عالم النجم أحمد فتحى

عالم النجم أحمد فتحى

المنتدى الرسمى للمطرب المصرى أحمـد فتحـى
 
الرئيسيةالتسجيلبحـثقائمة الاعضاءدخول

شاطر | 
 

 كواليس الحياة من حمادة الساهر

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
انتقل الى الصفحة : الصفحة السابقة  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  الصفحة التالية
كاتب الموضوعرسالة
حمادة الساهر
مشرف سابق
مشرف سابق


ذكر
برج العضو : الدلو
الرصيد الرصيد : 996
العمر : 25
العمل : طالب
المزاج : انطوائى ورمانسى وميال للفكاهة
الخبره الخبره : 17/03/2008
النقاط النقاط : 7169

مُساهمةموضوع: رد: كواليس الحياة من حمادة الساهر   2009-07-21, 1:04 pm

الحلقة الثلاثون



شعرت منى بالايام تمر عليها سنين , تنتظرمكالمة احمد على نار لم تكن تتخيل انها فيها, وبدأت تحس بمزاجها سيء ومسود ,وحاولتاخفاء الامر عن من حولها و وامتنعت عن طلب النصيحة لانها في قرارة نفسها تعلم اينالصواب, ولكنه كان مؤلما ,كيف تتوقع ان يتعامل معها احمد بهذا الشكل ,بعد ان اعتادتعليه موجودا بجانبها وقت احتاجته او لم تحتاجه, وان هذه الطريقة السخيفة ستكون هيالطريقة الوحيدة للتعامل بينهما, وكيف يطاوعه قلبه على التوقف عن السؤال عنها بهذاالشكل السافر.
وكان امثر ما ألمها هو رؤيته يوميا في الكلية , وتجاهله اياهابهذا الشكل, ولكنه قال لها , سابتعد عن طريقك حتى تجدي حلا, وهي لم تجد حل لا لهولا لها,وطالت حيرتها , وحزنها لاضطرارها لاخذ قرار بهذا الشكل , وبدأت في وضعالقرارات الصالحة نصب عينيها استعدادا لاخذ قرار:
1-ان تبتعدعن احمد ,وتقبل بما يفرضه عليها هذا القرار من انقطاع تام عن مكالماته التليفونية , وتجنب الحوار معه في الكلية منعا للاحراج.
2-ان تقبلما يعرضه عليها من امر, ومايترتب عليه من التزام بالارتباط به, وما يتبع هذا منامور الالتزام العاطفي المتعارف عليه.
وشعرت بالغضب والسأم لعدم قدرتهاعلى تحمل تبعات ايا من الامرين, فالامر الاول يمنعها عنه ما شعرت به من وحشة وفراغبعد ان انخلع احمد من حياتها مرة واحدة بدون مقدمات.
والامر الثاني يمنعها عنهتربيتها واخلاقها وفطرتها السليمة.
وكع ذلك ,كانت تمنع نفسها يوميا مئات المراتمن الاتصال به ,والاستسلام لما يريد.
***************
م*كده يا احمد, الله يسامحك بقالي يومين عيانة وانت معبرتنيش ولاحتى بماسدج
يمكن مش عارف
لأ عارف, سارة قالتلي ان كريم سأل عليا وهو واقف , وعرف اني عيانة ,دا حتى كريم اتصل يسأل
طيب يمكن نسي
دمعت عيناهام
*بقي ينساني وانا مبفكرش الا فيه
موني يا حبيبتي انتي بتحبيه؟؟
معرفش بقي , يعنيهكون زعلانه ليه؟
ولما انتي متضايقة اوي كده , بتكابري ليه؟
لان مينفعش اعملحاجة
لأ ينفع , عرفيه وقوليله ماشي ,ومفيهاش حاجة يعني ,كل البنات بتعملكده
بس انا متعودتش اخون اهلي, واعمل حاجة تغضبهم
مين قال كده, الحب مش عيبولا حرام , والولد اكيد نيته خير,بس انتي طمنيه من ناحيتك وهو هياخد خطوةاكيد
بس انا خايفة اندم بعدين
وايه الي هيندمك؟,والله انتي هتجربي, لو لقيتيانك متضايقة اخلعي على طول, مفيهاش حاجة يعني
انا متضايقة من دلوقتى
دابيتهيألك, انتي بس مستغربة الوضع, وبعدين هيتغير ايه يعني , غير ان احمد هيبقيمعاكي زي زمان وبس
مش عارفة بقي
بصي ياموني ,انتي فكري في كلامي كويس وبعدين قرري
واثناء تفكيرها ,طرق اذنها صوت مألوف لنغمة التليفون الدالة على اناحمد يتصل, فقفز قلبها فرحا وانتزعت التليفون ,وهدأت نفسها قليلا قبل انترد.
وارتجف صوتها.




منى: الو...

احمد: سلامه عليكو.

م*انت لسه قافش
منى: عليكم السلام ورحمة الله وبركاته.


احمد: ازيك يامنى؟, سلامتك.

م*انت بتشتمنى ولا بتسأل عليا؟
منى: الحمد لله.


احمد:انا سمعت انك عيانة اوي, قلت اطمن عليكي.

منى:انا الحمد لله بقيت كويسة , انا كنت تعبانه بقالي يومين.
م*اخدت بالك انك ولا عبرتني


ردباقتضاب.
احمد: انا اول ماعرفت سألت على طول.
أ*هي دي بقي معاملة الاصحاب ,ميري
وساد صمت , مما اكئب منى بدلا من ان يفرحها.


احمد: هيييه , طيب كويس انك بخير , لو عزتي اي حاجة كلميني.

منى:شكرا يااحمد.

احمد:باي يا منى.

منى: باي يااحمد.



********************
م* لااااااااا كدا مش ممكن ابدا , انتي مجنونة؟, هو دا الي انتي عايزاة
.............................
بطلي عياط وردي عليا, انتي عايزة احمديفضل يتعامل معاكي كده ولا لأ؟
انا معملتوش حاجة لكل دا ,هو بيضغط عليا كدهليه؟
هو الراجل معملش حاجة غير انه قالك قرري ,قرري بقي قرفتيني
انا ماليشدعوة ,انا عايزة احمد
قوليله مستنيا ايه
مينفعش اقوله
مين قالك كده؟ , اقولك ببلاش تكلميه ابعتيله ماسدج
ابعتله اقوله ايه
قومي انتي بس جيبي الموبايل ونمخمخ سوا


*******************

أ*البت دي جابت اخرها خلاص, كده كفاية اوي ولا انت شايفايه
والله انا مستخسرها في الطناش,دي كانت كاتيجوري تاني خاص, بس هنعمل ايه انت مبتصبرش
مابصبرش مين ياعم ,دانا عملت معاها كل حاجة علمتها في البنات, ودي عاملةزي الطوبة مابتحسش
ياحبيبي التقل صنعة, بقي بت مفعوصة زي دي تتقل عليك وانت مش عارف تتقل عليها يومين
لا يا سيدي ,انا راجل دمي حامي ماليش في التقل
طيب هتعمل ايه يا حامي
والله قدامها يومين ,متعدلتش فيهم خلاص,فضها سيرة
واثناء انفراد احمد بشيطانه قطع حبل افكاره صوت رسالة على التليفون.


"خلاص يا احمدانا موافقة, زي مانت عايز, انا ردي على كلامك الي فات "

م*ايه الي انا عملته دي ياربي بس
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
حمادة الساهر
مشرف سابق
مشرف سابق


ذكر
برج العضو : الدلو
الرصيد الرصيد : 996
العمر : 25
العمل : طالب
المزاج : انطوائى ورمانسى وميال للفكاهة
الخبره الخبره : 17/03/2008
النقاط النقاط : 7169

مُساهمةموضوع: رد: كواليس الحياة من حمادة الساهر   2009-07-21, 1:05 pm

مستنى ردودكم واستنوا منى باقى الحلقات
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
حمادة الساهر
مشرف سابق
مشرف سابق


ذكر
برج العضو : الدلو
الرصيد الرصيد : 996
العمر : 25
العمل : طالب
المزاج : انطوائى ورمانسى وميال للفكاهة
الخبره الخبره : 17/03/2008
النقاط النقاط : 7169

مُساهمةموضوع: رد: كواليس الحياة من حمادة الساهر   2009-07-23, 9:39 am

الحلقه الواحدة و الثلاثون

أ*كفاءة ومعلم وباشا بجد بجد مش عارف اقولكايه

لا تقول ولا تعيد, انت بس سيبلي نفسك واناهظبطك
انا خلاص, وصلت
وصلت ودخلت وعديت وشربت الشاي كمان
انا مش عارفك اشكركازاي
متعمليش حاجة انا ,روح بس انت كلم ست منى بتاعتك والفمبروك
ماشي ياكبير
***************
منى: آ..ألو.
احمد: ايوة يا منى.
منى: ...............
م*ياتري ايه اليهتقوله؟
احمد:انا على فكرة مبسوطاوي.
منى: ................
م*على فكرة انا متضايقةاوي
احمد: انا عارفانك عملتي مجهود كبير عشان توصلي لحل, بس انا مبسوط ان النتيجة جت في صالحي, وصدقيني مش هتندمي ابدا .
منى: هي ....هي الماسدجوصلت؟.
احمد: ايوةوصلت ,وانا مقدر يامنى انك مش عايزة تعملي حاجة غلط,بس صدقيني مفيش حاجة هتتغير عنالي كان , وعمري ما هخليكي تعملي حاجة غصب عنك, وانا بجد بجد يا مني بحبكاوي.
منى:............ماشي.
احمد: انا مش طالب منك غير انك تطمنيني بس, انتي يامنى بتحبيني؟ .
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
حمادة الساهر
مشرف سابق
مشرف سابق


ذكر
برج العضو : الدلو
الرصيد الرصيد : 996
العمر : 25
العمل : طالب
المزاج : انطوائى ورمانسى وميال للفكاهة
الخبره الخبره : 17/03/2008
النقاط النقاط : 7169

مُساهمةموضوع: رد: كواليس الحياة من حمادة الساهر   2009-07-23, 9:39 am

منى:.............
م* وبعدين بقي ,انت مش خدت الي انت عايزه, عايز ايه تاني؟

احمد: منى , ابوس ايدك ردي عليا متتعبنيش الله يخليكي, بتحبيني.
منى: اه.
م*لأ
أ*يا واد يا جاااااامد
احمد: اه ايه؟.
م*لأ دا انت غلسبقي
مني:اااه.
احمد: منا مش هقفل الا لما تقوليلي.
أ*انتي صدقتي اني مش هغصبك على حاجة ولاايه؟
احمد: قوليلي يا منىانك بتحبيني عشان اعرف انام.
منى: لأ مشهقول.
احمد: انتيبتتقلي عليا عشان عارفة اني بموت فيكي, بس انا مش هقففل الا لما تقوليلي بحبك, والله بجد نفسي اسمعها منك.
م*يوووووووووووووهبقي
مني:...................
احمد: هه, يلا, يلا يامنى بجد هموت وانام .
منى: تصبح على خير يا احمد ,يلا روح نام.
احمد: مش هسيبك, هنام على التليفون , قوليبقي.
منى: هووووووف,.......... بحبك ارتحت.
احمد: طبعا ,هو فيه حد ميرتحش واحلى منى في الدنيابتقوله بحبك.
منى: يلا اتفضل روح نام.
م*نام, نامت عليكحيطة
احمد: دلوقتىاقدر انام , تصبحي على خير يا حبي.
منى: باي.
واغلقتالسماعة بسرعة, وبينما نام احمد قرير العين, لم يغمض لمنى جفن حتى الصباح , وشعرتبهم يثقل صدرها.
حين قالتله بحبك , شعرت بغصة في حلقها , المتها حتى الان, ما الذي حدث, شعرت بأنه اجبرهاعلى هذا دون ارادة منها, وانه لو كان صبر عليها كانت قالتها من نفسها, والادهي منهذا الشعور الغبي بالندم الذي قض مخدعها والمها طوال اليل, لازمها حتى الصباح وهوشعورها بأنها بنت اول لبنة في السور الذي يفصلها عن اهلها واصدقائها وذلك لشعورهابالعجز عن اخبار احد بما فعلته,وبالخجل مما اقترفت.
اما احمد, فقد اطربت كلمة بحبك اذنيه وشعركالمنتصر, بعد ان كاد يفقد الامل في منى, والذي اثار دهشته انه شعر بسعادة حقيقيةحين اعترفت له منى بهذا , وشعر بمشاعره تتحرك قليلا في صالحها , الا انه نهر نفسهعن التفكير في هذه المشاعر الخفية, ووركز افكاره كلها على براعته في التكتيك , وكيفانه صبر ونال
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
حمادة الساهر
مشرف سابق
مشرف سابق


ذكر
برج العضو : الدلو
الرصيد الرصيد : 996
العمر : 25
العمل : طالب
المزاج : انطوائى ورمانسى وميال للفكاهة
الخبره الخبره : 17/03/2008
النقاط النقاط : 7169

مُساهمةموضوع: رد: كواليس الحياة من حمادة الساهر   2009-07-23, 9:40 am

الحلقه الثانيه و الثلاثون




سارة: اهدي بس وبطلي شتيمة , مين دا الي انتي مبهدلاه اويكده.
ميرنا: ال*********** الطين الياسمه مازن, عيل غبي , انا هوريه.
منى: فيهايه بس الي حصل؟.
م*خيييييييير؟؟؟,مابيجيش من ورااخبارك الا وجع الدماغ
ميرنا: احنا كنا ماشيين تمام اوي , وعاملة مستعبطة وعادي خالص.
سارة: وطي صوتك بس , واهدي وبعدينكملي.
اخذتميرنا نفس عميق وزفرته بعصبية, ثم قالت بعد ان خفت حدتهاقليلا.
ميرنا: بصي يابنتي , احنا كنا ممشيينها اصحاب عادي زي مانتوعارفين , وهو مبيبطلش اتصالات ميت مرة في اليوم , وهزار ومسدجات وكدة , وبعدين قاليبحبك وبتاع , قلتله انا ماليش في الدور, قعد يتعصبلي شوية,ويقولي انتي كنتي بتلعبيبيا, وبتعلقيني , وانتي قلتي وعدتي, وكلام غريب كدة, ويغيب شوية وبعدين يرجع يتحايلوكدة , المهم انا كنت مطنشاه خاااالص ,ومش في دماغي انه ممكن يعمل حاجة ,الاقيهمعرف اصحابه كلهم اننا متصاحبين , وقايلهم محدش ييجي جمب ميرنا دي تبعي , ومطلععليا اني بحبه واننا مرتبطين, وكل الناس عارفة, وبيتكلمو معايا كأن الموضوعجد.
سارة: يخرب بيته.
منى: وهتعملي ايهدلوقتى؟.
ميرنا: انا؟, دانا هوريه , اهو انابقي الي هعلمه ان ينقي البنت الي يلعب معاها.
منى: يعني هتعمليلهايه؟.
ميرنا: هتعرفو بعدين , بس انا مشهسكت.
وتركتهما غاضبة وانصرفت.
سارة: البت دي مجنونة رسمي, انا قلتلها اخرة السكة دي وحشة.
منى: انا خايفة من دماغها , دي ممكن تجيبعاليها واطيها.
سارة: تستاهل كل الي يجرالها , هي اليفتحتله الباب من الاول , انشالله يقول عليها ايه, محدشهيكدبه.
م*ياديالنيلة
سارة: وانتي اخباركايه؟.
منى: انا ؟, اخبار ايه؟, انا معنديش اخبار؟, اخبار مينيعني؟.
م* اخبار ايه الله يخليكي , سبيني فيحالي
سارة: ايه مالك طلعتي فيا كدة ليه؟, انا بسأل عادييعني.
وصلاحمد في هذه اللحظة, والقي عليهما السلام.
احمد: هاييابنات.
سارة: ااااه طب انا همشي بقي , عشان عنديمعاد عند دكتور السنان.
احمد: هو انا اجي انتيتمشي.
سارة: اصلك تقيل على قلبي.
احمد: طيب يلا يا حلوةمن هنا, يعني انا الي بموت فيكي , روحي لحسن سنانك تقع وانتيواقفة.
سارة: هي هي هي , ايه الخفة دي كلها, باييا موني اشوفك بكرة.
وبعد ان انصرفت, قال احمد.
احمد: البت دي مابتحبنيش بجد , الي بتعمله دا مش هذار.
أ*وانا ما باطيقشامها
منى: حرام عليك , دي سارة زيالعسل.
احمد: بتيجي عندي وتبقي عسل اسود, هوانتي قولتيلها حاجة عننا؟.
منى: لأ طبعا, انت اتجننت , طبعا ما قلتشلحد.
احمد: ليه يا موني , دانا نفسي اقول للناس كلها , اني بحبكلولا انك منعاني.
م*على الاقل انت مش زي مازن, انت بتحترمني مشكده؟
أ*المفروض الي يعمل حاجة يستحمل نتايجها يا موني, ولاايه؟
منى: اوعي يا احمد, ولا حتى كريم .
احمد: انا مش عارف انتي خايفة كده ليه , هو فيها ايه يعني, ماكل الناس هنا بيرتبطو وفي اللذيذ الكل بيبقي عارف , وبعدين لو خايفة من اخواتك , محدش يعني هيروح يقولهم.
منى: لأ برضه, انا مش عايزة حديعرف.
احمد: انتي خايفة من اصحابك يعني؟, يا موني انتي مشكلتك انكطيبة, يعني اصحابك الي انت مصدقاهم دول , كل واحدة فيهم اكيد مظبطة حد, يعني ميرنامثلا ماشية مع الواد مازن.
منى: لأ , هو الي مطلع عليها كدهوبس.
احمد: مش بقول طيبة, يابنتي مش كل الي صاحبتك تقولهولك يبقي صح , يعني سارة دي , اكيد بتخبث عليكو يا بنتي , ماهو مفيش حدكدة.
منى: انت اتجننت؟, لأ طبعا ,الا سارة, سارة عمرها ما هتخبث وتخبث ليهيعني؟.
احمد: طيب اقنعيني ان بنت حلوة وروشةزيها , وتعرف طوب الارض, ومش مقفلة , والصبيان حواليها كتير , ومش في دماغها بالشكلده, الي زي دي يا اما مظبطة برة, او بتحب حد مش في الكلية, او راسمة دور مشدورها.
أ*يا موني انتي كنتي اخر البناتالمحترمة وخلاص , بعدك معادش فيه
منى: لأ سارة بجد مش فيدماغها.
احمد: مفيش بنت مش فيدماغها.
م*هي صحيح مش في بالها , بس عندك حق يا احمد , دي مبتجبش سيرة ولد معجبة بيه حتى من بعيد او منقريب
أ*انا هخليكي تسيبي سارة دي, عشان انا لا باطيقها ولا هيبتطيقني ,اصبري عليا وانا اجيبلك قرارها
منى: لو سمحت يا احمد غيرالموضوع, وياريت متتكلمش عن اصحابي تاني.
احمد:انا مقلتش عليهم حاجة , وبعدين هما اصحابك اهم مني ولاايه؟.
منى: انت مهم , وهما مهمين , وياريت نفصل بقي عشان مانقفش علىبعض.
احمد: بس انااهم.
منى: انا مش عايزة اتناقش في الموضوع دا.
احمد: مينفعش, الموضوع اتفتح ولازمنتكلم فيه.
منى: لو سمحت يا احمد , انا فعلا لما بقول مش عايزة اتكلم يبقي مش هتكلم , وياريت تعرف دا.
أ*انتي هتمسكيلي الخرزانة من اولها , لا يا ماما فوقي
احمد:بقي كدة, طيب لماتبقي تعوزي تتكلمي عندك نمرتي , سلام.
منى: احمد ؟....رايح فين؟,... احمد.
ابتعدعنها احمد في سرعة متصنعا الغضب.
م*يباااااي بقي, ايه القرف الي انا فيه دا ياربي؟


الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
حمادة الساهر
مشرف سابق
مشرف سابق


ذكر
برج العضو : الدلو
الرصيد الرصيد : 996
العمر : 25
العمل : طالب
المزاج : انطوائى ورمانسى وميال للفكاهة
الخبره الخبره : 17/03/2008
النقاط النقاط : 7169

مُساهمةموضوع: رد: كواليس الحياة من حمادة الساهر   2009-07-23, 9:40 am

الحلقه الثالثه والثلاثون


احمد: الو.
منى: سنة على مارديت.
أ*يافتاح ياعليم
احمد: معلش ,كنت نايم.
منى: ولا مكنتش عايز ترد.
م*مانت بقيت رخم
احمد: ايه الي هيخليني ماردش يعني؟.
منى: والله معرفش.
احمد: ايه مالك داخلة فيا شمال كده ليه؟.
منى: مانت قالب عليا , ومطنشني من ساعة ما اتكلمنا في موضوع سارة.
أ*قالب عليا ومطنشني؟....سارة ايه؟......ااااااااة ,...صحيح
احمد:ماهويا مني انتي نرفزتيني.
أ*تصدقي والله لسه فاكر, انا مكنتش فاضي امبارح كنت مع الشباب , وانتي فاكرة....., اه اما حركة
منى: انا ما بقلكش اعمل او ما تعملش او صاحب مين ومتصاحبش مين, انت حر , بس زي مانت حر انا كمان حرة , ولما اقلك مبحبش حد يتكلم على صحابي يبقي مبحبش دا فعلا.
احمد: ايه يا منى, انا مقلتلكيش حاجة, انا كنت بنصحك بس, بس انالو اتأكدت في مرة ان ليكي صاحبة مش كويسة , هخليكي متكلميهاش تاني.
أ*وبعدين هوانا كنت شتمتها بالاهل, متكبري جمجتك شوية
منى: لا طبعا ملكش اي حق في حاجة زي كدة, انا لما بنصحك بنصح في حدود حريتك , زي السجاير مثلا.
أ*سجاير ايه؟, انتي تقدري اصلا؟
احمد: سجاير ايه؟.
منى: انا عمري ما قلتلك بطل سجاير عشاني او عشان حاجة, انا بقلك عشان مصلحتك وبس, بس انت الي مش عايز , فانت حر ,دي صحتك وانت الي عايز تضيع نفسك, فيه حدود لازم نحطها مناولها.
أ*حدود ايه ياست الكتكوتة , يخرب بيت دماغك ع الصبح, هتوجعيليراسي, اصطبحي
احمد: لا يا منى, الي بيحب حد مبيحطش حدود, الحدود دي للناس الي عايزين يعقدو الدنيا.

منى: بس , انت سبتني ومشيت , بكل قفش, ومعبرتنيش بعدها, افهم انا ايه منده, انك مش عايز تعقد الدنيا؟.
احمد: يا حبي انتي الي كبرتي الموضوع, وبعدين واحدة بتقولي انا مش هتكلم يعني مش هتكلم, اقف ليه انا بقي؟, قلتلك لما تعوزي تتكلمي , كلميني ومشيت, بس .
أ*و واللهماكان في بالي , دانتي الي لسه مفكراني, احسن , بدل ما تسأليني انا كنت فين امبارح
منى: بس دي مش طريقة, انا زعلت منك اوي.
احمد: وانا اقدر على زعلك برضه, انا بس خفت اكلمك تقفشي عليا تاني, هو انا كنت قادر اصلا اليوم دا اني مكلمكيش, طب دانتي لو كنت استنيتي شوية كنت كلمتك انا.
أ*اهوالله
منى: ماشي يا سيدي مقبولة منك, رحت الكليةالنهاردة؟.
أ*كلية مين يا حلوة انا راجع الساعة 7الصبح
احمد: لامرحتش.
مني: طيب , ما علينا , يلا روح بقي صلي الظهر عشان صوتك لسه صاحي منا لنوم.
احمد: بس انا مش عايز اقفل معاكي.
منى: احمد , الضهر هيروح عليك , دانت يا دوب تلحقه, قوم متبقاش كسلان , وبعد كده ابقي اظبط المنبة على مواعيد الصلا لما تكوننايم.
أ*هلاقيها منك ولا من ابويا
احمد: حاضر .
منى: عايزحاجة؟.
احمد: لا يا حبي ,هتوحشيني لغاية ما اكلمك تاني.
منى: ماشي سلام.
أ*دا ايه البت الرخمة دي, مفيش كلمة حلوة , وتقفل كده من غير مقدمات
هي مش قالت سلام
لا يا سيدي , هي خدت علي الدلع, وبتدي اوامر على طول, احمد متدخنش قدامي, احمد قوم صلي الضهر, احمد متتكلمش عن اصحابي,احمد متكلمنيش باليل, وانت زي العبيط بتمشي كلامها على طول
مش على طول , بس يعني احنا في الاول ومش عايز ازعلها
خليك اسمع كلامها , وخليها ممشياك ,انا قلت عليك بقيت خيخة وانت مش مصدقني
ما تحترم نفسك ايه خيخة دي؟
ايوة , البت من ساعة ماقالتلك بحبك , مبيطلعش من بقها كلمة حلوة, يا اما اوامر يا اما خناق, انت عليك ايه من القرفدا
انا مرتبط بيها
انت صدقت ياايمو, شكلك نسيت شغل زمان, احنا مش بتوع ارتباط ,ولاايه؟
لأ , بس شغلزمان ماينفعش مع منى, دي حاجة تانية
انت حبتها ولا ايه؟
يعني , انا مبسوط معاها , انا مش عارف انت متضايق ليه
متضايق عشان انت لو سبت نفسك هتحبها , ولو حبتها قول على نفسك يارحمن يارحيم
وايه المشكلة؟, انا شايف اني لو حبتها هتبقي حاجة كويسة
وحياة صافي؟؟؟؟
لا لا لا , منى مش زي صافي ابدا, دي بتحبني بجد
طيب خليك كده عبيط, بس خد بالك من نفسك يا ايمو عشان انا خايف عليك
قطع افكره صوت اذان العصر
أ*اوبس ,العصر ادن
يا سيدي ملحوقة ,لسه ساعتين ونص ع المغرب ,كمل نوم بس دانت طلع عينك امبارح
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
حمادة الساهر
مشرف سابق
مشرف سابق


ذكر
برج العضو : الدلو
الرصيد الرصيد : 996
العمر : 25
العمل : طالب
المزاج : انطوائى ورمانسى وميال للفكاهة
الخبره الخبره : 17/03/2008
النقاط النقاط : 7169

مُساهمةموضوع: رد: كواليس الحياة من حمادة الساهر   2009-07-23, 9:41 am

الحلقه الرابعه و الثلاثون

دار كلام سارة في رأس منى اكثرمن مرة, وكان تشبية زجاجة البيبسي اكثر من مقزز بالنسبة لها, وشعرت بانها سقطت فيهاوية بلا قرار, ماذا عساها تفعل؟.
م*انتيهتسمعي لسارة برضه, طيب ايه رأيك ان سارة دي اكتر واحدة مش مقتنعة بالكلام اليبتقوله
ازاييعني؟
يعني هو فيه حد ماقالش بحبك؟, وبعدين جوازايه الي هيشغل باله انتي قلتي لمين قبل كده بحبك دي؟, ولا هي ضامنة ان عمرها ماهتحب
معرفش بقي
وانتي بقي شايفة انك هتسيبياحمد, عشان كده عاملة حساب الي هتتجوزيه؟
ايه الكلام دا؟,لأطبعا
طيب تاعبة دماغك ليه؟, دي حاجة لسه في علم الغيب, وان شاء الله تتجوزياحمد, امال هتتجوزي مين يعني
صح ؟, مشكدة؟
سيبك من سارة دي خنكة اصلا , دي تلاقيها بتحب برة وبتطلع عقدها عليكو , زي ما احمد ما قال
لا لا, انا عارفة سارةكويس
ولا عارفة ولا يحزنون
***********************
سارة: الجو زي ال***********اصبري متنزليش دلوقتى.
منى: بس انا عايزة اروح , خايفة لاتمطر.
سارة: كلمي مامتك قوليلها انك هتباتيعندي النهاردة.
منى: يا سلااااااام, بتحلمي انتي .
سارة: طب خلي مؤمن ييجي ياخدك.
منى: لا يا ستي ,وهو ايه الي ينزله في الجو دا, بلاش, خلينيقاعدة.
سارة: الا صحيح اخوكي مؤمن دا غريب, شكله شديداوي.
منى: لأ خالص, دا عسل جدا على فكرة.
سارة: بس انا بحسه شكاك كده علىطول.
منى: اقولكانا حكاية مؤمن دا ايه؟,مؤمن يا ستي كان اصيع من اصيع شاب ممكن تشوفيه في حياتك, تخيلي؟.
سارة: لأ متقوليش, الشيخ مؤمن؟؟؟؟.
منى: اه والله زي ما بقولك كده بالظبط, انا ياماشفت منه قلة ادب على بابا وماما , وبنات وسجاير وسهر برةوبلاوي.
سارة: الله؟, امال ايه الي حصل؟.
منى: والله معرفش, هو كان ماشي مع شوية عيال كدة , اتخانق مع واحد فيهم على بنت وكدة, وساب الشلة وبعد شوية ساب البنت, فلقي نفسه فاضيكان في اخر سنة في الكلية, سبحان الله بدأ يتغير واحدة واحدة , بدأ يصلي , وبعدينبطل سجاير وشوية كدة قطع مع البنات , كل البنات , وبعدين بطل اغاني , بقي واحد تاني , وبعدين حفظ قرآن , كل الطاقة الي السلبية الي كانت فيه اتحولت لطاقة ايجابية, ومعذلك مش قافش زي المتدينين الي بنشوفهم, لأ دا بيهذر مع اصحابي , وبيخرج ويتفسح , والدنيا عنده وردي ,هو بس من الي شافه خايف عليا ,فتلاقيه بيدقق عليااوي.
سارة: تصدقي ,ولا عمري كنت اتخيل ان اخوكي ممكن كان يمسكسيجارة.
منى: اهوالله , دا كان مغلبنا زمان.
سارة: بس انتي بتحبيه اوي, اكتر من معتزعلى ما اظن.
منى: يعني , هو معتز طيب وكل حاجة , بس طول عمره طيب , فالواحد مبقاش حاسس ان حاجة غريبةانه يكون محبوب, لكن مؤمن كان قالق البيت كله,فلما اتصلح بقي عامل زي هدية من ربنا, داكان متبنيني من وانا صغيرة ومصيعني معاه ,ويعرفني على صحباته وكده, بس كان ييجييقولي شفتي دي هعمل فيها ايه؟, دي انا هلعب معاها وهسيبها, ودي مش بتاعة جواز, وديانا بقضي وقت عشان انا فاضي دلوقتى , معتقدش انه حب قبلكده.
سارة: لأ ازاي؟, اكيد طبعا حب, هو فيه حد في سنه دا ومحبش علىالاقل مرة.
م*ايوهيا سوسو , هو فيه حد في سنك انتي دا ومحبش مرة , حتى من طرفواحد
منى: انتيمثلا.
سارة:انا مش قده , هو اخوكي كام 23 ولا 24 سنة, انا لسه 17 يا أمي , وبعدين بتتريأي عليا ما تشوفي نفسك.
م*اوباااااااا
منى: اه , صحيح.
سارة: وبعدين انا مسيري هحب في يوم منالايام, بس انا غير ما البنات الهايفة بتفكر, انا احب عشان اعيش مش عايشة عشاناحب.
منى: ازاي؟.
سارة: يعني , لما هحب واحد , هفكر كويس, هو دا الي ينفع اكمل معاهعمري , هو دا الي اعتمد عليه وقت الشدة, هو دا فعلا الي عايزاه يكون اب لولادي , لوحصل دروب مثلا ممكن يقف تاني على رجليه, هو دا الي لو حتى متفقناش مش هيبهدلني معاه , ويراعي ربنا فيا ,يعني حاجات من دي كتير.
م*طيب ما احمد كده,.............ولاايه؟
سارة: وبعدين انا بحب فعلا.
منى:نعم؟, مين.
م*ايوة قولي كده بقي
سارة: بحبربنا.
افحمالكلام منى فصمتت ,واهتزت من نظرة عينين سارة الحازمة, ان الفتاة بريئة حقا ممايمكن ان ينسبه اليها احمد او عقلها المريض, لا احد يقول هذا الكلام هزوا , وشعرتمنى قليلا بعدم القدرة على اكمال الحديث.
منى: بقولك ايه انا همشي , قبل مااتأخر.
سارة: تتأخري ايه؟, انتي هبلة؟, الساعة لسة 8.
منى: قصدي قبل ما تمطر, وبعدين انا عندك منالصبح.
سارة: طيب ياستى ,بس لو ملقتيش تااكسي او مطرت عليكي وانتي واقفةكلميني , اخلي بابا ينزل يوصلك.
*******************
وقبل نزولها اتصل بها احمد.
احمد: على فكرة انتيصوتك واطي ,مسمعتش منك ولا كلمة.
منى: مينفعش اعليصوتي , بقول انا عند سارة.
احمد: هتنزليامتي؟.
منى: دلوقتى.
احمد: لأ خليكي شوية كمان, انا جايلك .
منى: جايلي فين؟, انتاتجننت؟.
احمد: ما هو انا لازم اشوفك النهاردة, اجيلك عندسارة ولا استناكي تحت بيتكو.
منى: احمد , انت بتهذر, بيتناايه.
احمد: واللهما بهذر, هجيلك تحت البيت انتي حرة, خليكي بنت كويسة كدة , واديني عنوانسارة.
منى: مينفعش تيجي , انت مجنون ولا ايه؟, مش هديك عنوان حدانا.
احمد: متخلنيش اتصل بميرنا اجيب منها العنوان , وتقعد تسألني ليه ومش ليه, قوليوخلصيني.
منى: طيب عايز ايه؟.
احمد: مينفعش اقولك في التليفون, لما اجيلك, موضوع مهموالله.
منى: الكلام دا مينفعش في الكلية بكرة؟.
احمد: لأ مينفعش, لازم دلوقتى وحالا, ومتخافيش مش هطول.
منى: بس ما ينفعش , حد ممكن يشوفنا , وبعدين هقول لسارة مش هنزل دلوقتى ليه؟.
احمد: اتصرفييا مني, واديني العنوان , يلا بسرعة بقي عشان متأخرش.
منى: اووووووووووووف , طيب هقولكالعنوان , بس هتقول الي انت عايزه وتمشي على طول.
احمد: متخافيش,مش هكمل خمس دقايق, قولي يا حبي
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
حمادة الساهر
مشرف سابق
مشرف سابق


ذكر
برج العضو : الدلو
الرصيد الرصيد : 996
العمر : 25
العمل : طالب
المزاج : انطوائى ورمانسى وميال للفكاهة
الخبره الخبره : 17/03/2008
النقاط النقاط : 7169

مُساهمةموضوع: رد: كواليس الحياة من حمادة الساهر   2009-07-23, 9:41 am

الحلقه الخامسه و الثلاثون


مني بعيدا قليلا عن البنايةالتي تسكن فيها سارة, في مكان مظلم قليلا الي حد ما , بادرته بمجرد ان نزل منالسيارة.
منى: انا مش عارفة ازاي وافقت انك تيجي ليهنا.
لم يجب احمد, انما دار ليفتح الباب الخلفي من السيارة ويدخلرأسه ويديه , يخرج شيىء ما.
مني: ايهدا؟.
رأت احمد يحمل شىء كبيرمغلف بورق سوليفان احمر, هدية كبيرة , يخرج منها شرائط حمراء , وقلوب صغيرة وتلمع في يديه, خفق قلبها, ما هذه المفاجأة؟.
تهدج صوتها وهو يقترب منها مبتسما حاملا الهدية , ينظر لعينيهابود.
مني: احمد, ايه دا يااحمد؟.
احمد: هابي فالانتاينداي.
مني: يا خبر ابيض, ازاي نسيت, هو النهاردة كام , ياربي.
أ*مانتي نايمة في العسل ,انا مش عارف انت اتجننت ولا شكلك كده, من امتى انت بتصرف على بنات, دانت كنت تاخد الهدية من دي تديها لدي, انا بقيت مشعارفك
هشششششششش, اسكت, انت مش شايفها فرحانة ازاي, انا فرحتها ديدلوقتى مخلياني في موووود تاني
طيب يا بوموود
منى: احمد , انا بجد ,...بجد مش عارفة اقولك ايه, انا فعلا مش عارفة , انت فاهم , عمري ما عملتها, يعني , بجد, انا متفاجأة جدا, شايف قلبي بيعمل دب دبدب.
ضحك احمد منقلبه وقال.
احمد: ياحبيبتي دي اقل حاجة ممكن اعملهالك يا موني, انتي مشعارفة انتي غيرتي الدنيا في عنيا ازاي.
أ*لحن اوي يا عمالرومانسي
انا مش قلت تسكت انت خالص
اديني ساكت اما اشوفاخرتها معاك ,هتجيب المأذون وانت واقف
منى: بجدميرسي.
نقل الهديةالي يديها ,وقبل ان يتركها ربت على كفها بيده فاقشعر بدنها كله جراء لمسته, فسحبتيدها , فكادت الهدية تساقط, فسارع الاثنان لانقاذها فاصطدمت ايديهما هذه المرة عنغير عمد , فاحمر وجة منى , وتركت الهدية بين يديه مرة اخري , وتراجعت عدة خطواتللخلف.
فاعتدل احمد قائما ,وقال لكسر حاجز الصمت الذي ارتفع بينهما.
احمد: الجو بقي احسن على فكرة , معدشفيه سحاب شكلها مش هتمطر خلاص.
فقالت منى يجزع كأنها تذكرت شيئا.
منى: ياربي, انا مقدرش اخدالبتاعة دي.
احمد: ليه كدة؟.
منى: هدخلها البيت ازاي, دي هتبقي فضيحةبجلاجل.
احمد: اه صحيح.
منى: معلش يا احمد, انااسفة.
احمد: لأ ,ازاي فكري في حاجة, في طريقة اوحجة.
منى: ما هو لا عيد ميلاد ولا عيد اي حاجة الا عيد الحب, وبعدين باينعليها اوي, دي كلها حمرا, دا ناقص يطلع منها الدبدوب يغني يقول انا هديةالفالانتاين.
احمد: طيب وايه الحل دلوقتى؟.
منى: مشعارفة.
احمد: مينفعش تسيبيها عند حد مناصحابك؟.
منى: محدش عارف حكايتنا ,ومينفعش اقوللحد.
احمد:ماهو مفيش حل تاني , ماهو انا مش هرجع بالهدية البيت, وديبتاعتك يعني هتاخديها هتاخديها, شوفي بقي حد تأتمنيه سارة ولاحد , تشيليها عنده , لغاية ما تصرفيها في البيت عندك.
منى: سارة مين , لأ مينفعش , دي كانت تموتنيلو عرفت.
احمد: ما هو اتصرفي , لازم تقوليلها واحنا قريبين من بيتهااهه, كلميها يلا.
أ*اهو يمكن لما تعرف تقاطعكوتريحنا
جاتلك ع الطبطاب انت
منى: يا ربي, لأ كله الاسارة.
احمد: مفيش حل تاني, كلميها يلا يامنى.
اضطرت منىمرغمة للاتصال بسارة .
سارة: ايه ياموني , نسيتيحاجة؟.
منى: سارة انا تحت بيتك ,البسي وانزليليدلوقتى.
سارة: فيه حاجة يا بنتي؟,مالك؟.
منى: البسي بس انتي وانزلي ولماتنزلي هتعرفي, انا في الشارع, ورا البيت عند السوبرماركت.
سارة : حاضر انا جايالك على طول.
اغلقت منى السماعة بحزن وقاللأحمد.
منى: نازلة.
احمد: طيب كويس, متخافيش انا هفضلمعاكي لغاية ما تيجي, انا مش عارف انتي خايفة كده ليه منسارة؟.
منى: انا مش خايفة منها, انا بس......, انت عارف لما تكون كبير في نظرحد وتنزل من نظره, انا مش عايزة اشوه الصورة الي كانت رسماهاليا.
احمد: تشوهي الصورة, يا منى احنا مبنعملش حاجة ابنورمال, احناالي بنعمله كل الناس بتعمله, وهي نفسها ممكن تكون بتعمله بس انتي علىنياتك.
تذكرتك منيكيف قالت سارة كلمة"انا بحب ربنا" والحب الذي اضاء عينيها حين قالت الكلمة , وشعرتبالحزن فقالت.
منى: صدقني , انت مش فاهم حاجة.
وظهر شبح سارة قادم من بعيد, فاقشعرت منى وشعرتبالدم يتصاعد في وجهها.
م*ربنا يستر, سامحيني ياسارة
أ*انا مش عارف سارة دي بعبع ولا ايه ؟,ولا مربيالكو الرعب كده ليه؟
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
حمادة الساهر
مشرف سابق
مشرف سابق


ذكر
برج العضو : الدلو
الرصيد الرصيد : 996
العمر : 25
العمل : طالب
المزاج : انطوائى ورمانسى وميال للفكاهة
الخبره الخبره : 17/03/2008
النقاط النقاط : 7169

مُساهمةموضوع: رد: كواليس الحياة من حمادة الساهر   2009-07-23, 9:42 am

الحلقة السادسة و الثلاثون


اقتربت سارة وعلى وجهها امارات الدهشة , بعد ان تيقنت ان نظرهالايخدعها ,وان من يقف بجانب منى هو ايمو, فدنت منهما ولم تحاول ان تخفي دهشتها , ووجهت كلامها لمنى .
سارة: ايه يا منى فيه ايه؟, حصلايه؟.
نظر اليها احمد بعداء, بعد ان تجاهلته ولم توجه له حتى التحية, وصمت.
استجمعت منى كل شجاعتها حتى تخرج الكلمات منفمها.
منى: سارة, انا كنت عايزة اشيل عندك حاجة.
سارة: ايه هي؟.
ترددت منى قبل ان تلتفتوتفتح باب سيارة احمد الخلفي وتخرج الهدية, فاتسعت عينا سارة في جزع وقد فهمت الامركله دون ان ينطق ايا منهما, وعجزت قليلا عن الكلام , بينما كادت منى تموت خجلا منالموقف التي وضعت نفسها فيه.
سارة: طبعا مينفعش , ازاي هدخلها البيت , هيفتكروها جيالي.
قال احمد.
احمد: قوليلهم بتاعة منى.
نظرت اليه سارة بازدرداء وقالت.
سارة: مينفعش برضو , عندنا بيحبو منيوبيثقو فيها , مينفعش انزلها من نظرهم, وبعدين انا مش عارفة انتو ازاي فكرتو تخلونيانا الي اشيلهالكو, شايفني بقرون.
منع احمد نفسه بالكاد منالرد عليها, بينما تمنت منى لو تنشق الارض وتبتلعها , وقالت بصوت بالكاد خرج منشفتيها.
منى: طب هعمل ايه دلوقتى؟.
سارة: معرفش.
وصمت الجميع ,وقد ضاقت على منى الدنيا بما فيها ,وتبددت فرحتها بالهدية في لحظة ,وشعرت بالحزن يملأ نفسها , فقالاحمد.
احمد: طيب هي ميرنا ترضي تشيلهاعندها.
سارة: معرفش, كلميها اسأليه , لو كده اجيمعاكي.
امتثلت منى لما يقولون وهي كالمسلوبة ,واتصلت بميرنا.
ميرنا: عايزة تشيلي ايه يعني؟
منى:.......هدية ....,هدية فالانتين.
ميرنا: ب..ت..ه..ذ..ر..ي.
منى: مش وقته يا ميرنا خالص, ينفع ولالأ.
ميرنا: ينفع يا ست موني, مفيش حد في البيت ,ممكن تيجي تحطيها ,واخبيها لغاية ما تاخديها.
منى: بجد؟, طيب احنا هنجيلك اهه, اناوسارة.
ميرنا : طيب مستنياكو.
بعد انتهاء المحادثة انفرجت اسارير احمد, فها هو كلشيء يعود لما يرام ,وبأكثر مما يرضي , فسارة علمت بالأمر, اما منى , فكانت تعلمجيدا ما الذي ينتظرها عند ذهابها لميرنا.
منى: طيب احنا رايحين لميرن ادلوقتى.
احمد: تعالواوصلكو.
ردت سارةبحدة.
سارة: لأ احنا متشكرين اوي, كفاية خدماتك لحد كدة, احنا هناخدتاكسي.
أ*يا بنتي انزلي من على وداني , انا مابطيقكيش اصلا
*****************
في التاكسي , ساد صمتمؤلم, غرقت فيه كل واحدة منهما في افكارها , حتى رأت ان تقطعه منى , فقالت بصوتخفيض لسارة.
منى: انتيمبتكلمنيش؟.
التفتت اليها سارة ونظرت اليها لثواني ثم قالت بهدوء.
سارة: كنتي ناوية تقوليلي امتى؟.
احمر وجة منى ولم تجب ونظرت في الارض, فادارت سارةوجهها للشباك مرة اخري بعيدا عن منى.
******************
عند وصولهم لميرنا, لم تلتزمالصمت مثلما فعلت سارة, بل ادخلت منى البيت " بزفة".
ميرنا:ايه دا كله ؟, ايه دا كله؟, هديةفي الفالانتين, وانا الي كنت فاكراكي عبيطة, طلعت اناالعبيطة.
لم تجب ايا منهما , فامسكت ميرنا الهدية تقلبها يمينوشمال وتقول.
ميرنا: ودا مين الحساس اوي دا بقي ياست موني.
منى: احمد.
ميرنا: على صوتك , مين؟.
منى: احمد, احمد.
ميرنا: احمد مين؟, احمد امام؟, ايمو؟, لأ بجد.
علا صوت سارة لأول مرة منذ علمت بالامر, نهرت ميرنا.
سارة: انتي بتهذري انتيكمان.
ميرنا: بهذر ايه , انا عايزة اعرف ايه الموضوع من طقطق لسلاموعليكو.
واسقط في يد منى , تحت نظرات ميرناالمتسائلة ونظرات سارة الساخطة , ايقنت انها لابد ان تقص عليهما الامر كله , بدون زيادة ولا نقصان
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
حمادة الساهر
مشرف سابق
مشرف سابق


ذكر
برج العضو : الدلو
الرصيد الرصيد : 996
العمر : 25
العمل : طالب
المزاج : انطوائى ورمانسى وميال للفكاهة
الخبره الخبره : 17/03/2008
النقاط النقاط : 7169

مُساهمةموضوع: رد: كواليس الحياة من حمادة الساهر   2009-07-23, 9:43 am

الحلقة السابعة و الثلاثون



بعد انتهاء منى من سردالحكاية من طقطق لسلامو عليكو كما امرتها ميرنا, جلست تنظر اليهم في انتظار مذبحة القلعة , على الرغم من انها حاولت التخفيف من الاحداث قدر ما استطاعت.
ميرنا: انا مش عارفةانتي دماغك كانت فين؟.
منى: كل حاجة حصلتورا بعض , معرفتش اتصرف, كان لازم اخد قرار بسرعة.
ميرنا: انتي بتحبيه يامني؟.
نظرتاليها منى وترددت قليلا قبل ان تقول.
منى: مشعارفة.
صدر عن سارة صوت امتعاض ,وهي تقوم من مقعدها وتديرظهرها لهما,تمنت منى ان تتكلم او تقول شيئا, ولكنها لمتفعل.
ميرنا: يعني ايه مش عارفة؟, يا أه يالأ.
منى: الموضوع مش كدة, عارفة لما تلاقي حد بيعمل المستحيل عشان يرضيكي, وبيحبك اوي, ومعرفش بقي انا ايه الي حصلي.
ميرنا: وانتي ايه ضمنك انهبيحبك؟, ايه ضمنك انه مش هيسيبك في يوم من الايام؟, ايه ضمنك انه مش هيتكلم عليكي , مانتي شفتي الي حصل من مازن , ودا انا فعلا مستعدة امضيلك انه بيموت في التراب اليبمشي عليه.
منى: بس انا.........., احمد........, مش كدةخالص, ما افتكرش انه ممكن يأذيني ,انتي متعرفيش هو بيعمل ايه علشاني, دا بيخاف مناقل حاجة ممكن تضايقني , واقل حاجة ممكن اعملهاله اني اعاملهكويس.
اصدرت سارة الصوت المستهجن مرة اخري, دون ان تلتفتلهما.
فنظرت منى صوبها وصمتت قليلا ,ثمقالت.
منى: انا عارفة انتي بتفكري فيا ازاي يا سارة, وعارفة اني غلطانة بس , انا بجد كنت خايفة تزعلي منى.
التفت سارة تتأمل منىقليلا ثم قالت.
سارة: لا يا منى ,انتي مش عارفة حاجة ولافاهمة حاجة, لأنك عارفة كويس رأيي في المواضيع دي, واتكلمنا في الموضوع دا ميت مرة ,واتناقشنا وما افتكرش ان كان ليكي رأي ,كنتي بتسكتي ومبتتكلميش, بس عمري ما كنتاتخيل انك ممكن تعملي حاجة زي كدة , من غير حتى ماتسأليني, او تسألي اي حد, وتكوني ......, مش عارفة اقول الكلمة,.....خبيثة؟؟, هي دي الكلمة؟, هو دا الي انتيعملتيه؟.
قامت منى من مقعدها تقترب من سارة, تقول فيفزع.
مني: لا يا سارة, اوعي تقولي كدة, انا عمري ما خبثت , انا بس كنت مستنيةالوقت المناسب عشان اقولكم , انتي متعرفيش انا كنت بتعذب قدايه؟.
سارة: اهو كلام, انتي لو كنتي ناوية تقولي كنتيقلتي.
قامت ميرنا من مقعدها ,تقوللهما.
ميرنا: ايه يا سارة؟, انتي سبتي المشكلة الاساسية وماسكة في ليه هيخبت, ماطبيعي انها تخبي لو كل مرة جت تحكيلك على حاجة , تعملي الي بتعمليه دا.
سارة: ماهي دي المشكلة, هي لو حست ان الموضوع مش غلط كانت حكت, لكنطول ما الواحد بيخبي , يبقي بيعمل حاجة غلط.
صاحت منى وهي على مشارفا لبكاء.
منى: ومين قال اني مش عارفة انه غلط, ماهو حصلوخلاص وهعمل ايه يعني؟, مفيش حاجة ترجع طعم ازازة البيبسي ولا انتي نسيتي يا ست سارة.
همت سارة بالرد الا ان دموع منى منعتها من نهرها, فتمالكت نفسهاقليلا, تقدمت ميرنا من منى تضمها وتكفكفدموعها.
بعدما هدأت منى قليلا , قالتميرنا.
ميرنا: خلاص يا منى, متفكريش دلوقتي فيحاجة, وكويس اننا عرفنا في الاول , وعلى العموم احنا جمبك على طول, وقت ما تحتاجيلأي حاجة, هتلاقي مين يحبك قدنا؟, ولا ايه ياسارة؟.
ونظرت برجاء الي سارة التي تقف عاقدة ذراعيها فينهاية الغرفة, تحثها على تأييد كلامها, فقالت سارة بهدوء, مخاطبةمنى.
سارة: انتي طبعا متأكدة من حاجة زي دي, ومش معني اني بتنرفز عليكييبقي تبطلي تحكيلي لان دا هيخليني اتنرفز عليكي زيادة, وساعتها مش هتبقيمبسوطة.
نظرت منى الي سارة في امتنان , فعلى الرغم من انالحديث كان جافا الا انه كان مرضيا بالنسبة لمنى, فهي لم تعد وحدها, صار لديها بعضالدعم المعنوي.
*********************
احمد: انا قلت اتصلاطمن عليكي, لا تكون سارة اكلتك ولا حاجة.
منى: لا يابني عادي, محدشقالي حاجة.
م*انا اصحابي رجالة ,متخافشعليا
احمد: حطيتي الحاجة عندميرنا؟.
منى: ايوة.
احمد: طيب كويس, انا مش عارف سارة دي ممشياكو بالعصاية ولاايه.
منى: يا احمد,الموضوع مش موضوع سارة, انا مكنتش عايزة اعرف حد مشاكتر.
احمد: وبما ان اصحابك عرفو , ممكن انا اقوللاصحابي.
أ*الي نصهم عارفينفعلا
منى: يعني هي واحدة بواحدة مثلا؟.
احمد: لأ خالص يا منى , انتي عارفة , انا كان نفسي من زمان انزل بميكروفون الشارع اقول انا بحب منى,بس انتيالي كنتي مسكاني, ودلوقتي افتكر من حقي اقول لحد وانتي مش شايفة ان ممكن حد يطمعفيكي ,لانك فاضية ,بس لو الناس عرفو انك الحكومة بتاعتي, محدش هيقدريتكلم.
م*الحكومة بتاعتي؟؟؟,ايه الكلمة البيئةدي
أ*انت هتستأذنها؟
استأذنها مين مانا وانتعارفين ان الناس عارفة
امال انت بتعمل ايهدلوقتي؟
باخد منها بس تأشيرة اني اتكلم, وساعتها اقول الخبر انتشر
ماشي ,بس انا برضه مشمتفائل
منى: طيب ,انت قول لاصحابك القريبين اويوبس.
احمد: ماشي, عشان خاطركبس.
منى: يلا بقي امشي عشان انا طالعة البيت, سلام.
احمد: منى.
منى: همم؟؟؟؟.
احمد: بحبك.
م*يااااااا غللس
منى: اوكاي ,باي.
أ*شفت, بتجيب لنفسك الكلام ع الفاضي, وهي ولا فيالدماغ
هي بتفرح بس بتنكسف, انت بس الي مشعارفها, وبعدين مش مهم هي تقول حاجة, انا مش مستني منهاحاجة
بتنكسف ومش مستني منها حاجة, انت قالقني , ايه يا معلم؟,انتحبتها ولا ايه؟
مالكشدعوة
على بابا ؟؟, حبتها يااهبل
لأ لسه, بس انا عايز احبها , وملكش دعوة انتبقي
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
حمادة الساهر
مشرف سابق
مشرف سابق


ذكر
برج العضو : الدلو
الرصيد الرصيد : 996
العمر : 25
العمل : طالب
المزاج : انطوائى ورمانسى وميال للفكاهة
الخبره الخبره : 17/03/2008
النقاط النقاط : 7169

مُساهمةموضوع: رد: كواليس الحياة من حمادة الساهر   2009-07-23, 9:44 am

الحلقة الثامنة و الثلاثون






بعد عدة اسابيع, بعدمااطمأنت منى لعودة المياة الي مجاريها بينها وبين صديقاتها , شعرت ببعض الهدوءالنفسي والاستقرار في علاقتها باحمد وبمن حولها, ولكنها شعرت ببعض الغموض, فالناسيبدو انهم يعرفون حكايتها هي واحمد , ولكنهم لا يصرحون لها بذلك, شعرت بان الوضعغير مريح, فهي صرحت لاحمد باخبار اقرب اصدقائه فقط , فلم يتهامس الناس عليها؟,ويتكلمون عنها من خلفها؟, وتذكرت شعورها السابق, حين رآه الناس معها عند الدرس, في هذه الفترة كان يمكن ان تقاوم بكل قوتها,اما الان فاذا قال لها احد شيئا , فلنتستطيع صده او الرد عليه.


****************
ميمي: الولد دا لو مضايقك يا ميرو, اناممكن اضربهولك.
سارة : ياشيخ روح ,انت قادر ع اللبانةالي ف بقك اصلا.
ميرنا: لا , ميرسي يا ميمي , انا مشمتضايقة خالص , اعلى ما ف خيله يركبه.
منى: ازاي يا ميرنا , دا ماشيوشه عامل زي الي مش ناوي خير خالص.
ميرنا: هو لو كان قادر يعملحاجة كان عملها.
قطع كلامهم صوت وائل من خلفمنى.
وائل: ازيك يا ميمي ,ازيك يامنى.
منى: استاذ وائل ؟؟, ايه دا؟, ازيحضرتك؟.
وائل: الحمد لله, ايه؟, امتحاناتكامتى؟.
منى: بعد اسبوعين ان شاءالله.
وائل: طيب ربنا معاكي, انتي معانا طبعا السنةالجاية.
منى: اه طبعا , هو انا كان ممكن اعدي الترمالاول لولا حضرتك.
وائل: ماشي يا ولاد , عايزين حاجة؟.
منى: ميرسي يا استاذ وائل.
ميمي: انت لو مروح , وصلنيمعاك.
وائل: انت على طول لزقة اكيد, ايوة يا سيدي مروح اتفضلقدامي.
ميمي: اخص عليك يا وائل ,دا الجيرانلبعضيها.
وائل: اشمعنى انا مبشوفش منك جدعنة ابدا, دايما استلياح , اتفضل يا سيدي قدامي, بعد اذنكو يابنات.
ميمي: باي جايز, اشوفكو بكرة.
بعدانصرافهم.
ميرنا: مين الواد الجامددة؟.
منى: دا وائل , كنت باخد عنده قانون الترمالاول.
ميرنا: هو العسل دا؟, طيب ماخدتنيش معاكيليه؟.
سارة: خليكي في المصيبة الي انتي فيها الاول, انتي عملتي ايه فيمازن خلاه يبصلك بالطريقة دي وهو ماشي؟.
ميرنا: مفيش, قلتله يلا معالسلامة.
منى: ازاي.
ميرنا: اصله صدق نفسه , جاي يقولي نتقابل بره وبتاع, قلتله صحيحانت فكرتني, انا اصلا كنت عامله عليك فيلم عشان اردلك الي عملته فيا , بس.
سارة: وعمل ايه؟.
ميرنا: قعد يزعق ويهلل , ويقول انا هعمل وانا هسوي, بس انا عارفة اخره بيطلع يطلع وينزل علىمفيش.
منى: وانتي مش خايفة يعمل حاجة, دا شكلهمجنون.
ميرنا: كبيره ايه يعني؟, هيعمل زي المرةالي فاتت؟؟,محدش هيصدقه.
سارة: متعتمديش على كده, دماغ الولادمبتسكتش, وهو مش هيغلب يعني انه ينتقم منك.
ميرنا: يبقي يوريني شطارته, اهو عرف هو بيلعب مع مين.
سارة: ربنا يستر عليكي, عشان انتي دماغكدي , مش هتجيبها البر.
ميرنا: ليه يا ست سارة, عشان سبته,كنتىعايزاني افضل معاه.
سارة:بتتريأي؟, انتي الكلام معاكي مفيشمنه فايدة.
ميرنا: ليه؟, عشان انا مش منى هانم, يبقيكل الي بعمله غلط, لكن لما منى تغلط نطبطب عليها, ونقول معلش,المرة الجاية خديبالك.
منى: جري ايه يا ميرنا , وانامالي؟.
سارة: وانتي شايفة ان انا مبسوطة من اليمنى بتعمله ,وبقولها برافو, انا كنت فاكراكي اعقل منكده.
ميرنا: سبتلك العقل, ربنايخليهولك.
وانصرفتغاضبة.
منى: مالهادي؟؟.
سارة: انا عارفة, مجنونة, ومش عارفة ان الي بيعند بيعند علىنفسه.
واثناء الحديث ,ظهرت شيرين كالاعصار, وبدون مقدمات جذبت منى منذراعها بعيدا عن سارة , و اوقفتها امامها, وقالت بغضبشديد.
شيرين: ممكن افهم ايه الي انا سمعتهدا؟.
منى: فيه ايه يا شيرينمالك؟.
شيرين: ايه الي بينك وبيناحمد؟.
امتقع وجه منى بشدة, هذا ما لم تحسب له حساب, مواجهةشيرين.
منى:..............مين اليقالك؟
شيرين: هي المشكلة في مين الي قالي؟؟؟؟؟,انتي مبتفهميش يا بنتي انتي , انا مش حذرتك؟ , مسمعتيش كلامي ليه؟,انتي عايزة تتمرمطيوبس.
منى:...........بس يا شيري.......
شيرين: بس ايه؟, كملي , قوليلي حاجة انا معرفهاش عن احمد, قوليلي انه كويس, انه مبيعرفش بنات, قوليلي انههينجح.
منى: ياشيري هو .... بيحبني.
شيرين: اللهم طولك ياروح, انا اخر حاجة كنتاتصورها انك تبقي غبية كده, ومقولتليش ليه؟, انا مش كنت نصحتك في الاول , قعدتيتخبي وهو يخبي, بتقرطسوني؟؟, اعرف من الغريب, اهو اتفضلي سيرتك بقت على كل لسان, لوكنتى عرفتيني كنت وقفتلك احمد دا عند حده وكنت لحقتك, بس مش انتي مستريحة كدة, انكواستعبتطوني انتو الاتنين , ماشي , انتي حرة.
وانصرفت كالاعصار مثلما جاءت , ومرت بجانب احمد الذي كان متوجها ناحية منى حاملا كوبين من الشاي, فبادرهاممازحا وهي تسير بجانبه في غضب.
احمد: لا صباح ولا مسا ولا كلمةكويسة.
التفتت اليه بغضب ورمقته بازدرداء وهي تكمل طريقها, فاقترب من مني متعجبا من فعلة شيرين.
احمد: مالها شيري.
منى: عرفت الموضوع , بتقول انتو قرطستوني.
احمد: وهي متضايقة من ايه؟, احناحرين.
نظرت اليه منى بانزعاج من لا مبالاته , ان شيرين على حق,يبدو ان احمد لن يتغير
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
حمادة الساهر
مشرف سابق
مشرف سابق


ذكر
برج العضو : الدلو
الرصيد الرصيد : 996
العمر : 25
العمل : طالب
المزاج : انطوائى ورمانسى وميال للفكاهة
الخبره الخبره : 17/03/2008
النقاط النقاط : 7169

مُساهمةموضوع: رد: كواليس الحياة من حمادة الساهر   2009-07-24, 7:16 pm

الحلقة التاسعة و الثلاثون





منى: ايه يا بنتي ,انتي شكلك النهاردة زي المضروبة علقة.

ميرنا: بس يا منى ماتفكرنيش, دا امبارح كان يوم اسود.
منى: ليه ؟, خير.
ميرنا: الجزمة الي اسمه مازن, معرفش يعمل فيا ايه, قام قال يوصلعندي في البيت اني كنت ماشية معاه, وقعد بقي يزود تحابيش من عنده , اني كنت بنزلاقابله وبتاع وبنحب بعض من زمان ,وانه كان عايز يخطبني وانا قلتله لأ ,وقال ايه مش عايزة استناه السنة الي بقياله, وانه بجد بيحبني ,وعايز يتقدم في البيت.
منى: يخرب بيت دماغه, اهو دا اخر حاجة ممنالواحد يتخيلها, الواد دا مجنون ولابيستهبل؟.
ميرنا: بس بقي ,والبيت قام على رجل, اخواتي بيقولولي وماله مادام كويس, وبابا بيزعقلي ازاي معرفتهمش في البيت , وسحبو منى الموبايل عشان افكر في الغلطة الي عملتها, بقي ولد يقولي اخطبك اقوله خلينا متصاحبين احسن.
منى: نعم؟؟؟,هو دا الي بيزعقواعليه؟.
ميرنا: امال انتي فاكرة ايه؟, انا قاعدةامبارح ازعق واعيط لاني بحاول اقنعهم اني مبحبوش ومش عايزاه, وهما مصرين اني كانلازم اعرفهم, وفيها ايه لما نخلي الموضوع رسمي مادام دي اخر سنة ليه فيالكلية.
نظرت اليها منى في دهشة ثم انفجرت فيالضحك.
منى: ههههه,سوري, ...هههههه...,بصراحة ,الموضوع يضحك , والي حصل ميتصدقش , بقي هما بدل ما يرزعوكي قلمين , عايزين يجوزوكيالواد,ههههههه, اما مقلب , انا مش عارفة اقولك ايه بصراحة, الواد دا لعبها صح, وجتمعاه في الجون ,بجد, ولا الي بيلمو الموضوع ويجوزوهم فيالقسم.
ميرنا: انا ناقصاكي انتي كمان , مش كفاية عليا لما سارة تعرف.
منى:ههههههه, مبروك عليكي , ومنقي في ايامالامتحانات , بيخدمك يعني.
ميرنا: دا واد واطي , انا بقي هطلع كل داعليه, بس افوقله.
منى: بس مش غريبة ان اهلك عادي متقبلين فكرةانك بتحبي واحد , ومش مهم مادام هو ناوي يتقدم.
ميرنا: يا بنتي انتي متعرفيش ,عندنا في البيت كله بيحكي لكلو, وكانو متضايقين اوي اني مبحكيلهمش حاجة, ومش مصدقين ان فعلامفيش حاجة, فالموضوع دا عمل زي ما يكونو قفشو قفشة , والمشكلة ان المقلب اتقلب علىدماغي انا.
منى:بس انتي مش كنتي بتقولي ان اخواتك صايعينوكده, ويا ما لفو, المفروض يكونو شداد عليكي.
ميرنا: ماهو عشان هما لفوودارو , عايزين يلموني اوام اوام ,ويشوفو لو بحب حد , مفيش مشكلة انهم يسهلو الدنياعشان اخده ومتعذبش كتير, ونخلص بقي.
منى: ياااه , دانتو الدنيا عندكوغريبة خالص, انا في البيت عندي لو مؤمن شم خبر اني بكلم ولد ممكن يدبحنى ويعلقرقبتي على باب البيت.
ميرنا: والله اخوكي دا بجد راجل, طب دانا كان نفسي امبارح حد يقوم يمد ايده عليا ,عشان احس فعلا انهم خايفينعليا.
منى: بيتهيألك , دانا لو كان عندي اخواتك دول , كانت بقت الحياة وردي , وكنت عرفتهم باحمد, وكنت اطمنت حتى.
ميرنا: صحيح ,وهو احمد مقالكيش انه ممكن يعمل حاجة, يتقدم او حاجة؟.
منى: يتقدم مين يا بنتي, دا يعديالسنة دي بس ويبقي لسه قدامه سنة كمان , وهو بينجح على كف عفريت, اقوله ييجي فين, دا كان بابا رماه برة ورماني معاه.
ميرنا: انا مبقلكيش ييجي بكرة, انا بقلك لمح؟, بين استعداده ؟, عمل حاجة؟.
منى: لأ, وانا مبجيبلوش سيرة حاجة زي كدة, ليفتكر اني بضغط عليه من اولها, وانا عايزة اكون سابورتيف على قد ما اقدر عشان ينجحالسنة دي.
ميرنا: بس لازم تعرفينيته.
منى: منا مش عارفة اعمل ايه؟.
ميرنا:....... استني ارد عالتليفون.......الو .......ايوة يا سارة , احنا طلعنا من الامتحان, ........قدامالكافيتيريا ....... انتي فين؟, ...شايفانا؟.....طيب.
التفتت منى ناحية سارة التى وصلتلهما.
سارة: ايه النظام ؟,عملتو ايه؟, طلعتو بدري يعني.
منى : الامتحان كان سهل , مكانش طويل.
التفتت سارة ناحية ميرنا.
سارة: وايه الموبايل المعفن ده؟, فين موبايلك.
ميرنا:لأ دي حكاية كدة , لما تقعدي ابقي احكيهالك.
*************************
منى: احمد , بالله عليك روح ذاكر , مش عايزاك كل امتحان تطلع تقولي انا محلتش.
احمد: يعني الساعتين الي هروحهم بدري هيغيرو حاجة؟, ما الذي ذاكر ذاكر من زمان, وبعدين انا عايز اقعدمعاكي شوية.
منى: لا يا احمد, انا نفسي هروح, عشان منمتشامبارح وهموت وانام , وانت ترجع تذاكر , قدامك النهاردة وبكرة , ويوم السبت تمتحن , ابوس ايدك يا شيخ تنجح السنة دي .
احمد: يا موني ياحبيبتي ,انا هنجح السنة دي عشان انا باخد في كل سنة سنتين, وانا بعيد , فخلاص مشحدوتة بقي اقعد اعيد فيها.
منى: طيب قول ان شاء الله ,...... ازيرشا؟.
احمد: كل امتحان ترجع معيطة, والبيت يتقلب عشان خاطرها ,كأن محدش امتحن ثانوية عامة الا هي, واسكت يا احمد اختك بتذاكر, وروح وديها الدرسوجيبها من الدرس, بقت حاجة تقرف.
منى: هي عندها امتحان النهاردة؟.
احمد: اه , ماتكلميها تسأل يعليها.
منى: لأ طبعا , اكلمها ازاي.
احمد: وليه لأ , دانا بحكيلها عليكي على طول, وهي نفسها تبقي صاحبتك, خدي كلميها.
منى: لا اتكسف , انا ماليش فيها اوي.
احمد: طيب بصي انا هكلمها وتاخدي تسلمي عليهاانتي.
منى: ماشي .
واخرج احمد موبايله يتصلباخته, وناولها السماعة وهي تفكر.
م* ماهو اكيد ناوي يخطبك, هوفيه ولد بيعرف اخته على واحدة , وهو مش ناوييخطبها
مش كدهبرضة؟
وبعدين مكلمها عنك يعني معرفهم فيالبيت
انا معرفش هو معرفهم في البيت ولالأ
اكيد, الولد دا نيته سليمة , وهتقولي اناقلتلك
ياااااااااااارب


الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
حمادة الساهر
مشرف سابق
مشرف سابق


ذكر
برج العضو : الدلو
الرصيد الرصيد : 996
العمر : 25
العمل : طالب
المزاج : انطوائى ورمانسى وميال للفكاهة
الخبره الخبره : 17/03/2008
النقاط النقاط : 7169

مُساهمةموضوع: رد: كواليس الحياة من حمادة الساهر   2009-07-24, 7:17 pm

الحلقة الاربعون






احمد: يا منى انا قلتلك ميت مرة , متقفليش ف وشي السكة بالطريقة دي تاني, لما حد يدخل عليكي كملي كلام عادي, يعني هوحد هياخد السماعة يتأكد انتي بتكلمي بنت ولا ولد.


منى: مبعرفش يا احمد, بتلبخ, مببقاش عارفةاتكلم , فبقفل.
احمد: مانتي لازم تتعودي, احنا مش هنفضل نقطع في الكلام كدا, مشكفاية مش عارف اشوفك, بقالنا تلات اسابيع في الاجازة وانا مبشوفكيش الا لما اكونمعدي تحت البيت تطلعيلي من الشباك, وبتدخلي في ثواني, او لما بتبقي خارجة مع اصحابكبعدي اسلم عليكو وبيبقي ف ثواني برضة, ماهو كدة مينفعش, انتي لازم تشوفي حلبقي.
منى: يااحمد مش كل شوية هقلك, والله العظيم ماينفع, انا مينفعش اخرج معاك لوحديابدا.
احمد: انتي خايفة من ايه دلوقتى؟, ممكن افهم؟ , خايفة من اخوكي؟ , يعني هو مثلا خايفعليكي وانا مش خايف عليكي.
منى: مش كدة, بس هو مش هيفهم الوضع, هيتعصب ويتنرفز من غير مايسمع.
احمد: يا منى انتي متبحبنيش.
منى: ليه بتقول كدا؟.
احمد: عشان انتي لو كنتي بتحبيني كنتفكرتي فيا شوية, كنتي قلتي معلش ,اجي على نفسي عشان خاطر احمد الي مبيفكرش الا فيا, كنتي رحمتيني بجد من الي انا فيه, يا منى انا مبعرفش انام , انتي واحشاني بطريقةتجن , فكرة اني مش هشوفك الا كل شوية اسابيع هتخنقني , وانتي عارفة الي هيجنني اكتر , انك مش فارق معاكي, تشوفيني او متشوفينيش, دانتي حتى لما بعدي اشوفك بتطلعي عينيعلشان اسلم عليكي ,وبيبقي معاكي اصحابك, الوضع دا مش هيفضل كدا لغاية الدراسة, لانانا بالشكل دا ممكن يحصلي حاجة.
أ*ودي تمثيلية من بتوع زمان ولا بتتكلمجد؟؟؟
لاانا بجد هتجنن, البنت انا مش في دماغها خالص, كأني جوز امها وبعذبها لمابشوفها
قلتلك, هو انت لسه شفت حاجة من تقلالبنات
تقلايه؟, ماهي مصيبة مايطلعش دا تقل, وتطلع هي فعلا تلاجة بالشكلدا
يا باباانت الي عودتها على كدة, انت نسيت هي جت ازاي , بالعين الحمرا, وريها العين الحمراتاني, ولا انت نسيتها مع الي نسيته ياسي روميو
لا مانسيتش, بس قلبي مشمطاوعني
لابقولك ايه , قلبك دا تديله بالجزمة , انت عايز تورطنا, ربيهلربيهولك
حاضر هربيه, بلاش انت بس تتنرفز
منى: يا احمد, انت مش فاهم , الوضع صعب, مؤمنلو شم خبر , ممكن يموتني , وبعدين انا مقدرش اعمل ف اخويا كدة ,اخرج مع ولد منوراه.
احمد: لكن معندكيش مشكلة تعملي فيا انا كدة , تسيبيني زي الغلبان من غير ما تفكري فيا, انا كنت فاكر اني عندك اهم من كدة.
منى: احمد,.......انت مهم عندي , والله العظيممهم , ومتفتكرش اني مضحتش , انا مش ماشية في الشارع بقول يا ولاد كلموني , اناكفاية عليا اني بكلمك اصلا, دي في حد ذاتها تضحية كبيرة وانت مش واخد بالك, انياخبي على اهلي, وان الناس واصحابي يبقو عارفين عني حاجة زي كدة, دي تضحية , وانياحس اني بسرق كل مرة بشوفك فيها دي تضحية.
م*يا احمد انت مش فاهم, الخوف ممكن يضيعمشاعر كتير حلوة كان ممكن احسها في وجودك
خليكي , ابردي عليه اوي, خليه يشوفغيرك
بس انابجد مش هينفع اخرج معاه
وفيها ايه يعني , مانتي كنتى بتشوفيه في الكلية كليوم
في الكليةحاجة تانية, كل الناس بتبقي موجودة
احمد: مني , الي بيحب ما بيخافش, انتيلو بتحبيني بجد , مكنتيش عديتي التضحيات , لكن انتي بتعامليني مأني غريب, كل حاجةمحسوبة عليا, وكل حاجة بتعمليها كأنك بتتفضلي بيها عليا , انا مش هتكلم ف الموضوعدا تاني عشان انتي كل مرة تزعليني, بس انا هسيبك تفكري كويس, انتي عايزاني بجد ولالأ , يامنى دانتي ماقلتليش بحبك ف حياتك الا مرة واحدة, دي برضة من التضحيات؟, ولاانت مش شايفة اني بضحي لما براعي ظروفك, بس مش كدة, انا عشان بحبك عايز اشوفك , انتي الي مش حاسة نحيتي بحاجة عشان كدة مش فارق معاكي ,ودا باين ي معاملتك ليا , بسانا مش هضغط عليكي اكتر من كدة.
م*ياربي بقي
منى: يعني ايه؟.
احمد: يعني الي انتي عايزاة اعمليه, عايزة تشوفيني كلميني, مش عايزة , انا برضه هيبقي مش فارق معايا, اشمعني انتي , اتعلم منك شوية.
منى:يا احمد متبقاش قاسي عليا كدة, المفروضتراعيني.
احمد: انا راعيتك ,بس انتي الي مش عايزة تراعيني, انا عشان الولدالمفروض اتنازل,بس الي بتعمليه دا مفيهوش حتى اهتمام , دانا بكلمك بالعافية ونصالمكالمة بتقفلي ف وشي عشان مؤمن دخل عليكي الاوضة ,انا بجد مشمطمنلك.
منى: انت عايز تتخانق من مفيش؟.
احمد: كل دا ومفيش؟, على العموم انا قلتلك الي عندي وانتيحرة,والي يريحك اعمليه وانا موافقك عليه.
منى:..............
م*بتبقي غبي اوي لمابتزعل
احمد: عايزة حاجة يامنى؟.
منى: لأ شكرا.
م*كفاية الي انت قلته
احمد: طيب , معالسلامة.
واغلق الخط قبل ان ترد السلام.
أ*انا مش عارف اسقفلك ولا اعملك ايه ,بسالي انت عملتة كان مية مية
البنت دي هتجنني
ولا تجننك ولا حاجة, والله هي الي جابتهلنفسها,عايزة تلعب بالنار وتفضل في السليم, صاحب بالينكداب
بس انامش عارف هي ممكن تتصرف ازاي, اول مرة ابقي مش متوقع اتصرفاتها ,مصيبة لا متكونشبتحبني بجد
ومصيبة ليه؟, دي مصيبة لتكون انت بقيتبتحبها
طيبمانا بحبها
انت ايه يابابا؟؟؟؟,انت بتستهبل؟؟؟
لا والله ما بستهبل , انا بحب منى بحبهابجد, بحبها والله العظيم بحبها
الله يخرب بيتك , انت مبتتعلمش ابدا ؟, انتعارف يعني ايه بتحبها, يعني هتفضل معاها بس, يعني مفيش تظبيط, ومفيش بنات, لأ وجايتحبلي مصيبة معاك في الجامعة, يعني مراقباك في الرايحة والجاية , وهتفضل متشعبطفيها كده وهي قالباك , انت هتجيبلي الكافية على فكرة
مش مهم , كل حاجة تهون , المهم انا بحبهادلوقتى, مش لازم افكر في بكرة , انت بس بتخوفني , لانك مش طايقها من الاول ,بس انامش ناوي اسيبها
وهو انا جبت سيرة انك هتسيبها, انت مش هتلحق يا جميل , لان واضح انالبت هترجع لعقلها وهتسيبك هي, اول ما تحس انك مدلوق عليها ,خليك انت بس تقلاناليومين دول , وبعدين نبقي نشوف مصيبة بحبها دي
التقط تليفونه المحمول , ليري الرسالة التيوصلت له.
"متزعلش منى يا احمد ,انا مغيرتش رأي لان الي مينفعش لسه مينفعش , بسانا بفكرك اني بحبك"
أ*شفت ,بتحبني
وكانت خرسة؟, مش عارفة تقولهالك بنفسها؟,لازم تكتبها يعني, بثبتك يا خايب
برضة مش هتبوظ فرحتى , بتحبنيييييييييييييييييي
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
حمادة الساهر
مشرف سابق
مشرف سابق


ذكر
برج العضو : الدلو
الرصيد الرصيد : 996
العمر : 25
العمل : طالب
المزاج : انطوائى ورمانسى وميال للفكاهة
الخبره الخبره : 17/03/2008
النقاط النقاط : 7169

مُساهمةموضوع: رد: كواليس الحياة من حمادة الساهر   2009-07-24, 7:18 pm

الحلقه الواحدة و الاربعون



احمد: دا عيد ميلاد رشا مش عيد ميلادي, وبعدين هيبقي كلو بنات , ايه المشكلة يعني؟.
منى: انا مش واخدة على اختك اوي, وبعدينمعرفش حد , هاجي عاملة زي الي مليش لزمة.
احمد: هتيجي عشاني يا منى, ولادا مش كفاية ؟, وبعدين مش هتحسي انك غريبة ولاحاجة , دي رشا بتموت فيكي.
أ*اوياوي
اسكت انت بطل تريأة
منى: طيب هحاول , بسموعدكش.
احمد: متخافيش معندناش امهات بتحضر عيد ميلادات , لو كنتي مشعايزة تشوفي حد يعني.
منى: لا مش قصدي, مانا عارفة طبعا , بس ..........اوففف هحاول هحاول ان شاء الله.
احمد: مفيش حاجة اسمها هحاول, هتيجي يعني هتيجي, اهو مفيهاش كدب اهه, انتي فعلا جاية عيد ميلاد واحدة صاحبتك , والي مش مصدق ييجي يوصلك ويشوف بنفسه, ولازم تيجي لأن انا اصلا مكنتش هروح للبتالواطية دي, بس عشان خاطرك انتي.
منى: الله ؟, ليهكده.
أ*بتقول عليكي خنيقة يا ستي
احمد: عادي ,هي بت غبيةاصلا.
منى: عيب يا احمد ,متقولش على اختك كدا.
احمد: ما علينا هستناكي باليل, انتي عارفة الكافية طبعا.
منى: حاضر, ربنا يسهل.
*******************
أ*مش هتيجي
مينالي قال كدة, طبعا هتيجي
وانت واقف برة ليه في الحر, ادخل جوة فيالتكييف
بستناها ,عشان ممكن تتحرج تدخل
بستناها ولا خايف تتقفش, قاعد وسطالبنات جوة؟؟
بطل الخبث الي فيك دا, وبعدين دول زي اخواتي
ياريت اخواتي اناكانو حلوين كدا, هتفضل واقف هنا ويضيع منك الرقص كله
بقولك ايه , انا واقفبالعافية , اسكت وسيبني متثبت
انت حر
ششششششش, اسكت بقي ,اهيجت




منى: ازيك يا احمد؟.

اشرق وجهه لرؤيتها , وابتسم مرحبا.
احمد: ياااه يامنى, دانا كنت نسيتشكلك.
منى: ياراجل, طيب اديك افتكرت .
احمد: وحشتيني اوي اوي اوي.
منى: اختك فين , تعالي ندخل نسلم عليها.
أ*بتهرب من الكلامكالعادة
...........
احمد: وندخل ليه, انا اجيبهالك من شعرهابرة.
منى: الله, متتكلمش عليها كده ,اخصعليك.
احمد: يا بختك يا ست رشا , ليكي الييح********, اما انا غلبان ماحدش يدافع عني.
منى: طيب ياغلبان , اتفضل قدامي.
احمد: لا اتفضلي انتي قدامي, لاديس فيرست ولا انتي مشلادي.
منى: ماشي يا لمض.
دخلا سويا , وسط الدي جي والرقص وقفت منى جانبا , بينما توجه احمد صوب اخته ينتشلها من بينصديقاتها, يحضرها لمنى , اقترب احمد ورشا , تفحصتها منى , شابة جميلة, في مثل طولاحمد تقريبا, هيفاء القد , بيضاء, قد يظن المرء انها غير جميلة لوهلة, ولكنها كلهاعلى بعضها جذابة اوكما يقال, "جامدة", ترتدي جينز ضيق وبلوزة ضيقة قصيرة , وحجابهاشكله غير اعتيادي ولكنه جميل عليها,وبدت بجانب منى كالصاروخ بينما بدت منى قصيرةونحيفة بالنسبة اليها, اعجبت منى بالفتاة ولكنها شعرت , انهما لن تتفقا ,خاصة بعدان شعرت ان الفتاة تكبرها سنا ,مع ان منى اكبر.
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
حمادة الساهر
مشرف سابق
مشرف سابق


ذكر
برج العضو : الدلو
الرصيد الرصيد : 996
العمر : 25
العمل : طالب
المزاج : انطوائى ورمانسى وميال للفكاهة
الخبره الخبره : 17/03/2008
النقاط النقاط : 7169

مُساهمةموضوع: رد: كواليس الحياة من حمادة الساهر   2009-07-24, 7:19 pm

احمد: منى رشا, رشا منى.
رشا: هاي , اخيرا شفتك بقي ياستى, انتي منى الي واجع دماغنا بيها, عاملة ايه؟.
شعرت منى بالحرج لانالفتاة لم تشعر به , وكانت تتكلم بطلاقة كأن الوضع عادي.
منى: كل سنة وانتي طيبة.
ومدت يدها بالهدية.
رشا: ميرسي اوي, تعبتي نفسك ليه؟.
منى: لا تعب ولاحاجة.
وصمتت كلتاهما , فاخذت رشا الهدية تضعها في مكانها وهيتنصرف.
رشا: متتكسفيش, عيشي يعني , زي بيتكو.
بعدانصراف رشا وقف احمد بجانب منى.
احمد: هه, ايه رأيكفي رشا؟.
منى: عسولة اوي.
م*بس اخر بدنجان
احمد: بس هي طاقة شوية.
منى: ايهدا, هو انت الولد الوحيد هنا ليه؟.
احمد: اهياستي, عامل فيها شهريار.
منى: ياسلام؟.
احمد: انتي غيرتي ياقطة؟.
منى: واغير ليه؟, انا لما هعمل عيد ميلادي هعزمميمي.
احمد: عيب عليكي يامنى, وهو دا ولادبرضه.
منى: طيب , متكبرهاش في دماغي.
احمد: احنا واقفين ليه؟, تعالي اقعدي.
وجلسايتجاذبان اطراف الحديث, ولاول مرة يجلس احمد مع منى وهو متيقن من حبه لها, كانشعوره مختلفا هذه المرة ,مع انه رأها ملايين المرات من قبل, الا انه اليوم, يسمعلضحكتها تطرب اذنيه وكأنه اول مرة يسمعها تضحك, وعينيها بدتا جديدتين بالنسبة له, وحتى وجهها شعر انه يراه لاول مرة, اندهش من قوة مشاعره, ولكنه عذر نفسه بان بعدهعنها الفترة الماضية ما زاده الا شوقا لها.
وفي اقتراب موعد انصرافها ,كانيترجاها الا تمشي.
منى: الساعة بقت 11 على ما اركب واروح اصلاهتبقي 11 ونص , مينفعش اقعد.
احمد: يا مونيانا مبشوفكيش كل يوم , شوية كمان بس.
منى: انت عايزنياتهزأ في البيت؟.
احمد: ماعاش الي يهزأك واناعايش.
منى: طيب سيبني اروح ,عشان افضل اناعايشة.
احمد: اووووف , امري لله , استني اندهلك رشا تسلمي عليها قبل ما تمشي.
وذهب ورجع برشا.
رشا: هتمشي بسرعة كده ,طب خليكي شوية.
منى: معلش على ما اروح.
رشا: طيب , فرصةسعيدة, ابقي خلينا نشوفك.
منى: ان شاءالله.
وخرج احمد معاها يوقف لها تاكسي.
منى: خلاصارجع انت , هلاقي تاكسي متخافش.
احمد : ياسلام , شوال جوافة واقف قدامك.
ثم تنهد ونظر اليها بحب.
احمد: انا مبسوط اوي اني شفتك النهاردة, انا بجد بحبك يا منى , اوعي تفكري تسبيني.
استغربت منى ما يقال لها, كان اول مرة يقول لها بحبك بهذا التعبير البادي على وجهه, وشعرت بالكلمة تلفحها كأنها نار, فصمتت تبتلع ماقال , ثم قالت.
منى: ايه الي خلاك تقول كدا؟.
احمد: معرفش, بس اديني بقلك , اوعي تفكري اني ممكن هسيبك لحد تاني, تبقي مجنونة.
شعرت بالغبطة قليلا من الكلام , فهو لم يكن كلامامنمقا مثل العادة, الكلام المموج المحفوظ ,بل كان مختلفا , كان يشبه التهديد , ولكنها شعرت بحبه حقا في الكلمات.
منى: متخافش , انا مش مجنونة.
وصمتا قليلا , وقبل ان يشير احمد للتاكسي قالت.
منى: لما تدخل تقعد مؤدب , ماتبصبصش للبنات يا احمد.
ضحك احمدبشدة وقال والتاكسي يتوقف.
احمد: يا بنتي دول عيال.
منى : عيال مين دول اصغر منى بسنة بس , يعني اناعيلة؟؟.
احمد: ههههههه, لا يا ستي انا الي عيل,هههههه,متخافيش مش هبصبص.
منى: ايوة كدة, اتظبط احسنلك.
وركبت التاكسي وانطلق واحمد يتابعة ببصره ,حاملا منى بعيدا عن عينيه
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
حمادة الساهر
مشرف سابق
مشرف سابق


ذكر
برج العضو : الدلو
الرصيد الرصيد : 996
العمر : 25
العمل : طالب
المزاج : انطوائى ورمانسى وميال للفكاهة
الخبره الخبره : 17/03/2008
النقاط النقاط : 7169

مُساهمةموضوع: رد: كواليس الحياة من حمادة الساهر   2009-07-24, 7:20 pm

الحلقه الثانية و الاربعون



منى وميرنا وسارة في احد المطاعم يتناولون الغداء
.
ميرنا: وشكلها ايه رشا دي؟.

منى: شبهاحمد شوية.
سارة: لو شبة احمدتبقي حلوة.
منى: هي مش حلوة اوي ,بس جامدة جدا, البنت تفصل منى اتنين, طول بعرض ايه, مزة يعني, هي بالطرحة وشها عادي, بس انا كنتشفتلها صورة بشعرها مع احمد, حاجة كده استايل هيفاء.
ميرنا : مش للدرجة دي يعني, تلاقيها حركات عشانالصور.
منى: برضة , بس انا مستريحتلهاش, شكلها مشسهلة.
سارة: مشفتيش امه ولا حد منعيلته؟.
منى: لأ ,محدش ,كان كلهم اصحابرشا.
سارة: وهو هيتحفنا النهاردة بطلعته البهية,زيكل مرة؟.
ضربتها ميرنا برجلها تسكتها,وقالت تنهرها.
ميرنا: انتي ايه؟,مبيطلعش من بقك كلام كويس ابدا؟؟, حلوفة علىطول؟.
سارة: هو انا قلت حاجة؟, انا بسأل جاي يسلمولا لأ؟,انتي الي حطاني في دماغك.
ميرنا: حاسبيوقعتي على نفسك, قاعدين مع طفلة احنا.
سارة: ياربي, ودي هتطلع ازاي دي؟.
ميرنا: روحي التواليتالحقيها بمية.
بعد ذهاب سارة لمعالجة البقعة, التفتت منىلميرنا.
منى: على طول ناقر ونقير انتي وهي, نفسي اشوفكو في مرةبتتكلمو زي البني ادمين.
ميرنا: احنا كدة من كترما حنا متشابهين.
منى: متشابهين في ايه ان شاء الله, دانتو عاملين زي اليمين والشمال.
ميرنا: انتيعارفة يامنى , انا ساعات بحسد سارة.
منى: ............؟
ميرنا: اه والله , انا عارفة انكمستغربة وشيفاني على طول ضدها, بس دا كله عشان انا عارفة ومتأكدة انها صح, والييضايق كمان , انها بتنفذ الصح بكل بساطة, كأن مفيش معاناة, وكأن مفيش ضغوط ولامقاومات, وانها الدنيا عندها واضحة اوي, الابيض ابيض, والاسود *********** اسود, انا زيهاشايفة الصح واضح وجميل , بس مش عارفة انفذه ودا بيخنقني, وبرجع الاقيها هي, ثابتةومكملة ومش في دماغها بجد, بتضايق من نفسي وبحس ان انا فعلا غلط, انا حاطة سارةمثلي الاعلى , ومسيري اوصلها , مش وحش ان الواحد يغلط , بس الوحش انه يصمم علىغلطه.
نظرت منى الي ميرنا في اندهاش, اخر ما كانت تتوقعه ان ميرنا تحسدسارة, لطالما بدتا متناقضين , ولا يخطر ببال احد ان ميرنا تري في سارة شيءيحسد.
منى: انتي غريبة.
ميرنا: بالله عليكي ,انتي مش نفسك تبقي سارة؟.
منى: ساعات , بس انا مش بفكر في الموضوع كدا, كل واحد لهشخصيته.
ميرنا:انتي عارفة سارة كدة ليه؟, عشان علىطول شاغلة وقتها, على طول بتدور على كورسات, وتروح جمعيات , ودور ايتام , ومبتسبشنفسها فاضية ابدا, الفراغ ممكن يعمل كتير يا منى, انا فهمت الكلام دا لما نزلت اقفمع بابا في المحل, انا في اول الاجازة كنت زهقانة جدا جدا, دانا كنت هكلم مازن تاني ,تخيلي
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
حمادة الساهر
مشرف سابق
مشرف سابق


ذكر
برج العضو : الدلو
الرصيد الرصيد : 996
العمر : 25
العمل : طالب
المزاج : انطوائى ورمانسى وميال للفكاهة
الخبره الخبره : 17/03/2008
النقاط النقاط : 7169

مُساهمةموضوع: رد: كواليس الحياة من حمادة الساهر   2009-07-24, 7:20 pm

منى: يا خبر.
ميرنا: اه والله , كان قعد يتصل اول الاجازة يقولي انا عايز اتقدموبحبك وبتاع, كنت من زهقي هقله ماشي , بس لما نزلت الشغل, مبقتش فاضيه افكر فيهخالص, ومش عايزة افكر في حد اصلا, انا بحترم سارة جدا, وبحبها كمان, ميغركيش انناعلى طول بنتناقر, بس لو عايزة تسمعي لكلام حد فينا, اسمعي لسارة , حتى لو هتضربكبالي في رجلها.

منى: بس مفيش حد ملاك.
ميرنا: انا ملقتلكيش هي ملاك, انا قلتلك اسمعي لها , هي بتفكرصح.
في هذه اللحظة ,عادت سارة تضع يدها على البقعة التى كبرت بفعل الماء, وجلست في غضب.
سارة: مين حمارة فيكم قالتلي حطي عليهاميه, انا ولا كأني دلقت على نفسي الاكل.
ميرنا: هههههههه, كنتي تحطي بافته.
سارة: انتي بتهذري, انتي الي قلتيلي .
ميرنا: كملي اكلك ,يمكنتنشفي.
نظرت منى الي ميرنا في دهشة , التى عادت لمنازعتها مع سارة وكأنشيئا لم يكن, وكأنها لم تسطر فيها شعرا منذ قليل.
****************
نظر احمدالي سارة, وهي خارجة مع منى من المطعم , فتجهم وجهه, ولكنه اخفى هذا من عليهسريعا.
احمد: السلام عليكم , ازيكو يابنات.
ردت عليه ميرنا ومنى , بينما احدت سارة النظر اليه ولمترد.
فنظر الي منى .
احمد: ازيكيا منى؟.
منى: الحمد لله.
نظر اليالفتاتين في حرج , فتراجعت ميرنا خطوتين للخلف , ومدت يدها تجذب سارة برفق , بينماتسمرت سارة تقول لاحمد.
سارة: واحنا هنحضر خطوبتكم امتىان شاء الله؟.
انزعج الجميع من كلامها , فنظرت اليها منى محرجة, وتركتميرنا يدها في دهشة لجرأتها, بينما رغب احمد ان يقتلها لما فعلته, وعزم الرد علىردها اللازع.
احمد: اكيد هتحضري,امال مش هنعزمكيعني؟.
سارة: انا مقلتش كده , انا قلتامتى.
نظرت منى اليها بانزعاج , متعجبة من اصرارها على الاستمرار فياحراج احمد, بينما توارت ميرنا الي الخلف قليلا , تخفى ابتسامتها, فاعتزم احمدالبرود.
احمد: ان شاء الله , اول ما نحجز القاعةهنبلغك.
والتفت الي منى , موليا ظهره الي سارة ,فجذبت ميرنا سارة للخلفوهي تضحك ملء شفتيها.


ميرنا: يخرب بيت عقلك, دانتيجبارة,ههههههههههه.
سارة: اصل انا مبحبش شغل اللوع , ومنى اخر عبط , ماشية وراه من غير ماتقوله رايح فين.
ميرنا: بس انتي ظبتيهم هما الاتنين, تلاقيهم بيتخانقودلوقتى.
***************
احمد: اهي البت دياخر واحدة ممكن تتعزم.
أ*الله يخرب بيتك ياسارة ,انتي بتوقعي عينيعينك
م*بجد يا احمد, ولما انت ناوي مبتقولش ليه
منى: هههههه.
احمد: وحشتيني.
م*سيبك من الكلام دا, خلينا في الخطوبة
منى: نتيجةرشا طلعت؟.
احمد: اه,الهانم مجموعها ميحصلشاثار,على الله بس تجيب اداب.
منى: هي مرحلةتانية؟.
احمد: مش عارف , لسه مانزلتشالاستمارات, ربنا يستر وتتلم في كلية بقي.
منى: ان شاءالله.
احمد: احنا هنفضل كل مرة نسلم على بعضزي المحاريم كدة, مش هتديني من وقتك شوية يا منى.
منى: احمد, انت عارف المشكلة مش في الوقت خالص, المشكلة فيالمبدأ.
أ*منى بنت افندينا بتاعة المباديء هتجيبلي العصبي
ايه ؟, اول مرة تلاقي بنت عندها مبدأ ؟
مبدأ ازاي تثبت ولد, جميل فعلا, لأ وفعال , مجرجراك وراها من مكان لمكان عشان سلامو عليكو وباي باي
عاجبني يا سيدي ,ريح انتنفسك
لأ انا هريحك انت , هسيبك براحتك , لحد ماتجيلي تترجاني وتقوليالحقني
عمري ما هقلكالحقنى
هنشوف
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
حمادة الساهر
مشرف سابق
مشرف سابق


ذكر
برج العضو : الدلو
الرصيد الرصيد : 996
العمر : 25
العمل : طالب
المزاج : انطوائى ورمانسى وميال للفكاهة
الخبره الخبره : 17/03/2008
النقاط النقاط : 7169

مُساهمةموضوع: رد: كواليس الحياة من حمادة الساهر   2009-07-24, 7:22 pm

الحلقه الثلاثة و الاربعون







منى: انت عارف انا نفسي في ايه؟.
احمد: ايه؟.

منى: نفسي اشتغل.

أ*تشتغلي ايه يا شيخة صلي ع النبي , هما المتخرجينلاقيين شغل
احمد: يا سلام.
منى: اه والله , سامر جوب يعني , مش على طول, اهيحاجة الواحد يتعلم فيها الاعتماد على نفسه, وحاجة اشغل بيها وقتى, انا زهقانة اوي .
م*مانت متعرفش يا احمد الفراغ بيعمل ايه, البت ميرنا عندها حق , دانا دماغيمبتعملش حاجة غير انها تودي وتجيب
احمد: اخرجي ,اتفسحي, مش شرط تشتغلي عشان تمليفراغك.
منى: اتفسح ايه, هو انا بعمل حاجة غير اني باتفسح.
احمد: طيب يا ستي, سيبيلي نفسك وانا افسحك , بس انتي وافقي.
م*انت بتتغابا ليه؟
منى: يا ابني بقولك , عايزة اشتغل , اعتمدعلى نفسي.
احمد: يا منى هما الصبيان لاقيين شغل, وبعدين خلصي دراسة الاول.
منى: انت بتحبطني ليه؟.
احمد: لا بحبطك ولا حاجة , بس يا موني يا حبى , الشغل مش سهل زي مانتي فاكرة , بس انتي حرة , قدمي على سامرترانينج في أي حتة, وبعدين مستعجلة ليه , ماحنا بناخد تدريب في بنك تبعالكلية.
م*انت رهيب في تهبيط الهمم , ايه دا؟
منى: مممم, صح .
احمد: وبعدين يا موني انا يا حبيبتي اشغلك فراغك , قوليلي عايزة تعملي ايه وانامعاكي.
م*ماهي دي بقي المصيبة, انا اصلا عايزة اشغل فراغي عشان متبقاش انت كلحاجة في حياتي
أ*وهي هتشغل فراغها ازاي؟, هتشتغلك؟
انت رجعت تتدخل تاني؟, مشكنا اتفقنا , كله الا منى
منى دي مفرقة مابينا وهتضيعك
ولا مفرقة ولا حاجة , انت بس الي حاططها في دماغك
منى: ايمو ايمو ايمو.
أ*ااااه مبتقوليليش ايمووتخنفي الا لما تكوني عايزة حاجة
احمد: ياعيون ايمو.
منى: انا ممكن معرفش اكلمك باليل ,عشان خارجين انا ومعتز ومؤمن.
احمد: انتي كل يوم تطلعيلي بحاجة يامنى , مبعرفش اكلمك باليل ابدا؟.
منى: معلش بأة , هكلمك بكرة اول مااصحي.

********************
معتز: ممكن ادخل؟.
منى: ادخل يا ميزو البابمفتوح.
دخل معتز وجلس بجانب منى على السرير.
معتز: ايه يا مون ايهالاخبار؟.
منى: اخبارايه؟
معتز: اخبار الدنيا معاكي ايه؟.
منى: مفيش جديد.
معتز: ولا قديم؟؟؟.
منى: قصدك ايه؟.
معتز: يعني مفيش حاجة كدة ولاكدة في الكلية, انا شايفك كده ملبوخة ,ومش مظبوطة اليومين دول.
م*يا نهاراسود
منى: جري ايه يا معتز ؟, انت بتشك فيا ولا ايه؟, انت ممكن تتخيل اني اعملحاجة زي كدة, وايه الي يخليك تشك فيا اصلا؟, شايفني بمشي وانا نايمة , ولا بحلم وانا صاحية.
معتز: ايه؟, ايه؟, خضتيني , مالك طلعتي فيا كده ليه؟, انا اسف ياستي , يخرب بيت الي يزعلك.
م*ايوة خدوهم بالصوت ليغلبوكو
منى: وانت اخبارك ايه مع اية؟.
معتز: والله ما عارف, الموضوع دا شكله مش هيكمل.
منى: ليه ؟, بعد الشر؟.
معتز: البنت قدي يا ستي, وشايفة نفسها مخها بيكبر عن مخي.
منى: ماهو فعلا البنت لما تكون قد الولد بيبقي مخها اكبر.
معتز: انا الي خايف منه مش مخها, انا خايف من ان مفيش فرق سن مابينا, يعني بفكر كده, انا لما اتخرج هبقي يادوب 21 سنة, ولسه هبدأ حياتي , اتجوز بقي 26 ,27 براحتى, بس مفتكرش انها ممكن تستناني , مفيش بنت تصبر مع ولد كل دا مهما كانت بتحبه.
منى: وهو انت مش ناوي تخطبها.
معتز: وهي الخطوبة مشكلة برضة, نفرض ان بابا وماما ساعدوني وظبطوني فيخطوبة, برضة كل سنة انا بكبرها, هي بتكبرها معايا, هي حرام البنت ما اشتكت , بس اكيد هتشتكي بعدين , اكيد هتفكر , ولو جالي جيش, هتبقي مصيبة.
منى:وانت شايف ايه؟.
معتز: مش عارف , انتي رأيك ايه؟.
منى:انا شايفة ان يا بختها بيك, انكتقعد وتفكر فيها بالطريقة دي , وتحاول تطلعلها اعذار في مشاكل لسه محصلتش, انت فعلاولد حساس, وانا احترمتك, واحد غيرك كان قال, هي بتحبني تستحملني, او مكانش جه فيباله هي
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
حمادة الساهر
مشرف سابق
مشرف سابق


ذكر
برج العضو : الدلو
الرصيد الرصيد : 996
العمر : 25
العمل : طالب
المزاج : انطوائى ورمانسى وميال للفكاهة
الخبره الخبره : 17/03/2008
النقاط النقاط : 7169

مُساهمةموضوع: رد: كواليس الحياة من حمادة الساهر   2009-07-24, 7:23 pm

معتز: مش عارف , انتي رأيك ايه؟.
منى:انا شايفة ان يا بختها بيك, انكتقعد وتفكر فيها بالطريقة دي , وتحاول تطلعلها اعذار في مشاكل لسه محصلتش, انت فعلاولد حساس, وانا احترمتك, واحد غيرك كان قال, هي بتحبني تستحملني, او مكانش جه فيباله هي اصلا تكبر ولامتكبرش.
معتز: بجد يا مني؟.
منى: اه والله , انت بس محتاج تقولها الكلام دا.
م*ياريت كل الناس بتفكر زيك ياميزو, ياتاري يا احمدبتفكر فيا ازاي

*******************
احمد: مبترديش ليه؟.
منى: اه , انا مشقلتلك يا بنتي انا خارجة مع اخواتي.
احمد: صحيح نسيت,هما جمبك؟.
منى: مممم.
احمد: ايه الزحمة الي عندك دي؟.
منى: اصل معانا ولاد خالاتي.
احمد: ولاد , كمان مش بنات.
منى:اه.
احمد: بتعملو ايه؟.
منى: هممم؟؟.
احمد: انتي مش عارفة تتكلمي.
منى: اكيد.
احمد:طيب لما تروحي هكلمك , رنيلي لما توصلي.
منى: ان شاء الله , سلام.

*****************
أ* ولاد خالاتها؟؟؟ ,طيب
مالك يا نعل الجزمة, بتلقح على ايه؟
انا نعل جزمة ؟؟؟, الله يسامحك , انا غلطان اني خايف على مصلحتك
في ايه خير؟
يعني ولاد خالاتها دول مش كبار, ولا عيال؟
لأ كبار
وعادي كده تخرج معاهم؟
هما مش اخواتها معاها
وانت مالكش رأي في الموضوع دا؟
هيكونلي رأي ليه
هي مش قايلالك ان علاء ابن خالتهاكان بيجبها وهما صغيرين
ايوه
طيب , كانت قالتلك بطل يحبني؟, واكيد العيلةكلها عارفة, وتسيبها عادي تخرج معاهم
انت هتلعب في دماغي ليه
انا بس بوريكاني خايف عليك , وبنصحك, المفروض يكون لك كلمة عليها, اهو , اتفضل بقت الساعة اتنينباليل ومرنتش عليك, متقوليش كل دا في الشارع, هي اكيد روحت , بس نسيت حضرتك
لالا لا, منى متعملش كده
ماهي مش لاقية راجل يقولها اعملي ومتعمليش,هي شايفة انهاالي بتقوله بيمشي , تسمع الكلام ليه بقي
ما تحترم نفسك, ايه مش لاقية راجل دي, وانا ابقي ايه؟
شوف انت بقي, وروح اتشطر على منى بتاعتك, بدل ماتزعقلي
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
حمادة الساهر
مشرف سابق
مشرف سابق


ذكر
برج العضو : الدلو
الرصيد الرصيد : 996
العمر : 25
العمل : طالب
المزاج : انطوائى ورمانسى وميال للفكاهة
الخبره الخبره : 17/03/2008
النقاط النقاط : 7169

مُساهمةموضوع: رد: كواليس الحياة من حمادة الساهر   2009-07-24, 7:25 pm

الحلقه الاربعة و الاربعون



احمد: لسه فاكرة تردي؟
.


منى: فيه ايه يا احمد؟, مالكبتزعق ليه؟.
احمد: قافلة موبايلك من الصبح , ولا كلمتيني ولا عايزاني اكلمك .
منى: احمد, لو سمحت وطي صوتك, انت بتكلمني كدهليه؟.
احمد: انتي الي بقيتي بتعامليني كده ليه؟, مش عارف مالك, اتغيرتي وبقيتى مش في دماغك, كأني مرتبط بواحد صاحبي, مش واحدة تخاف عليا وعلى مشاعري, وتقدراني بقلق عليها.
منى: ايه يا احمد الكلام دا؟, كل دا عشانموبايلي كان مقفول الصبح؟, كان فاصل يا اخي , حرام موبايلي يفصل شحن؟, وكنت نايمة, رجعنا امبارح متأخر والموبايل فصل وانا نايمة, عاملها حكاية ليه؟.
احمد: وايه حكاية ولاد خالاتك دي, انتي قلتيلي نازلة مع اخواتي, مجبتيش سيرةولاد.
منى: ولاد ايه يا احمد, دول قرايبي , وبعدين انا فعلاكنت خارجة مع اخواتي وبس , فعلاء كلم مؤمن يقوله انه في نزل اجازة , وخارج مع شريفومحمد ,قمنا رحنالهم , ايه المشكلة؟.
احمد: ودانا نزل اجازة منين , منالمعتقل؟.
منى: لأ من الشغل .
احمد: وبيشتغل ايه سي علاء.
منى: ظابط مهندس.
احمد: وانا اقول انا مش طايقه ليه, اهو انا مبكرهش في حياتي قد الظباط , الواد دا ماتخرجيش معاه تاني.
م*ومبتحبش الظباط عشان صافي؟؟؟
منى: يعني ايه مخرجش معاه ؟, دا ابن خالتي.
احمد: برضة متخرجيش معاه, هو مش كان بيحبك, ولاهو حلو نخرج معاه وانا لأ عيب وكخة.
منى:احمد ,انت بتتكلم معايا كده ليه؟, انا مكنتش معاه لوحدي, كان معانا ناس كتير , واخواتي كمان, وبعدين , انامقلتلكش انه بيحبني, انا قلت كان , كان زمان.
احمد: مفيش حاجة اسمها كان, انا قلت كلمة واحدة, الواد دا ,لأ لأ لأ.
منى: لأ ايه؟, وكلمةواحدة ايه؟, احمد, صباح الخير, انت شارب حاجة؟.
احمد: بقولك ايه يا منى , انتي لما بتطلبي مني حاجة بعملهالك ولا لأ ؟, وانتي بتطلعي عيني كل ما اطلب منكحاجة, ودي اول مرة اقولك على حاجة بجد بقي, الولد دا انا مش عايز اسمع عنه منكتاني.
منى: احمد, دا ابن خالتي, يعني غصب عنى وعنك هيكون لياعلاقة بيه, اذا اردت ان تطاع فأمر بما يستطاع, ولا ايه؟.
احمد: قولي كدهبقي , انتي الي مش عايزة تسمعي كلامي.
منى: وانا اسمع كلامكليه اصلا , انا بعمل احترام لكلامك , لكن موصلتش لدرجة اني اسمعكلامك.
احمد: يعني ايه ؟, يعني انا ماليش لزمة؟.
منى: مقلتش كدة, بس انا لسه عندي بابايا ومامتي ربنا يخليهوملي , وافتكران هما بس الي ممكن اسمع كلامهم في الفترة دي , لما ابقي تحت سقف بيتك يبقي كلامكيمشي , لكن قبل كده , انا اسفة, الكلام دا اختياري بالنسبة ليا اعمله اومعملوش.
دهش احمد من قوة الكلمات التي القتها منى فيوجهه, هذا مالم يكن يتوقعه, لقد اعتاد انصياعها لكلامه, وكانت هذه اول مرة تواجههبهذه القوة, فاستغل شيطانه الامر.
أ*الله الله , اظهري وباني ياموني
..................
سارة دي الي بتكلمك اصل انا مخدتش بالي؟, هو مش داكلام سارة" انتو بقي هتتخطبو امتى"
استفز الكلام احمد , فصمت مصدوما ثمقال.
احمد: لااااااا, الكلام دا مش كلامك ,دا كلام سارة, انا حاسس اني مش عارفك, انتي بجد اتغيرتي.
ردت منى وقد بدأت تحتد .
منى: وليه ما يكونش كلامي؟, ولا انت فاكرني مش عارفة وضعي كويس, انتمالكش كلمة عليا لغاية دلوقتى, انا بس بعملك خاطر عشان متزعلش, بس دا مش معناه , تقولي اعملي ومتعمليش, النهاردة متكلميش ابن خالتك , بكرة متخرجيش مع اخوكي , بعدهماتباتيش في بيتكو.
احمد: انتي بتتريأي يا منى؟,انا بجد مبقتش عارفك , انتي مش طبيعية بقالك مدة, ولا لما شفتي علاء خلاص اتغيرتي, ماهو اصل انتو كده, مالكمش امان.
منى: انتو مين؟؟ وامان مين؟؟, انا بجد اتنرفزتيااحمد, وياريت نقفل عشان متكلمش وانا متنرفزة عشان محدش فينايزعل.
احمد: ليه ماتتكلمي وانتي متنرفزة , هزعل ازاي يعني؟ ,هتشتمينيمثلا؟.
مني: انا قلتلك وطي صوتك , وياريت نقفل عشانمنغلطش.
احمد: وانا بقي مش هقفل, ومش هوطي صوتي ,وهتتكلمي ,وياريت تغلطي, لما نشوف اخرتها.
منى: طيب يا احمد , انت حر , سلام.
واغلقت الخط......
تسمر احمد ممسكا بالسماعة على اذنه غير مصدق , منى اغلقت الخط , في وجهه , وهو يتحدث, ومن قبلها اسمعته كلام لم يكن يتخيل ان منىستقوله.
أ*احم.....احم..... احمد
....................
هو انا عارف انك متنرفز, بس انا شايف انك ساكت, هي قفلت, حط السماعة
اغلق احمد السماعة, وهو يغلي ولازال مصدوما.
أ*انت هتعمل ايه في اليحصل
.....................
انا شايف انها اتجننت , ونسيت هي بتلعب مع مين
.....................
ايمو, اصحي معايا , انت لازم ترد ع الي عملته , والنهاردة , لأ دلوقتى حالا
همممم؟؟؟؟, اه , معاك
انت شكلك مش مركز, طيب سيبلي نفسك وانا هظبطك , اسمع يا سيدى
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
حمادة الساهر
مشرف سابق
مشرف سابق


ذكر
برج العضو : الدلو
الرصيد الرصيد : 996
العمر : 25
العمل : طالب
المزاج : انطوائى ورمانسى وميال للفكاهة
الخبره الخبره : 17/03/2008
النقاط النقاط : 7169

مُساهمةموضوع: رد: كواليس الحياة من حمادة الساهر   2009-07-24, 7:28 pm

الحلقه الخامسة والاربعون



بعد ان اغلقت منى الخط في وجه احمد, شعرت بمصيبتها, شعرت بالغضبوالفزع يكتنفانها, هذه اول مرة يشتد بينهما النقاش بهذه الطريقة, واول مرة يعلو صوتاحمد عليها بهذه الطريقة, لطالما كان هادئا رقيقا, اما الوجة الذي رأته اليوم , لميكن لاحمد ابدا, انزعجت من الموقف كله.
م*بس بس بطلي عياط, انتي بتعيطي ليه دلوقتى؟
انا .....مش عارفة
وبتتشحتفي كمان, الله يحرقك يا احمديالي مبهدلنا كده
انا بس مش عارفة ايه الي خلا الموضوع يوصل لكدا
بس بلا كلامخايب, انتي كان عندك حق في كل كلمة قولتيها
منا عارفة , المشكلة انه ما قتنعشبكده
هو عايز يمشي كلامه عليكي بمناسبة ايه؟, كان يقربلك ايه؟
صح , مشكده؟
كلامه دا على نفسه, وانتي حرة انشا الله تخرجي مع علاء كل يوملوحدك
ايوة , هو مالوش كلمة عليا, انا لا مراته ولا خطيبته
*****************
نظرت منى للموبايلبغضب , تنظر لاسم ايمو يظهرعلى الشاشة مصاحبا لرنين الهاتف, وابي عليها شيطانها انترد , وقد امتثلت لنصائح شيطانها, اتصل عدة مرات ولم تجب , فارسل رسالة , فتحتها.
"ردي يا منى عليا انا تحت البيت, ردي احسن مش هيحصل طيب".
انزعجت من الكلمات الحادة, واندهشت اكثر لوجوده تحتالبيت.
منى: ..........
احمد: انت مبترديش علياليه؟.
منى: لو مبطلتش تتكلم بالاسلوب دا انا هقفل تاني.
م*مية مية ياموني
أ*وحياة طنط؟؟؟
احمد: يا سلام ؟, كمان, انا تحت البيت, بصيلي.
ازاحت منى جزء من ستارة غرفتها تنظر اصادقا كان امكاذب, وجدته واقفا مستندا على سيارته ينظر الي اعلي.
منى: انت مجنون , متبصش فوق , احمد.
ظلوجهه وعيناه صوب شباك غرفتها وقال .
احمد: البسي وانزلي , هستناكي علىاول الشارع.
منى: لا دانتا بجد اتهبلت, انزل فين؟, لأطبعا.
قال بلهجة غاضبة .
احمد: هتنزلي يامنى لحسن, اقسم بالله اكون طالع مخبط عليكي في بيتكو.
منى: احمد.
احمد: انا اقسمت بالله.
منى: يا احمد , ربنايهديك روح.
احمد: انزلي يا منى عشان مااتنرفزش اكترمن كدة.
منى: مينفعش يا بني.
احمد: انتي فاكراني بهذر؟, انتي عارفةاني مجنون وهعملها, قدامك ربع ساعة, هستناكي جمب بتاع الورد, لو مجتيش هجيلك اناوالي يحصل يحصل.
منى: يعني هي بقت كده؟.
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
حمادة الساهر
مشرف سابق
مشرف سابق


ذكر
برج العضو : الدلو
الرصيد الرصيد : 996
العمر : 25
العمل : طالب
المزاج : انطوائى ورمانسى وميال للفكاهة
الخبره الخبره : 17/03/2008
النقاط النقاط : 7169

مُساهمةموضوع: رد: كواليس الحياة من حمادة الساهر   2009-07-24, 7:29 pm

واغلق الخط كما فعلت هي من قبل, ولكن هذه المرة دونسلام.
**************
تقدمت منى من احمد, الذيكان جالسا علي "كبوت" السيارة ,في الشارع الجانبي الذي به محل الورد , كلما تقدمتخطوة شعرت بالغضب منه, لقد جعلها ترتدي ملابسها وتكذب على اهلها في دقائق, وتنزللملاقاته في شارع جانبي, وكلمها بطريقة مستفزة ,واقسم على فعل شيء مجنون دون انيهتم بالعواقب,ياله من احمق.
حين رآها نزل عن السيارة ووقف, والغضب بادي علىوجهه.
عقدت منى ساعديها ونظرت اليه بغضب ولم تتحدث.
احمد: نتكلم هنا ,ولا نروح مكان نقعد فيه.
منى: لا هنا ولا في مكان, انت هتقولانت عايز ايه وانا همشي على طول, نعم؟؟ ,عايز ايه؟.
احمد: انتي قفلتيالسكة في وشي, وقبلها هزئتيني, انا الي عايز اعرف فيه ايه؟, جرالك ايه؟, اتغيرتيليه؟, مبقتيش تحبيني ليه؟, انا عملتلك ايه لدا كله,اوام طلعت مانيش راجل ,ومقولكيشاعملي ومتعمليش ,وماليش دعوة بيكي , كان ناقص تقوليلي وماشوفكش الكلية بعدكدة.
منى: احمد, لو سمحت ماتقلبش الحقايق , انت الي اتكلمتباسلوب مش حلو , ولغاية دلوقتى بتتكلم بيه.
احمد: وانتي شايفة انكمعملتيش حاجة؟, مش كفاية اني بحب لوح تلج , كمان مش عايزاني اغير عليكي.
انتبه احمد لكلمة "لوح تلج" التي خرجت من فمه كالرصاصة, ولكن بعد فواتالاوان , فمنى سمعتها , وسرعان ما بان تأثيرها على وجهها , فقد شحب واتسعت عيناها , ولم تنطق لحظات, ثم قالت.
منى: انا غلطانة اني نزلتاصلا.
والتفتت , وتركته لتذهب في خطوات مسرعة,فركضاحمد خلفها وتوقف امامها , محاولا ايقافها, فحاولت تخطيه فسد عليها الطريق بجسده , فتراجعت الي الوراء تنظر اليه بعينان دامعتان من الغيظ وقالت بحدة.
منى: ابعد من قدامي يا احمد, لو سمحت, ابعد.
احمد: انا اسف يامنى, والله ما اعرف الكلمة طلعت من بقي ازاي, اهدي بس.
منى: قلتلك , لو سمحت يا احمد سيبني اروح.
احمد: والله ابدا, مش هتروحي, وهتسمعيني. اقفي بقي بدل ما اوقفك بالعافية.
وبالفعل مد يدهيجذبها من ذراعها ليوقفها, فانتزعته من يده , وهي تتوقف , لكيلا يتمادي, ونظرت اليهبغضب.
منى: نعم عايز تقول ايه؟.
احمد: عايزاقولك ان الي عملته دا , كان غيرة عليكي, مش اكتر, وانتي لو راجعتي نفسك هتدينيعذري, لكن انك تقوليلي ان ماليش كلمة عليكي, فانتي غلطانة, انا بحبك, وانتيبتحبيني, وزي مااحنا بتوع بعض, يبقي كلامنا ماشي على بعض, وانا عمري ما هاجي علىمصلحتك , بس , لما الاقي حاجة ممكن تأثرفي علاقتنا, ليا الحق اقولك عليها اه ولأ,زيمانتي ليكي الحق كمان , تخافي علينا وعلى علاقتنا, لكن انا مش شايف كدة, انا شايفانك لا بتغيري عليا , ولا سايباني اغير عليكي.
منى: اهو انابقي , مش عايزة اضايقك , بغيرتي او باني اقلك اعمل ومتعملش , وفي المقابل بستنيشوية احترام منك, مش زعيق وصوت عالي, على العموم خلاص, الموضوع دا انا مش عايزةاتكلم فيه تاني.
احمد: ولا انا , تعالي ننسي الي حصل , واهدي كده , وخلاص , نعدي الموضوع.
منى: بس انت لو فضلت تقولي دا لأ ودا لأ, دامش معناه ان بتغير عليا , دا معناه انك مش واثق فيا , ودا مخليك قلقان, وانا مشعارفة انا عملت ايه عشان قلة الثقة دي, انت مش واثق من حبي ليك , تبقي مشكلتك مشمشكلتي.
أ*انا فعلا مش واثق في حبك ليا
احمد: تقومي بدل ما تطمنيني , تتخانقي معايا.
منى: انا مش ملزمة اني اطمنك اصلا ,لان المفروض احنا نكون عدينا المرحلة دي خلاص.
احمد: خلاص يا ستي عديناها , وانا اسف , وانا بحبك, عشان كده انا اتصرفت كده, وعشان اثبتلك اني بحبك وواثق فيكي, خلاص براحتك يا منى , بس راعيني شوية, انا بشر برضه.
زفرت منى فيضيق وصمتت قليلا ثم قالت.
منى: خلاص يااحمد , ماشي , وانا هراعيك متخافش, بس ياريت تثق فيا اكتر من كدا,وياريت تكون متأكد ان انا عمري ما هخونك ,لان انا مش كده.
احمد: انا واثق فيكي,خلاص بقي متبوزيش .
منى: خلاص يا احمد, انا هروح بقي عشان مينفعش الوقفة دي ,سلام.
احمد: باي يا موني ,هكلمك لما اروح.
*بلفتك يا مغفل , وخلتكانت الي تعتذر, وهي الي قافلة في وشك
لا انا فعلا كنت غلطان
لااااااااا, ديمنى دي طلعت اذكي من ما كنت متخيل , دي اقنعتك انك غلطان كمان
عشان انا غلطتفيها
وهي كل الي عملته كان صح والله انت الي اتغيرت ومبقتش عارفك
انت مش فاهمني بس, انا بجد
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
حمادة الساهر
مشرف سابق
مشرف سابق


ذكر
برج العضو : الدلو
الرصيد الرصيد : 996
العمر : 25
العمل : طالب
المزاج : انطوائى ورمانسى وميال للفكاهة
الخبره الخبره : 17/03/2008
النقاط النقاط : 7169

مُساهمةموضوع: رد: كواليس الحياة من حمادة الساهر   2009-07-24, 7:30 pm

لاااااااا مش هينفع كده لازم ردود علشان نقدر نكمل الموضوع
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
حمادة الساهر
مشرف سابق
مشرف سابق


ذكر
برج العضو : الدلو
الرصيد الرصيد : 996
العمر : 25
العمل : طالب
المزاج : انطوائى ورمانسى وميال للفكاهة
الخبره الخبره : 17/03/2008
النقاط النقاط : 7169

مُساهمةموضوع: رد: كواليس الحياة من حمادة الساهر   2009-07-30, 6:46 pm

فين الردود
ارجو التثبيت
الموضوع
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
magic princess
شخصيه هامه
شخصيه هامه


انثى
برج العضو : القوس
الرصيد الرصيد : 1256
العمر : 28
العمل : -
المزاج : تمام
الخبره الخبره : 18/04/2009
النقاط النقاط : 7664

مُساهمةموضوع: رد: كواليس الحياة من حمادة الساهر   2009-08-16, 9:13 am

كل ده لسه الحلقات مش خلصت
انا قولت هاجي الاقي قصة جديدة
هتكمل الحلقات دي امتى بقى
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
كواليس الحياة من حمادة الساهر
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 5 من اصل 7انتقل الى الصفحة : الصفحة السابقة  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  الصفحة التالية

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
عالم النجم أحمد فتحى :: منتديات الحوار العام :: منتدى النقاش الحر-
انتقل الى: