عالم النجم أحمد فتحى

عالم النجم أحمد فتحى

المنتدى الرسمى للمطرب المصرى أحمـد فتحـى
 
الرئيسيةالتسجيلبحـثقائمة الاعضاءدخول

شاطر | 
 

 كواليس الحياة من حمادة الساهر

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
انتقل الى الصفحة : 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  الصفحة التالية
كاتب الموضوعرسالة
حمادة الساهر
مشرف سابق
مشرف سابق


ذكر
برج العضو : الدلو
الرصيد الرصيد : 996
العمر : 25
العمل : طالب
المزاج : انطوائى ورمانسى وميال للفكاهة
الخبره الخبره : 17/03/2008
النقاط النقاط : 7165

مُساهمةموضوع: كواليس الحياة من حمادة الساهر   2009-06-01, 6:13 pm

بسم الله الرحمن الرحيم

يارب الموضوع يعجبكم وازا عجبكم اطلب من صياد الطيور عمل قسم خاص به
وهو موضوعنا انهاردا عن كواليس الحياة
وهبدأ معاكم بموضوع انهاردا
الحلقه الاولى :

مامى كلمتنى النهارده و انا فى الكليه و قالتلى ان محمد ابن طنط انعام و انا مشعارفه محمد و لا حتى طنط انعام جاى الليله عشان يشوفنى و يتقدم لى
عشان كده ماما قالتلى ما بهدلش نفسى فى الشمس فى الكليه اوى و ارجع بدرى عشان العريس جاى الساعه سبعه و الحق اجهز
مش عارفه اول مره ييجى بيتنا عريس يتفرج
رغم ان اخواتى البنات متجوزين
يمكن عشان كل واحده فيهم كانت مرتبطه بعريسها قبل الخطوبه و كانت مجية اهله عندنا مجرد شكليات
انما انا طول عمرى رافعه شعار لا للارتباط
قولو على عسكرى بقه اى حاجه
لكن انا كنت شايفه انى لازم انتظر النصيب و ما فيش حد من اللى كانو عايزين يرتبطو بيا شكله نصيب خالص
شكلهم كلهم ناس عايزه تتسلى و انا مش بتاعة تسالى
المهم روحت و لقيت الشغاله قاعده تلمع فى طقم الفضيه الشهير و مامىبنفسهابتطلع طقم الشاى النوريتاكى من البوفيه لحسن البنت تدشه والاستعدادات شغاله على ودنه
مامى : نعم يا حبيبتى
شيرين : مين محمد ابن طنط انعام و عرفنى منين
مامى : ما يعرفكيش يا حبيبتى و لا طنط انعام كمان دى واحده صاحبتى لسه متعرفه عليها النهارده الصبح هاها
شيرين : اي ده يا مامى احنا حانهذر ازاى يعنى النهارده الصبح
الام : و الله كنت عند التزرى باخد التايير بتاعى قابلتها هناك و بعدين واناباخد بنطلونك اللى كان بيضيق سالتنى انت عندك بنات قلت لها اه عندىالدكتوره شيرين فى اعدادى صيدله قالت لى طيب ممكن نتعرف عليكم عشان اناعندى ابنى اصمله عليه مهندس بترول فى السويس و ما بيجيش الا كل اجازه وهوه هنا و عايز يشوف بنتك
شيرين : يعنى من غير اى اساس كده يا مامى دى حتى ما تعرفش احنا مين و لا عيلتنا و لا اى حاجه
الام : لا ماهو واضح ان الترزى كان مضبط معاها المعاد و قايلها علينا ده هوه اللى كلمنى النهادره و اصر انى لازم اروح اخد التايير
شيرين : ماشاءالله ده كمان خاطبه
الام : يعنى اهو وسيله الناس تعرف بيها بعضها و مش حانخسر حاجه
شيرين : خلاص يا مامى انا حاجهز و اجرب الموضوع ده هاها انا حاسه انى داخله انترفيو فى الجامعه ربنا يستر بقه و ما فضحكوش
الام : لا انشاء الله تعدى على خير
و جاء العريس مع امه فى الميعاد تماما
كويس انا احب المواعيد الكويسه
بس كان جايب شكولاته كوفرتينا
انا بقه ما بحبش شكولاته كوفرتينا دى ربنا يستر بقه
و طلعت قعدت مع الناس و حسيت انى داخله على جهاز اشعه مش على انترفيو بس
يعنى طنط انعام قعدت تقيسنى من فوق لتحت بالقلم و المسطره و هى بتبوسنىحضنتنى جامد اوى مش عارفه ايه السبب و كان فاضل بس تطلعلى البندقه اكسرهابسنانى
بصيت للعريس و قعدت استنى تحصل حاجه زى اللى باسمع عنها فى الافلام و القصص
ما حصلش اى حاجه و لا كهربا و لا اى حاجه
بس الظاهر هوه حصل عنده عشان كان مش على بعضه خالص و عرقان ع الاخر
رغم ان الجو كان جميل
حكالى عن ظروفه و انه قاعد فى السويس عشان الشغل و ان مرتبه كويس و انهعايز عروسه تعيش هنا و تستناه لما يرجع من اجازته كل خمستاشر يوم
كل ده و انا عماله افكر
يعنى الواحد بيتولد و يفضل مع اهله من قديم الزمان لكن ينفع يختار اهل كده مايعرفهمش و يعاشرهم لحد اخر الزمان معقول
المهم القعده خلصت انهم اعجبو بى خالص و انه نفسه ييجى تانى بكره لوحده من غير مامته يقعد معايا شويه
ماما وافقت و ودعناهم و نزلو
و بعد ما نزلو مامتى سالتنى ايه رايك
قلت لها يا مامى ده انا باخد وقت اطول من كده عشان اانقى فستان عايزانى انقى عريس كده فى ساعه سيبنى افكر لحد بكره

_______________________________________________________________

انتظروا الحلقة القادمة من حمادة الساهر وكل جديد وحصرى
دى بداية بداية كواليس الحياة
اشكركم مع تحياتى لكم
حـــــــمــــــ(الــــــــســـــــــــاهـــــــــر)ـــــــــــــــــــــادة
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
حمادة الساهر
مشرف سابق
مشرف سابق


ذكر
برج العضو : الدلو
الرصيد الرصيد : 996
العمر : 25
العمل : طالب
المزاج : انطوائى ورمانسى وميال للفكاهة
الخبره الخبره : 17/03/2008
النقاط النقاط : 7165

مُساهمةموضوع: رد: كواليس الحياة من حمادة الساهر   2009-06-01, 6:15 pm

ياريت الردود يا جماعة وياريت من صياد الطيور عمل قسم بيه كواليس الحياة
اشكركم مع تحياتى حمادة الساهر
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
سمر
مشرفة عامة على المنتديات
مشرفة عامة على المنتديات


انثى
برج العضو : الحمل
الرصيد الرصيد : 3249
العمر : 25
العمل : طالبه
المزاج : فوق العادى
الخبره الخبره : 08/02/2008
النقاط النقاط : 9183

مُساهمةموضوع: رد: كواليس الحياة من حمادة الساهر   2009-06-01, 9:41 pm

هى فكره مجنونه وجديده بس من رأيى انها مش محتاجه قسم ولا حاجه

بس ممكن فى المستقبل لو اثبت الموضوع انه ناجح يبقى فعلا يستاهل
تم التقييم
وتقبل مرورى

_________________


الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
حمادة الساهر
مشرف سابق
مشرف سابق


ذكر
برج العضو : الدلو
الرصيد الرصيد : 996
العمر : 25
العمل : طالب
المزاج : انطوائى ورمانسى وميال للفكاهة
الخبره الخبره : 17/03/2008
النقاط النقاط : 7165

مُساهمةموضوع: رد: كواليس الحياة من حمادة الساهر   2009-06-01, 10:43 pm

شكرا على مرورك يا سمر دى اول حلقة فى برنامج كواليس الحياة
كانت تتحدث عن حكاية حسام وشرين وانتظروا باقى الحلقات فى برنامج كواليس الحياة
مع حمادة الساهر
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
magic princess
شخصيه هامه
شخصيه هامه


انثى
برج العضو : القوس
الرصيد الرصيد : 1256
العمر : 28
العمل : -
المزاج : تمام
الخبره الخبره : 18/04/2009
النقاط النقاط : 7660

مُساهمةموضوع: رد: كواليس الحياة من حمادة الساهر   2009-06-02, 2:23 am

جميلة ياحماده بجد وابقى
نزل الحلقة الجديدة بقى ومش تتأخر اوك
انا كمان والله كنت هنزل يوميات كده بردو
بس غير دي يارب تعجبكوا بقى
ومش تتأخر بالحلقة التانية ماااااااااااااااااشي
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
حمادة الساهر
مشرف سابق
مشرف سابق


ذكر
برج العضو : الدلو
الرصيد الرصيد : 996
العمر : 25
العمل : طالب
المزاج : انطوائى ورمانسى وميال للفكاهة
الخبره الخبره : 17/03/2008
النقاط النقاط : 7165

مُساهمةموضوع: رد: كواليس الحياة من حمادة الساهر   2009-06-02, 3:42 am

يلا يا جماعة فين ردودكم الحلقة الثانية فى الانتظار بس ياريت اشوف ردودكم الحلوة علشان لسه فى حلقات جاية ياريت صياد الطيور يعمل قسم ليه دا برنامج يا جماعة يعنى كل يوم حلقة
اشكركم
مع تحياتى
حــــــمــــ(الساهر)ـــــــــــــــــــادة
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
حمادة الساهر
مشرف سابق
مشرف سابق


ذكر
برج العضو : الدلو
الرصيد الرصيد : 996
العمر : 25
العمل : طالب
المزاج : انطوائى ورمانسى وميال للفكاهة
الخبره الخبره : 17/03/2008
النقاط النقاط : 7165

مُساهمةموضوع: رد: كواليس الحياة من حمادة الساهر   2009-06-02, 3:46 am

انتظرو الحلقة الثانية غدااااااا
ويا جماعة البرنامج دا هستضيف اى عضو وان شاء الله بعد الحلقة الثانية هستضيف عضو
ويارب الفكرة تعجبكم
حمادة الساهر
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
كلمه حلوه
فنان مبدع
فنان مبدع


انثى
برج العضو : السمك
الرصيد الرصيد : 466
العمر : 26
العمل : عمل الله
المزاج : مش قد كدا
الخبره الخبره : 15/01/2009
النقاط النقاط : 6272

مُساهمةموضوع: رد: كواليس الحياة من حمادة الساهر   2009-06-02, 6:54 am

شكرا يا حماده على الموضوع الجميل وجزاك الله خير
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
حمادة الساهر
مشرف سابق
مشرف سابق


ذكر
برج العضو : الدلو
الرصيد الرصيد : 996
العمر : 25
العمل : طالب
المزاج : انطوائى ورمانسى وميال للفكاهة
الخبره الخبره : 17/03/2008
النقاط النقاط : 7165

مُساهمةموضوع: رد: كواليس الحياة من حمادة الساهر   2009-06-02, 6:26 pm

ضيوفنا الاعزاء والان مع

الحلقة الثانية

عدل حسام من رباط عنقه و تاكد من وجود اوراقه فى مكانها بالحقيبه قبل ان يذهب

لتناول الافطار مع والدته

الام : صباح الفل يا حبيبى انت نازل بدرى النهارده

حسام : ايوه يا ماما ادعيلى احسن النهارده اول مره ادخل سكشن و اشرح

الام : داعيالك يا حبيبى و انت قدها و قدود و تاكد ان ربنا مش حايضيع تعبك

يعنى معقوله المذاكره و الاجتهاد ده كله و اول دفعتك خمس سنين و تقلق من شويه

عيال فى اعدادى صيدله لسه جايين من المدارس الثانوى امبارح

حسام : الطلبه بتبقى عندها ميزان حساس بصرف النظر عن سنها بتوزن بيه المدرس

الام : و انت ان شاء الله تكون من الناجحين الموزونين ان شاء الله و اشوفك عريس يا

بنى يا رب

حسام : ماشى يا ماما عايزه حاجه انا نازل

الام : خليك كده كل ما نجيب سيرة الجواز تتهرب

حسام : لسه يا ماما ما لقتش واحده تخطفنى و تخلينى احس انى لازم اقضى عمرى
معاها
الام : يا حبيبى انت حاتتقدم و يحصل تعارف و بعدين ان شاء الله يحصل القبول

حسام : نتفاهم بعد ما ارجع يا حبيبتى عشان انا لازم انزل سلام

و قبل حسام امه و نزل و هو يفكر فى كلامها , هل من الممكن ان يتزوج بهذه الطريقه

ان يختار شريكة عمر وحياه لمجرد ان اهلها ناس طيبين و انها حلوه و ست بيت

بشهاده الشهود
لا احد يعلم ماذا يخبئه النصيب لكنه دائما يستطيع ان يتمنى التوفيق من الله

دخلت شيرين الكليه ساهمه و سالتها منال صديقتها

منال : انتى مش طبيعيه النهارده يا شيرى

شيرين : ايوه انا قلقانه اوى امبارح جالى عريس

منال : مبروك و اللى يجيلها عريس تقلق دى تفرح

شيرين : ما هو انا ما حستش اى احساس بيه و خايفه اظلمه يعنى بس اعمل ايه

منال : يعنى هوه لازم يكون حب من اول نظره

شيرين : ما قصدش حب من اول نظره لكن ع الاقل ارتياح من اول نظره , وهو جاى

النهارده تانى

منال : طيب اديله فرصه يمكن من تانى نظره

شيرين : مش عارفه انا قلقانه و مش مبسوطه و صليت استخاره امبارح و يعنى

حاسه انى مش مرتاحه

دخل الطلاب الى السكشن و كان عددهم قليل بعكس المحاضرات فتوفرت لحسام

الفرصه ان يراقبهم عن قرب

السعاده الممزوجه بالترقب و الطموح فى اعينهم و معها الفخر بالانتساب لكلية

الصيدله
فى جامعة القاهره العريقه لقد كان حسام احدهم يوما .ووفقهالله الى كل ما حلم به

و بدا حسام الكلام مع الطلبه و تعريفهم بمادته و بعد دقائق سمع قرعا على الباب

و ظهرت فتاتان متاخرتان عن الميعاد

و احتار ماذا يفعل هل يؤنبهما ام يتركهما تدخلان ام ماذا يفعل

ياه احداهما فى غاية الرقه و تبدو مثل الاطفال فى وداعتها و الثانيه متنمره و تنظر له

بتحدى
ووجد نفسه يقول : ايه اللى اخركم عن السكشن

شيرين : متاسفين يا دكتور ما كناش لاقيين المكان

منال : معلش توهان اعدادى بقه

حسام : احنا حانهذر يا انسه اتفضلى بره انتى و هى

ايه يا حسام ليييه

لماذا طردتهما ده اول يوم , يعنى كل اللى كنت بتعترض عليه فى حياتك زمان فى

الدكاتره بتعمله انت دلوقت لا حول ولا قوة الا بالله

و زاد احساسه بالذنب احمرار عينى الفتاه الطفله و اوشكت على البكاء

كان يريد ان يتراجع لكن هيهات خلاص دبح القطه و عمل سبع رجاله فى بعض يرجع

ازاى ؟؟؟

خرجت البنتان فى هدوء و خلفتا له شعورا بالذنب لا يوصف

بعد انتهاء السكش بحث عنها بنظره فى كل مكان و لم يجد لها اثرا

كان يريد ان يصالحها لكن هيهات ............

شيرين : انا عمرى ما حد احرجنى كده ايه ده ليه كده هوه الناس دى ربنا لما بيديها

سلطه ليه بس بتتجبر

منال : انا مش عارفه و الله ايه الالاطه بتاعته دى هوه ما فيش حد غيره حلو و شيك

شيرين : حلو و شيك ايه انتى كمان انا مش طايقاه و لا طايقه نفسى


و عادت شيرين الى المنزل منهكه

ووجدت امها تذكرها بمقابلة المساء المرتقبه

يييه ماهى ناقصه اصلها

بصى يا مامى انا مش حاقابل حد اعتذرى له لو سمحت باى حاجه

الام : ازاى يا بنتى احنا حتى ما خدناش نمرته و بعدين الناس تقول علينا ايه

شيرين : انا مش مرتاحه للموضوع ده و لا للشخص نفسه و مش عايزه اعلقه بى

اكتر, يبقى من دلوقت احسن ارجوكى يا مامى ما تغصبيش على




تمنياتى ليكم با اسعد الاوقات فى كواليس الحياة
حمادة الساهر
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
حمادة الساهر
مشرف سابق
مشرف سابق


ذكر
برج العضو : الدلو
الرصيد الرصيد : 996
العمر : 25
العمل : طالب
المزاج : انطوائى ورمانسى وميال للفكاهة
الخبره الخبره : 17/03/2008
النقاط النقاط : 7165

مُساهمةموضوع: رد: كواليس الحياة من حمادة الساهر   2009-06-02, 6:30 pm

وغدا هنستضيف معاناهنا فى كواليس الحياة هستضيف اى شخصية من المنتدى
اتمنى لكم اسعد الاوقات فى برنامج كواليس الحياة
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*________________________________________
الضيف اللى هيشرفنا بكره فى البرنامج هو...................؟
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
(صياد الطيور )
ياريت يكون موجود بكره معانا فى البرنامج كواليس الحياة
___________________________________________
انتظروا الحلقة الثالثة وضيف الحلقة الفنان أحمــد فتحـى نجم شريط متعودين
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
حمادة الساهر
مشرف سابق
مشرف سابق


ذكر
برج العضو : الدلو
الرصيد الرصيد : 996
العمر : 25
العمل : طالب
المزاج : انطوائى ورمانسى وميال للفكاهة
الخبره الخبره : 17/03/2008
النقاط النقاط : 7165

مُساهمةموضوع: رد: كواليس الحياة من حمادة الساهر   2009-06-03, 1:34 am

فين صياد الطيور يا جماعة
دا هو ضيف الحلقة بتاعت بكره
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
السيد فرغلى
كبير الأعضاء
كبير الأعضاء


ذكر
برج العضو : العقرب
الرصيد الرصيد : 8341
العمر : 59
العمل : بالمعاش
المزاج : عالى
الخبره الخبره : 03/05/2008
النقاط النقاط : 11265

مُساهمةموضوع: رد: كواليس الحياة من حمادة الساهر   2009-06-03, 3:41 am

شـكــ وبارك الله فيك ـــرا لك ... لك مني أجمل تحية
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
magic princess
شخصيه هامه
شخصيه هامه


انثى
برج العضو : القوس
الرصيد الرصيد : 1256
العمر : 28
العمل : -
المزاج : تمام
الخبره الخبره : 18/04/2009
النقاط النقاط : 7660

مُساهمةموضوع: رد: كواليس الحياة من حمادة الساهر   2009-06-03, 6:34 am

باين ان القصة حلوة
والحلقة دي جميلة
بس يعني ايه تسضيف عضو في التوبيك
مش فاهمه
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
حمادة الساهر
مشرف سابق
مشرف سابق


ذكر
برج العضو : الدلو
الرصيد الرصيد : 996
العمر : 25
العمل : طالب
المزاج : انطوائى ورمانسى وميال للفكاهة
الخبره الخبره : 17/03/2008
النقاط النقاط : 7165

مُساهمةموضوع: رد: كواليس الحياة من حمادة الساهر   2009-06-03, 4:59 pm

يعنى يا ماجيك هنسال اى عضو انا هختاره عن حياته بعد كل حلقتين
تقبلى تحياتى
حمادة الساهر
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
حمادة الساهر
مشرف سابق
مشرف سابق


ذكر
برج العضو : الدلو
الرصيد الرصيد : 996
العمر : 25
العمل : طالب
المزاج : انطوائى ورمانسى وميال للفكاهة
الخبره الخبره : 17/03/2008
النقاط النقاط : 7165

مُساهمةموضوع: رد: كواليس الحياة من حمادة الساهر   2009-06-03, 5:03 pm

وانهارد معنا صياد الطيور
هنساله اسئلة عن حياتة اليومية
اولا:ايه احساسك بعد نجاح شريط متعودين؟
ثانيا:ياترى كنت على علاقة حب وانت فى الكلية؟
ثالثا:ايه اكتر ناس اثرو فى حياتك ومشوارك الفنى؟
رابعا:ايه اكتر الاعضاء انت حبيتهم؟
ياريت صياد الطيور يكون معنا يا جماعة ويجاوبنا
وانتظروا الحلقة الثالثة ..........................
مـــن
حـــــــــــــــمـــــــــــــ(الـــــــــســـــــــاهـــــــــر)ـــــــــــــــادة
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
حمادة الساهر
مشرف سابق
مشرف سابق


ذكر
برج العضو : الدلو
الرصيد الرصيد : 996
العمر : 25
العمل : طالب
المزاج : انطوائى ورمانسى وميال للفكاهة
الخبره الخبره : 17/03/2008
النقاط النقاط : 7165

مُساهمةموضوع: رد: كواليس الحياة من حمادة الساهر   2009-06-04, 6:26 am

فين صباد الطيور يا جماعة
اظهار ان الموضوع مش عاجب الاعضاء ولا المدير
بجد سورى انا معرفش ان الموضوع تقيل عليكم
سورى
انا بجد متأسف
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
هند
فنان مبدع
فنان مبدع


انثى
برج العضو : الدلو
الرصيد الرصيد : 488
العمر : 31
العمل : فى البيت
المزاج : هاديه
الخبره الخبره : 17/03/2009
النقاط النقاط : 6301

مُساهمةموضوع: رد: كواليس الحياة من حمادة الساهر   2009-06-04, 7:06 am

انا شايفه ان الموضوع حلو
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
حمادة الساهر
مشرف سابق
مشرف سابق


ذكر
برج العضو : الدلو
الرصيد الرصيد : 996
العمر : 25
العمل : طالب
المزاج : انطوائى ورمانسى وميال للفكاهة
الخبره الخبره : 17/03/2008
النقاط النقاط : 7165

مُساهمةموضوع: رد: كواليس الحياة من حمادة الساهر   2009-06-04, 5:47 pm

فــــيــــــن صــيـــاد الطيور يا جماعة
اوك هنبدألحلقة الثالثة عقبال لما صياد الطيور يكلمنا
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
حمادة الساهر
مشرف سابق
مشرف سابق


ذكر
برج العضو : الدلو
الرصيد الرصيد : 996
العمر : 25
العمل : طالب
المزاج : انطوائى ورمانسى وميال للفكاهة
الخبره الخبره : 17/03/2008
النقاط النقاط : 7165

مُساهمةموضوع: رد: كواليس الحياة من حمادة الساهر   2009-06-04, 5:51 pm

الحلقة الثالثة


طبعا كالعاده انتهى النقاش بينى


وبين مامى النهايه الحتميه الاكيده


طلعت هى اللى صح ...


و كانت وجهة نظرها


انى لازم اديله فرصه و اقابله


تانى و لو مره واحده بس عشان هو ما يتعييبش و دخله ممتاز و وسيم و و و و


ماما مش قادره تفهمنى


الشراره ما انطلقتش بيننا


انا لما اشوف جوزى او اللى حايبقى جوزى حاعرفه


من وسط مليون واحد ان شاء الله حاعرفه


لكن يبقى قاعد على كنبة الصالون و ما اقدرش اتعرف عليه يبقى اكيد مش هوه ده


و جاء محمد فى موعده و معه شنطة هديه كبيره نسبيا و اعطاها لى


يا عم ما تزودش احساسى بالذنب بقه انا عماله احاول مش نافع خااالص


و بعد الشاى و الجاتوه و المقدمات


تكلم معى عن عمل المرأه وانه ممكن ما يوافقش عليه عشان انا حلوه اوى ( على حد قوله ) و حايخاف على حتى انى


اخرج من بيته


بيتك مين يا عم هوه انا اعرفك


و كمان عن الست والدته و فضلها عليه و ان هى اللى قعدت تدور لحد ما لقتنى


و شويه كلام مديح كان بيقطع فى عشان انا كنت حاسه خلاص انى اتخنقت


الرسول عليه الصلاة و السلام قال : انظر اليها عسى ان يؤدم بينكما


و انا مش شايفه انى قادره اتواصل معاه و مخنوقه منه من غير سبب و بعدينانا مصليه استخاره كذا مره من امبارح


يعنى لو كان خير كان زمانى قابلاه


و انتهت المقابله وانا على قرارى لن اراه مره اخرى


حرام اجازته صغيره و انا بذلك اضيع عليه فرص اخرى ممكن ان تفوته


كمان هوه صعبان على لسبب ما انا مش عارفاه


و خايفه يحس انه فيه عيب او حاجه


لكن الحقيقه هوه ما فيهوش عيب


مجرد عدم ارتياح و بس


وبعد مانزل قلت لمامتى و لبابايا


كمان ان خلاص ما فيش امل و انا


مش قادره اتواءم مع فكرة انى


اقضى معاه عمرى كله
و مامى قالت لى خلاص يا بنتى


لما يكلمونا تانى نبلغهم بصنعة


لطافه كده و خلاص


دخلت الاروبه بنت اختى الصالون


و فتحت كيس الهديه و طلعتها


اتفرجى يا مامىىىى


ايه يا بنتى ردت مامى


شفت محمد جايبلى ايه طقم شاور


جل و كريم و صابونــــــــــــــاه


طب ليه كده ده انا حتى لسه


مستحميه النهارده الصبح فكرك


لاحظ اى حاجه يعنى هاهاهاا


و راحت أمى هى الاخرى فى


نوبه من الضحك و هى لاتصدق


هذه الهديه


صحيح انه ماركه معروفه و


ممكن يكون غالى و متهرب كمان


من السويس


بس دى هديه حتى ما يجيبهاش


واحد لمراته اللى بقالها عشرين


سنه على ذمته


و بعدها اتصلت طنط انعام و الده


محمد لتسال عن امكانية حضورها


هى و ووالده و اعمامه و كده


عشان يقرو الفاتحه


و لم تصدق طنط انعام نفسها


عندما علمت برايي و كان ابنها


جوهره و لا يمكن حد يرفضه و


بعد محاولات مستميته للكلام معى


تمكنت امى الحبيبه من اقناعها


بعدم جدوى المحاوله


و عندما تاكدت طانطى انعام .


طلبت من ماما الهدايا


يا نهار ابيض هدايا ؟؟ دى هى


هدية واحده بس . ردت طنط انعام


و ما تنسيش الشكولاته


و لما سمعت كده قلت ده و الله


يستاهل الصابونااااااااه


سبحان المنجى من المهالك انا


كنت حاتجوز واحد عايز علبة


الشوكولاته تانى


و يا ريتها باتشى و لا باشنيل و لا


حتى جواهر


ده كوفرتينا يعنى كان مصيرها ام


سيد الشغاله تاخدها


و قمت من فورى و صليت صلاة


شكر عميق لله


ياه فات اسبوع على طردى من


السكشن و كنت باتحاشى اقابل


اللى اسمه د. حسامده باى طريقه


حتى لما كنت اشوفه فى


الكوريدور كنت باعمل مش واخده


بالى
كرامتى يا ناس اتبعترت


و كان السكشن ده عملى و تشريح


كمان و دخلت السكشن و لقيت


الدكتور حسامباصصلى اوى و


مركز معايا فيه ايه بس يا عم


ابعد عننا بقه ادينى جيت اول


واحده اهه
و ياريتنى ما جيت اول واحده


كان في ضفدعة متشرحة من


السكشن اللي قبلنا وفجاة قامت تنط


وهي بطنها مفتوحة و حاجات


طالعه من بطنها كتير كده


فجاه لقيت الاصوات كلها بتبعد


وصوت وش جامد و الوان داخله


فى بعضها


و قلت لنفسى استنى كده يا بت


جايز ما تقعيش


لكن للاسف تقريبا وقعت


أغمي علي..


و بعد فتره لا يعلمها الا الله لقيت


نفسى فى غرفة المعيدين بعيدا


عن رائحةالفورمالين فى السكشن


و داده من الكليه ماسكالى كباية ميه و بسكر


واغرب منظر ما توقعتش اشوفه ابدا
....................د. حسام واقف


قدامى مذهول و الدموع فى عينيه!!!
يتبـــــــــــــــع

انتظرو باقى الحلقات
مــن
حـــمــ(الــســـاهــر)ــادة
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
مدام ريم
مشرفة الأسره الصغيره
مشرفة الأسره الصغيره


انثى
برج العضو : السرطان
الرصيد الرصيد : 1430
العمر : 39
العمل : زوجه وأم
المزاج : مستقر
الخبره الخبره : 01/04/2008
النقاط النقاط : 7886

مُساهمةموضوع: رد: كواليس الحياة من حمادة الساهر   2009-06-04, 6:29 pm

شكرا ليك يا حماده ومنتظرين بقية الأجزاء
فعلا الموضوع جديد ويشد

_________________


الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
سمر
مشرفة عامة على المنتديات
مشرفة عامة على المنتديات


انثى
برج العضو : الحمل
الرصيد الرصيد : 3249
العمر : 25
العمل : طالبه
المزاج : فوق العادى
الخبره الخبره : 08/02/2008
النقاط النقاط : 9183

مُساهمةموضوع: رد: كواليس الحياة من حمادة الساهر   2009-06-04, 6:46 pm

حلو قوى يا حماده وكل جزء بقى مهم جدا لأنه بيكمل اللى قبله


تقبل مرورى

_________________


الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
حمادة الساهر
مشرف سابق
مشرف سابق


ذكر
برج العضو : الدلو
الرصيد الرصيد : 996
العمر : 25
العمل : طالب
المزاج : انطوائى ورمانسى وميال للفكاهة
الخبره الخبره : 17/03/2008
النقاط النقاط : 7165

مُساهمةموضوع: رد: كواليس الحياة من حمادة الساهر   2009-06-04, 9:19 pm

شكرااااا
على مروركم مدام ريم وسمر
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
queen
شخصيه هامه
شخصيه هامه


انثى
برج العضو : العذراء
الرصيد الرصيد : 864
العمر : 27
العمل : student
المزاج : classic
الخبره الخبره : 17/03/2008
النقاط النقاط : 6896

مُساهمةموضوع: رد: كواليس الحياة من حمادة الساهر   2009-06-04, 9:24 pm

mercy 3al mawdo3 elrae3
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
حمادة الساهر
مشرف سابق
مشرف سابق


ذكر
برج العضو : الدلو
الرصيد الرصيد : 996
العمر : 25
العمل : طالب
المزاج : انطوائى ورمانسى وميال للفكاهة
الخبره الخبره : 17/03/2008
النقاط النقاط : 7165

مُساهمةموضوع: رد: كواليس الحياة من حمادة الساهر   2009-06-05, 3:17 pm

الحلقه الرابعه
النهارده رايح السكشن الصبح و

انا بافكر فى طريقه اراضى بيها

البنات اللى طردتهم المره اللى

فاتت

انشاله حتى اعيدلهم الشرح

لوحدهم و فجاه لقيت واحده منهم

قدامى

و فجاه لقيتها ماسكه دماغها و

عماله تترنح و فى ثانيه وقبل ما

تقع ع الارض كنت ساندها

ايه الاحراج ده

الطلبه دخلو على لقونى ماسكها

عشان ما تقعش و عمال انادى

على الداده عشان اخدها بره بعيد

عن الفورمالين

و مر وقت و انا باحاول ارش

علي وشها كولونيا لحد ما بدات

تفوق

سبحان الله ملاك يا ربى

ايه ده يا عم حسام اجمد

يا دى الاحراج فاقت وانا عمال

ابحلق فيها ...

ياخبر

ايه العينين دول ؟

دى عينيها زرقه رغم انها خمريه

و شعرها اسود

ما شاء الله لا قوة الا بالله !!!!!

تقريبا كان شكلى اخر هبل لانها

بمجرد ما شافت وشى قامت

مفزوعه و لمت حاجتها و مشيت

من غير و لا كلمه

طيب بالنسبه للشخص اللى شال

و تعب ده ما فيش اى شكرا .....

لا حول ولا قوة الا بالله !!!!

منال : حمدلله على سلامتك يا شيرى ايه اللى حصل يا بنتى

شيرين : انا اخر حاجه شفتها ضفدعه بتنط و كل حاجه واقعه منها و بعد كده ما درتش ...........
منال : الا و دكتور هيركليز شايلك
شيرين : ياخبر معقول ..... شالنى يا دى الفضايح
منال : مش شالك اوى يعنى هوه سند سعادتك كده و لما دخلو الطلبه كان حيرميكى من كسفته تانى فى الارض لولا انا و البنات سندناكى
شيرين : ده انا قليلة الذوق اوى انا حتى ما شكرتوش
كل اللى عملته لما شفته قدامى انى قمت جريت ...
منال : انت حاتفضلى طول عمرك قفل كده
شيرين : المره الجايه لما اشوفه حاشكره ان شاء الله
و خطت شيرين نحو سيارتها لكن

كانت هناك عينان تتابعها من

فوق

حسام : دى راكبه بى ام . دى
بنت مين فى مصر دى
د.اشرف : دى يا سيدى بنت هشام الحديدى رجل اعمال و صاحب شركات
حسام : و انت عرفت منين يا اشرف
اشرف : مانا اعرف جوز اختها الكبيره معرفه شخصيه هوه كمان والده صاحب شركة ادويه و كنت ناوى اشتغل معاه قبل ما اتعين معيد فى الجامعه بس ايه عيله سقع و ابوها مش مخلى حد من بناته عايز حاجه
و فى طريق عوده حسام فى

المنزل لم يستطع منع نفسه من

التفكير فى شيرين التى كان قد

عرف اسمها اخيرا

يعنى ابوها مليونير و جوز اختها

صاحب شركات و انت تيجى ايه

يا صعلوك عشان تفكر فيها

الله يرحمه ابوك كان موظف على

قده و لولا انه سابلك العربيه دى

اللى جابها بعد معاناه كنت

زمانك راكب الاتوبيس زى

غيرك و ما كانش حيلتك غير

شطارتك و بس

و لولا مامتك و تشجيعها ليك

طول عمرك كان زمانك ولا

حاجه , دى فاكره ان العرايس

حاتتحدف عليك عشان الشهاده و

الشقه الايجار القديم بتاعتك

يعنى معقوله واحده زى شيرين

دى ترضى تقعد مع امى فى

شقتنا ...

ايه الكلام ده يا حسام انت زى ما

يكون اتقدمتلها خلاص و فاضل

موضوع الشقه ؟؟!!! اهدا كده الله

يهديك

و فى اليوم التالى ذهبت شيرين

لمقابله حسام فى مكتبه و هى تقدم

رجلا و تؤخر الاخرى من

الخجل

نظر اليها حين دخلت الغرفه و

رفرف قلبه من السعاده ثم لاول

مره بدا يلاحظ ملابسها و حذاءها

المتناغم مع الحقيبه الجلديه و

عطرها الرائع و النظاره الشمسيه

التى تجمع بها شعرها من الامام

وللعجب تضايق ...

احس انها اقوى بغناها ومركز

والدها ...

شيرين : صباح الخير يا دكتور حسام
حسام : صباح النور اى خدمه
شيرين : بس انا اسفه انا مشيت من غير ما اشكر حضرتك و البنات قالولى .....ا
رد حسام باقتضاب دون ان يرفع عينيه عن اوراقه : العفو ما فيش حاجه
شيرين : انا بس قلت واجب اشكر حضرتك و حامشى مش حاعطلك عن اذنك
وهمت ان تستدير لتمشى فقام من مكتبه قائلا :
انسه شيرين انا برضه عايز اعتذر عن يوم ما طردتك من السكشن و لو عزتى اشرحلك اللى فاتك ممكن
شيرين مبتسمه : يا ريت احسن حقيقى مش فاهمه حاجه فى الاناتومى بسبب السكشن اللى ما حضرتوش ده
حسام : خلاص بكره انا ما عنديش سكاشن ممكن تيجى الساعه اتناشر لو فاضيه اشرحهولك
شيرين : اوكى اتناشر مناسب اوى و لو ممكن منال تيجى معايا
رد عليها من تحت اسنانه : اه طبعا امال ايه تتفضل
و بعد قليل فى الكليه :
شيرين : انا اتفقت مع د. حسام بكره يشرحلنا السكشن اللى فاتنا
منال : ايوه يا عم ماشى يا ستى
شيرين : انتى مش حاتيجى معايا و اللا ايييه
منال : طبعا لاه انا ما حبش اكون عزول ابدا و بعدين خالد بكره حاييجى مخصوص يقابلنى عشان هوه ماعندوش حاجه بكره اكسفه يعنى ؟؟
شيرين : انا مش مرتاحه لخالد ده يا منال نظراته كده مش عاجبانى ابدا
منال : يا بنتى كل الشباب بتبص سيبك انتى ده دمه خفيف اوى
شيرين : ربنا يستر بس احنا جايين نتعلم مش نستخف دمنا و ده عايد السنه انا خايفه ياثر عليكى انت طول عمرك شاطره
منال : و حافضل شاطره برضه ياستى ساعه لقلبك بقه و بعدين مانتى كمان رايحه اهه تقعدى مع الجو
شيرين : من فضلك يا منال انتى صاحبتى بس بلاش الكلام ده احسن و الله ما تكلمش معاك.
منال : بس بس انت اتحمقت و وشك احمر ليه كده خلاص يا ستى انا باهذر معاكى
و فى اليوم التالى وجدت شيرين

نفسها تستهلك وقتا طويلا فى

الوقوف امام المراه اكثر مما

تعودت و تنتقى ملابسها بعنايه

اشد من كل يوم لكنها لم تثقل من

الماكياج اذ لم تكن بحاجه اليه

انها جميله و هى تعلم ذلك لكنها

ابدا لم تكن مغروه بهذا الجمال .

و ذهبت للمكتب قبل ميعادها

بدقائق و انتظرت بالخارج و

اثناء انتظارها لفت انتباهها دخول

فتاه من دفعة السنه النهائيه كانت

راتها سابقا ، دفعها الفضول

لتنظر من الباب

ازيااااك يا حس

فوجئت بها تسلم بحراره على

حسام و هو يبادلها السلام بقلق و

ينظر حوله كانه يخاف ان يراه

احد

مع حمادة الساهر
كل جديد وحصرى
انتظرو ا الجديد

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
محمود محمد عبد العظيم
مشرف الرياضه
مشرف الرياضه


ذكر
برج العضو : الميزان
الرصيد الرصيد : 1000
العمر : 30
العمل : صيانة الكمبيوتر
المزاج : رومانسى
الخبره الخبره : 02/05/2008
النقاط النقاط : 7388

مُساهمةموضوع: رد: كواليس الحياة من حمادة الساهر   2009-06-05, 7:51 pm

شكراااااا

ليك يا
حماده

_________________
ان لم تكون من نصيبى فتكون طول العمر حبيبى
DEAD LOVE[img]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
كواليس الحياة من حمادة الساهر
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 7انتقل الى الصفحة : 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  الصفحة التالية

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
عالم النجم أحمد فتحى :: منتديات الحوار العام :: منتدى النقاش الحر-
انتقل الى: