأت اخاف غلى نفسي ,انا عمري ماكنت كدة,وكنت خايف ان اليومدا ييجي وعرفشاتكلم.
منى: احمد, انا مش فاهمةحاجة.
م*ربنا يستر
أ*اهو عشان احمد دي انا مشهرحمك
احمد: منى , انا كنت فاكر في الاول اني متهيألي , بس بقالي مدة متأكد.
منى: فيه ايه؟
احمد: منى انا مشدودليكي اوي, انا اول ما حسيت بكده حاولت ابعد ,لوتفتكري فيه فترة مكنتش بكلمك فيها, بس مقدرتش لقيتني بدل ما بكلمك في اليوم مرة بكلمك اكتر من مرة, ولقتني بحباشوفك,وعايز اقرب منك, صدقيني انا مش كده, ومكانش دا قصدي انه يحصل, بس مش بايدي, انا كنت خايف اقولك لا تصديني وساعتها مش عارف هعمل ايه, بس انتي كان لازم تعرفي, انا بقولك ومش مستني منك رد, منى انا بجد معجب بيكي, وانتي فعلا غيركل البنات اليعرفتهم ,مش كلام افلام زي مابيقولو, انا عمري ما استريحت لحد زي ما استريحتلك , اناعارف انك اكيد ياما سمعتى الكلام دا ,ويعني.........منى.... انا مش عارف اقولك ايهبصراحة, انا عمري ماكنت مرتبك قدام بنت كدة بس انا والله عمري ما حسيت ناحية بنت زيما انا حاسس ناحيتك.
أ* هووووف..... انتي لو حجر بقي بردهمتقدريش ع الكلمتين دول
م*آ.......آآآآآ...آ
منى:.............................................. .....................
احمد:انا عارف اني اتعديت حدودي , بس دا الي انا حسيته وكان لازم اقوله, لو مش عايزة تردي براحتك, انا مكنتش منتظر منكرد اصلا , انا ...........,انا بجد مش عارف اقول ايه, انا يامنى بجد مكانش نفسي اندا يحصل, وانا اسف اذا كنت ضايقتك, وانا بجد مرتبك , فاعذريني, انا جا*********** وكشفتلكنفسي ومشاعري , بس انا مش قادر اخبي عليكي , واكلمك عادي , كأن مفيش حاجة في قلبيليكي, وبعدين انتي قريبة منى اوي, متفتكريش ان كان سهل عليا اني افاتحك في الموضوع .
منى: ...............
أ*انتي اتخرستيليه
م* انا.... يعني.....
احمد:بصي يا مني انامقدر موقفك وانا مش هضايقك اكتر من كده, انا هقفل , ولما تقدري تردي عليا , معرفشبقي.... ابقي اكلمك او تكلميني بس انا دلوقتى هقفل واسيبك تفكري , لان واضح انياحرجت نفسي واحرجتك معايا.
أ*انطقي بقي يا بت,انا هقفل بجد, ربنا يهديكي
منى:...................
م*ياسلام ,انت تعملهاوتجري
احمد: انا هقفل؟؟؟.
منى:سلام يااحمد.
أ*سلام ايه انتي صدقتى
احمد: باي يامنى.
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
حمادة الساهر
مشرف سابق
مشرف سابق


ذكر
برج العضو : الدلو
الرصيد الرصيد : 996
العمر : 25
العمل : طالب
المزاج : انطوائى ورمانسى وميال للفكاهة
الخبره الخبره : 17/03/2008
النقاط النقاط : 7169

مُساهمةموضوع: رد: كواليس الحياة من حمادة الساهر   2009-07-09, 10:40 pm

الحلقه العشرين



أ* انت ليه اتسرعت, مكانش المفروض تنطق دلوقتى خاااااااالص
اعمل ايه بقي الي حصل
اديك اتدبست والبت ما نطقتش,وممكن الموضوع كله يتفرقع دلوقتى, مش كنت تستنى تتأكد انها بتحبك
بتموووت فيا , ايه رأيك بقي
طب لما نشوف
.............................
...................
تفتكر هي هتعمل ايه دلوقتى
انا عارف في المصيبة الي انت هببتها دي
بس انا كنت بتكلم بجد , انا نص الكلام الي قلته حقيقة مش كده برضه
والله يا حبيبي انت ادرى بنفسك , انت هتقع لي فيها وتيجي تستنجد بيا؟
انا موقعتش فيها بس هي عاجباني بجد
طيب بص انت تكمل عليها النهاردة متسبهاش عشان تبقى ضربت على الحديد وهو سخن
ماشي, باليل ابعتلها الرسالة, قشطة كده يا كبير؟
قشطة يا ايمو


****************

م* يانهار ابيض ....وابيض ليه دا اسود
ايه ايه ,مالك كده عاملة مناحة, مش تحمدي ربنا
على ايه؟,انا مش فاهمة حاجة
انتي هتستعبطي , الواد وطلع معجب بيكي زي مانتي معجبة بيه ,ايه الي حصل بقي , دلوقتى لما اعترفلك بقي كخة, كان عاجبك بس وهو تقلان عليكي
لا طبعا, بس هو .....مش عارف ينقي الوقت, حد يخبط حد بالكلام كدة, وعامل زي الراديو معرفتش ارد عليه
مش انتي الي عملتي فيها خرسا, الواد قعد يكلمك وانتي ساكته
كنت هقوله ايه يعني, وانا والله كمان دايبة فيك تعالي نتجوز
لا, بس كنتي متبانيش هبلة اول مرة تسمعي كلام حلو
طيب ما هو مكانش اول مرة اسمع كلام حلو
امال اتغابيتي ليه؟
اهو الي حصل بقي, المهم دلوقتى هنعمل ايه؟
انا مالي, شوفي انتي عايزة ايه
مش عايزة حاجة
ياسلام, تبقي هتموتي على الولد واول ما يقولك كلمة حلوة تقولي ,معلش مش عايزة حاجة
اعمل ايه انا طيب
تحضري كلمتين تردي عليه بيهم ,لانه هيفتح الموضوع دلوقتى او بعدين
اقوله انسي يا احمد احنا اصحاب صح؟
يا سلام هيقوم احمد ينسي وترجعو اصحاب تاني
ايوة
يا حلاوتك, اولا كدة,بعد الي حصل دا مبقاش ممكن ترجعو اصحاب اصلا, ثانيا لو رفضتيه ممكن متشوفيهوش تاني خالص
ياخبر ابيض
امال انتي فاكرة ايه, ثالثا لو قلتيله مع السلامة ممكن يتكلم عليكي ويقول كانت بتكلمني بالساعات على التليفون وهو عنده حق
كنا بنتكلم عادي , احنا عمرنا ما اتكلمنا في حاجة خارجة
انتي هتضحكي عليا ولاعلى نفسك, هو فيه اصحاب بيتكلمو في التليفون بالساعات
مش كان في الاول عادي ردي ردي, دلوقتى الكلام اتغير؟؟
ياحبيبتي انتي كنتي فاهمة من الاول بس كنتي عاملة مستهبلة,انا كنت بنصح وانتي الي بتعملي الي انت عايزاه, انتي الي كنتي عايزاه يقولك كدة
انا؟؟؟؟؟
لا ,انا؟؟؟, طبعا كنتي عايزاه وكنتي بتشجعيه , واهو الي انتي عايزاة حصل , شوفي بقي هتردي تقولي ايه, ومتطلبيش منى اطلعك من المشكلة
انا عايزة نفضل اصحاب وميفتحش الموضوع تاني
لو شايفة انه ممكن جربي
يااااااربي اعمل ايه, انا محتارة اوي
وفرحانة اوي
نعم؟؟؟
ايوة, تنكري انك فرحانة
وانا هكدب ليه, طبعا فرحانة ,بس برضة محتارة
خلاص سيبك انتي وشوفي هو هيتصرف ازاي
صح كده, اما اشوف هو هيعمل ايه ,مش يمكن يطنش على الموضوع خالص
ايوه كده
قاطع حبل افكارها صوت رسالة على الموبايل , فتحتها فاذا بها من احمد:
بحبك
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
حمادة الساهر
مشرف سابق
مشرف سابق


ذكر
برج العضو : الدلو
الرصيد الرصيد : 996
العمر : 25
العمل : طالب
المزاج : انطوائى ورمانسى وميال للفكاهة
الخبره الخبره : 17/03/2008
النقاط النقاط : 7169

مُساهمةموضوع: رد: كواليس الحياة من حمادة الساهر   2009-07-09, 10:41 pm

الحلقه الحاديه والعشرون



سارة: ها , مفيش جديد؟
افاقت منى منشرودها وردت متسائلة.
منى: جديد فيايه؟.
سارة: ايمو؟.
ارتبكت منى لدي نطقها الاسم وقالت.
منى: لا طبعا مفيشجديد.
م*مبحبش اكدب عليكي
وعايزة تقوليلها الحقيقة عشان تزعقلك
لا , بس مشكنت محتاجة اقولها
لا مش محتاجة تقوليلها ولا حاجة, شفتى عملت فيكي ايه اخر مرة , خلتك في الاخر انتي الي تتصلي بالولد
سارة: احسنبرضة يعني كل حاجة تمام؟
منى: اه تمام.
سارة: وانتي من جواكي, حاسة ناحيته بحاجة.
منى: لا , خالص .
سارة: الحمد لله, انامش قلتلك اول ما تشيليه من دماغك هتتحل المشكلة.
منى: فعلا , ماهي المشكلةاتحلت.
م*اه ياسارة لو تعرفي
سارة:انتي مش فيلجنتي صح؟.
منى: لا يا ستي انا معميمي.
سارة: ايه دا هو ميمي اسمه ميميبجد؟.
منى : ايوة يا ستي بجد.
سارة : ههههههههههههه, الله يكون في عونك .
منى: وميرنا كمان, انتي معايا صح؟.
ميرنا: اه احنا في المدرجات مش كدة.
سارة: طيب اشوفكم بعد الامتحان بقي, عند الكافيتيريا , اوكاي.
ميرنا: اوكاي , يلا بينا يامنى.
**************
لم تدر منى ماالذي كتبته في الامتحان,فقد كان عقلهاشاردا تماما,تفكر في احمد, تري مالذي حدث منذ ليلتها يا احمد؟؟, هل تحبنيحقا؟.
خرجت قبل نهاية الوقت وقد كتبت القليل حتى ان ميرنا كادت تصرخ عليها وهيخارجة, لان الامتحان كان طويلا وصعبا ,ولكنها كتبت ما تعرفه ولم تشغل بالها بملءالورقة كما يقولون.
اتجهت للكافيتيريا تطلب قهوة, فقد احست بالصداع يكتنف رأسهابعد ليلة من مجاهدة نفسها للتفكير في احمد وليس في المذاكرة.
وكأنه أبي الا انيظهر امامها لدي تفكيرها فيه, فما كادت تتجة للكافيتيريا حتى لمحته متوقفا هناكيرقبها بعين لا تطرف, اقشعر بدنها , هذا مالم تحسب له حساب ما الذي اتي بهاليوم؟.
اقتربت منى من مكان احمد , متصنعة الهدوء والقت عليه السلام ثم شرعت فيطلب قهوتها ,بينما لم يتحدث هو منتظرا اياها في صبر, حتى انتهت واخذت القهوة, وساراببطء ودون كلام للمقعد بجانب الكافيتيريا.
قطع احمد الصمتمتسائلا.
احمد: الامتحان كان حلو؟.
اشارت منى برأسها نفيا وهي ترشف القهوةوقالت.
منى:لأ, كانطويل.
فنظر في ساعته وقال في جزع.
احمد: وانتي ايه الي خرجك دلوقتي ؟,دا لسه تلات اربع ساعة.
نظرتاليه نظرة خاوية وقالت .
منى: كتبت الي عرفته ومكانشفيا دماغ ارغي , الي يحصل يحصل بقي.
ثم عادت لقهوتها , وساد صمت قصير قطعته منى.
منى:انت ايه الي جابكالنهاردة مش امتحانك بكرة؟.
نظر اليها وقالبهدوء.
احمد: مش عارفة انا جيت ليه؟.
خفق قلب منى ,واشاحت بوجهها بعيدا عنه , ولم تجبه, ثم قالت.
منى: انت عندك امتحان بكرة؟.
لم يجبها احمد انماقال.
احمد:انا جيت اطمن عليكي.
م* ردييافالحة
احمر وجة منى ولم تستطع الاجابة, فقالاحمد.
احمد:منى بصيلي انا بكلمك.
التفتت اليه علىمضض.
منى:مش المفروض تروح تذاكر.
احمد: انامش عارف اذاكر, انتي مش معقول مش حاسة بيا, يا منى احنا عدي علينا سبع ايام من اخرمرة اتكلمنا, انا منمتش فيهم, مش عارف انتي عاملة ايه ولا بتفكري في ايه, كنت هتجن, انتي عارفة انا منعت نفسي كام مرة اني اتصل بيكي تاني, ومش عارف سكوتك دا يعني ايه؟, انتي رافضاني ولا قابلاني ولا ايه بالظبط؟.
أ*ايوة انتي رافضاني ولالأ؟,ساكتة ليه؟؟؟
وقفت منى مشيحه بوجههاعنه.
منى: احمد , ربنا يخليك انا مش قادرة اتكلم خالص , عندي صداع ودماغيهتفرقع.
م*وكل دا بسببك فمتكملش عليا
فرد احمد متصنعاالاقتضاب.
احمد:انا فهمت خلاص, انتي بتهربي منى , انا اسف يا منى ان كنت ضايقتك, مع السلامة.
أ*متبصش وراك,ايوه هتنده عليك اهه
وسارمبتعدا منتظرا نداء منى.
م* انتي هتسبيه يمشي زعلان, انتي مجنونة , حرام عليكي دا عنده امتحانات
منى:آآ...أحمد..
أ*هو داالكلام
فالتفت راسما تعبير الحزن على وجهه.
فارتبكت منى , ولم تتحدث , فنظر اليها في تساؤل , فلم تتكلم ولكنها نظرت اليه راجية الا يمشي وانلم تتكلم , وكان هذا يكفيه, فقال.
احمد: انا هروح اذاكر عشان عندي امتحان , بس هستني تكلميني بكرة تسألي عليا.
والتفت تاركا اياها حائرةخلفه.
*************
أ*شكلك يا منى هتتعبيني معاكي وانا الي كنت قلتخلاص , ربنا يسامحك يا شيخة
ايه انت هتسكت بعد التعب دا كله؟
اسكت مين ياراج دانا وراها وراها, دانا الوقت الي ضيعته عليها كان زماني مظبط فيه اربع بنات


الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
محمد الحاوى
مشرف سابق
مشرف سابق


ذكر
برج العضو : الدلو
الرصيد الرصيد : 7096
العمر : 23
العمل : طالب ثانوى
المزاج : متقلب
الخبره الخبره : 12/02/2009
النقاط النقاط : 12913

مُساهمةموضوع: رد: كواليس الحياة من حمادة الساهر   2009-07-09, 10:50 pm

جزاك الله كل خير
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
سمر
مشرفة عامة على المنتديات
مشرفة عامة على المنتديات


انثى
برج العضو : الحمل
الرصيد الرصيد : 3249
العمر : 25
العمل : طالبه
المزاج : فوق العادى
الخبره الخبره : 08/02/2008
النقاط النقاط : 9187

مُساهمةموضوع: رد: كواليس الحياة من حمادة الساهر   2009-07-09, 10:55 pm

أجمل حاجه فى الكواليس دى انها بتشد اللى بيقراها

تم التقييم
تقبل مرورى

_________________


الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
حمادة الساهر
مشرف سابق
مشرف سابق


ذكر
برج العضو : الدلو
الرصيد الرصيد : 996
العمر : 25
العمل : طالب
المزاج : انطوائى ورمانسى وميال للفكاهة
الخبره الخبره : 17/03/2008
النقاط النقاط : 7169

مُساهمةموضوع: رد: كواليس الحياة من حمادة الساهر   2009-07-11, 10:29 am

الحلقه الثانيه والعشرون


ترددت منى طويلا قبل انتقرر ان تتصل باحمد, بل لقد قضت اليومين كاملين في محاولة لاتخاذ قرار , حتى انهالم تذاكر للمادة المقبلة, وبالفعل اتصلت به.
منى: السلامعليك.

احمد: وعليكم السلام, ازيكيامنى؟.
منى:الحمد لله, عملت ايه فيالامتحان؟.
أ*انا بتاع امتحانات برضه ,عيبعليكي
احمد: الحمد لله.
منى: كانكويس؟.
احمد:لا, بس حليت.
أ*قصديغشيت

منى: الحمد لله.
وصمتت .
أ*نفسي افهم مالك مخروسة ليه؟

احمد: انا كنت مستنيكي تتكلمي طول النهار, ومكنتش عارف انامبعد الامتحان , خفت تطلبيني تلاقيني نايم .
منى: اناقلت استني باليل تكون روحت وكده.
احمد: على فكرة وحشتيني.
أ*امااخليكي تنطقي

منى: .....................
م* وبعدينبقي

احمد: انا ضايقتك؟.
منى: احمد, انا مش عايزاك تنشغل عن المذاكرة اليومين دول , وياريت تركز, عشان انا عايزاك تنجح.
احمد: خايفةعليا؟.
م*انت بتلف تلف وترجع لنفس الموضوع
منى: انت اذا مخفتش على نفسك محدش هيخاف عليك.
احمد: ماشي ياستي , انا من هنا ورايح هخاف على نفسي عشان انتيخايفة عليا.
منى: بقولك ايه انا هقفل عشان بابا بيناديعليا, اوكاي.
م*اهو بدل مانفضل نلبخ كتير اقفل احسن

احمد: ماشي يا موني باي باي.
أ*طيب ابقي سلميلي على بابا ,ههههه
واغلق احمدالسماعة وقد شعر براحة , بعد ان عادت خطته للطريق الذي رسمه.
اما منى فشعرت بعدمالرغبة في المذاكرة ولا النوم ولا اي شىء,فقط شعرت بمشاعر عنيفة لاحمد,لم تستطعالسيطرة عليها
.
****************
بعد الامتحان الذي كان سهلا, شعرت منى برغبةشديدة في رؤية احمد, فخرجت من الامتحان مبكرا علها تجده , ولكن لسهولة الامتحان لمتخرج هذه المرة وحدها , بل خرج معها ميمي وميرنا , وقابلوا سارة وبقية اصدقائهم, ووقفوا يتحدثون ,ولم تكن الكلية شبة خالية كالمرة السابقة ,بل كانت مزدحمة فقد كانيوم الخميس, ولمحت احمد,الذي اقترب منهم يسلم عليهم ويسأل عن الامتحان فبادرته سارةقائلة
.
سارة: انت ايه الي جايبك النهاردة؟, سمعت ان امتحانامبارح كان رخم.

أ*الامتحان برضه اليرخم؟؟
احمد: اه,بس انا حليت الحمدلله
وانخرط على مضض في حديث مع حسان ولم يستطع ان ينفرد بمنى, بينما وافقهذا رغبة منى في الا يتحدثا امام الناس وسارة على الاخص, ولكن قلبها كان له رأي آخرفشعرت بالسخط لعدم قدرتها على التحدث مع احمد,فقد انسحبت سارة وميرنا من المجموعةآخذين منى معهم.
وشدت سارة على يد ميرنا وهي تقول
.
سارة: ايه حكايتك بقي اليومين دول؟ ,مازن لازقلك بطريقة مش طبيعية.

ميرنا: ماتسبيه يلزق, انا خسرانه ايه.
سارة: ياسلام ياختى, وهو عايز منك ايه؟.
ميرنا: مش عايز حاجة, هو عاملي فيها مش واضح بس انا فاهمة كويس هوعايز ايه؟
سارة: يعني ايه؟.
ميرنا: بيكلمني كل يوم في التليفون , وبيقعد يرغي وكده عاملي فيهااصحاب, بس انا فاهماه وحافظة الحركات دي.
سارة:وهوفيه اصحاب بيتكلمو في التليفون بالساعات.
م*اوببباااااا
ميرنا: ماهو عشان كده اناسايباه يجيب اخرة وعاملة مستعبطة, لان زي ماقلتي مفيش اصحاب بيتكلمو في التليفونبالساعات , كلهم بيعملو كده في الاول,هو اكيد معجب بس داخل داخلة استظراف, فخليهلازق.
سارة:وانتي بقي بتتصلي بيه؟.
ميرنا: لا طبعا, مين دا الي اتصل بيه؟,الذي عايز يتكلم يا حبيبتييتصل هو.
سارة: صحيح, هو فيه ولد هيصرف على بنت الااذا كان عايز حاجة.
ميرنا: يصرف عليا ايه؟, انامبيجبليش حاجة.
سارة: والتليفونات دي مش مصاريف , ولا انتي فاكرة بتكلمي السنترال الدولي, ياحبيبتى الولد ما بيعملش حاجة الا ومستنيمنها مقابل, مش كده يا منى؟.
منى: هه؟.
التفتت ميرنا لمنى ,وقالت.
ميرنا: البنت ديمش رومانسية خالص, بتحول الحاجات الحلوة وتخليها وحشة بطريقة غريبة.

ثمقالت لسارة.
ميرنا: عشان كده عمرك ماهتحبي.

سارة: ومين قال ان انا عايزة احب, انا مش زيكعايشة عشان احب, الحب وسيلة مش غاية في حد ذاته ,وبعدين الي بتعملوة دا مسموش حباسمة مصاحبة ومسموش ارتباط زي مابتقولو, انا الارتباط الوحيد الي اعرفه بيبقيبالدبل, وفي الشمال كمان.
ميرنا: انتي معقدة بجد, مشكده يا موني.........,هااااي يا بنتي انتي مش معاناخالص.
م* لا دانا معاكو اوي
منى: لا انا سامعاكو.
سارة:وبعدين انا مشفتكيش حبيتي قبل كدة يا ست ميرنا.
ميرنا: ليه هو انا هبلة؟..
سارة: ايوة, انتي بتفضلي توقعي الولاد فيكي وبس اول ما الولد يقولك بحبك تسبيه, زي العيالالصغيرة تفضلي شبطانة في الحاجة لحد ما تبقي بتاعتك ساعتها ترميها.
ميرنا: مش احسن من اني انا الي احبهم وبعدين يسيبوني هما , سيبك منهايا منى اسمعي كلامي انا الولاد كلهم سكتهم البنت الي تتقل عليهم.
سارة: بقولك ايه ما تلعبليش في دماغ البنت دي مش زيك, خليها في اليهي فيه.
م*ايوة خلوني في الي انا فيه
ميرنا: عقديها معاكي عقديها.
ومسحت سارة على رأس منىوقالت.
سارة: متسمعيلهاش يابنتي دي بايظة اصلا, ربنا يهديكيانتي ويسبتك.

م*منا اتسبت خلاص منزمااااااان
ميرنا: ربنا يهديكي انتي وتفهمي انالدنيا كلها كده وانتي وست منى بتاعتك بس الي كده.
م*اهياني, انا مش عارفة انا صح ولا غلط , مازن بيعمل زي احمد ولا دا وضع تاني, وسارةعندها حق ولابجد متعقدة, وميرنا فاهمة صح ولا غلط, انا مش فاهمة حاجة, انا تعبانه اوي ومحتارة اوي
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
حمادة الساهر
مشرف سابق
مشرف سابق


ذكر
برج العضو : الدلو
الرصيد الرصيد : 996
العمر : 25
العمل : طالب
المزاج : انطوائى ورمانسى وميال للفكاهة
الخبره الخبره : 17/03/2008
النقاط النقاط : 7169

مُساهمةموضوع: رد: كواليس الحياة من حمادة الساهر   2009-07-11, 10:29 am

الحلقه الثالثه و العشرون



بعد الحديث الذي دار امام منى ,والحيرة التيانتابتها بين رأي سارة وميرنا, شعرت منى بالحزن خاصة ان مشاعرها هي تتعارض مع رأيكلتاهما , وشعرت برغبة في ايقاف هذه الدوامة التى لعبت برأسها منذ رأت احمد لأولمرة وشعرت بأن هناك امر واحد لايقاف الحيرة,وهو الامتناع عن المسبب لها.
وشعرتبالحزن الشديد لعدم قدرتها على تنفيذ هذا القرار الذي بدا وكأنه نهاية العالم, اوعلى الاقل نهاية السعادة التي شعرت بها في وجود احمد حولها , ولكنها استجمعتشجاعتها وقاومت شيطانها الذي جادلها طويلا وحاول اقناعها بالعكس, وقررت الرد علىكلام احمد بما لن سيعجبه.
**************
أ*ياساتر يارببتتصلي ليه؟؟
يمكن تكون خلاص سلمت
هي مسلمة من زمان , بس موصلتش انها تتصل منغير ما اكون انا مسبتها قبلها
يا بني دي صايعة وانت عبيط , رد يمكن تقولكبحبك
انت هتهذر انت كمان, لااااااا,انا قلبي مش مطمن ممكن تكون متصلة تدينياستمارة 6, وانا عمري ماخدت استمارة 6
لا خدتها , فاكر البت الايرانية جارةكريم,بس كانت مزة
مش تكون محضر خير ,بقولك مش مطمن, نقطني بسكاتك
طيب انتهتقعد ترغي , رد شوف عايزة ايه
احمد: الو.
منى: ازيكيا احمد , انا كنت عايزاك في موضوع.
أ* طيب مش تسلميالاول
احمد: خير يامنى ,فيه ايه؟
أ*اناقلبي حاسس ان فيه مصيبة
م*يارب قدرني ,انا بعمل الصح مشكدة؟؟
منى: احمد, بصراحة انا مبحبش الف وادور ,من كام يوم كدة كلمتني في موضوعوكنت مستني ردي.
احمد: موضوع انيبحبك؟.
الجمت الكلمة لسان منى وبعد ان كانت كلها عزم شعرت بالوهن فيلسانها وقلبها , اول مرة تسمع الكلمة منه, لقد ارسلها لها ولكنه لم يقلها من قبل, وصمتت .
احمد: ايوة يا منى ,كملي.
م*اكمل ايه الله يسامحك
منى: ايوة يااحمد الموضوع دا....., ومعلش بجد , انا اسفة انا ماليش في الجو دا, احنا اصحاب قبلكل حاجة ,وانا محبتش اخسرك وانا اسفة انا مش بتاعة ....الكلام دا.
م*مش تجمعيقبل ما تكلمي
أ*ننننننااااااااااعععععممياختى
احمد : منى, انا عمري ما قلتلك اعملي حاجة مش بإرادتك, انا......
م*ماهي المشكلة في ارادتيدي
قاطعته منى.
منى: احمد , بجد انا تعبت على ماقدرت اقولك الكلمتين دول , ولو سمحت انا في عز امتحانات ومش عايزة اتكلم في الموضوعدا .........., ارجوك.
صمت احمد مصدوما لما سمعه, من اين اتت بكل هذهالقوة بعد ان عمل على هدم دفاعاتها كلها , وكيف لها بصده بعد ان لمس مشاعرها فينظراتها له.
احمد: انا اسف يا منى, افتكر اني فهمت , مع السلامة.
أ*اهيا بنت المجنونة
م*متزعلش منى يا احمد
منى: سلام.
*****************
اغلقت منى السماعة وشعرت بالهم يثقل صدرها , وهنأها عقلها على قدرتها تنفيذ ما عزمته, اما قلبها فبكي مما فعلته, وبالتالي بكتهي الاخري.
اما احمد , فبعد اغلاقه السماعة شعر بغضب لم يشعر به منقبل.
أ*ازاي ؟؟؟,ازااااااااي؟؟؟ , ازاي يعني انا مش فاهم , ماكلحاجة كانت ماشية تمام ,ايه الي حصل؟
مش عارف ايه الي حصل, انت يا استاذ بقيتغشيم وبيدخل عليك تقل البنات
لأه دا مش تقل خالص, دي بتستهبل, بترفضني انا واناالي استنيت عليها كل دا؟, دانا سبتها براحتها خالص , لحد ما اتأكدت انها عايزانيتقوم ترفضني كده ,مفيش حد مؤدب كده
منا قلتلك انت الي مؤدب
بقولك ايه مشناقصك انت كمان, انا لازم اتصرف, البنت دي انا مش هسيبها
احبك وانت سخن
هي مشعندها درس النهاردة, انا رايحلها
يامعلم
********************
احمد: بابا معلشانا عايز مفاتيح العربية.
الاب: ليه ياحبيبي , عشان تخبطهالي زي المرة الي فاتت.
احمد: لايابابا , بجد انا عايزها مشوار مهم اوي.
الاب: ماهو الي فات كان مشوار مهم.
احمد: يووووووه, هو انا كل ما اطلبها منك تكفرني كده , دا بدل ما تجيبولي واحدة.
الاب: طب مش لما تتخرج الاول يا فالح واحنا نجيبلك كل حاجة , بالزمة انت مش مكسوف من نفسك, الي زيك بيتجوزو دلوقتى.
احمد: موال كل مرة ده ,اديهولي لما ارجع , بس دلوقتى معلش يابابا ممكن المفتاح؟.
الاب: اتفضل خده من على الجزامة, بس ماتخبطهاليش زي كل مرة.
جري احمد على المفتاح وهويصيح.
احمد: متخافش.
أ*انا الي هخبطها واحدة بنت مش العربية
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
محمد الحاوى
مشرف سابق
مشرف سابق


ذكر
برج العضو : الدلو
الرصيد الرصيد : 7096
العمر : 23
العمل : طالب ثانوى
المزاج : متقلب
الخبره الخبره : 12/02/2009
النقاط النقاط : 12913

مُساهمةموضوع: رد: كواليس الحياة من حمادة الساهر   2009-07-11, 3:08 pm

ممتاز متتاز متتاز يا حماده

بجد حاجه فوق الرائعه

جزاك الله كل خير
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
محمد الرومانسى
مراقب عام المنتديات
مراقب عام المنتديات


ذكر
برج العضو : الدلو
الرصيد الرصيد : 3367
العمر : 24
العمل : خدمت الجميع
المزاج : يعني نص ونص
الخبره الخبره : 22/04/2009
النقاط النقاط : 9463

مُساهمةموضوع: رد: كواليس الحياة من حمادة الساهر   2009-07-11, 3:14 pm

جزاك الله كل خير

شكرا لك


_________________
عيون الحقيقة & لمن لا يعرف الحقيقة



الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
حمادة الساهر
مشرف سابق
مشرف سابق


ذكر
برج العضو : الدلو
الرصيد الرصيد : 996
العمر : 25
العمل : طالب
المزاج : انطوائى ورمانسى وميال للفكاهة
الخبره الخبره : 17/03/2008
النقاط النقاط : 7169

مُساهمةموضوع: رد: كواليس الحياة من حمادة الساهر   2009-07-12, 7:46 am

شكرااااااااااااا
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
magic princess
شخصيه هامه
شخصيه هامه


انثى
برج العضو : القوس
الرصيد الرصيد : 1256
العمر : 28
العمل : -
المزاج : تمام
الخبره الخبره : 18/04/2009
النقاط النقاط : 7664

مُساهمةموضوع: رد: كواليس الحياة من حمادة الساهر   2009-07-12, 10:26 am

هى القصة دي طويلة ليه كده بس جميلة
نزل بقى الحلقات الجديدة
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
حمادة الساهر
مشرف سابق
مشرف سابق


ذكر
برج العضو : الدلو
الرصيد الرصيد : 996
العمر : 25
العمل : طالب
المزاج : انطوائى ورمانسى وميال للفكاهة
الخبره الخبره : 17/03/2008
النقاط النقاط : 7169

مُساهمةموضوع: رد: كواليس الحياة من حمادة الساهر   2009-07-14, 8:40 am

الحلقة الرابعةوالعشرون


وائل: منى,انتي مكنتيش صاحيةخالص النهاردة.
منى: انا اسفة يااستاذ وائل, انا بس مش عارفةاركز.
وائل: متقلقيش يا بنتي الامتحانمش هيخرج عنالتوقعات الي اديتهالكو دي ولو عايزة تيجي بكرة كمان تعالي, هوانا مشهقول اكتر من اليقلناه النهاردة, بس لو حسه انك قلقانة تعالي
منى: ربنا يسهل, انا هحاول المالمنهج كويس.
وائل: منى... ركزي اللهيخليكي , انتي معاكي نمرتيلو حبيتي تسألي في حاجة.
منى: اكيد ان شاءالله.
وائل: طيب انزلي بقي عشانمتتأخريش.
منى: السلام عليكم.
ونزلت منى وهي شاردة تماما لا تفكرفي شىء مما قال وائل, اماما ملأ عقلها كان ما فعلته بأحمد في الظهيرة, ترى ما هو انطباعكيااحمد.
ومالم يخطر لهل على بال عند نزولهامن البيت, ان تري احمد واقفا امامهامستندا على سيارته, عاقدا ذراعيه باديا عليهالغضب.
تسمرت منى في المدخل , ولم تستطع المشي ,بينماتقدم احمد اليها لما رأى انها لا تتحرك.
احمد:اتأخرتي ليهوانتي بتنزلي؟.
منى: انت ايه اليجابك؟.
احمد: متهربيش من السؤال, المجموعة نزلت بقالهاعشر دقايق
منى: مفيش كان استاذ وائل بيأكدلي على حاجات في المنهج, وبعدين انت اليبتهرب من السؤال, بقولك ايه اليجابك؟.
احمد: الكلام الي قلتيه فيالتليفون , انا مفهمتش منك حاجة, انا ماليش في الجو..,انا مش في الكلام دا...,انا مشفاهم حاجة.
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
حمادة الساهر
مشرف سابق
مشرف سابق


ذكر
برج العضو : الدلو
الرصيد الرصيد : 996
العمر : 25
العمل : طالب
المزاج : انطوائى ورمانسى وميال للفكاهة
الخبره الخبره : 17/03/2008
النقاط النقاط : 7169

مُساهمةموضوع: رد: كواليس الحياة من حمادة الساهر   2009-07-14, 8:41 am

منى:لا يا احمد انت فاهمكويس.
احمد: تعالي بس بعيد عن المدخل عشان مش كل الي نازلوالي طالع يتفرج علينا.
وخرجا للشارع واستندا الليسيارته.
منى: من الاخر يااحمد,....انا مبكلمشولاد.
احمد: وانا مقلتلكيشحاجة , انا مقلتلكيشكلميني ولا حتى حبيني ,انا قلتلك اني بحبك .
احمر وجه منى وشعرت بالوهن في اوصالها , وشعرت بأنه لو اصر علىكلمةبحبك هذه ستنهارمنه.
احمد: انا قلتلكمشاعري وبس مكنتشمنتظر منك حاجة, وانتي حتى ماردتيش عليا , ولا فكرتي انا متضايقتعبانبذاكرمبذاكرش , سبتيني اضرب داغي في الحيطة, وكل ذنبي انيحبيتك.
منى: انا؟؟؟.
م*ايه دا ايه دا ؟,بالراحة ومن الاولانا عملت فيك ايه؟, امال انت عملتفيا ايه؟
احمد: ايوه يامنى , وواضح اوي اني مشفي بالك, لاني لوبتفكري فيا مكنتيش بقيتي باردة عليا كدة.
منى:انا؟؟؟.
أ*هو انتي لسهشفتي حاجة
احمد: انا مطلبت منك حاجة, انتي فاكرة الحبايه يعني.
منى: بس...انا ...انا مبحبكش.
احمد: لو اديتينيفرصة هتحبيني , صدقيني مش هيحصل حاجة اكتر من الي بنعمله, احنا اصحاب يا منى , بس انامش قادر خلاص , مشقادر ابقي صاحبك ,وانا في الحقيقة بحبك, اعاملك عادي وانابغيرعليكي حتى منميمي, وانتي مش عايزة تديني فرصة, وتديني ليه؟ , دانتي مش عايزةتدي لنفسك فرصةتحبيني فيها.
أ*وانتي بتموتيفيااصلا
احمد: وانا مطلبتش منك اي حاجة غلط ولا حرامانا بطلب منك انك تكوني بسحاسة بيا , وتدي لنفسك مساحة تفكري فيا فيها , واوعدك ماكنش اكتر منزميل لو لقيتك محبتينيش.
منى:...............
احمد: يامنى انتي لو بتحبي حد تاني قوليلي, انا مشهزعل.
منى: انا؟؟, لا طبعا , اناماليش في الكلام دا.
أ*امال مالك بقي
احمد: طيببصي, نتفق علىحاجة , احنا ننسي الموضوع دا عشان الامتحانات, عشان نعرف نركز, بسبعد المتحانات ,اوعديني, اوعديني تديني فرصة, اثبتلك اني بحبك, وتدي لنفسكفرصة تحبيني.
منى: فرصة؟؟.
احمد: ياستي بلاش فرصة, سبيني بساحبك.
أ*وبعدين سيبيالباقي عليا
لا سيب انت الباقي علياانا
منى:طيب بس توعدني انك متكلمش في الموضوع دا تاني.
احمد: اوعدك ,لغاية اخرالامتحانات.
منى: وتوعدني حاجةكمان؟؟.
احمد: ايه؟.
منى: توعدني تنجح السنةدي.
احمد: ماشي انا موافق, بس انتي توعديني, انكتفكري في الموضوع بجد.
منى: ..............اوكاي.....ربنايسهل.
أ*هههووووووف....دا ايه الشلل دا, دانتيطلعتي عيني يا شيخة, انا كان ايه الي وقعني عليكي
انا عارف ما البنات كانوقدامك,انت بس الي بتحب تتعبني معاك
منى: انا همشي دلوقتى عشان اذاكر, وانت كمان روح ذاكرعشانامتحانك بكرة , ومتبقاش تنزل بعد كدة قبل الامتحان بالطريقة دي.
أ*يا ستي امتحان ايه صلي ع النبي, انارايح الكافيه
احمد: حاضر,ايطلبات تانية.
منى: لا , شكرا, بايباي.
احمد: استني اركبك تاكسي ولا عايزةاوصلك.
منى: ههه دمك تقيل, تعاليركبني تاكسي.
********************
م*ياه ياحمد , كدة تسيب مذاكرتك وتيجي عشاني, انت طيبقوي
أ*ولما انتي بتتسبتي اوام كده كنتي عملتي فيلم ليه منالاول
بس انا بهنيك على اليانت عملته
ياعم دا اقل حاجة عندي وانت ادريبرضه
صح انت طول عمرك فنان
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
أميرة العذاب
شخصيه هامه
شخصيه هامه


انثى
برج العضو : الجدي
الرصيد الرصيد : 775
العمر : 25
العمل : بدرس
المزاج : رايقه
الخبره الخبره : 21/03/2008
النقاط النقاط : 6777

مُساهمةموضوع: رد: كواليس الحياة من حمادة الساهر   2009-07-14, 8:35 pm

شوقتنا يا حماده لبقية التفاصيل
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
حمادة الساهر
مشرف سابق
مشرف سابق


ذكر
برج العضو : الدلو
الرصيد الرصيد : 996
العمر : 25
العمل : طالب
المزاج : انطوائى ورمانسى وميال للفكاهة
الخبره الخبره : 17/03/2008
النقاط النقاط : 7169

مُساهمةموضوع: رد: كواليس الحياة من حمادة الساهر   2009-07-21, 12:55 pm

متقلقيش ياقمر والباقى موجود اهو
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
حمادة الساهر
مشرف سابق
مشرف سابق


ذكر
برج العضو : الدلو
الرصيد الرصيد : 996
العمر : 25
العمل : طالب
المزاج : انطوائى ورمانسى وميال للفكاهة
الخبره الخبره : 17/03/2008
النقاط النقاط : 7169

مُساهمةموضوع: رد: كواليس الحياة من حمادة الساهر   2009-07-21, 1:01 pm

الحلقة الخامسة و العشرون


بعد هذا الحوار, لم يتوقف احمدعن"تثبيت" منى , انما كل ما توقف عنه هو كلمة بحبك, لانه ظل يتصل يسأل عليها بعد كل امتحان لها, وينتظرسؤالها بعد كل امتحان له, ولكنهلم يتوقف قط عن غضبه بعد ان رفضته, فلأول مرة يشعر بانه لا يعرف الخطةالتي يسيرعليها , ولايستطيع توقع النتائج كما كان يفعل سابقا, وكأن خبرته توقفت عندهذاالحد , فلم تصل معهفتاة الي هذا الحد , الا اذا كانت تحب شخصا اخر حقا, وهذاشيءهو متأكد منه, ان منىلا تحب احدا, ولم يستطع عقله المريض استيعاب وجود فتاةمؤدبة الي هذا الحد, انهيشك حتى في رشا اخته , ولولا الحصار الذي يضربه حولها لماشعربالراحة,على الرغم منانها لازالت في الثانوية العامة ,الا انه يعاملهاكالمتهمةطوالالوقت.

اما منى فقد حصلت على ما ارادته, اوهذا ما تظنه, ان احمد مازالموجودا بجانبها , ولكنه لا يطالبها بشيء, وهي تطمأن نفسها بكلمة "احنااصحاب" , وكأنها تقنع نفسها بها, ولم تكن غبية لتفهم الوضع ولكنها فضلت تجاهله , بحجةانهافيامتحانات.

****************
سارة : مش دي شيريناليهناكدي؟.
منى: اه ,باين .
سارة: شيرررري.
منى: بس, انتي بتعملي ايه؟.
سارة: بنده عليها , ولا انتيخلاص مبقتيشتكلميها.
سمعت شيرين نداء سارة, فأقبلتعليهما بشوق , وعانقت كلتاهما طويلا.
شيرين: على فكرة, انتو كلاب, عشانانا كنتعاملة الزايدةقبل الامتحانات , ومحدش فيكو سأل عليا.
سارة: وانا هعرف منين؟, دانا حتى لما سألت كريم , قالي ديفياسكندرية.
شيرين: اسكندرية مين يا بنتي , دانا كنتفيالمستشفي.
والتفتت الي منى .
شيرين: وحتى مامتك جت زارتني , وزعلت اوي لما انتي مجتيش, ياواطية.
سارة: ايه دا يا منى ؟,انتي كنتيعارفة, ومقلتليش؟.
منى: آآ...معلش يا شيري , كنت مشغولة ..آآ ,يعني وبعدين الامتحاناتانتي عارفة.
شيرين: ومكنتيشعارفة تكلميني في التليفون؟,ولا كنتى مشغولةبرضة.
شعرت منى بالاحراج بعدهذا الكلام , فشيري على حق , هي تعلم انها كانت فيالمستشفي, ولكنها لم تزرها, وع*********** عن الاتصال بها ايضا لا تدري لماذا ؟, ربما أثر فيها كلام احمدبعضالشيء.
وقبل ان تجب انقذتها فتاة جاءت تخفيعيني شيرين بيديها , وهي تقول : انا ميييييييييييين؟.
شيرين: الصوت دا انا عارفاه....؟؟؟؟....,لاااااأ...., متقوليش ....,صافي؟؟؟.
والتفتت لترى الفتاة , وهي تصيح معانقةاياها
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
حمادة الساهر
مشرف سابق
مشرف سابق


ذكر
برج العضو : الدلو
الرصيد الرصيد : 996
العمر : 25
العمل : طالب
المزاج : انطوائى ورمانسى وميال للفكاهة
الخبره الخبره : 17/03/2008
النقاط النقاط : 7169

مُساهمةموضوع: رد: كواليس الحياة من حمادة الساهر   2009-07-21, 1:01 pm

شيرين: صااااااااافي, وحشتينياوي.
صافي : انتي كمان والله , عاملةايه؟.

بينما جذبت سارة يد منى , ومالت علىاذنها.
سارة: انا عارفةان كطنشتي شيري بمزاجك , متبقيش غبية وتخسري صاحبتك على كلام فاضي.
وتركتيدها لتابع الحديث الدائر بين شيرينوصافي.
شيرين: انتي اتحجبتي؟؟, مبروك.
نظرت مني الي الفتاة التي ترتدي الحجاب" سبانيش" ,ونصفشعرها المصبوغ اشقريبرز من الامام, بحثا عن كلمة " اتحجبتي".
صافي: اصل مامة رامي واختو يا ستي محجبات , وبعدين كنا اتفقنا بعدالفرح اتحجب , اعمل ايه بقي؟.
شيري: على فكرة, انالغاية دلوقتى مشفتشصورالفرح يا ندلة.
صافي : بجد؟, استني ,انا معايا صورة, امااوريهالك.
وبينما هي تخرج الصورة , قالت .
صافي: دانا كنت محتاجة اطلع ورق من الكليةهناك, قلت اعدي عليكواشوفكو , مكنتش ضامنة الاقي حد عشان الامتحانات, بس قلتالنهاردةالخميس اكيدالكل هيبقي موجود.
شيرين: وسلمتى على حد؟, هتلاقيهم في مكانهم المعهود عند الكافيتيريا, كريم واشرفوالعيال.
صافي: اه مانا شفتهم , بس مكانشينفعاسلم عشان احمدواقف معاهم.
ولاول مرة تسمع منى احدا غيرها يلقباحمد باسمه غيرها, ولايقول له ايمو كما يفعل الاخرون.
شيرين:اااااااه, وهو شافك؟.
صافي: لا منا مشيت على طول اول ماشفته , انتي عارفة, انا مش ناقصة مشاكل معرامي.
شيرين: هو معاكي؟.
صافي: لا , بس انتى عارفة احمدميتضمنش وغاوي فضايح ,ورامي بيشيطمنه.
استغربت منى وسارة الحديث الدائر بصوت خفيض امامهما, وشعرت منىبغرابة الكلامتوغل قلبها,فهذا الكلام المبهم , لا يدل على خير.
واثناء الحديثاقبل كريم مرحبا.
كريم: ايه دا كله بس؟, صافي هانمبجلالة قدرهاهنا,بتعملي ايه في كليتنا؟.
وسلم عليها بحرارة.
صافي: وانت مالك , انا اصلا كنت في كليتي قلت اتكرمعليكوشوية.
وبعد السلام والهزل قليلا , قال كريمبقلق.
كريم: ايموشافك؟.
صافي: مفتكرش ,انا اول ما لمحته جريت.
واستأنفو ثلاثتهم الحديث , حتى قالتصافي, وهيتخرج تليفونهامن حقيبتها.
صافي: اه, دا رامي بيتصل , هوبرة دلوقتى ,اناهمشي بقي ياجماعة ,بجد كنتو واحشني.
وسلمت عليهم , وهمتبالانصراف فقالتشيرين.
شيرين: استنياوصلكللبوابة.
ثم التفتت الي منى.
شيرين: وانتي استنيهنا انا مخلصتش كلام معاكي.
وبعد ذهابهم وقف كريم بجانب سارةمتابعا صافيببصره.
كريم: انتو عارفين دي مين؟؟
سارة:....................؟
كريم: دي الي كان بيحبها ايمو , من اول ما دخلالكلية,صافي بتاعة سياحة ,مش معقول مسمعتوشعنها.
نزل الكلام على اذن منى كالصواعق, اذا هذه هي الفتاة التي كانيحبها احمد, وشيئا فشيئا وضح الكلام السابق اماعينيها.
وفي دقائق عادتشيرينلتكمل حوارها معمنى ,وقالت لها بصوت خفيض.
شيرين: انتيعارفة ديمين؟.
فاشارت منى برأسها نفيا , وشعرت بغصة فيحلقها.

شيرين: كنت قولتلك ان فيه بنت قالتلايمو اني معجبة بي,..........هيدي
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
حمادة الساهر
مشرف سابق
مشرف سابق


ذكر
برج العضو : الدلو
الرصيد الرصيد : 996
العمر : 25
العمل : طالب
المزاج : انطوائى ورمانسى وميال للفكاهة
الخبره الخبره : 17/03/2008
النقاط النقاط : 7169

مُساهمةموضوع: رد: كواليس الحياة من حمادة الساهر   2009-07-21, 1:02 pm

ابتلعت منى كلمة شيرين اصعب مما ابتلعت كلمة كريم, فاذا كانت هذه هيحبيبة ايمو, لمتوقع بينهوبين شيرين ومالذي ستستفيده من هذا؟.

منى: بجد؟,ازاي؟, دا كريم قال , انها يعني, كانت مرتبطة بأحمد , قصديايمو.

شيرين: ايوة يابنتي , صحيح مانتي مشفاهمة, افهمك انا, دلوقتىشيرين دي قد ايمو , دخلو الجامعة سوا , بس هي كانت فيسياحةوفنادق, تمام؟, وكانت احلى بنت في الجامعة , وقتها ولغاية ماسابت الكلية,كانتجامدةبرضه,المهم هوحبها قوي وارتبطو, وبعدين ياستي بدأت هي تلعب بيه, يوم انا بحبكويوماحنا اصحاب , ماهيحلوة وعارفة انها حلوة ,وغلبته معاها, والولد كان بيغيرعليهاجدا .
في هذا الوقت اشارت لها سارة بأنها ذاهبة مع كريم لشراء شيءمنالكافيتيريا.
منى: كملي.
شيرين: كنت بقول ايه؟, اه, جه ايمو سقط سنه اولي ,وهي نجحتفبدأت تشتغله بقي, نبقي اصحابومنبقاش اصحاب ,وهو كان بيموت فيها فكان بيعملها كل الي تقول عليه, لمابقت فيتانيه اتعرفت علىظابط الي هو رامي الي متجوزاه دلوقتى , بقت تسيب ايمووترجعلرامي, وتسيب راميوترجع لايمو ,والاتنين عرفو انها معلقاهم , وراح احمداتخانقمعاه في مرةومبقوش يطيقو بعض, وللغرابة فضلت مسبتاهم الاتنين ,وفضلو برضهبيحبوها , وعدت كده لغاية سنةتالتة ,واتخطبت لرامي دا ,قام ايمو ما سكتش راحله ووراهصورهمعاها , وبقييروحلها تحت البيت , وهو مجنون اصلا ميتضمنش زي ما قالت , فكانبيعملها مشاكل, وقومه عليها وقاله انت مش راجل , انت عارف انها ماشية معاياوكده ,وقاله مش هتتجوزها ,وهي فضلت معلقة ايمو , وبقي دا يتخانق معاها عشان لسهمخطوباله , ودا يتخانق معاها عشانايمو , المهم هي قررت تسيب الاتنين, سابت رامي وسابتايمو ,تمام؟.
اشارت منى برأسهاايجابا.
منى: استني بس , الحاجات دي كلها كانت قبل ما تدخلي الكلية؟,اشعرفك كلدا؟.
شيرين: انتي نسيتي ان هبة اختى كانت في سياحةوفنادق هنا واتخرجت سنةمادخلت, ماهي الي معرفاني عليهم يا عبيطة, امال انا اعرفهم منين ,دانابسمع عنهم منايام ماكنتفي ثانوي.
منى: اه , صحيح.
شيرين: بطلي مقاطعة ,وسبيني اكمل, المهم, جت في رابعة عملت معاه ايه,الي هو احنا اصحاب وانا ممكن اظبطلك كمان, يعني انت مش في دماغي خالص, وهي متأكدةان ايموبيعشقها, بس هو وقتها كرامته وجعته , فبدأ بقي يبقي ايمو الي نعرفهدلوقتى, قعد يصاحب بنات وكدةوينقي بنات حلوةعشان يقولها انا برضه ممكن اعرف الي احلىمنك ,بس على مين هي عارفةانها الي في القلب , فانا دخلت الكلية واتصاحبت عليهم, فقامتهي عايزة تبينلهانها عارفه انه بيصاحب, وانها مش هاممها, فعملت فيهابتظبتلهواحده, وكنت انازي الهبلة الضحية, كنت طبعا صاحبتها وفرحانه ان صاروخالجامعةمصاحباني بقيوانا ماشية مع كبار الكلية, قامت سلمتني عشان قلتلها انتي ليهسبتيايمو دا واد زيالعسل وحلو وطيب, قامت عملت عملتها ........بس.
منى: بس, .....انا شايفة انك بقيتيصاحبتها بعد كدة.
شيرين: عادي , اقولك حاجة, صافي دي من النوع اليميتزعلش منها, رغمانهاشخصيتها غريبة مع الصبيان, بس هي حلوة اوي مع البنات وتتحب وكده, وبعدينانافهمت الموضوع لايمووعدي وخلاص.
منى: وهي رجعت لرامي داامتى؟.
شيرين: بعد ما خلصت , اتصلت تقولنا معادكتبكتابها عليه, وغيرتنمرتها ومبقاش حد يشوفها انا يادوب بجيب اخبارها من صاحبةهبة , بتشتغل معاها في نفسالشركة, وتقريبا اول مرة اشوفها منسنتين.
شعرت منىبرأسها يكاد ينفجرمن خطورة المعلومات التى سقطتعليها اليوم دون ان تطلبها, اذافأحمد كان يحب , واي قصة حب, لقد كانت تروى في الجامعة, والبنت عذبتهكثيرا, اذا هومظلوم , وكل مايفعله وسمعته التى عرفت عنه, ماهي الا رد فعل لما فعلته بههذهالفتاة, وشعرتبالغيرة تأكل قلبها, وبشعور غريب بالحزن بعد ان رأت بنفسهاجمالالفتاة , ورقتها, وحتى حين تذكرت انها تلقبه بأحمد مثلها احستباليأس.
*********************
م*مش قلتلك, انتيتطولي
بس هو بيحبني
انا مش عارفة ايه الي عاجبه فيكي انتيشفتى البنت بنفسك , زي القمر, وبعدين يبصلك ,دا نفسه حلوة اوي
بس هو قالي بحبك مرتين
انتي بتعدي , طيب ليه عامله فيها اصحاب, انتيبتحبيه؟
مش عارفة
يعني ايه الي مش عارفة ,يا اه يا لأ
مشعارفة
*******************



افكارها التي تركزتعلىمشاعر احمد , اخفتعنها حقيقة لم تلاحظها, ان الحكاية التى حكتها شيرينتؤكدحكايتها القديمة ,وتفند حكاية احمد , فهي لم تكن مقربة من الفتاة لتجعلهاوسيطةبينهما, وكيف لفتاةفي الصف الاول ان تسير فتاة في الصف الرابع؟ ,والهاها هذا عناناحمد كان يعلم بعلاقةفتاته بشخص اخر وكان مصرا على الوجود معاها, كل هذا تركهشيطانها وظل متمسكا بتفكيرها في روعة احمد , وكم هوطيب ورقيق ومجروح.
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
حمادة الساهر
مشرف سابق
مشرف سابق


ذكر
برج العضو : الدلو
الرصيد الرصيد : 996
العمر : 25
العمل : طالب
المزاج : انطوائى ورمانسى وميال للفكاهة
الخبره الخبره : 17/03/2008
النقاط النقاط : 7169

مُساهمةموضوع: رد: كواليس الحياة من حمادة الساهر   2009-07-21, 1:02 pm

الحلقة السادسة و العشرون


منى: انا مش مصدقة انيخلصت امتحانات خلاص, ديايام كانت غلسة غلاسة.

احمد:هههههههه, انتي لسه شفتيحاجة.

منى: دا على اساس انك اكتر واحد دخلامتحانات؟.
احمد: مش شرط انا في سنة تانية ,لما شلت تلاتمواد في الترمالاول , محضرتش مادتين الترم التاني , قلت اهو اقضي السنة كلها هناك , بدل ترمواحد.
م*فاشل فاشل يعني
أ* كنت مقضيهم فيالمستشفي
هو انت جابك ورا الا البنات, مشدا ايامصافي
منى: يا خبر؟, وكنتقاصد؟.
احمد: لا والله , كانت ظروف وقتها ,كنت فيالمستشفي.
منى: ليه كده؟.
احمد:يعني....الله يسامح الي كانالسبب.
أ*انت هتقولها ولا ايه, مش تخفياعم روميو
ولا اقول ولااعيد ,انا مش عايز افتكراصلا
احمد: منى ,الامتحانات خلصت زي مانتي عارفة , ايهبقي؟.
منى: ايه بقي؟.
احمد: انا مش هزن عليكي ولاحاجة, بس انا كنت عايز اعرف عنك شوية حاجات, بس هتسيبينياسأل؟.
منى: لو مش عايزة ارد مش هرد , ماشي؟.
احمد: ماشي يا ستي.
منى: اتفضل اسأل.
احمد: انتي عمرك حبيتي قبلكدة؟؟.
م*ربنا يحرقك بجاز حضرتك, انت وكل الحمير اليزيك
منى: انا قلتلك قبل كدة .
احمد: لا انتي قلتي ملكيش في الكلام دايعني مارتطبتيش قبل كده, وقلتي مافيش حد فيحياتك دلوقتى, يعني مبتحبيش ,انا بقيبسأل عمرك حبيتي قبل كدة, ولو حتى مع نفسك منطرف واحد.
أ*ماهو مش معقول , هوانتي مش بنتولا ايه
منى: لا طبعا ,مكانش في بالي , يعني مكنتش شايفة ان دا وقته عشان ,يعني كنت علميوبتاع وبذاكر ,حتى الي كان ييجييقولي حاجة, كنت بصده على طول , بجد مكنتش فاضية ,بس في الاخر وقعت علىتجارة , الله يحرق الفيزيابقي.
احمد:يعني ولا حتىفيدرس او فيالمدرسة, ولا صاحب اخوكي ولا حاجة.
أ*وهو فيه كده برضه ,ليه؟, حجر
م*ماقلنا لا , افهموهابقي
منى: لا.
م*اسبقيهقبل ما يعملك محكمة , وادخلى في الموضوع , اسألي عنصافي
ايه ايه,هو جنان؟,اسأله عنها ازاي؟,المفروض اني مبانشمهتمة
مش هتلاقي فرصة غير دي ياعبيطة
منى: وانت ؟؟؟.
احمد: اناايه؟,حبيتقبل كدةيعني؟, ههههههههههه......ههههه, انا يعني؟.
م*هو انا قلت نكتة؟
منى: ايه ؟, افهم من الضحكداايه؟.
احمد: لا عادي, بس انتي قصدك حب حبولاحب كدةوخلاص؟.
منى: وهو فيه حاجة كدة وخلاص, ماعلينا ,انا بسألعموما.
أ*بتسألي عن ايه ياموني , ربنايستر
اكيد وصلها موضوع صافي , دانتو كنتو اشهر من النار علىعلم
ودياقولها ايه بقي
اديها الحقيقة بس زوقهاشوية
احمد: بصي يا ستي, انا عارف طبعاان واصلك عني اني بتاع بنات وكدهو....
منى: مفيش دخانمن غير نار.
أ*الله , داحنا محموقينكمان,حلواويكده
احمد: ههههه...يعني , بس مش بالشكل الي بيتقال يعني, يعني حطينفسكمكاني, لمابنت وحلوة , تيجي لحد عندي تديني رقمها, وانا اقولها لا , ابقيسورييعنيحمار,وانا مبغصبش حد على حاجة, اديني بتسلي وهما بيبقو بيتسلو هما كمان ,داعنالسمعةيعني.
م*وايه يعني لما تقولها لا, دي تبقيصايعةاصلا
احمد: امابقي موضوعالحبدا.....هييييييه.......انا مش هكذب عليكي انا حبيت , مرة واحدة , بسالموضوع انتهيمنزمان .
منى: ليه؟.
احمد: نصيب بقي, يعني انا اسمع انها اتخطبتولا اتكتب كتابهاباين ,ربنا يكرمها.
أ*ربنا ياخدها
منى: وانت نسيتها؟؟؟؟.
م*متعديش حدودك يا منى , لا تتفهمي غلط
وتتفهمي غلطليه؟ , ماانتي لازمتعرفي
أ*ياتري بتسأليليه؟
احمد: بقولك من زمان يابنتي.
م*مبحبش اللف والدوران, يا اه يالأ
أ*وهي صافيتتنسي
احمد: هي اتخرجت قبلي خلاص, وبعدين انا وصافيمكناش ننفع لبعض,وانا دلوقتىبفكر بطريقة تانية خالص.
تمتمتمنى.
منى: صافي بتاعة سياحة؟.
أ*دانتي مذاكرةبقي
احمد: هو انتي عارفاها؟.
منى: انا مش عارفاها ولا حاجة, انا شفتهايوم الخميس الي فات فيالكلية بس.
أ*ايييييييييييييييييييييييييييييه
احمد:شفتى مين؟
منى: صافي , كانت في الكلية سلمت علىشيريوكريم.
أ* يابن ال.................... ياكريم
احمد: كريم ؟؟, كمان كريم , مقاليش يعني.
منى: معرفش اسأله.
م*وانت مالك متنرفز كده ليهبقي؟؟؟
احمد: طيب يامنى , انا هقفل بس عشان موبايلي هيفصل, اوكاي, عايزة حاجة؟.
م* قفشت عليا ليه؟, انامالي
منى: لايا احمدشكرا.
احمد: سلام.
م*ماتقفل في وشي احسن




منى: سلام.
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
حمادة الساهر
مشرف سابق
مشرف سابق


ذكر
برج العضو : الدلو
الرصيد الرصيد : 996
العمر : 25
العمل : طالب
المزاج : انطوائى ورمانسى وميال للفكاهة
الخبره الخبره : 17/03/2008
النقاط النقاط : 7169

مُساهمةموضوع: رد: كواليس الحياة من حمادة الساهر   2009-07-21, 1:03 pm

الحلقة السابعة و العشرون


كريم: الو.

احمد: ايوة يا........

كريم: ايه ايه؟ , في ايه؟, بتشتم ليه علىالصبح؟.
احمد: عشانك ........ , بقي صافي تيجيالكلية ومتقوليش.
كريم: استني بقي ؟, انت مين اليقالك؟.
احمد: انت مقلتليش ليه؟؟, انت صاحب انت ؟,دانت ..............
كريم: لا متزودهاش بقي , ايه اليحصل يعني؟.
احمد: الي حصل انكمقلتليش.
كريم: واقولك ليه ؟, وانت يهمك ايه؟,وبعدين انا مقلتلكش عشان اليبتعمله دا.
احمد: وانا كنت هعمل ايه ؟, انا بس كان لازم اعرف.
كريم: وانت يفرق معاك ايه يا ايمو دلوقتى؟, انتمش قلت نسيتها؟.
احمد: برضة يهمني اعرف, وانتكان لازمتعرفني..............هي؟,هي لسة مخطوبة؟.
كريم:لا , اتجوزت خلاص.
احمد: لا والله ؟, طيب كويس, رامي برضه.
كريم : ايوة.
احمد: ..........شافتني؟.
كريم: ايوة, ومرضيتشتقرب .
احمد: احسنبرضة.
كريم: اييييه يا مان, انتبوزت ليه؟.
احمد: ولا مبوز ولا حاجة ,انابس............اووووووووف, مش عارف والله , بس كان نفسياشوفها.
كريم: يابني انسي بقي , ربنا يوفقها وفوق انت كمانكده,صحيح ,هو مين الي قالك؟.
احمد: منى.
كريم: وايه الاخبار معاهادي كمان؟.
احمد: لا اخبار ولا حاجة , دي مصر هتاخد كاسا لعالم قبل ما اطلع منها بكلمة.
كريم: ههههههههه, ما شيري قالتلكمش سكتك.
احمد: مين دي الي مش سكتى ,هو انا فيه حد مش سكتى, طيب ايه رأيك بقي, منى دي مش هيعدي عليها شهر الا وهكونمرتبطب يها.
كريم: يابني ارحم نفسك وارحمالبنت.
احمد: وارحمها ليه , ديالبنات دي اسوأ حاجة في الدنيا , خدناايه منهم غير الي خدته من ست صافي, اهياتجوزته برضه.
كريم: لا حول ولاقوة الا بالله , انت تعبان في مخك ياد انت , هوانت الي عملته بعد صافي داقليل.
احمد: قليل بقي ولا كتيربرضو يستاهلو, وتصدقبقي ان منى دي كمان نفس النوع.
كريم: اللللله, ليهكده.
احمد: عشان ممشيانا اصحابوانا مش بتاع اصحاب وانا هوريها , ههبقي.
*******************
شعرت منى بالقلق مما فعلته معاحمد, تري لماذا اغلق التليفونغاضبا.
م* وهو كان متنرفزليه؟,اكيد لسهبيحبها
بيحبها ايه يا حمارة انتي ما هو قالك من زمان مفيشحاجة
طيب ليه بقي قفلمتضايق؟ , انا عايزة اعرف
خلاص شوية كدة كلميه
لا طبعا ,هيقولعليابغير
طب مانتي غيرانه فعلا
واغير من ايه وعلى ايه؟, اولا هوسابها خلاص منزمان وبيحبنيانا , ثانيا احنا مفيش بينا حاجة , احنا اصحاب وبس ولاايه؟
ربنايشفيكي
أ* ماشي يامنى, انا وراكي لحد ماتبطلي تمثيل
وتبطل ليه ؟,هي مبسوطة كده,هو حد طايل وادزيك نازل فيها دلع ليلونهار
انا بقول كده برضه ,انا صبرت عليها كتير وكفايةكدة
ايوة انا عايزكتقطع عرق وتسيح دم بقي, انت طولت اوي
عندك حق, انا كان لازم اخلصمن زمان ,بس هيمشهتجيبها البر معايا
وانت هتسبها تلعب بيك ولا ايه, لا انا عايزكترجع تنشفتاني
متخافش انا هجيبلك مناخيرها الارض, عشان انا اصلازهقت
ايوة كدة , وخلصبقي عشان تفوق لنفسك تاني
قشطة ,بس همتك معايا انتبس





ولا يهمك وراك رجالة
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
حمادة الساهر
مشرف سابق
مشرف سابق


ذكر
برج العضو : الدلو
الرصيد الرصيد : 996
العمر : 25
العمل : طالب
المزاج : انطوائى ورمانسى وميال للفكاهة
الخبره الخبره : 17/03/2008
النقاط النقاط : 7169

مُساهمةموضوع: رد: كواليس الحياة من حمادة الساهر   2009-07-21, 1:03 pm

الحلقة الثامنة والعشرون



عاد احمد ومنى يتحدثان بعد هذا الامر,وقد عزم احمدان ينهي المباراة بجون ,كما وعد كريم ,والا يلجأ لاسلوب المماطلة الذي التزم به فيباديء الامر, وعاد كله قوة وحماس .

ضاعف عدد مرات التحدث اليها في اليوم, وضاعفمخزون كلمات الشوق المذابة في الحديث او في الرسائل, حتى تعتاد منى عليه, ولم يعياعن اختلاق الاعذار للاتصال في كل وقت وكل مكان, حتى ان منى, لازمت غرفتها اغلب وقتاجازة نصف العام, لانها كانت تقريبا تحادثة طوال اليوم, وقد اقسم ان ينهي مماطلتهاهذه , في اسرع وقت وبأقوي طريقة ممكنة.

ومع بدء العام الدراسي الجديد , بدأ احمدتنفيذ خطته الجديدة.
**************************
"في احدي المكالمات"
منى: مالك يا احمد, مزاجك وحش ليه.
احمد: وحش ازاي؟.
منى: يعني بقالي ساعة بهذر وانت دمك تقيل ,مالك؟.
احمد: يعني مشعارفة مالي؟.
منى:لا , هو انا لازم اعرف؟.
احمد: لحد امتي يا منى هتفضلي مش عارفة.
منى: احمد, انت بتتكلم كده ليه؟, انا مش فاهمة حاجة.
م*ايه الغباوة بتاعتك دي
أ*خدي في وشك بقي
احمد: انتى من امتى عارفة اني بحبك يا منى؟,وعملتي ايه في الموضوع دا؟ .....مفيش, بتفكري فيا ؟....مفيش, خدتى خطوة؟.....مفيش, الي انتي عملاه انك معلقاني جمبك وبس, وواضح انك مبسوطة كدة, قولتيلي هدي نفسي فرصة, ومبتجبيش سيرة, كل الي بعمله دا مجابش نتيجة , لو مشعايزاني يامنى قوليلي ,بس متعذبنيش جمبك.
م*اوباااااااااا
انتي كنتي فاكراه نسي ؟,ردي بقي يا فالحة
منى: انا ...انا مش قصدي اعلقك ولا حاجة , انا.......احمد انا بس مبسوطة زي ما انت بتقول ,انا فعلا ببقي مبسوطة وانا بكلمكولما بشوفك يا احمد, بس انا مش قادرة اقرر, انا مش عارفة انا حاسة ناحيتك بايه, بسانا مبسوطة ومبنكرش اننا اصحاب.
أ*اصحاب دي عند ام تيتي
احمد:ومين قال يامنى اننا اصحاب؟, احنا مش اصحاب, انا بحبك, وانتي عارفةكدة, واقولك حاجة كمان, انا مكنتش بتعامل معاكي من الاول على اننا اصحاب, بصراحةكدة, الاصحاب مبيتعاملوش كده, انتي لو واحدة صاحبتي كنت سألت عليكي مرة في الاسبوععلى الاكتر , ولوصاحبتي مكنتش ههتم بيكي كده, احنا مش اصحاب من الاول يا منى واكيدانتي كنتي حاسة.
م*.........ناااااعم...........,يعني ايه؟, يعني ايه منالاول مش اصحاب؟
يعني زي ماكنت بقولك, وزي ما سارة بتقول , وزي ميرنا ما قالتعلى مازن , بس انتي الي مكنتيش عايزة تصدقي
لا, انا مكانش قصدي حاجة تانية , اناكنت بتعامل على اساس اصحاب
ههههههه طب اشربي بقي
منى: بس انا كنت فاكرة اناحنا اصحاب؟.
احمد: انتي بتضحكي على نفسك ولا عليا يامنى.
أ*اطلعي من دول, وياريت تبطلي استهبال وتمثيل بقي
منى: احمد.............
احمد: انتي بتحبيني ولالأ؟؟؟.
م*أي
منى: آآآآآ.....يا احمد , انا بستريحلك اوي وبحب اتكلم معاك.
احمد: ولما ببعد عنك ,بيبقي وجودي زيقلته؟.
منى: لا اكيد طبعا.
احمد: بوحشك؟.
منى: يعني.
احمد: وهو الحب ايه غيركدة؟.
أ* ايه غير كده يا فلحوسة
منى: يعني ايه؟.
احمد: يعني بتحبيني يا منى , ومش قادرة تعترفي لنفسكحتى.
منى:.............
م*يانهار اسود
احمد: واضح انك انتي الي مش عايزة تعترفي بكدة.
منى: احمد ,انا عمري مافكرت فيها كدة....
احمد: وانا استنيتك تفكري .
منى: طيب,...........و احنا هنعمل ايه دلوقتى؟.
احمد: انا مش هعمل حاجة,انا الي عليا عملته وزيادة , يا منى انا كنت بستحمل معاملتك ليا كأني مفرقش معاكي في عز مانا بتعذب ,وكل دا عشان مضغطشعليكي, بس انا مش قادر , خلاص مش قادر ابقي بحبك وانتي بتعاملينيكدة.
منى: قصدك ايه يا احمد؟.
احمد: اناهسيبك تشوفي نفسك , وتعرفي مشاعرك ايه وهبعد خالص لغاية مايبقي عندك رد عليا او حللمشكلتي.
أ*انا هخليكي تيجي من نفسك
متخافش هتيجي
بس ياريت ما تطولش, لانلو طولت هنسيبنا م الحدوتة دي بقي ,عشان انا زهقت
منى: يعني ايه؟.
احمد: يعني انا هبعد عنك لحد ماتقرري انتيعايزة ايه بالظبط, او مترديش عليا وساعتها هفهم من نفسي.
منى: احمد.
احمد: معلش يا منى , انا مضطراقفل.
م*لا , متقفلش
منى:...........



احمد: انا مستني ردك , باي باي
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
حمادة الساهر
مشرف سابق
مشرف سابق


ذكر
برج العضو : الدلو
الرصيد الرصيد : 996
العمر : 25
العمل : طالب
المزاج : انطوائى ورمانسى وميال للفكاهة
الخبره الخبره : 17/03/2008
النقاط النقاط : 7169

مُساهمةموضوع: رد: كواليس الحياة من حمادة الساهر   2009-07-21, 1:04 pm

الحلقة التاسعة والعشرون




م*هو انا بحبه بجد؟

انتي بتسأليني انا؟,اسألي نفسك

انا مش عارفة
بس الراجل عندو حق ,انتي طلعتي عيني اناشخصيا
بس انا مش فاهمة ,يعني ايه ماكانش بيتعامل معايا على اننا اصحاب منالاول؟
يعني انتو مكنتوش اصحاب من الاول, يعني الي انتي فاكراه عادي دا مش عادي, يعني لما ولد يتصل بيكي الساعة اتنين بالليل يرغي وبس دا مش عادي, ولما يكلمك تلاتمرات في اليوم دا مش عادي, ولما يقولك ليكي وحشة او وحشتيني مش عادي, ولما يديكيتقرير يومي عنه , ويبعتلك خمس ست مسدجات في اليوم مش عادي
يعني ايه؟
يعني انالاوان بقي تاخدي قرار ,عشان تعرفي انتي عايزة ايه؟
بس انا مش عايزة اخدقرار
ليه؟
انا عايزة احمد, بس مش عايزة ارتبط بيه
وايه المشكلة يعني ما كلالبنات بترتبط
لا مش كلهم ما سارة وميرنا مش مرتبطين
انتي اصلا مصاحبة اتنينمجانين , واحدة معقدة والتانية معقدة , واحدة متعقدة من اخواتها البنات , والتانيةمتعقدة من الي اخواتها الصبيان عملوه في البنات , انتي مالك بقي
انا مش بتاعةارتباط ,انا بنت محترمة, وبعدين معتز ومؤمن لو عرفو يقتلوني
وهي اية مش بنتمحترمة؟
اية الي مرتبطة بمعتز؟,لا دي حاجة تانية
وتانية ليه يعني؟, هي مشمحترمة؟, وبتحب اخوكي؟,واخوكي بيحبها, وانتي كمان بتحبيها ومامتك عارفة وعادي, ومحدش يقدر يقول عليها كلمة في البيت عندكو
لا ,بس معتز بجد ناوي يخلصويخطبها
وهو احمد الي ناوي يتجوزك عرفي؟,دا الولد طلع عينه معاكي بقاله 5 شهور ,هو فيه حد بيصبر على حد كده, وبعدين دا احمد اكبر من معتز كمان , يعني اكيد بيفكريخطب اكتر منه
بس انا مش هعمل كدة ابدا, انا عايزة احمد صحيح بس مش ممكن
خلاص ,خليكي تضيعيه من اديكي وانت الي هتخسري في الاخر, والي مش مرتبطتين دول دلوقتىكلهم هيرتبطو وانتي بس الي هتبقي قاعدة عاملة زي العزول
مش مهم ,بس انا عمري ماهرضى امشي معاه
انتي حرة انا نصحتك وانتي مش عايزة تسمعيلي


*************************




أ*يلايا كبير , اتقل وبص الناحية التانية
بس دي جاية مع شيرين, مينفعش امشي
خلاصخليك واقف ,بس خليها تشوف الوش التاني




شيرين:هايايمو, ايه اخبارك؟.




احمد: تمام .




شيرين: فين الشباب؟.




احمد: عادل ومهدي راحو يدخلو شوية عيال مالبوابة.




شيرين: مبتبطلوش انتو تظبطوا ناس منبره.




نظر احمد الي مني بطرف عينه و قال
احمد: اهو بنقدم السبت يمكن نلاقي الحد.




انقبض قلب منى, مالذي يعنيه؟, انه متغير عليها ,حتى لم يلق عليها اي تحية من اي نوع, متجاهلا اياها, موليا شيرين فقط اهتمامه.




شيرين: انا اصلا بدور على شيماء , معاهاورق المحاسبة بتاع محمود وقالي اصوره منها.




احمد: كلميها ع الموبايل.




شيرين: الهانم مش معاها نمرتي ومبتردش على نمر غريبة , ولا الي قاتلة قتيل.




احمد: خدي كلميها من عندي ,ولو مردتش يبقي العيب فيكي بقي.




شيرين : هات لما نشوف اخرتها.




انتحت شيرين جانبا بالتليفون تاركةاحمد ومنى وحدهما.




م*هو هيفضل ساكت ولا ايه
طب اتكلمي انتي
هقولهايه يعني




أ*لما نشوف يا ست منى اخرتها معاكي
ولاتنطق ,خليك تقيل
مانا تقلان اهه




منى: ا....انت؟....شفت سارة؟.




رد باقتضاب.
احمد:لا.




م*ايه الغتاتة دي ؟,ما تضربني على وشيبالمرة


أ*انتي لسة شفتى حاجة




منى: هو؟...... كريم , انا كنت عايزاه في حاجة , ......هو ؟...جه النهاردة.




احمد: معرفش , مشفتوش.




م*لأ بقي دانت قاصد تبقي قليل الزوق




أ*وانتي عايزة كريم في ايه انشاءالله؟




وساد صمت محرج بينهما ,لم تستطع منى خرقه للمرةالثالثة حتى لا يحرجها بردوده السخيفة.
عادت شيرين, وهي تقول.




شيرين: متشكرين ياسي ايمو , نردهالك في الافراح.




احمد: ياشيخة روحي ,افراح مين بس انتي تخفي بس.

شيرين: ماشي يا ايمو هروح, بس مش هرجع انا بقولك اهو.





احمد:ههههه تبقي ريحتى برضه,بس ربنا يكون في عونه الغلبان الي هيشيل.




م*مانت بتضحك اهه , امال الوش الخشب الي كنت مديهولي داايه؟




انهى احمد المزاح مع شيرين , وسار مبتعدا دون ان يوجهحتى نظرة واحدة لمنى, ومشي مهنئا نفسه على براعته في هذا الامر.




أ*انا من هنا ورايح مش هعمل حاجة خالص,انتي الي هتعملي يا موني ,يا كدا يا اما خلاص نفضها سيرة بقي, ولما نشوف خاضرة الشريفة هتعمل ايه




م*كده يا احمد, اخص عليك ولا حتى مكالمة واحدة في اليوم ولا بتسألعليا ,بقي كدة؟
مانتي الي عاملة فيها مؤدبة , خلى الادب ينفعك
انا مقلتش انيمش عايزاه يتكلم , انا قلت مش هصاحبه , بس يتكلم براحته
وهو يتكلم ليه اصلا , انتو مش اصحاب؟ طيب ....هما الاصحاب كده يادوب صباح الخير ياجاري انت في حالك وانافي حالي
لا مش كده, ماهو كان في الاول مهتم , ومكانش عايز حاجة
حرام عليكي داالراجل بنفسه قالك, انا عمري ما عاملتك على اننا اصحاب
بس انا كنت بتعامل اننااصحاب
وانا بقولك ان الي هو بيعمله دا هي معاملة الاصحاب , هه عاجباكي ولالأ
طبعا لأ
شوفي بقي انتي عايزة اية واتصرفي ومتسألنيش تاني
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
كواليس الحياة من حمادة الساهر
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 4 من اصل 7انتقل الى الصفحة : الصفحة السابقة  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  الصفحة التالية

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
عالم النجم أحمد فتحى :: منتديات الحوار العام :: منتدى النقاش الحر-
انتقل الى: