عالم النجم أحمد فتحى

عالم النجم أحمد فتحى

المنتدى الرسمى للمطرب المصرى أحمـد فتحـى
 
الرئيسيةالتسجيلبحـثقائمة الاعضاءدخول

شاطر | 
 

 لعبة الحب

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
المحامى
مشرف المنتديات العامه
مشرف المنتديات العامه


ذكر
برج العضو : الميزان
الرصيد الرصيد : 78
العمر : 31
العمل : محامى
المزاج : خالى من ....؟
الخبره الخبره : 19/05/2009
النقاط النقاط : 5625

مُساهمةموضوع: لعبة الحب   2009-05-27, 9:09 pm

[size=18]زمن الاستهتار وعدم مراعاة شعور الاخرين اصبح الحب لعبة والغريب ان الحب اول ظهورة كان هو الحقيقة الوحيدة فى زمن لايوجد فية شى حقيقى الرجل من حقة اكتر من واحدة ولكن الحب كان هو الحقيقة فى زمن الخلاعة وعدم وجود اخلاق فبوجود كليوباترا وليلى وقصص اخرى اصبح الحب الصادق علامة فى الزمان و المثل الذى يقول وراء كل عظيم امراءة تقف خلفة ان الحب هو العلامة الحقيقية فى الزمان ولكن الان المستغرب ان الفتاة تلعب بكلمة الحب ولا اقول الفتاة فقط ولكن الولد ايضا فى فترة الثانوية العامة ويمكن الاعدادية الولد يصارح البنت بالحب وتفتخر البنت بان ولد يحبها وتفتخر بذالك امام اصحابها وتلعب بكلمة الحب التى لا تعرف معناها اصلا وايضا الولد عندما يرى بنت تعجبة ويريد ان يلعب بها واسف فى المعنى ولكنها هو الكلمة التى تعبر عن الولد يقول لها انة يحبها جدا ويموت فيها وعندما تصدقة البنت يلعب بها ثم السلام عليكم اصبح اللعب بالحب وهو الحقيقة الوحيدة فى زمن كثر فية الخداع والكذب[/size]

_________________
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
غاده المصرى
شخصيه هامه
شخصيه هامه


انثى
برج العضو : الثور
الرصيد الرصيد : 672
العمر : 26
الخبره الخبره : 08/02/2008
النقاط النقاط : 6888

مُساهمةموضوع: رد: لعبة الحب   2009-05-27, 9:24 pm

خليك دقيق فى حكمك انت اسمك المحامى يعنى لازم تكون عادل
واوعى تحكم على الحب الحقيقى بأفعال بعض المراهقين واستخدامهم للكلمه اسوء استخدام
وهم اصلا ميعرفوش معناها
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
سمر
مشرفة عامة على المنتديات
مشرفة عامة على المنتديات


انثى
برج العضو : الحمل
الرصيد الرصيد : 3249
العمر : 25
العمل : طالبه
المزاج : فوق العادى
الخبره الخبره : 08/02/2008
النقاط النقاط : 9197

مُساهمةموضوع: رد: لعبة الحب   2009-05-27, 10:56 pm

انا من رأيى الن الحب وسيله بيستخدمها بعض الناس للوصول لأغراضهم اى ان كانت

لكن الحب نفسه برئ من اى حاجه وحشه
لأن الحب الحقيقى قلما وجد فى الواقع
وتم التقييم على الموضوع
وتقبل مرورى

_________________


الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
محمدعبد السلام رزق
نائب المدير العام
نائب المدير العام


ذكر
برج العضو : الثور
الرصيد الرصيد : 7873
العمر : 40
العمل : موظف ..وصاحب مكتب لخدمة الكمبيوتر والانتر نت
المزاج : خدمة المنتدى
الخبره الخبره : 08/02/2009
النقاط النقاط : 13476

مُساهمةموضوع: رد: لعبة الحب   2009-05-27, 11:34 pm

اولا كلمة حب معناها كبير واظن ان معظم الجيل الخالى لايعرف معنها
لان هذة الكلمة تحد مستقبل ناس كتير ومنها على سبيل المثال ولد يحب فتاة ويقول لها انى احبك اكتر من نفسى ويتقدم لها عريس وتقول لة هذا ويرد ارفضية وانا والله اول ما اكلم بابا ونيجى على طول .................. وهو كلام وخلاص وترفض ومصيرها مجهول عرفتو معنى الحب صعب واتمنى ان اللى يقول الكلامة يكون عارف قيمتها لكن حب فترة الدراسة اللى الاخ المحامى بتكلم علية دة مش حب دى مرهقة مش اكتر

وفقكم الله

_________________

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
صدفه
شخصيه هامه
شخصيه هامه


انثى
برج العضو : السمك
الرصيد الرصيد : 1100
العمر : 28
العمل : آنسه
المزاج : عادي
الخبره الخبره : 09/05/2008
النقاط النقاط : 7269

مُساهمةموضوع: رد: لعبة الحب   2009-05-27, 11:41 pm

تعالى بقى نفصص الموضوع كلمه كلمه انت بتقول ان البنت بتلعب بكلمة الحب والإحصائيات كلها بتقول ان الشاب هو اللى بيبتدى بالخيانه ونسبة الخيانه عند البنات بسيطه جدا
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
أفندينا
فنان نشيط
فنان نشيط


ذكر
برج العضو : الجدي
الرصيد الرصيد : 278
العمر : 32
العمل : دى جى مان
المزاج : إجتماعى
الخبره الخبره : 22/03/2008
النقاط النقاط : 6796

مُساهمةموضوع: رد: لعبة الحب   2009-05-28, 12:35 am

كلام جميل
وعلى فكرة دى حقيقة فى دنيانا دلوقتى واللى ينكرها يبقى غلطان
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
magic princess
شخصيه هامه
شخصيه هامه


انثى
برج العضو : القوس
الرصيد الرصيد : 1256
العمر : 28
العمل : -
المزاج : تمام
الخبره الخبره : 18/04/2009
النقاط النقاط : 7674

مُساهمةموضوع: رد: لعبة الحب   2009-05-29, 3:38 am

الحب موجود والخيانة موجودة لكن عمر الاتنين
ما يجتمعوا في قلب واحد ابدا
الحب الحقيقي يعني حب صادق
يعني وفاء واخلاص وامان وحاجات كتير اوي
عمرها ما تجتمع مع الخيانة حتى لو كانت قليلة دلوقتي
بس موجودة
لكن الشخص اللي يخون عمره ما يحب ولا كان جواه حب
والحب مش لعبة الحب ليه معناه السامي
لكن اللعب بيكون من الاشخاص
تلاقيهم بيلعبوا بمشاعر الناس باسم الحب
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
طول ما انت جنبى
فنان فعال
فنان فعال


ذكر
برج العضو : الميزان
الرصيد الرصيد : 184
العمر : 37
العمل : صاحب سيبر
المزاج : في الهرد
الخبره الخبره : 12/04/2009
النقاط النقاط : 5816

مُساهمةموضوع: رد: لعبة الحب   2009-05-30, 4:49 pm

علي فكرة انا رايى زي راي سمر بالضبط
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
السيد فرغلى
كبير الأعضاء
كبير الأعضاء


ذكر
برج العضو : العقرب
الرصيد الرصيد : 8341
العمر : 59
العمل : بالمعاش
المزاج : عالى
الخبره الخبره : 03/05/2008
النقاط النقاط : 11279

مُساهمةموضوع: رد: لعبة الحب   2009-06-03, 4:35 am

الحب يساوى الحياة وان خرج عن ذلك لا يصبح حب


شـكــ وبارك الله فيك ـــرا لك ... لك مني أجمل تحية
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
لعبة الحب
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
عالم النجم أحمد فتحى :: منتديات الحوار العام :: منتدى النقاش الحر-
انتقل الى: