عالم النجم أحمد فتحى

عالم النجم أحمد فتحى

المنتدى الرسمى للمطرب المصرى أحمـد فتحـى
 
الرئيسيةالتسجيلبحـثقائمة الاعضاءدخول

شاطر | 
 

 كواليس الحياة من حمادة الساهر

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
انتقل الى الصفحة : الصفحة السابقة  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  الصفحة التالية
كاتب الموضوعرسالة
حمادة الساهر
مشرف سابق
مشرف سابق


ذكر
برج العضو : الدلو
الرصيد الرصيد : 996
العمر : 25
العمل : طالب
المزاج : انطوائى ورمانسى وميال للفكاهة
الخبره الخبره : 17/03/2008
النقاط النقاط : 7165

مُساهمةموضوع: رد: كواليس الحياة من حمادة الساهر   2009-06-20, 11:50 pm

الحلقة السادسة


قررت منى منذ حادثها ان تذهب الرحلة , ولكن , لم تكن تريد ان تبدو متلهفة , فآثرت الانتظار فترة حتى لا يبدو عليها ,ولكنها اخبرت سارةالامر.


سارة: وانتي بقي مالك من ساعتها .




منى : شايفاني بقي بتنطط من الفرحة ولا مالييعني.




سارة : لا , شايفاكي هتطقي كأنه قالك تعالي نتجوز عرفي , دا واحد كلالي عمله انه اتصل بواحده يعرفها من بعيد بيستهبل, عايز يلم عدد للرحلة الي هومطلعها , مالك واخدة الموضوع كأنه شخصي اوي؟ , وكأنه مطلع الرحلة مخصوصعلشانك.




منى : انتي ايه؟ , بلدوزر محدش يعرف يتكلممعاكي ابدا.




سارة: انا عشان بقولك الحق ابقي بلدوزر ,بدلما تحمدي ربنا ان ليكي صاحبة خايفة على مصلحتك, طيب يا ستي انتي حرة, والرحلةبتاعتك دي انا مش طلعاها.




منى : انتي بتهرجي , لا طبعاهتطلعي.




سارة: طب والله منا طالعة وخلي ست ميرناتنفعك.

**********************


قبل الرحلة بيوم


كريم: يا ابني كلمها اسألها هتطلع ولالأ.




احمد: قلتلك ميت مرة مش هتصل , مينفعش ,هو انا هتحايل عليها؟, وبعديناحنا مفيش بينا كلام اصلا الا من بعيد لبعيد.




كريم:امال ايه بقي نرفزتك ديعليا من ساعة ما عرفنا من ميرنا ان احتمال هي بس اليتطلع؟

احمد:انا مش متنيل متنرفز وبعدين ايه يعني ما عنها ما طلعت معادش الاعيلة كمان الي هتوجع لي دماغي.


وانصرف عن كريم غاضبا.
كريم يتمتملنفسه


كريم: لا ابدا ,لا متنيل متنرفز ولا كان هيضربني ولاحاجة.
*********************
بعد قرار سارة انها لن تذهبالرحلة , اضطرت منى للامتثال ,بعد ان اقنعتها بأن من الافضل الا تنجرف لمشاعرهاالتي ستؤذيها ,وانها يجب ان تعود لعقلها وبالفعل قررت منى ان تنسى احمد ,وتقتنعبأنه لم يفعل شيئاً اصلا ليعلقها به ,وأن الأمر كله عادي , وماتتوهمه هو من نسجخيالها فقط, وأن مازرعه أخوتها الكبار فيها من الخوف من اصدقائها الشباب ماهو الااوهام وتعنت من جانبهم ,وان الحياة في الكلية غير ما يفكرون به تماما, أوكأنهم لميدخلو كليات من قبل؟, وانها لم تعد طفلة , انها فتاة كبيرة وتعرف حدودهاجيدا.


*********************
مر يوم الرحلة على احمد كسابقالرحلات,جميل ظريف ,بل والادهي انه مليء بالوجوه الجديدة , ومر عليه اليوم وقد نسيغضبه,بل نسي وجود مني اصلا.
*********************
صحيح ان منى قررت الا تفكر فياحمد , الا ان عقلها الباطن كان ينتظر منه مكالمة يستفقدها في الرحلة, الم يتصل بهامخصوص ليدعوها , وتعب عقلها الباطن من التفكير طوال اليوم ,مما اوصلها لحالة منالانكار الشديد لما يحدث لها.


*انت عبيطة؟, احمد مين دا الي بيفكر فيكي؟, اسمعي كلام سارة , مفيشحاجة من الي في دماغك اصلا, وبعدين مش انتي مش بتاعة الكلام ده, بتفكري فيه ليه بقيدلوقتي ؟؟؟ّّّّّ!!
وقررت غلق الموضوع والالتفات لدراستهافقط.
********************
بعد هذا اليوم , عاد احمد ومنيكل لحياته, صحيح ان منى تراه كثيرا في الكلية , وكيف لا ؟وهو مثل بخارالماء , الاانها قست نفسها واعانتها سارة على ذلك , اما احمد فكاد ينسي منى لولا انه كانيلمحها في بعض الايام , اما داخلة الكلية , اوخارجة , او عند الكافيتيريا , لكنه لميشغل باله ان يتكلم معها.


* والله انا عرضت عليها وهي الي رفضت, بتتنك على ايه انا مش فاهم, خلى الادب ينفعها, انا عمري ما اتحايلت على بنت , وبعدين البنات اكتر من الهم على القلب

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
magic princess
شخصيه هامه
شخصيه هامه


انثى
برج العضو : القوس
الرصيد الرصيد : 1256
العمر : 28
العمل : -
المزاج : تمام
الخبره الخبره : 18/04/2009
النقاط النقاط : 7660

مُساهمةموضوع: رد: كواليس الحياة من حمادة الساهر   2009-06-21, 5:03 am

الولاد والبنات عليهم حركات
حلقات حلوة اوي
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
حمادة الساهر
مشرف سابق
مشرف سابق


ذكر
برج العضو : الدلو
الرصيد الرصيد : 996
العمر : 25
العمل : طالب
المزاج : انطوائى ورمانسى وميال للفكاهة
الخبره الخبره : 17/03/2008
النقاط النقاط : 7165

مُساهمةموضوع: رد: كواليس الحياة من حمادة الساهر   2009-06-22, 10:10 am

شكرا على مروركم جميعا
تقبلوا تحياتى ليكم
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
حمادة الساهر
مشرف سابق
مشرف سابق


ذكر
برج العضو : الدلو
الرصيد الرصيد : 996
العمر : 25
العمل : طالب
المزاج : انطوائى ورمانسى وميال للفكاهة
الخبره الخبره : 17/03/2008
النقاط النقاط : 7165

مُساهمةموضوع: رد: كواليس الحياة من حمادة الساهر   2009-06-22, 10:11 am

الحلقة السابعة



شيرين: يا بنتي انتي بتدخلى الامتحان تكتبي الي تعرفيه سواء جالك اومجالكيش, المهم تملي ورقة الاجابة.



منى : هو انا هستنا لما ادخلالامتحان؟, انا مش فاهمة حاجة اصلا , انا عايزة اخد درس ,وعايزة الحق دا معادش الاشهرين على الامتحانات, وخالد زميلي قالي ممكن يشرحلي , بس مش عارفة اعملايه.



شيرين: ايه دا ماحنا اتنطقنا اهه وبقي لنا اصحاب ولاد .



منى: لو سمحتى يا شيري ,دا ولد محترم جدا وبعدين دا دحيح الدفعة, وانتي عارفة كويس اني ماليش في الحورات دي.



شيرين :طب بالراحة عليا شوية, ربنا يكملك بعقلك يا ستي ويبعد عنك الشيطان ......ييييه اهوجه.



منى: هو مين دا؟



:شيرينالشيطان.



التفتت منى لتجد نفسها وجها لوجه امام احمد, نظر الي منى وقال محادثا شيرين
احمد: شيطانايه؟




أ*ياه انتي لسه بتحمري , بس والله ليكيوحشة



منى:....................



م*حرام عليكي يا شيري بقي داشيطان



شيرين: سيبك انت, كنت رايح على فينكده؟



احمد : كنت بدور على كيمومشفتيهوش؟



شيرين : لا مشفتوش, الا صحيح يا ايمو , متعرفش حد بيدي دروس سنة اولي .
نظر لمنى بنظرة خاويةوقال




احمد: اعرف واحد صاحبي كان معانا, هو دلوقتي معيد, انتي عايزة تاخديدرس؟



مني بصوت خفيض
منى: اه, انا كنت بسأل شيرين اعمل ايه, بسانا ممكن واحد زميلي يشرحلي.




أ* واحد زميلك , هو انتي لحقتي ,ماكنتيعاقلة, قال واحد زميلي قال



احمد: لا لا لا, متخليش حد يلخبطلك دماغك , انا هظبطلك عند صاحبي دا وهبقي اكلمك اقولك, تمام؟



م*مابلاش انت, انا ما صدقتنسيتك



منى : ماشي ان شاء الله.



احمد: يلا , عايزينحاجة؟



شيرين: وهنعوز منك انت ايه؟



احمد: ماشي يا غلباوية ,سلام.



وبعد ان مشي التفتت شيرين لمنى واضعة كفيهافي وسطها



شيرين: وايه هكلمك اقولك دي ان شاء الله, انتو بتكلمو بعض؟



منى: لا والله العظيم ابدا , هو مكلمنيش الامرة يقولي على الرحلة وبس وعمرنا متكلمنا حتى في الكليةبعدها.



شيرين: وبس؟



منى: انا حلفت , انتي مشمصدقاني؟



شيرين: مصدقاكي يا ستي......., والله انانفسي انصحك بس خايفة تفهميني غلط.



منى: لا قولي يا شيريبراحتك.



شيرين : اصل احمد دا انا اعرفه من اول ماحطيت رجلي في الكلية, كان لسه بيعيد تانية ,كان واد بايظ وكده , بصراحة عجبني اويلانه مع كل دا كان جدع , وحصلت توقيعة كده من واحدة صاحبتي, وصلتله اني معجبة , كناساعتها مش اصحاب اوي , فبدأ هو يرسم عليا وبتاع , بس شوية كده , عرفت حكايةالتوقيعة وقلتله اني مش في دماغي حاجة , وبقينا اصحاب من ساعتها , بس هو مبيبطلشرمرمة , انا مش قلقانه منه هو , انا خايفة عليكي انتي , ممكن تحطي انتي في دماغكحاجة وهو مش هنا اصلا.......



منى تقاطعهابشدة



منى: انا مفيش في دماغي حاجة.



شيرين: اسمعيني بس للاخر, انتيلسة مش في دماغك حاجة, بس انتي خام ع الاخر , يعني مصيبة ,ممكن من ادبك تروحي فيداهية , ومتفتكريش انا مش دريانه بيكي ,دانتي بتحمري لمابيكلمك.



منى: هو الادب بقي عيب الايامدي؟



شيرين: لا , مبقاش عيب ولا حاجة, بس عشان تتعاملي مع الناس لازم تكونيمصحصحة, يعني عندك سارة صاحبتك مثلا, انا شايفة انها مبقالهاش شهر ونص في الكليةوبقت اشهر من احمد نفسه, ومع ذلك محدش يقدر يتعدي حدوده معاها,ولا يقول عليها كلمة , وكل الناس اصحابها ,اهي هي دي الصحوبية الي كنت بقولك عليها,يبقي كل الناس اصحابك , بس انتي مش ملك حد.



منى: انتي بتقوليلي الكلام داليه.



شيرين: عشان انا بنت وعارفة البنات كلها بتبقي عايزة تحب وتتحب وانانفسي حبيت واتحبيت واديكي شفتي الي حصلي ومن ساعتها الحمد لله , عرفت ان الطريقالسليم مفيش احسن منو, وانا تعبت جامد بعد اسامة ,واحدة غيري كانت دورت على واحدتاني على طول عشان تملا الفراغ الي سابه, ودا الي بيحصل على طول البنت اول مابتسيبالولد بتبقي عاملة زي المدمنة مبتبطلش ولاد ,وهاتيلي اسم بنت سابت ولد وما ارتبطتشبعده , انا الحمد لله لولا انهم لحقوني بمحمود ودخل من الباب مكناش هنتخطب بعداسبوعين ,وانا شفت , شفت انتي بتبصي لاحمد ازاي ,انا اكبر منك بسنتين صحيح, بس اناشفت كتير , وانتي بقي ودماغك , خدي بالك من نفسك غشان محدش هياخد باله منها الاانتي , والكلام دا مش على احمد بس , دا على اي ولد تاني يحاول يدخلك منالشباك.



صمتت شيرين ونظرت لمنى التي كانت مشدوهةطوال المحاضرة التي قالتها شيرين , شعرت منى بان كل كلمة قالتها شيرين كانت صواب ,حتى ان عينيها امتلأت بالدموع.



شيرين:ايه يا بنت يا هبلة انتيهتعيطي؟



ومدت زراعها واحتضنت منىوقالت



شيرين: يا عبيطة ,انا قصديافهمك.



مني من بيندموعها



منى: انا فهمت والله فهمت
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
ريهام
شخصيه هامه
شخصيه هامه


انثى
برج العضو : الميزان
الرصيد الرصيد : 571
العمر : 31
العمل : طالبه
المزاج : الصداقات
الخبره الخبره : 16/09/2008
النقاط النقاط : 6489

مُساهمةموضوع: رد: كواليس الحياة من حمادة الساهر   2009-06-22, 9:43 pm

جزاك الله كل خير



أفادكم الله
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
magic princess
شخصيه هامه
شخصيه هامه


انثى
برج العضو : القوس
الرصيد الرصيد : 1256
العمر : 28
العمل : -
المزاج : تمام
الخبره الخبره : 18/04/2009
النقاط النقاط : 7660

مُساهمةموضوع: رد: كواليس الحياة من حمادة الساهر   2009-06-23, 1:42 am

حلوة اوي الحلقة دي
فين الحلقة التامنة
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
حمادة الساهر
مشرف سابق
مشرف سابق


ذكر
برج العضو : الدلو
الرصيد الرصيد : 996
العمر : 25
العمل : طالب
المزاج : انطوائى ورمانسى وميال للفكاهة
الخبره الخبره : 17/03/2008
النقاط النقاط : 7165

مُساهمةموضوع: رد: كواليس الحياة من حمادة الساهر   2009-06-23, 8:05 am

الحلقة الثامنة



فاقت منى قليلا بعد كلام شيرين , وقررت للمرة الثانية ان تنسي احمد "قال ايه" , واصبحت حتى تنساه تجاهد نفسها كي لا تفكر به, وبهذه الطريقة تضاعفتفكيرها فيه, لان ان تحاول التوقف عن التفكير بأحد فانك تبذل مجهود اكبرمن ان تفكرفيه , ونخرج بذلك من الامر ان منى نست احمدبه.


***************


احمد: متعرفش نمرة الواد وائل عبدالكريم؟


كريم : ليه؟, والله انا لو من الواد دامعرفكش تاني.


احمد: ماهو مش انا الي هكلمه , انت اليهتكلمه.


كريم: وحياة امك ؟ ليه بقي ان شاءالله.


احمد: مش عشاني والله , كنت عايز احجز عندهدرس.


كريم: ليه؟ ناوي تختصر وتاخد الكلية مالاول؟


احمد: مش طالبة ظرف, مش ليا يا ظريف دالمني.


كريم: على اساس لما هتقولي منى هفهم , منى مينيابني؟.


احمد: قريبةشيرين.


كريم: انت رجعت تاني؟؟,مش كناخلصنا.


احمد: ايه يابني انا بعمل خدمةلشيرين.


كريم: على ماما ,ومن امتى بقي الحنية دي؟,منساعة ماقلبتك ولا من ساعة ما مطلعتش الرحلة؟.


احمد: بقولك ايه اطلع من دماغي , هتتصل ولالأ؟.


كريم: هتصل عشان خاطر شيرين بس, وعشان خاطر الواد الي سيبته صاحبتهالغلبان دا بس.


احمد: تلاقيه هو نفسه نسي , انت لسه فاكرلييا كيمو, اخص عليك.


كريم: ولما هو نسي , ماتكلمه انتياخويا.


احمد: اللهم طولك ياروح هو انا معرفش اطلبمنك حاجة ابدا الا لما تطهقني كده.


كريم: لأ وعلى ايه , هكلمه, بسانتي متزعليش مني يا قطة.


احمد: طب يا روح امكخلص.


كريم: طيب متزقش.



***************


منى: انتي عارفة يا سارة احسن حاجة اني لماقررت انسي احمد دا خالص, جيت على نفسي اهه وشلته من دماغي, يعني خالص ,بجد, اه.


سارة:..................


منى: انتي مبترديش علياليا؟


سارة: عشان دي عاشر مرة تقوليلي الكلام ده من الصبح , دا غير انكقولتيهولي امبارح في التليفون , بالله عليكي انتي كدهنسيتيه؟.


منى: اه ... طبعا....انا مبفكرش فيهخالص.


سارة : لا ابدا ... اصل هو انا الي بحب اجيب سيرته , بحب اتكلم عنه , وماليش سيرة غيره م الصبح, الله يسامحك يا شيخة انتي واحمد بتاعكدا.



**************


كريم: على فكرة,كلمتلك الواد ,وطبعا مجبتشسيرة سعادتك .


احمد: مشكورياسيدي.


كريم : وانت بقي عايز ايه من منىدي؟


احمد: ولا حاجة اهي حدوتة جديدة .


كريم: هي البت حلوة بس, شكلها مش بتاعة بمبوفراقيع.


احمد: لا يا سيدي , هي بتاعة بمب وفراقيع, مشفتش لما قالتلي واحد صاحبي هيشرحلي, وبعدين لو مكانتش كده مكنتش ردت عليا لمااتصلت بيها, انت بيدخل عليك الكلام دا, دا تقل ,وبكرةهوريك.


كريم: طب ولو طلعت مؤدبة بجد يافالح.


احمد: وانا هخسر ايه يعني , لو كانت مؤدبة خير وبركة اهو حتى الواحدينضف, وان كانت بتتقل هوريها هي بتتقل علىمين.


كريم: ماهي لو مؤدبة اصلا مش هترضىتصاحبك.


احمد: يا حبيبي كل بنت ليها سكة, لما نشوفدي سكتها ايه.


كريم: ربنا يسترعلىالبنت.


احمد: سيبك انت من السيرة دي, هنسهر فينالنهاردة؟
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
حمادة الساهر
مشرف سابق
مشرف سابق


ذكر
برج العضو : الدلو
الرصيد الرصيد : 996
العمر : 25
العمل : طالب
المزاج : انطوائى ورمانسى وميال للفكاهة
الخبره الخبره : 17/03/2008
النقاط النقاط : 7165

مُساهمةموضوع: رد: كواليس الحياة من حمادة الساهر   2009-06-25, 2:29 am

الحلقه التاسعة
[center]منذ هذه الحلقة يتبلور دور الشيطان في اذهان كل من منى واحمد ويظهر فيكلامهم مع نفسهم"


م*هه وبعدين , هتفضلي متنحة للتليفون كتير , متردي , هيكون عايز ايهيعني؟, هو مش قال هيكلمك , وانتي مااعترضتيش , مالكبقي؟
لا لا , احنا مش اصحاب عشان نتكلم في التليفون, وبعدين انا اصلا ماسحةنمرته ,هو لو صاحبي كنت سجلت النمرة تاني
وهو حد قال حاجة؟ , الراجل كترخيره بيعملك خدمة , وانتي بكل قلة ادب مش عايزة تقبليها, ولا حتى تردي عليه ترفضيهابالذوق
هو لو فيه حاجة مهمة هيتصل تاني ,صح؟
اهو بيتصل تاني اهه, ردي بقي ,دا اكيد فيه حاجة ضروري, اقولك , رديواعرفي الموضوع واقفلي على طول,بالزوق برضة يعني لو حب يحورقصري
صح, وهو ايه الي هيجري يعني , انا هرد ومشهطول.
***************
أ*متردي بقي , هفضل ارن كتير , اوفففف ,..................تررن تررن, يعني اعمل ايه عشان تردي؟, الله يقطع البنات علىسنين البنات الي قالين قيمتنا عليهم
ماشي يا سيدي ع التقل , وعاملالي مؤدبة , دي مدوباهم اتنين, برضة وراكي , بتعمليهم عليا انا , اذا كنتيانتي مدوباهم اتنين فانا بقي مبعدش, وهتصل تاني اما نشوف اخرتهامعاكي.
**************
مني: آ..ألو.
م*..............
احمد:السلامعليكو.
أ*جامدة الدخلةدي
مني: وعليكم السلام ورحمةاللهوبركاته.
م*...........
احمد: ازيك يامني؟
أ*ازيك يا مغلباني
مني: الحمد لله, انتازيك؟
م*انت هتحور, قصر
احمد: اخبار القانون معاكيايه.
منى : *********** .
احمد: على فكرة انا كلمت صاحبي الي قلتلكعليه , وحجزتلك عنده , بس كنت عايز اعرف اذا كانت المواعيدتناسبك.
منى: يوم ايهوايه.
احمد: فيه سبت واتنين وخميس , وفيه حد و تلات وجمعة.
منى : انا ينفعني حد وتلاتوجمعة.
احمد: اوكاي هبلغه , واقولك على المعادوالمكان .
مني : طيب ان شاءالله.
احمد*ندخل على المهم
احمد: يعني مش هتحتاجي حديشرحلك .
منى* اه..وبعدينبقي
منى: لا ان شاء الله , اصل المادة دي غلسة اوي انتعارف.
احمد: اه عارف مانا ذاكرتها سنتين فاولي.
منى: اه صحيح , منتا خبرة , مش كنت انت الي تدي دروس , دا حتى صاحبكالي بقي معيد مذاكرش المواد قد منتا ذاكرتها.
م* انتي بتعملي ايه؟, قصري
ايه؟؟ هو انا قلت حاجة
احمد: ايوه , منا كنت ناوي اديدروس بس مستني اما اعيد رابعة عشان ابقي ذاكرت كل سنة مرتين .
أ* الله؟؟ , ماحنا بنعرف نهذر زي الناساهه
منى: طب مش لما تنجح تالتة الاول.
احمد: لا ماهو مش معقول ادبلر التالتة , دانا حتى ابقي دكتوراة فيالمواد.
منى: هههههههههه
احمد*انزلبالتقيل
احمد: على فكرة صوت ضحكتك حلو اوي فيالتليفون .
مني : ...شكراً.
م*انتي بتعملي ايه لسه على التليفون؟, اقفلي.
احمد: لا, انا بتكلم بجد, او يمكن انتيمبتضحكيش معايا كتير في الكلية , دانتي بتكشري حتى لمابتشوفيني.
منى:ايه الي خلاك تقولكده؟
م* انا؟؟ , ابدا والله , انا بس ببقيمخضوضة.
احمد: معرفش بحس انك متضايقة , عايزة تخلصي , كده.
منى: لا ابدا, عادييعني.
م* اخلصي يا مني متحوريش
أ* رجعنا لعادي , هتشلني انشاء الله
احمد: يعني العادي بتاعك انك تكشري , مع انضحتك حلوة اوي.
أ* اتسبتيبأة
مني: لا , ان شاء الله هضحككتير.
م*انت بتحمري ليه دلوقتي مش انتي اليمقفلتيش؟
احمد: ياريت , وتسمعيني ضحكتك على طول .
أ* اما نشوف اخرتها
مني: .........
احمد: انتي اتضايقتي؟ , انا مكانش قصدياحرجك على فكرة, انا اسف.
أ*مثلي عليامثلي
منى: لا مفيش حاجة.
م* ايه الي مفيش؟ , انتيهتستعبطي
احمد: طيب يا ستي هبلغك ان شاء اللهبالمواعيد اول ما عرفها.
أ*يلا كفاية عليكيكده
منى: ماشي .
م*ايوه كده اقفلبقي
احمد: يلا باي.
منى: سلام.
******************
أ* اتسبتت يا معلم ,والله ولسهشديد زي زمان
م* ايه الي انا عملتو دا؟ مكانش لازم احور, يارب سامحني انا اسفة




[/center]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
حمادة الساهر
مشرف سابق
مشرف سابق


ذكر
برج العضو : الدلو
الرصيد الرصيد : 996
العمر : 25
العمل : طالب
المزاج : انطوائى ورمانسى وميال للفكاهة
الخبره الخبره : 17/03/2008
النقاط النقاط : 7165

مُساهمةموضوع: رد: كواليس الحياة من حمادة الساهر   2009-06-26, 7:59 am

(الحلقه العاشره)

منى: هو فين البيت بقي , يوووووووووووه.
وقفت مني تكاد تبكي ,لثالث مرة تدور في هذا الشارع ذهابا وايابا, لقد اخبرها احمد ان هذا هو العنوان, وهي متأكدة ان هذا هو المكان الذي شرحه لها, برج الرحمة , امام محل ملابس اطفال كوكو بارك, ها هو المحل يحتل ناصية كاملة تطل على شارعين, اين برج الرحمة؟ , سألت الناس ,ولم تصل الي شيء, ماذا عساها تفعل؟.


م*ياربي بقي , اعمل ايه دلوقتى؟,معادش الا عشر دقايق ,اتصل باحمد اسأله؟؟
لااااا, اهو كلو الا دا ,احمد ايه ؟ انتي اتجننتي؟
ايه هو الي لأ؟, امال هتعملي ايه يعني
لا مش هتصل بيه ابدا, انا اخري معاه انو اتصل اداني العنوان في السريع وقفل , خلاص انتهينا
اه واديكي تايهة اهه, خلاص بقي خليكي واقفة مكانك , وتعالي يوم التلات برضه اقفي مكانك
يباااااااي , طيب هتصل بيه , بس هي المرة دي بس
******************


أ*اخييييرا , دانا بقالي نص ساعة مستني تتصلي , كل دا بتقاوحي نفسك
احمد: السلام عليكم.
أ*يا واد ياجامد
منى : عليكم السلام , احمد بقولك ايه انا مش عارفة البيت فين؟
أ*طب منا عارف
احمد: بيت ايه؟
م*دا وقت غباوة انت كمان
منى : البيت الي فيه الدرس.
احمد: اهههه, انتي فين دلوقتى ؟.
منى: عند كوكو بارك.
احمد :هتلاقيه قدام المحل.
أ*دوري من هنا لبكرة
منى : قدامه ناصيتين ادخل من انهي شارع؟
احمد: ناصيتين؟؟ لا انا مش فاهم حاجه
*هههههههههههههههههه
منى : منا مش عارفة ومفيش وقت.
احمد: طب بقولك ايه , انا قريب من المكان ,خليكي في مكانك , عشر دقايق وهكون عندك.
منى: لأ , انت بس قولي ادخل منين.
احمد: ماهو انا الي فهمته من الي شرحلي المكان قولتهولك , بس انت استني, انا جاي , باي
*استنيني بقي
منى: آ...آآآآ... انت يا*********** , قفلت؟, الله يحرقك.
م*هعمل ايه انا دلوقتي ,انا كان ايه الي خلاني اتصل
ياستي اسكتي بقي , الحق عليه انه جاي يلحقك , اظبطي انتي شكلك المبهدل دا واعدلي نفسك كده
***************
وصل احمد متمخترا , يكاد ينفجر من الضحك وهو يري منى واقفة كالتلميذ المضروب "علقة", ولا يبدو عليها انها فهمت شيئا من مخططه, وصل في الثامنة وعشر دقائق.
أ* هههههههههههههههههههههههههههههه
"مش قادر يتكلم من كتر ما بيضحك في دماغه"


**************
وقفت منى تنظر يمينا ويسارا , وعيناها لا تفارقان الساعة التي كانت تتحرك ببطء شديد بالنسبة لوضعها منتظرة احمد, وبسرعة بالنسبة لميعاد الدرس.
م* اهه وصل , يادي الكسوف, لما نشوف هيحلها ازاي الفالح



احمد: معلش اتأخرت عليكي.
أ* انا قاصد الطعك
منى: لا مفيش حاجه , عادي.
م* دانا كنت هتشل بقالي ربع ساعة
احمد: ادي ياستي كوكو بارك , ايه الي موقفك هنا بقي؟ ,البرج بعد ما نعدي العربيات , على الرصيف التاني.
أ* ايوه ,قدام عنيكي يا عميا
منى: رصيف تاني؟؟!! , انت مش قلت انه تاني شارع اول عمارة, قدام كوكو بارك؟؟.
م*نعم ياخويا؟؟؟
احمد:على الناصية , قدام كوكو بارك , يعني تعدي العربيات.
أ* وكنت عارف انك غبية وهتفهميها على كيفك , زي منا عايز برضه
منى وهي تكاد تنفجر غضبا
منى: منا مكنتش عارفة ان قدام كوكو *********** فيه شارع رئيسي وشارع جانبي, طبعا مجاش في بالي اني اعدي الناحية التانية.
م*انا اصلا مفهمتش منك حاجة ساعة ما شرحتلي
احمد: معلش انا اسف مفهمتكيش كويس.
أ*وانتي شربتيها ,هتروحي مني فين؟
نظر احمد في ساعته متظاهرا الانزعاج
احمد: احنا اتأخرنا جامد ,دي الساعة بقت 8 وربع.
أ* قدامي يا فالحة
منى: طيب بسرعة بقي.
م* انا همشي معاه في الشارع لوحدنا ازاي دا , يا ارض انشقي وابلعيني
************
مشت منى بجانب احمد وبينهم مسافة كبيرة وكأنهم لا يسيران سويا, بينما سار احمد لا يتكلم وكأنه لا يعنيه ان كانت تسير بجانبه او في شارع تاني ,وان كان يحاول اظهار نفسه بمظهرالمؤدب.
وصلا للمكان في اقل من دقيقتين .
احمد: اهه البرج .
قرأت منى على مدخل البرج
منى: برج الرحمة, اخيرا.
التفتت منى اليه,وزفرت قائلة
منى: انا مش عارفة اشكرك ازاي .......؟؟, شكرا بجد.
م* مع انك لففتني السبع لفات بس شكرا
احمد: تشكريني على ايه يا منى ؟ انتي عبيطة؟
أ* انتي لسه شفتي حاجة
وقبل ان ترد عليه استعدادا للصعود , سمعا اصوات لشباب يخرجون من المصعد , فالتفتا ينظران ناحية مصدر الصوت ,حتى وصل اصحاب الصوت اليهم
احمد: حسان .
صاح احمد وسلم على الشاب الاول , ثم على الفتاتين الاتيتين معه, بينما وصل مجموعة اخرى من الشباب ينزلون على السلم, وسلم معظمهم على احمد بينما منى تكاد تنكمش من الاحراج, لقد تعرفت علي معظمهم , وكيف لا وهم جميعا سنة اولى , اي زملائها بالكلية.
م* يانهار ابيض, انا ايه الي بيحصلي ده , وقال انا الي خايفة حد يشوفني معاه في الشارع, يقومو يشوفوني في مدخل العمارة الي فيها الدرس بتاعي كأنه صاحبي وبيوصلني, يادي الفضيحة
احمد: انتو كنتو عند وائل صح؟
حسان: اه , مجموعة تمانية , بس هو خلص في السريع ,انتي كنتي طالعة يا مني ولا المجموعة الجاية؟
لم يبد على منى انها تستطيع الكلام اصلا فقد كانت ممتقعة جدا, حتى ان احمد رد بدلا منها
احمد: لا كانت طالعة المجموعة دي, هو نزلكو بسرعة ليه؟
أ* هي هيجيلها سكتة قلبية اصلا ,هههههههههههههههههههه
حسان: دا بس كان بيتعرف علينا وكده وبيظبط الدنيا وهنبدأ المرة الجاية.
أ* طب منا كنت عارف انه بيعمل كده
التفت حسان الي منى قائلا
حسان: متخافيش يامنى مفاتكيش حاجة, بس تعالي المرة الجاية بدري ؟
تململت الفتاتين الاتيتين مع حسان فقال
حسان: ماشي يا ايمو , سلام انا عشان اوصل الجماعة , اشوفك في الكلية.
ثم ضرب على كتفه وهو يغادر مسرعا قائلا وهو يبتسم
حسان: متبقاش تأخرها المرة الجاية , سلام.
وقع قوله على منى كالصاعقة التي افقدتها النطق.
م*هي مين دي الي ما يأخرهاش ؟ّّّّّ!!! , يا نهار اسود ومهبب
أ*ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
التفتت احمد الي منى بعد رحيل الجميع وهو يجاهد للسيطرة على ابتسامة تقاوم شفتيه, محاولا ابداء الاسي على وجهه
احمد: انا اسف يا منى بجد, فاتتك الحصة دي.
أ*المرة الجاية مش هأخرك , ههههههههههههه
منى كالمصدومة
منى: انا عايزة اروح.
م*روح يا شيخ الله يسامحك
احمد: حاضر ,تعالي اركبك تاكسي
أ* انا قلتلك مش هتيجي بمزاجك هجيبك غصبن عنك
منى: لا شكرا , انا هعرف اركب تاكسي.
م* ابعد عني الله يسترك, كفايه كده
احمد : طيب براحتك,انا همشي , سلام.
أ*براحتك يا مزة , بس انتي خلاااااص, كل الناس عرفت انك تبعي , كفاية عليكي كده النهاردة لحسن تموتي مني
منى:.........
م*انا ايه ياربي الي بيحصلي ده
التفتت منى واختفت من امامه بسرعة وكأن شبحا يطاردها بينما توقف هو يراقبها معجبا بنفسه, وكيف ان الامر كله حدث كما خطط له تماما.
أ*خلاص ياموني , هانت , اصل هتعملي ايه والحكاية لابساكي لابساكي؟, مسيرك هتسلمي, والزن على الودان امر من السحر , منا هجيبك هجيبك يامدوخاني
م*................................................ ...........
" عاجزة عن التفكير تماما من الصدمة "
******************
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
حمادة الساهر
مشرف سابق
مشرف سابق


ذكر
برج العضو : الدلو
الرصيد الرصيد : 996
العمر : 25
العمل : طالب
المزاج : انطوائى ورمانسى وميال للفكاهة
الخبره الخبره : 17/03/2008
النقاط النقاط : 7165

مُساهمةموضوع: رد: كواليس الحياة من حمادة الساهر   2009-06-27, 5:32 pm

فين الردود هو الموضوع بقى مش مهم
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
هند
فنان مبدع
فنان مبدع


انثى
برج العضو : الدلو
الرصيد الرصيد : 488
العمر : 31
العمل : فى البيت
المزاج : هاديه
الخبره الخبره : 17/03/2009
النقاط النقاط : 6301

مُساهمةموضوع: رد: كواليس الحياة من حمادة الساهر   2009-06-27, 9:58 pm

بالعكس يا حماده موضوعك جميل جدا وانا مهتمه بأحداثه كتير
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
حمادة الساهر
مشرف سابق
مشرف سابق


ذكر
برج العضو : الدلو
الرصيد الرصيد : 996
العمر : 25
العمل : طالب
المزاج : انطوائى ورمانسى وميال للفكاهة
الخبره الخبره : 17/03/2008
النقاط النقاط : 7165

مُساهمةموضوع: رد: كواليس الحياة من حمادة الساهر   2009-06-28, 9:11 am

شكراااااااااااا يا هند
وتقبلى مرورى يا هند
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
حمادة الساهر
مشرف سابق
مشرف سابق


ذكر
برج العضو : الدلو
الرصيد الرصيد : 996
العمر : 25
العمل : طالب
المزاج : انطوائى ورمانسى وميال للفكاهة
الخبره الخبره : 17/03/2008
النقاط النقاط : 7165

مُساهمةموضوع: رد: كواليس الحياة من حمادة الساهر   2009-06-29, 6:35 am

ايه يا جماعة فين الردود اللى بتشجع
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
magic princess
شخصيه هامه
شخصيه هامه


انثى
برج العضو : القوس
الرصيد الرصيد : 1256
العمر : 28
العمل : -
المزاج : تمام
الخبره الخبره : 18/04/2009
النقاط النقاط : 7660

مُساهمةموضوع: رد: كواليس الحياة من حمادة الساهر   2009-06-29, 7:46 am

والله الحلقات دي جميلة اوي
وانا متابعاها وعجباني اوي
ومستنين الحلقة اللي بعد كده
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
حمادة الساهر
مشرف سابق
مشرف سابق


ذكر
برج العضو : الدلو
الرصيد الرصيد : 996
العمر : 25
العمل : طالب
المزاج : انطوائى ورمانسى وميال للفكاهة
الخبره الخبره : 17/03/2008
النقاط النقاط : 7165

مُساهمةموضوع: رد: كواليس الحياة من حمادة الساهر   2009-06-29, 4:49 pm

الحلقه الحاديه عشر




بعد حادثة الدرس , اصبحت منى في وضع لا تحسد عليه, على الرغم من ان الوضعكله كان عاديا, وانها كان يكفي ان تنكر او لا تتحدث في الموضوع فينسى وحده, الا انشعورها الداخلي بالذنب كاد يقتلها, فتضاعف لديها الاحساس بان الدنيا كلها علمت مابها , فكان كلما سألها احد عن احمد او مر اسمه على اذنيها تعصبت وتغير مزاجهاواستشاطت غضبا, وما كان كل ما تفعله الا تأكيدا بالنسبة للناس لما يقالعنهما.
اما احمد , فكان كالذي اصاب هدف بعد طولانتظار, صحيح انه لم يكن هدفا بالمعنى المعروف الا انه كان اول طرقة على لوح الثلج , واول تنفيذ عملي لخطته لايقاع منى, فقرر اكمال جولته وذلك بتجاهل منى طالما كانتوسط اصدقائها والتقرب منها كلما اختلت بنفسها , وان صدته فقد يبدو من بعيد انهتخوفا منها ان يراهما احد سويا.

**************

سارة :هتفضلي لحد امتى مبوزة, ماخلاص اليحصل حصل وعدا عليه اسبوع كمان.

منى: انا مش مبوزة , وبعدين انا مش متضايقةعشان كده.

سارة: طب ممكن افهم انتي بقيتي رخمة ليه؟ ,مش ترحمينا بقي.

منى: انا مش رخمة ولا حاجة ,اديني بضحك اهه, هيهيهيهي.

سارة: ثصدقي استرخمتك اكتر, ..........بقولكايه , ايمو جاي , اسبتي بقي ومتجريش , انتي واقفة معايا , خليكي راجل.

منى: لا ياسارة ربنا يخليكي , سيبيني امشي, انا مش هقدر اقف معاكو.

سارة: يا منى كده مش هينفع حلي مشكلتك بانكتواجهيها.

منى: معلش ياسارة , اكيد هواجهها بس مشدلوقتى , انا همشي وابقي اكلمك لما اروح ,سلام.

**************

أ* الساعة 11 الا ربع , مش دلوقتي استنيشوية كمان , خليها تبقي لوحدها ,هانت يا منى , انتي علىاخرك
,اهي بقت 11 اتصل بقي

*************

م* استغفر الله العظيم, ودا بيتصل ليه دابقى دلوقتى؟

ردي

نعم؟ لاطبعا

انتي خايفة من ايه ؟ مش سارة قالتلك واجهي مشكلتك اهي المشكلة جاتلكلحد عندك عشان تواجهيها , وبعدين انتي لوحدك مفيش حد شايفك, ردي واخلصي من الموضوعدا كله بقي

يعني ارد؟؟؟,.....اووووف, طيب

منى: السلام عليكم.

احمد: وعليكم السلام , ازيكيامنى؟

أ* بالراحه علينا شوية يا ست منى

منى: الحمدلله....................؟؟؟؟

م* خلص بقي عشان انا مشطايقاك

أ*شكلها هتشتمني , اما ادخل في الصميم علىطول ,عشان ابان اني واضح وصريح
احمد: بصراحة يامنى انا فكرت كتير قبل مااتصل , وكنت تقريبا مش هتصل , بس كان لازماقولك.
منى:.....................

م* ياتري ايه الموضوع؟؟؟

احمد: انا بصراحة حاسس انك بتتهربي منى , وحاسس اني عارف ليه, لو دا كان بسبب كلمة حسان, فانا حبيت اقولك انا اسف لانياحرجتك من غير ما اقصد , وانا مستعد اعمل اي حاجة عشان اعتذر , انا لاحظت اني لماباجي جمبك بتهربي منى كاني عفريت, لو يريحك اني مقربلكيش خالص في الكلية ,انامستعد, انا بس محبتش يبقي الي بينا ينتهي كده , احنا برضه "اصحاب" قبل كل حاجة, وانا يهمني مصلحتك وراحتك.

أ*انتي لومتسبتيش بعد الكلمتين دول ابقي اناحمار و تبقي انت بت حديد

م*هو انا كنت قليلة الزوق معاه للدرجةدي؟؟؟,انا شكلي مزعلاه اوي

منى: بصراحة يا احمد, انا كنت اتضايقت شويهبس هو مفيش حاجة ,وانا فهمت اصحابي ان مفيش حاجة , وهو اصلا مفيش حاجة, مشكدة؟

م* ايه الي انتي بتقوليه دا؟

أ* بالله عليكي انتي مصدقةنفسك اصلا

احمد: طبعا مفيش حاجة, بس انا كنت خايف انالي حصل يأثر على صحوبيتنا ,وكنت

خايف تتجاهليني , بس الحمد لله انك فاهمة الموضوعصح , انا عن نفسي استريحت
لما كلمتك , يارب مكنش تقيلعليكي.

أ* معلم وهتفضل طول عمرك معلم , قفل انت بقيخليها هي الي هتبقي ميته عليك

منى: لا ابدا والله , لا تقيل ولا حاجة, انابرضة استريحت انك فتحت الموضوع.

م* ايوة كده واجهي مشكلتك زي ما سارةقالت

احمد: طيب , مع السلامة بقي , عايزةحاجة؟

أ* عايزة مقفلش طبعا

م* ايه دا تقفل ايه , انتمتضايق منى للدرجة دي , ماشي , ملحوقة

ايه يا مني اتلمي , انت عايزةتكلميه ليه؟

منى: لا شكرا, مع السلامة.

واغلق دون كلمةاخرى.
****************
أ*البت دي انا مش فاهملها ناصحة ولا مؤدبةولا صايعة ولا ايه بالظبط, تفتكري انتي بجد مؤدبة يا منى ؟ , هو لسه فيه بنات مؤدبةاصلا, بس دي لو طلعت مؤدبة تبقى لقطة يا واد يا ايمو, ومستعجل على ايه بكرة نعرف, بس لو طلعتي مؤدبة , محدش هياخدك غيري

م*كويس انه اتصل , انا دلوقتىاستريحت , مادام هو مش مكبر الموضوع , انا هكبره ليه , وبعدين دلوقتى نقدر نرجع "اصحاب" تاني , ومفيش مشكلة اني اكلمه في الكلية , عادي , زيه زي اي حد, انا كنتبعامله ايه زيادة يعني؟ , باخده بالحضن؟
" هي في دنيا وهو في دنيا تانية خالص"
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
حمادة الساهر
مشرف سابق
مشرف سابق


ذكر
برج العضو : الدلو
الرصيد الرصيد : 996
العمر : 25
العمل : طالب
المزاج : انطوائى ورمانسى وميال للفكاهة
الخبره الخبره : 17/03/2008
النقاط النقاط : 7165

مُساهمةموضوع: رد: كواليس الحياة من حمادة الساهر   2009-06-29, 4:50 pm

الحلقه الثانيه عشر



وقف احمد مراقبا منى من بعيد, لم يرها هكذا من قبل , متفتحة كالوردة وسعيدة , تتحرك بين الفتيات في سرور, لطالما رآها مكتئبة او خجلي, ولكن لم يكن يشغل باله بملاحظة انفعالاتها حين لا يكون هو محيطا بها , ولم يسبق له ان رآها مشرقة هكذا, انتفض احمد, لقد ارتعب مما يحدث له .



أ* جرى ايه ياسي ايمو انت بتعمل ايه؟ , لا, احنا ملناش في الدور دا , احنا بتوع خفيف خفيف , اه , بلا حلوة بلا لذيذة , طلعها من دماغك , لو هتشغلك اوي للدرجة دي يبقي نخلع من اولها
لا , تشغل مين ياعم عيب عليك دانا ايمو برضه , هي بس غريبة شوية
لا يا حبيبي ماغريب الا الشيطان , انت بيخش عليك الكلام دا, كلهم زي بعض ولا انت نسيت
مانستش ولا حاجة , بس دي لازي البنات الي عرفتهم ولا حتى زي صافي
بقولك ايه ,كان كفايه عليك صافي اوي , ونتعلم بقي ونتلم ونعرف ان طنطا زي فرنسا , كلهم عجينة واحدة
بس دي .... مش عارف ....بص كده..... شكلها .... يعني حاجة تانية
بلا تانية بلا تالتة , انت هتضيع نفسك عشان بنت , فوق كده ياسي ايمو وخش عليها واثق من نفسك
عندك حق بلا كلام فاضي
ايوه كده, قال شكلها قال




**************



اقترب احمد من موقع منى وصديقاتها , وهو يفكر , هل ستصده بعد ما قدم من اعتذارات؟ .



التفتت منى فاذا باحمد بجانبها فأشرق وجهها بابتسامة , وقد عهدها مرتبكة دائما , الا انها بدت اليوم اكثر هدوئا وثقة.



منى: ازيك يا احمد؟.



أ*مبحبش حد يقولي احمد, قوليلي ايمو زي الناس متعمليش فيها مرتبطين



احمد: الحمد لله , ازيك انتي؟.



منى: تمام.



وعاد الجميع للحديث , فانتحى احمد بمنى في حديث جانبي .



احمد: اخبار الكورس ايه؟ الواد وائل بيفهم ولا....؟.



منى: اه , الحمد لله , احنا لسه في الاول بس ربنا يستر نلحق نلم المادة قبل امتحان الترم.



احمد: لو عايزة بجد حد يذاكرلك, البت شيرين ممكن تقسملك المادة وتساعدك فيها.



منى: وعلى ايه , احنا متابعين كويس مع استاذ وائل.



وبينما يتحدثان ,اقترب منهما شاب رقيع يتغنج في طريقة كلامه.



ميمي: هاي منى , ازيك؟ , هاي يا ايمو.



منى: ازيك يا ميمي؟.



م*ودا وقته



أ*ازيك ياخويا , ودا يطلع ايه دا



احمد:.................



قال لمنى بطريقة الكلامة المتهدجة المغنجة.



ميمي:منى ,انتي ندلة.



منى: ليه كده؟



ميمي: انتي مش قولتي هتحولي معانا مجموعتنا , وطنشتي خالص, اخص عليكي بجد.





م* انت ايه الي بتهببه دا,الله يخرب بياك هي ناقصة مياصتك
ارادت منى ان تجيب الا ان سبق احمد بالرد في لهجة تحمل شيء من العدائية .




احمد: على فكرة مينفعش انك تحول مجموعة عند وائل , مبيرضاش.



أ* شيل نفسك وغور من قدامي,بدل ما اقلع الجزمة واعدلك بيها



منى : معلش يا ميمي , المرة الجاية مش هحجز الا معاكو.



أ* يا سلام انتي كمان



منى تحاول ان تغير الموضوع.



منى: انت عيان ولا حاجة , شكلك نايم ع الاخر.



م* ولا انت طريقة كلامك بقت مايعة زيادة



قال بدلع .
ميمي: اه , خالص, انا من التوهان الصبح لبست تي شيرت اخويا الصغير حمادة.




أ*تي شيرت اخوك الصغير ولا كومبليزون مامي



منى: ياحرام .



أ* ياحرام ايه انتي كمان , هضربك قلمين



نادت على ميمي فتاة , فاشار لها برأسه ,ثم التفت اليهما.



ميمي : انا همشي بقي يا مونى , باي يا ايمو.



منى: باي.



أ*امشي يلا يابن ال.................., مونى دي خالتك



********************



أ* مالك ياايمو , انت قالقني على فكرة , متفكرش كتير بقي وارحمني
لا , انا مش بفكر ان فيه حاجة لا سمح الله, انا بس خايف لا البنت تضيع منى ,الصبيان كترت حواليها , ولو شاورت عقلها هتلاقي انها حلوة وظريفة وان فيه ناس كتير احسن منى
اوعى تقول كده, هو فيه احسن منك؟؟, دانت ايمو الي مصمص السمكة, حتة بت مفعوصة زي دي هتخوفك؟,ولا انت ميمي خوفك؟
ميمي مين دا ابو لبانة , دانا كنت هاكله, الواد كان ناقص يحط ايده في ايدها وهو واقف , ميمي ايه وبتاع ايه
لا انت تجمد كدة وتوريني الايام الجاية هتجيبها ازاي , متشغلش بالك بحاجات تانية
منا خلاص اخري كدة , عمري ماطولت مع بنت بالشكل دا, الا صافي طبعا, وبعدين انا خايف على نفسي زي ما بتقول, انا بقول سيبني منها , وبعدين لو شيرين او حد من الشباب عرف هيستنقصني , كلهم بيحترموها اوي , ومش اصول اعط مع قريبة حد منهم
سيبك منها ازاي , انت عبيط؟ , انت تكمل زي مانت , وتسكت متجبش سيرة لحد, وبعدين ادخل عليها دخلة صح اليومين الجايين , وبس , انشا الله تسبت لنفسك انك لسه زي زمان , وبعدين تفك
يعني انت شايف كده
طبعا, انت عمرك ما طلعت من حدوتة خسران , اوعى تخسر المرة دي
عندك حق, انا هكمل والي يحصل يحصل
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
magic princess
شخصيه هامه
شخصيه هامه


انثى
برج العضو : القوس
الرصيد الرصيد : 1256
العمر : 28
العمل : -
المزاج : تمام
الخبره الخبره : 18/04/2009
النقاط النقاط : 7660

مُساهمةموضوع: رد: كواليس الحياة من حمادة الساهر   2009-07-03, 12:17 am

فين الحلقة الجديدة
عايزة اعرف اخر ايمو ومونى ايه
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
ياسمين عادل
شخصيه هامه
شخصيه هامه


انثى
برج العضو : الاسد
الرصيد الرصيد : 793
العمر : 27
العمل : فى سيبر
المزاج : عقلانى
الخبره الخبره : 08/02/2008
النقاط النقاط : 7087

مُساهمةموضوع: رد: كواليس الحياة من حمادة الساهر   2009-07-04, 9:20 pm

كمل يا حماده ليه وقفت
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
حمادة الساهر
مشرف سابق
مشرف سابق


ذكر
برج العضو : الدلو
الرصيد الرصيد : 996
العمر : 25
العمل : طالب
المزاج : انطوائى ورمانسى وميال للفكاهة
الخبره الخبره : 17/03/2008
النقاط النقاط : 7165

مُساهمةموضوع: رد: كواليس الحياة من حمادة الساهر   2009-07-07, 10:39 am

انا معاكم
اهو
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
حمادة الساهر
مشرف سابق
مشرف سابق


ذكر
برج العضو : الدلو
الرصيد الرصيد : 996
العمر : 25
العمل : طالب
المزاج : انطوائى ورمانسى وميال للفكاهة
الخبره الخبره : 17/03/2008
النقاط النقاط : 7165

مُساهمةموضوع: رد: كواليس الحياة من حمادة الساهر   2009-07-07, 10:41 am

الحلقه الثالثه عشر



توقفت منى عن لوم نفسها كلما رأت احمد , او عن التردد في الرد عليه في التليفون, فقد كان لا ينفك يتصل بها لاسباب عجيبة, فمرة يريد رقم شيرين الذي فقده, ومرة يسألها عن موعد عيد ميلاد سارة, ومرة يسأل عنها هي, وكأنها اعتادت مكالمته, وقد اطمأن عقلها تماما ان هذا شيء عادي , وان ملاقاته في الكلية صارت مهمة شبه يومية , فكانت تلاقيه بابتسامة او كلمة او سلام , ولم تعد تهرب وترتبك مثل الاول , وقد تخدر قلبها تماما مقتنعا بان الامر مجرد عادة, وان كانت تقر في باطن نفسها بانها اخيرا وجدت من يسأل عنها ويهتم بها ولو قليلا.
اما احمد فقد كانت خطته تسير على اتم مايرام , فهو لم يعد يلاقي صدودا من منى, الا انه تجنب في هذه المرحلة التحدث تماما عن اي مواضيع شخصية , حتى لا ترتاب فيه, بل صار لا يتصل بها الا بسبب معين , وقد لايطيل بالمكالمة , الا انه كان كل هدفه جعلها تعتاد على وجوده في حياتها, ويحاول قدر الامكان يبدو بمظهر الرجل المشغول بمصلحتها, "وكأنها أخته" , وقد تعمد تكرار بعض الكلمات ك"عيب يا منى دا انتي اختى" ,او"احنا اصحاب يابنتي فيه ايه" وكان ذلك كلما اراد ان يقدم لها خدمة , ومع العلم ان الشباب لا يقدمون خدمات لاخواتهم.
ذات يوم رأي مؤمن أخو منى الكبير رقم هاتف احمد على تليفونها فسألها ,وقد اعتاد ان يقلب في هاتفها
مؤمن: مين ايمو دي؟
ارتبكت منى قليلا, ثم قالت
منى: دي ايمان واحدة معايا في الكلية.
ثم اخذت موبايلها من يده ودخلت غرفتها واغلقت عليها.
م* ايه الي انتي عملتيه دا؟, كذبتي ليه؟, مكانش فيه داعي تكذبي
وتقوليله ليه؟ , وهو يسألك ليه اصلا؟, هو كل شوية تفتيش؟ , انتي المفروض يكون ليكي خصوصيتك, انتي بنت ودي حرية شخصية
بس انا عمري مكذبت عليه , ومكانش له لازم اصلا اكذب , مفيش حاجة
انتي بتستهبلي , عايزة تقوليله دا صاحبي الاكبر منى , ولما يفتح اللوج ويلاقيه هاريكي مكالمات
بس عادي منا كل مايسألني على نمرة ولد على موبايلي بقوله
دا لما يكون قدك , او اصحابك من المدرسة , بس مش احمد
طب ولما يشك؟,ولا يسأل شيرين؟, اعمل ايه انا ساعتها بقي؟
ماهو الي هيخليه يشك ,غباوتك دي, وانتي ايه الي يخليكي تقولي لحد؟, مفيش حاجة عشان تحكي, انتي عايزة تشككيهم فيكي ع الفاضي, انتي بتدوري ع المشاكل وخلاص؟,ولا تقولي لحد خالص , لا شيرين ولا سارة ولا مخلوق يعرف , انتي كبرتي , ومن حقك تحتفظي باسرارك لنفسك, خليكي كده مصحصحة, محدش هيخاف عليكي الا انتي
يعني , مقولش لحد خالص؟؟؟
خاااالص ,خالللللص
********************
احمد: الو منى؟ ايه الاخبار.
منى : الحمد لله .
احمد: صوتك عامل كده ليه؟,مالك؟, انتي عيانة؟؟.
منى : اه , من امبارح وانا عندي برد,اخنفيت صح؟؟.
م*حد يقول لولد اخنفيت؟؟ مش تمسكي لسانك؟
احمد: لا دا انتي شكلك تعبانه خالص ,بتاخدي دوا؟.
منى: اه معتز جابلي دوا وهو راجع من صلاة الجمعة .
أ*هو النهاردة الجمعة ؟, ودا مين معتز دا كمان؟
احمد: معتز ؟ , دا اخوكي الكبير؟.
منى: لا , مؤمن الكبير , معتز اكبرمنى بتلات سنين.
احمد: دا الي في صيدلة المنيا؟.
منى: اه .
أ*اكيد اصغر منى
احمد: هو نازل كام يوم؟.
منى: هيقعدله اسبوع عشان العيد الكبير ويرجع تاني.
عطست منى اثناء الحديث ثلاث مرات على التوالي , ولما اعادت السماعة على اذنها سمعت احمد منخرطا في الضحك فقالت.
منى: انت بتتريأ عليا؟؟.
احمد: لا , يرحمكم الله , بس حاسبي تعديني, انا هقفل عشان شكلك كدة مش قادرة تتكلمي .
م*ليه كده , خليك تسليني شوية , دانا زهقانه من الصبح مقمتش من على السرير
منى: ايه ده ,خايف تتعدي؟.
احمد: لا , انتي اي حاجة منك حلوة , حتى العيا , بس انتي شكلك تعبانة بجد .
منى: ماشي ياسيدي, روح قبل ما اعطس تاني.
احمد: سلامتك يا قمر ياريتني كنت انا.
م*...............
منى: باي باي.
احمد: باي يا جميل.
بعد ان اغلق احمد التليفون قرر الارتقاء بخطته للمرحلة الثالثة , فانتظر حوالي نصف ساعة ثم ارسل لها رسالة على التليفون
"سلامتك يا موني , لو اقدر كنت اكون انا مكانك كنت اخدت منك العيا , شدي حيلك , عشان نرجع نشوفك تاني"
تلقت منى الرسالة قبل نومها, فابتسمت وشعرت بالسعادة وغالبها النعاس , ونامت تحلم باحمد.
اما احمد , فشعر باقتراب نجاح خطته ,وان صبره لم يكن بلا جدوي , وقريبا جدا ستقع منى في يده , وساعتها يرتاح
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
حمادة الساهر
مشرف سابق
مشرف سابق


ذكر
برج العضو : الدلو
الرصيد الرصيد : 996
العمر : 25
العمل : طالب
المزاج : انطوائى ورمانسى وميال للفكاهة
الخبره الخبره : 17/03/2008
النقاط النقاط : 7165

مُساهمةموضوع: رد: كواليس الحياة من حمادة الساهر   2009-07-07, 10:42 am

(الحلقه الرابعه عشر)




صبر احمد , وكان لصبره هدف, بعد هذه الرسالة كان يجب ان يتركها قليلا تتفاعل, وبعد ان عودها على مكالمته كل يوم , بدأ بشغل نفسه باشياء اخرى , حتى يمتنع عن الاتصال بها, وكأن دوره انتهى كمهاجم, وبدأ برمي الكرة بملعبها هى, سينتظر الايام المتبقية حتى العيد , ولن يتكلم ثانية , ليرى ماذا ستفعل هي.
اما منى فمر عليها اليوم بسنة, سنة كاملةبشهورها واسابيعها , انتظرت في كل ثانية اتصال احمد , لاي سبب ولكل سبب, انه لميتصل منذ مرضها, وها هي تعافت , ولم يطلب ليطمئن عليها؟, الم يقل انه على استعدادلاخذ المرض بدلا عنها, ما الذي حدث؟, لماذا يتجاهلها بهذا الشكل, ومالذي يقصده بهذاالصد؟ , وبسبب مرضها لم تذهب للجامعة, و لم يعد هناك سبب للذهاب فالجميع شبه ممتنعبسبب الايام السابقة للعيد وصيام العشر الاوائل من ذي الحجة, والوقفة اجازةرسمية,وكأن لا يوجد شيء اخر لمنى لتفكر به, صار سكوتها قلق, وكلامها تساؤل, جتىانها منعت نفسها مئات المرات من التحدث عنه امام شيرين او سارة او ميرنا او اي حد, وان كانت تمنت ان يذكره احد حتى ترتاح, اين انت يااحمد؟
*******************



م* وبعدين يا احمد ؟ , بقالناكتير قوي متكلمناش , تلات تيام بحالهم
مش تطلبي تسألي عليه انتي, افرضي كان حصل حاجة
لا , لو كان حصل كنت عرفت , انا بكلم البناتكل يوم ومحدش بيجيب سيرة, ومينفعش اطلبه انا لا , عيب
هو ايه دا الي عيب؟,هو انا بقولك اطلبيه قوليله بحبك, انا قلت اطلبياسألي عليه , عادي يعني انتو اصحاب , مانتي اتصلتي بخالد الاسبوع الي فات لما رجلهاتكسرت
طيب دا و رجله اتكسرت, وبعدين احمد وضعتاني, مينفعش اتعامل معاه بعفوية, لحسن يفهمنىغلط
مين دا الي يفهمك غلط؟, على فكرة انتي مش في دماغه اصلا, مش عشانبيكلمك كل يوم يبقي خلاص, واقع فيكي, دا هو الي طبعه كده بيسأل على الناس, وبعدينانتي تطولى اصلا انه يبصلك, دا انتي عبيطه وخيبة, ما البنات حواليه كتير, طلعى مندماغك المواضيع الخايبة دي, وفكري عادي كده, متبقيش قديمة اوي كدة


******************
أ* ياتري يا موني عاملة ايه؟, انا في دماغك ولا نسيتي , بقالك تلات ايام , كفايه كدة ولا لسه؟, ياتري ايه الي فيدماغك دلوقتى ؟, ابعت الرسالة دلوقتى ولااستنى؟
متبعتش حاجة استني تطلبكهى
وافرض مااتصلتش؟, انا عايز اخلص
قلة صبرك دي الي هتضيعها منك ,يا راجل اتقل
اتقل على ايه؟, دي البنت خام جدا, دا كانكفاية يوم واحد
ولما هى خام وكفاية يوم , ما تصلتش ليه؟, دانت الي خام ,طيب ايه رأيك بقي ان البنت دي اصيع منك انت شخصيا, لانها مسبتاك انتجمب التليفون بدل منتا تسبتها
تصدق عندك حق, طب والله ما معبرها الايومالوقفة
ايوه كده خليك راجل , قال خام قال


*****************
انتظر احمد وهو يقاوم نفسه, حتى اليومالموعود , وانتظر حتى منتصف اليوم ثم ارسل رسالة
" كل عيد وانتي طيبة يا اغلى حاجة في حياتي ويارب تكونيبخير"
أ*..........................؟


*****************


تسمرت منى امام الرسالة طويلا, محاولةالوصول الى فهم منطقى للرسالة, وقد اقشعر بدنها كله من صراحة الكلمات, والتعبيرالبادي فيهم , وظلت تقرأها مرارا وتكرارا, ماهذا؟؟.
م*دا ايه دا بقى؟؟؟, انا مش فاهمة حاجة, الواد دا بيشتغلني ولا ايه
ويشتغلك ليه ما الكلام واضح اههقدامك
واضح منين؟, انا مش فاهمة حاجة
ايوه , خليكي غبية كدة لحدماتضيعي منك الواد
اضيعه منى ازاي, انا اصلا معملتش حاجة, ليكون بعت الرسالة دي غلط ؟, والمفروض تروح لحد تاني؟
ممكن , وممكن تكون جايالك انتي, شوفي هتعملي ايه عشان تتأكدي
وانا مالي , مش هعمل حاجة
لا طبعا هتتصلي بيه النهاردة باليل عادي جدا , قال ايه بتقوليله كلسنة وهو طيب و تعملي مستهبلة ,لو الرسالة مش ليكي هيقولك انا اسف, ولو ليكي هيسألكرأيك فيها
لا طبعا, عمري ما هتصل بيه , ليه ؟, هو انامجنونة
طيب خلاص خليكي كده هتموتي وتعرفي الحقيقة


*****************

أ*لما نشوف ياسي ايمو انت لسه معلم ولا بقيت خيخة ,مستنيكي يا موني ولو للعيد الكبير الجاي
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
حمادة الساهر
مشرف سابق
مشرف سابق


ذكر
برج العضو : الدلو
الرصيد الرصيد : 996
العمر : 25
العمل : طالب
المزاج : انطوائى ورمانسى وميال للفكاهة
الخبره الخبره : 17/03/2008
النقاط النقاط : 7165

مُساهمةموضوع: رد: كواليس الحياة من حمادة الساهر   2009-07-07, 10:43 am

الحلقه الخامسه عشر




منى: الو؟
م* ايه دا الي بتعمليه دا؟ اقفليبسرعة
ششششششششششش
احمد: الو , منى؟
أ*جووووووون , وجون وجون وجون
منى: ازيك يااحمد؟
م*......................
أ* و مقبولة منك احمد كمان ياستى
احمد: الحمد لله, على فكرة كنت هكلمك من شوية , ليكي وحشةوالله.
القى اليها احمد الكلمة ذائبة وسط الحديثحتى لا تستطيع التعليق عليها وان ارادت.
م* ااااه, وبعدين بقي, متخليكواضح
منى: كل سنة وانت طيب.
احمد: وانتي طيبة يا موني, انابعتلك اس ام اس النهاردة باين ؟ صح؟
م*انت كمان مشفاكر؟
أ*هههههههههههههههههههه
منى: اه
م* ايوه , اتكلم في الموضوع بقي
أ*خليكي علىنار
احمد: انتي عارفة ان دي اول مرة تتصلي بيا من ساعةمعرفتك.
منى: يلا اهو عيد بقى , وزكاة العيد, ههههههه.
احمد:...........
منى: انت ساكتليه؟.
احمد: كنت بسمع ضحكتك.
ارتبكت منى وتمنت لو لم تتصل , ولم تدر بم تجبه.
منى:................
احمد:اناضايقتك؟
أ*طبعا مش طايجة خلجاتك مالفرحة
منى: لا ابداعادي.
م* عادي ايه بس انتي كمان
احمد: انتي بقيتي احسندلوقتى؟؟,اصل اخر مرة كلمتك كان عندك سرس.
منى: منا خفيت , خدت حقنةياباني.
احمد : طيب الحمد لله, رايحة فين فيالعيد؟
منى: مش رايحة , كنا هنسافر السنة دي بسبابا مش فاضي, فهنقضيه هنا.
احمد: انا مسافر مع جماعة اصحابي , هنهيصشوية , ماتيجي معانا.
منى: اه حاضر , هلبس هدومي ونازلهاهه.
احمد: طيب انا مستنيكي تحت البيت, اوعىتتأخري.
منى: مسافةالاسانسير.
م* المكالمة قلبت استظراف ليه؟ , انتمبتتكلمش عن الرسالة ليه؟
أ* طبعا هتموتي وتسألي عن الرسالة ,بسبعينك
احمد: ههههههههههههههه, والله انا اتبسطت اوي انككلمتيني.
م*طب ما تتكش اوي علىكلمتيني
أ*لما نشوف هتعمليها تاني ولاايه؟
منى: دا اقل حاجة ممكن اعملها لعامةالشعب.
احمد: لا انا بتكلم بجد, وكل سنة وانتي طيبة , بجد.
منى: بجد بجد يعني, طيب انا مشطيبة.
احمد: لا انا عارف انك طيبة.
أ*طيبة وعبيطة كمان
احمد: طيب يا ستي ربنا يديكي على قد نيتك , بس ابقي كرريها .
منى : اه , ان شاء الله.
م*فيالمشمش
احمد : ماشي يا موني , عايزةحاجة؟
م*ياما نفسي تبطل موني دي, هو انا بقولكايمو؟
منى: لا ,شكرا, مع السلامة.
احمد: بايباي.
*******************
أ* قشطة كده اوي ياواد يايموخليك تقلان وهي الي هتعمل كل حاجة , من النهاردة انت حتبطل تشتغل , وتسكت خالص, سيبالمواضيع تمشي براحتها
بس مش حرام؟ دي البنت لذيذة والله , وانافعلا اتبسطت لما كلمتني
لا مش حرام , ولما هي عجباك عايز تفضل معجببيها من بعيد لبعيد, لا, لو هى زي ما بتقول صحيح, هتسيبها لغيرك يعمل بيها ايه, سبتها برضه وخليها تحبك
عندك حق , انا البنت دي بجد داخلة دماغىوربنا يسترالمرة دي
المهم دلوقتى, ركز انت على خطتك وسيبك بقي, تحبها متحبهاش دي حاجة تانية , بعد ما تكون خلصتتسبيت
منا خلصت التسبيت من زمان , هى دلوقتى يا اما هتحبني , يا اماهتحبني
احبك وانتمصمم
*******************
م* وايه يعني لما تحسي انك متعلقة بيه مالك مكبرة الموضوع اوي كده ؟, هو انتي اول ولا اخرواحدة
انا مش مكبرة حاجة, الموضوع كبير لوحده , يعني ايه اتعلق بيه , انا مشقده
ومش قده ليه ان شاء الله , صغيرة؟؟, منتى عدى عليكي ناس برضو و حاولويكلموكي , اشمعنى دا الي وقفتى قدامه وتنحتى
ماهو عشان كده انا خايفه , اناخايفة لا احبه
طب ماتحبيه , هو عيب ولا حرام , مادام مشهتعملى حاجة غلط
هى المشكلة دلوقتى في غلط ولا صح؟, المشكلةاني متعلقة بيه, وهو مش واضح , دا واحد مرة يقولي كلمة حلوة وعشرةلأ
وهو انتي مدياه فرصة , دانتي بتردي عليهبالقطارة
لااااا , الموضوع دا ميتسكتش عليه, انامحتاجة حد يفكر معايا, انا مش قادر اكتم اكتر منكده
لا لا لا , اوعى , داري على شمعتك تقيد وبعدين انا بفكرمعاكي
لا , انا هكلم سارة , انا محتاجة حد ينصحنى
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
حمادة الساهر
مشرف سابق
مشرف سابق


ذكر
برج العضو : الدلو
الرصيد الرصيد : 996
العمر : 25
العمل : طالب
المزاج : انطوائى ورمانسى وميال للفكاهة
الخبره الخبره : 17/03/2008
النقاط النقاط : 7165

مُساهمةموضوع: رد: كواليس الحياة من حمادة الساهر   2009-07-08, 3:27 pm

الحلقه السادسه عشر



اتصلت منى بسارة وطلبت الذهاب لبيتها, وبالفعل توجهت اليها , وارتها الرسالة واخبرتها بكل مكالمة اتصل فيها , وكل شيء فعله معها منذ عرفته.
صمتت سارة تستمع بصبر حتى انتهت منى.
سارة: مممم, افهم من كدة ,انو بيرسم عليكي؟
منى: مش كدة؟ , صح؟,والله انا بقول كده.
سارة :بس من الي فهمته منك ,انا مش قلقانه من احمد, انا قلقانة عليكي انتي.
نظرت منى لسارة واغرورقت عيناها بالدموع ,وحاولت الكلام ,ولم تستطع.
سارة: انا زعلانه منك , انك مقلتليش الكلام دا من بدري, مش عارفة كنتى مستنية ترتبطو ,عشان تقوليلي, بس انا فرحانة انك لما اخترتي تكلمي حد اخترتيني.
منى: ملقتش حد ينصحنى الا انتي.
سارة : وانا هنصحك , اسمعي يا ستي , انتي بتحبيه؟
منى: لا طبعا , انتي بتقولي ايه , انا بس مشدودة له اوي.
سارة : جميل جدا, مادام مفيش حب تبقي ملحوقة, انتي تعملى مستعبطة زي مانتي, وتحاولى تخفى من احمد دا شوية, تقللي كلام , ومتديلوش اهتمام اكتر من اللازم , تمام.
منى:......................
سارة: قولي تمام.
تمتمت منى.
منى: تمام.
سارة: وانا بقي مش عايزاكي تفكري في الواد دا لحظة, نلحق كدة قبل ما تقعى فيه, تعالي على نفسك , لو فكرتي فيه,قولي اعوذ بالله من الشيطان الرجيم, اشغلى نفسك جدا جدا جدا, لدرجة انك متسبيش فرصة انك تفكري فيه ثانية, ولو جه على بالك قولى انا حمارة انا حمارة لغاية ما تزهقي ,تمام؟.
م* ما الي ايده في المية مش زي الي ايده في النار, انا برضه الي حمارة؟
سارة : ماتردي.
منى: تمام تمام , ماشي.
سارة : مالك مبلمة ليه؟
منى: هو مفيش حل تاني غير اني اتجنبه؟.
سارة: اه , انك تحبيه, تختاري ايه؟
منى: ومالك كده بتقولي تجبيه كأنك مش طايقاه.
سارة :لان تحبيه يعني توافقي تكلميه , وتكلميه يعني توافقي تقابليه , وتقابليه يعني مش هنخلص , وخدي عندك بقي خناقات وتستخبي من اهلك ومتوافقيش على عرسان و.......
منى: ايه ايه , بالراحة عليا ,مالك انا بقولك انا مشدودة له اتفتحتى زي البلدوزر.
سارة: انا بفهمك يا حبيبتي , عشان انتي خام والمصيبة انه باين عليكي انك خام , فالناس بتستعبطتك.
منى: وحضرتك بقي الي مش خام , مش شايفاكي يعني ماشية كل يوم مع ولد.
سارة: مش معنى انك مجربتيش حاجة في دنيتك , تبقي عايشة كده مش فاهمة حاجة .
منى: الله يكرمك.
سارة : وبعدين انا ياما شفت , انتي ناسية ان اخواتي كلهم بنات.
منى: بس انتي كدة اتعقدتي.
سارة: بيتهيألك , انا كده احسن من ناس كتير , يعني انا لو كنت حبيت , كنت بقيت فرحانه كدة دلوقتى, انا كان زماني انا الي بشكيلك , وبعدين مفيش حاجة اسمها حب,الحاجات الي بتحصل دلوقتى دي مش حب.
منى: يا سلام يا ختى؟
م*انا جيت لمجنونة تنصحنى
منى: بس مسيرك تحبي.
سارة: مش شرط.
منى: امال هتتجوزي ازاي يا فالحة؟.
سارة:وهو جواز الصالونات اتعمل لايه يا فالحة انتي؟.
منى: من غير حب؟؟؟.
سارة: الحب دا لواحدة مراهقة زييك , انا ايه الي يخليني احب واحد وفي الاخر متجوزوش؟,وبعدين الحب بييجي بعد الجواز,انا ايه الي يخليني اجيب واحد لاهو ابويا ولا اخويا يقولي انتي رايحة وجاية منين,لا والبسي دا ومتلبسيش دا, ومتتأخريش عن الساعة كذا.
منى: لااااااا , دانتي متعقدة بجد.
سارة : سيبك منى انا , خلينا في خيبتك.
منى: خيبتي انا برضة دانا جيتلك يا عبد المعين تعيني لقيتك ..............
سارة: والله انا نصحتك , انا مشفتش حد حب وطال والي كنت بقول عليها عاقلة جاية تقع لي في مصيبة , مش تنقي؟
منى: على فكرة احمد ظريف جدا وخدوم , وولد محترم اوي بس انتي تعرفيه.
سارة: كفاية انتي تعرفيه,وبعدين اول ما تشوفي ولد تسألي نفسك سؤالين .
منى: ايه؟
سارة: بيدخن؟؟.
م*اوباااا
منى:........
سارة :بيصلي؟؟.
منى: .......
م*تصدقي معرفش؟؟؟
سارة:بعد كدة تشوفي ظريف ولا لذيذ ولا دمه تقيل.
منى: طيب ياستي انا هسمع كلامك وامري لله , خلينا ورا سارة لحد ما تودينا في داهية.
سارة : الداهية الي انتي رايحالها اسمها ايمو.
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
حمادة الساهر
مشرف سابق
مشرف سابق


ذكر
برج العضو : الدلو
الرصيد الرصيد : 996
العمر : 25
العمل : طالب
المزاج : انطوائى ورمانسى وميال للفكاهة
الخبره الخبره : 17/03/2008
النقاط النقاط : 7165

مُساهمةموضوع: رد: كواليس الحياة من حمادة الساهر   2009-07-08, 3:28 pm

الحلقه السابعه عشر





على الرغم من عدم اقتناع منى بماقالته سارة , وخاصة رأيها عن الحب , الا انها اتبعت تعليماتها عسى تفلح في انهاء حيرتها, فحاولت اقصاء احمد من تفكيرها , ولكن الامر هذه المرة لم يكن بالهين, فقد استعانت عليه بالانغماس الشديد في اعمال البيت, والخروج وتعويض الوقت الضائع بقضائه وسط اخوتها استغلالا للفترة التى يقضيها معتز بالمنزل, بعد ان كانت تفضل قضاء الوقت وحدها تفكر باحمد, ولكنها لم تنج من اليالي, اليالي التى مرت عليها سنين وسنين, ولم تستطع منع نفسها من التفكير فيه ولو كمكافأة لها على ثباتها طوال اليوم, وكان كل ماتفعله بالنهار يضيع باليل.
اما احمد فقد تعجب من عزوف منى عن تنفيذ خطته, لقد انتظر , ومر العيد , ولم تتصل مرة اخرى, وبعد ان كان واثقا من نجاح خطته , بدأت ثقته بنفسه تتزعزع.
أ*اصلك كنت بتقولي مؤدبة
الله اعلم ظروفها كانت ايه
يعني هتكون ايه يعني؟,ماهي واقفة قدامك اهي ,سليمة زي اخر مرة شفتها فيها
يمكن هي فعلا ملهاش في الكلام دا
اللهم طولك ياروح , يابني البت دي بتلاعبك , دي ناصحة جدا , وعارفة هي بتعمل ايه
تفتكر تكون قاصدة؟
ايوة طبعا عشان انت تندب وتجري عليها, اسمع كلامي اتقل عليها
لا انا عايز اروحلها
شوف اقوله ايه يقولي ايه, انت غبي ؟, ماهو ده الي هي عايزاه
طيب اعمل ايه دلوقتى
انت تدخل على شلتها عادي خالص ,وبكل تناكة تسلم وتمشي من سكات
ماشي كلامك المرة
وانا من امتى مبيمشيش كلامي ؟, يلا اتفضل قدامي
*************
م* مالك اتلخبطي ليه ؟ ماتسبتي
احمد جاي , احمد جاي
وايه يعني؟ ,ماتقفي على بعضك هو هياكلك يعني
دا مبيبصليش خالص , اعمل ايه , اسلم عليه انا؟
تسلمي عليه ايه ؟, انتي على طول مدب كده, اتقلي , هو مش تقلان عليكي بقاله كام يوم
بس انا الي كنت عايزة كدة , انا الي كنت عايزاه ميكلمنيش, انا اصلا مبفكرش فيه
طب اسكتى يالي مبتفكريش فيه وورينا شطارتك اهو جاي اهه
**************
دخل احمد بكل ثقة على الشلة وسلم عليهم واحد واحد بأسمائهم بما فيهم منى , ومزح معهم بشكل طبيعي , وفي وسط الجماعة , ثم استأذن منصرفا
**************
م* ايه دا بقاااااا, هو حلقلي ليه؟
مش دا الي انتي عايزاه؟
لا مش دا الي انا عايزاه , كويس كده؟؟, ايوه انا كنت عايزاه يجي يسلم عليا
ايوه كده خليكي صريحة مع نفسك
انا صريحة مع *********** نفسي, هو ماله بقا سابني ومشي من غير مايسلم عليا
عشانك ياحلوة مش في دماغه اصلا , دا واحد لافف وداير هيبصلك انتي على ايه, لابتعرفي تتكلمي , ولا ليكي في الصبيان , ولا حتى بتتصلي تسألي عليه , ولما بيكلمك بتندميه انه اتصل
ايه الكلام دا , لا طبعا , احمد كان بيكلمني كل يوم وهو مبسوط
دا بيتهيألك, احمد زهق منك خلاص , انتي بصراحة زهقتيني انا نفسي
بجد, يعني مش هيكلمني تاني
كلميه انتي
هااااهاااهااا, اهو كلو الا ده
انتي حرة
ايوه انا مينفعش اكلمه , صح؟
انتي حرة
لا , يعني اكلمه اقله ايه يعني
انتييي حررررةةة
لا , طبعا عمري ما هكلمو
*****************
منى: انا لقيتك مبتسألش قلت اسأل انا.
م*بقي انا مبعرفش اتكلم يا ايمو
احمد:انا اقدر ماسألش عليكي برضه؟.
أ* خدت الدوري يا ايمو عقبال الكاس في المكالمة الجاية
منى: اخبارك ايه؟
احمد: تمام الحمد لله, وانتي؟
أ*والله ووقعتى ومحدش سمى عليكي ياموني
واثناء الحديث استفسرمنها احمد بهدوء عما اذا كانت شيرين تعلم بمكالمتهما
احمد: انتي بتكلمي شيرين؟.
منى: لا , ولا انت؟
احمد: لا , وانا الي كنت فاكر انك بتسلميلي عليها.
منى: لا, دانا مبشوفهاش اصلا.
أ*الحمد لله
منى: لما اشوفها هسلملك عليها.
احمد:لاااااااااا, اوعي.
منى: نعم؟.
احمد:مانا هسيبها خالص لغاية ماتفتكر ان ليها صاحب اسمه ايمو.
أ*انتي عايزة تسلمينا ليها, ويبقي مشافوهومش وهما بيسرقو قامو راحو يعترفو
*****************
أ* دانت داهية, يخرب عقلك , جبت المخ دا منين
منك انت, بس انت الي مش واخد بالك من قدراتك
سمعتها؟؟؟ , دي اتصلت , عارف يعني ايه ؟, لو كنت سلمت عليها في الجامعة مكنتش عبرتني
عشان تبقي تسمع كلامي بعد كدة ومتقاوحنيش
هو انا هرفضلك كلمة بعد كدة دانت المعلم
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
حمادة الساهر
مشرف سابق
مشرف سابق


ذكر
برج العضو : الدلو
الرصيد الرصيد : 996
العمر : 25
العمل : طالب
المزاج : انطوائى ورمانسى وميال للفكاهة
الخبره الخبره : 17/03/2008
النقاط النقاط : 7165

مُساهمةموضوع: رد: كواليس الحياة من حمادة الساهر   2009-07-08, 3:29 pm

الحلقه الثامنه عشر



منى: بس انت ذاكر وانت
تنجح, متضيعش وقتك.

احمد: اذاكر مين يا بنتي , هى الكلياتبالمذاكرة, انتي شكلك بتاكلي الكتب, ربنايحفظنا.
منى: ههههه, لا والله ماباكلش حاجة , بسانا شايفة انك المفروض تنجح السنة دي , دا حتى يبقي عيب لو طولت عن كدة , انا هتخرجقبلك.
أ* متفوليش الله يخليكي
احمد: وهو انا اطول تتخرجيقبلي.
منى: مانت متعود الدفعات داخلة خارجة عليك, وانت شفت منهم كتير, فاكر لما شتمت واحد وطلع معيد.
احمد: ااااااااهه, والله الواد دا كانرخم في الكلية ومكنتش عارف انه اتعين خلاص, والواطي السنة الي فاتت خلا الدكتوريشيلني المادة, بس انتي ايه الي عرفك بالموضوعدا.
منى: شيري, وبعدين انت مفضوحاصلا.
احمد: الله يسامحك يا شيرين , وقالتلك ايه عنىكمان.
م*انك رمرام
منى: مفيش , شوية حواديتكدة.
أ*قالتلك على موضوعي معاها؟
احمد: زيايه؟.
منى: يعني انك فاشل وبتاع بنات ,هههههههههههههه.
م* انا مش بهذر قالتلي فاشل وبتاعبنات
احمد: دا اقل حاجة عندي, لا بجد قالتلكايه؟.
منى: قالت انك خدوم وكده وجدع , بس ...يعني... مبتنقيش البنات اليتعرفهم.
م*لما نشوف هترد تقولايه
احمد: انا؟؟؟؟, طيب دانا بعرف احلى بنات في الجامعة, انا مفيش بنتعرفتها كانت وحشة.
أ*انامبنقيش؟؟؟؟؟؟
منى: هي يمكن ماكانتش بتتكلم علىالشكل.
م* ياتافهوسطحي
احمد: اااه, دا عشان ... انا فاهم ..
منى: فاهم ايه؟.
احمد: لا دا موضوعكدا.
منى: لا بجد قول.
احمد: بس توعديني متقوليشلشيري, احلفي.
منى: والله ماهقولها ,قولبقي.
احمد: اصل كان فيه بينا موضوع كده, اول مادخلت شيري الكلية, بسيعني هو عدا بالنسبة لي , ممكن تكون هي لسه.
منى:..................
احمد: انا هفهمك , في اولالكلية شيرين كانت معجبة بيا وبعتتلي واحدة صاحبتها تقولي ,معرفش بقي كانت بتحاولتسبت لنفسها ايه,بس انا قلت عيب احنا اصحاب ومينفعش اعط مع واحدة صاحبتي , مع انهاكانت جديدة ع الشلة.
أ*زي حضرتك كدةبالظبط
احمد: فقلتلها , معلش يا شيري احنااصحاب , ومينفعش افكر فيكي غير كدة ,ومن يوميها هي ممشيها اصحاب بس ما افتكرش انهاناسياهالي, فعشان كدة تلاقيها بتظبطنى فيالكلام.
لقد سمعت منى هذه القصة بالطبع من فمشيرين ولكن بتفاصيل اخرى , وهي التفاصيل الحقيقية, ولكن احمد, اراد اولا ان يحفظماء وجهه, ثانيا ان يدمر نظرة منى لشيرين ,وبالتالي ثقتها فيما ستخبرها به من اخباران علمت ما بينهما او حتى نيته, فقد كان لها معه عهد طويل , وعلى الرغم من انها مناقرب البنات الى قلبه في الكلية الا ان ماذا عساه سيفعل, الغاية تبرر الوسيلة, اليسكذلك؟.
منى: بس شيري كانت مرتبطة بقالها سنتين .
م* ايه دا بقي؟؟
احمد: اه , الواد اسامة, منا عارف, ماهو دا بعد الموضوع دا ما حصل.
منى: بس هي سابته خلاص منزمان, وهتتخطب لواحد اسمه محمود.
احمد: اه بس هو الي سابهامش هي الي سابته.
منى: بس شيرين , صاحبتك مشكدة.
احمد: اه , طبعا , احنا كلنا هنا اصحاب في بعض, بس دا سر يا موني , اوعي بجد تقولي لحد.
منى: متخافش انا مشهقول.
*******************
سارة : دا عيل واطيوزبالة.
منى: ايه ياسارةمتشتميهوش.
سارة: يعني هو حد يتكلم عن صاحبتهكدة؟
منى: هو مقالش حاجة هو حكى الموضوع , وهي حكت الموضوع ,انا مشعارفة اصدق مين فيهم.
سارة: شيري طبعا , وهي مصلحتها ايه انهاتكذب عليكي؟.
منى: وهو مصلحته ايه؟, انا بس مستغربةلان لو هي شايله منه , وهو شايل منها , ليه هما اصحاب لغايةدلوقتى؟.
سارة: اديكي انتي بتتكلمي وتردي علىنفسك, لو الموضوع كان توقيعة زي ما قالت شيري فالوضع ممكن يتصدق , اما لو كانت هيالي باعتة صاحبتها زي ما ايمو قال يبقي الوضع مش واقعياصلا.
منى: يووووه, انا مش عارفةبقي.
سارة: انتي الي عايزة تصدقى احمد بتاعك دا, انتي حرة خليه يخسركاصحابك , مش بعيد بكرة ييجي يقولك سارة بتبعتليجوابات.
منى: متبقيش غلسة انتي كمان
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
كواليس الحياة من حمادة الساهر
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 3 من اصل 7انتقل الى الصفحة : الصفحة السابقة  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  الصفحة التالية

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
عالم النجم أحمد فتحى :: منتديات الحوار العام :: منتدى النقاش الحر-
انتقل الى: