عالم النجم أحمد فتحى

عالم النجم أحمد فتحى

المنتدى الرسمى للمطرب المصرى أحمـد فتحـى
 
الرئيسيةالتسجيلبحـثقائمة الاعضاءدخول

شاطر | 
 

 الرابطة المربوطة ......... والاقتراحات المجهولة

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
البروفسير
فنان جديد
فنان جديد


ذكر
برج العضو : الحمل
الرصيد الرصيد : 13
العمر : 36
العمل : عمل ربنا
المزاج : بتاع نت
الخبره الخبره : 11/05/2009
النقاط النقاط : 5543

مُساهمةموضوع: الرابطة المربوطة ......... والاقتراحات المجهولة   2009-05-15, 12:49 am

بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اخواتى واخوانى
الاعضاء والمشرفين
بعد السلام ندخل فى الكلام
انا لاحظت حاجة غريبة اووووووووى مع انى لسة جديد هنا
الاستاذ الفاضل على رزق عمل موضوع
نعم كان فيه كثير من الانتقادات والهجوم
ولكن .... كان فيه الكثير والكثير من الاقتراحات
ورأيت جميع الاعضاء منقلبة عليه تماما (كالرابطة المربوطة)
والجميع يفهم ماذا اقصد ولكن لماذ فعل الاعضاء هذا؟؟؟؟؟؟؟؟؟
لماذا الجميع كان ضده وكان يسبه ويجهله
ويتلاشى عليه بالالفاظ والسخرية فى الكلام
عزيزى العضو انا لست محاميا لــ على رزق
ولكنى احب الحق واحب ايضا الصدق والصراحة
ولكن لماذا كل الانتقاد عليه من كل الاعضاء
عزيزى العضو (مستر لونلى ) اليك منى نصيحة
لا تسخر من الغير عسى ان يكون افضل منك
وتعلم كيف تناقش الغير باسلوب لائق وليس بالسخرية والغرور
عزيزى العضو ( الوزير ) اليك ايضا نصيحة
انتبه فى كلامك مع الغير عامل الناس كما يعاملوك
واحسن الكلام معهم حتى ولو بدأو بالاهانة
عزيزى النائب( مجمد عبد السلام ) اليك نصيحة
لا تكن منافق فى كلامك وقل الحق حتى لو على حساب نفسك
ولا تكن كالجرادة ( اظن المعنى واضح )
عزيزى العضو (المحاسب) اليك ايضا نصيحة منى
لا تكن كالذباب (معاهم معاهم عليهم عليهم )
اقتنع برأى واحد وامشى عليه ولكن لا تغيره
عزيزتى العضوة ( ياسمسن عادل ) اليكى ايضا نصيحة
ليس من ينتقد الشىء يكرهه ولكن كان هو يقترح
وانتم رفضتم فاذا اين الاهانة
اخواتى الاعضاء اقسم لكم بالله
ان العضو على رزق لا يعرفنى اصلا ولكننى
احب ان انوه لمن لايعرف قيمة هذا الرجل
الذى لم اقابله فى حياتى ولا مرة ولا حتى رأيته
(على رزق) غانى عن التعريف فى عالم الانترنت
واكررها 1000000 مرة انا لست محاميا
ولكنى ادافع عن شخص
الكل هاجم فيه بدون اى مبرررر ولكن بالعاطفة
هذا هو كل ما بوسعى وعسى ان تتفهموا
ولا تأخذوا الكلام بالانتقاد لانها كانت نصايح
وياريت الكل يفهم
والسلم عليكم ورحمة الله
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
السيد فرغلى
كبير الأعضاء
كبير الأعضاء


ذكر
برج العضو : العقرب
الرصيد الرصيد : 8341
العمر : 59
العمل : بالمعاش
المزاج : عالى
الخبره الخبره : 03/05/2008
النقاط النقاط : 11267

مُساهمةموضوع: رد: الرابطة المربوطة ......... والاقتراحات المجهولة   2009-05-15, 1:27 am

يا بروفسير لا تقل الكل لا ن اعضاء المنتدى كثير ولكن قول بعض

والخلاف فى الراى لا يفسدللود قضية


الفروض لانحكم على انسان لمجرد راى


شـكــ وبارك الله فيك ـــرا لك ... لك مني أجمل تحية
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
losha
مشرف مع نفسه
مشرف مع نفسه


ذكر
برج العضو : السمك
الرصيد الرصيد : 164
العمر : 24
العمل : مش فاضى
المزاج : رايق
الخبره الخبره : 17/01/2009
النقاط النقاط : 6117

مُساهمةموضوع: رد: الرابطة المربوطة ......... والاقتراحات المجهولة   2009-05-15, 2:34 am

اولا اهلا بيك


ثانيا الاعضاء ماردوش على الاستاذ على رزق بحاجة غلط وان كل واحد فيهم حاول يفهمو نقطة معينة وان احنا قبل ماالاستاذ على يدخل كنا متفقين على التطوير وان احنا قمنا بشوط كبير في دة
ولو هو جه على نفسه وقري المواضيع كان عرف كدا وان كان حد غلط فية فاانا بعتزر لية عن اى احد غلط بس الصراحة انا ماشفتش اى غلط في الكلام وان الكلام كلو كان صح

_________________


الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
موندى العطار
فنان نشيط
فنان نشيط


ذكر
برج العضو : الدلو
الرصيد الرصيد : 234
العمر : 24
العمل : أنيميشن دى جى
المزاج : روما نسى
الخبره الخبره : 07/05/2009
النقاط النقاط : 5779

مُساهمةموضوع: رد: الرابطة المربوطة ......... والاقتراحات المجهولة   2009-05-15, 2:49 am

ياريت بلاش تغلط فى حد يا أستاذ
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
محمدعبد السلام رزق
نائب المدير العام
نائب المدير العام


ذكر
برج العضو : الثور
الرصيد الرصيد : 7873
العمر : 40
العمل : موظف ..وصاحب مكتب لخدمة الكمبيوتر والانتر نت
المزاج : خدمة المنتدى
الخبره الخبره : 08/02/2009
النقاط النقاط : 13464

مُساهمةموضوع: رد: الرابطة المربوطة ......... والاقتراحات المجهولة   2009-05-15, 3:29 am

السلام عليكم ورحمة الله
اخى الكريم البرفسير
اولا لك العتاب كل العتاب لكلامك فى الموضوع
انتة تهين جميع الاعضاء بكلامك المستفز فلا مستر لونلى لايسخر من احد ولكنها وجة نظر
ولا الوزير يهين احد فى كلامة
ولا انا منافق كما تقول ولا المحاسب كالزبابة عليهم عليهم معاهم معاهم
فانت تقول للاعضاء كلام يجرح وهذا خارج سياق الموضوع جميع الموضوعات مبنية على نقاش ولكنك تريد ان تبنيها على مزاجك وهذا لا يصح وان كان ليس لديك القدرة على احترام معانى الكلامات التى تشبة بها الناس فيقول المثل الشعبى المشهور اذا كان الكلام من ذهب فالسكوت من فضة فالافضل ان تصمت وتنظر فقط واذا كانت لديك القدرة على الكلام الناضج الصحيح فتوكل على الله وتكلم

وشكرا ليك على الكلام واهانة الاعضاء


_________________

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
السيد فرغلى
كبير الأعضاء
كبير الأعضاء


ذكر
برج العضو : العقرب
الرصيد الرصيد : 8341
العمر : 59
العمل : بالمعاش
المزاج : عالى
الخبره الخبره : 03/05/2008
النقاط النقاط : 11267

مُساهمةموضوع: رد: الرابطة المربوطة ......... والاقتراحات المجهولة   2009-05-15, 3:39 am

اية يا استاذ محمدبتقلب المثل لية



اذا كان الكلام من فضة فالسكوت من دهب


شـكــ وبارك الله فيك ـــرا لك ... لك مني أجمل تحية .
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
مريم
شخصيه هامه
شخصيه هامه


انثى
برج العضو : الميزان
الرصيد الرصيد : 817
العمر : 27
العمل : منزلى
المزاج : مع نفسى
الخبره الخبره : 17/03/2008
النقاط النقاط : 6764

مُساهمةموضوع: رد: الرابطة المربوطة ......... والاقتراحات المجهولة   2009-05-15, 3:53 am

أنت بقى لقيت موضوع على رزق وصل اكتر من 25 رد فقولت نوعية المواضيع دى بتلفت الإنتباه صح
وجيت عامل موضوع بمثابة الجزء التانى منه
بس اللى انت نسيت تعمله ان على رزق ماغلطش فى اى عضو فى موضوعه غير النجم الفنان أحمــد فتحـى وبس
لكن انت هنا بتغلط فى كل الأعضاء وده أسلوب غبى منك
عموما ماتحاولش تقلد حد
واطمن موضوعك مش حلو مهما يبلغ عدد ردوده
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
البروفسير
فنان جديد
فنان جديد


ذكر
برج العضو : الحمل
الرصيد الرصيد : 13
العمر : 36
العمل : عمل ربنا
المزاج : بتاع نت
الخبره الخبره : 11/05/2009
النقاط النقاط : 5543

مُساهمةموضوع: رد: الرابطة المربوطة ......... والاقتراحات المجهولة   2009-05-15, 5:34 am

يا انسة مريم
انا عايز اوضح ليكى حاجة
انا مدير احد المنتديات ومشرف فى اتنين تانيين
يعنى مش عايز اصيت نفسى لانى مش محتاج
ويا استاذى الفاضل محمد عبد السلام
كلامك لا يعنى لى شىء لانه يدل على انك مغرور
ولكن انا اذا دخلت معى فى حوار فستغرق لانك لا تستطيع فعل ذلك
وازاى انت نائب ومش عارف تتحوار مع الناس
انا كنت بنصحكم والنصيحة مش عيب بس انت متقبلتهاش اوك خلاص
لا عيب فى ذلك مادام الحوار ودى (والخلاف فى الرأى لايفسد فى الود قضية)
ولك من اجمل التهانى
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
توته
شخصيه هامه
شخصيه هامه


انثى
برج العضو : الميزان
الرصيد الرصيد : 1661
العمر : 31
العمل : طالبه جامعيه
المزاج : رومانسى
الخبره الخبره : 08/02/2008
النقاط النقاط : 7627

مُساهمةموضوع: رد: الرابطة المربوطة ......... والاقتراحات المجهولة   2009-05-15, 6:02 am

انت بقى كدا يا بروفيسير حاسس انك ارتحت لما شتمت كل الناس دى
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
إيناس الطحاوى
مشرفة النجم أحمد فتحى
مشرفة النجم أحمد فتحى


انثى
برج العضو : الحمل
الرصيد الرصيد : 1137
العمر : 30
الخبره الخبره : 08/02/2008
النقاط النقاط : 7049

مُساهمةموضوع: رد: الرابطة المربوطة ......... والاقتراحات المجهولة   2009-05-15, 6:31 am

ايه يا مشرفين ازاى سايبين شتيمه زى دى
داحنا لو فى غرفة شات كانت زمانها اتشالت
هى كلمة منافق دى مش شتيمه مش مهم انها متقاله لنائب المدير
المهم انها متقاله لعضو فى المنتدى
ياريت الإداره اللى انا واحده منها تشوف حل للأعضاء اللى مبيعملوش حساب مشاعر الأعضاء التانيين
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
المحاسب
شخصيه هامه
شخصيه هامه


ذكر
برج العضو : الثور
الرصيد الرصيد : 605
العمر : 33
العمل : ممممم
المزاج : رومانسى
الخبره الخبره : 23/03/2009
النقاط النقاط : 6407

مُساهمةموضوع: رد: الرابطة المربوطة ......... والاقتراحات المجهولة   2009-05-15, 8:19 am

اولا: شكرا ليك يا بروفسير على الغلط فى حقى مع انى ولا اعرفك ولا غلطت فى حقك
وانت بتقول عليا كالذبابة معاهم معاهم عليهم عليهم وانا اول واحد رديت على / على رزق وايدت كلامه لان فيه سلبيات هوه ذكرها وانا تكلمت فيها اقبله فى المنتدى وطبعا انا صريح وبحق اقول الحق وقولت كده ليه وطبعا دى كان على تعليقه على الردود بتاعت النقاش والحوار اللى فيها شكرا من الاعضاء اللى سنهم صغير ولو احنا عملين المنتدى دى لكبار السن والناس الكبيرة يبقى نلغيه لان اللى سنه صغير بكره يكبر ويتحوار ويعرف يكلن زيك وزى وانت بتقول انك مدير منتدى ومشرف فى منتدين ضع نفسك مكانى ورد على على فى الثالث اماكن اللى انا رديت فيهم .
وانا رجعت ورديت تانى وقولت له يكتب القوانين اللى هوه شايفها صح وانا اثبتها تكون قوانين خاصة للنقاش الحر والحوار العام ويكتب اللى عاوز يعدله فى المنتدى لكنه ترك النقاش والحوار وتتطرف الى موضوع صور صاحب المنتدى وده الرد التانى ليا .
الرد التالت وقبل الاخير ليا فهمت من لغة الحوار الى درات بين الاعضاء والاستاذ على انه داخل يعمل مقارنة بين المنتدى اللى هوه فيه والمنتدى ده وطبعا اغلب الاعضاء زى ما اعرف عنهم انهم من بلدته وعارفينه عن قرب لكن انا ولا اعرفه ولا اقعدت معاه فهمت من ردودهم انه داخل يعرفهم انه احسن منهم وفى منتدى تانى وهما بينقلوا موضوعاته من المنتدى التانى للمنتدى ده
ودى وصل ليا من خلال الحوار اللى دار بينهم ولكن انا احترمت على للاخر وقلت دى فى ردى الاخير انه داخل يعمل مقارنة لانه ولا سمع ليا ولا كتب اى قوانين من اللى انا قلتها ولا حب يقول افكاره حبيت انى اوصله انه لو عاوز يفضل معانا اهلا بيه ولكن من غير ما يعمل مقارتة على ناس صغيرين فى السن من بلدتكم ولا يقول عليهم انهم بيردوا بشكر ومشكور والراجل فهم كلامى واقدره .
ولكـــــــــــــــــــــــن انت دخلت وغلطت فيا ولكن انا محبش اغلط فى حد ولا اعمله بنفس اسلوبه لانى تعلمت من الاكبر منى انى اعرف رأى اللى اقدامى فيا واحترمه واحترم الراى والراى والاخر واحاول اعامله باسلوبى انا وباحتــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــرام
كل اللى هقدر ارد عليك هقلك شكرا على رايك فيا وفى المتتدى وفى الاعضاء والله يسمحك لانك شبهت خلق ربنا بالذباب ولو انت شوفت انى ممكن ارد عليك غير كده مكنتش كتبت فيا ولا فى اى حد من الاعضاء الكلام دى وفى الاخر لو انت شايف اى رد من الردود على /على فيه غلط قولى .وفى الاخر احب اقولك انك اثبت ليا انى صح فى كل اللى رديت بيه لانكم فعلا دخلين تعملوا مقارنة بين منتدى ابن بلدكم ومنتدى انت فيه مع عقليات كبيرة ووعاية وتعرفهم انك مدير ومشرف فى منتدى كبير زى ما انت قلت وعرفت انى راى صح لانه لو خطا مكنتش انتقدت كلامى مع على مع انه احترمه وعلى العموم فى الاخر احب اقولك انا نصيحة لو بتحب تفيد حد او لو انك فعلا مدير او مشرف مكنش هيكون دى موضوع ليك ابدا بالطريقة دى وفى اخر كلامى
شكرا جدا ليك وفعلا انا مزعلتش من رايك فيا لان لو انت رايك فيا كده يبقى انا انسان رائع
ولا عندى نقص ولا معاهم معاهم عليهم عليهم وكان اولى ليك انك انت تحب المنتدى دى اكتر منى لان انا واحد من بره بلدك وبحاول اعد فيه ..........................!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
اخوك المحاسب
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
magic princess
شخصيه هامه
شخصيه هامه


انثى
برج العضو : القوس
الرصيد الرصيد : 1256
العمر : 28
العمل : -
المزاج : تمام
الخبره الخبره : 18/04/2009
النقاط النقاط : 7662

مُساهمةموضوع: رد: الرابطة المربوطة ......... والاقتراحات المجهولة   2009-05-15, 8:43 am

بروفسير المفروض النقد ده ليه اسلوبه اللي يخليك تقول اللي انت عايزة ومن غير ما حد يزعل
استاذ على رزق لما دخل واتكلم على سلبيات شايفها في المنتدى مش قابل رفض تام لكلامه ولا قابل كلام غلط من الاعضاء بالعكس اي حد رد عليه كان اسلوبه كويس
مش في حد كان بيسخر او يتريق هما كانوا بيدافعو عن مكان هما فيه وعايزينه يكون احسن حاجة ولما اتكلم عن حاجات موجودة فعلا في اللي رد عليه زي المحاسب كده وقاله انه معاه حق وطلب منه ان لو في ايديه حاجة ترقى بالمنتدى كان يقولها
واللي هو شافه سلبيات زي مواضيع منقوله وكلمة شكرا ومشرفين صغيرين في السن كلها حاجات بتحصل في اي منتدى
يعني هو كان عايز ينتقد حاجات في المنتدى كان في اسلوب احسن من اللي اتكلم بيه
وبعدين حضرتك عملت توبيك تاني بنفس الطريقة بس غلط في ناس وجرحت فيهم من غير ما تعرفهم حضرتك مش عجبك الكلام في الموضوع التاني وحبيت تقول رأيك كان لازم تختار الكلام اللي هتقوله وتاخد بالك منه كويس اوي لانك بتكلم ناس كبيرة عاقلة وفاهمه كل كلامك ومتهيقلي حضرتك مش هتقبل نقد ناس ليك بطريقة مش حلوة
وياريت تفهم كلامي صح حضرتك غلط في ناس مش عارفهم وتقريبا كده مش متابعهم كمان علشان لو كنت عملت كده كنت خدت بالك ان في حاجات كتير من اللي اتكلم فيها استاذ على كانت غلط وزي ما حضرتك اتكلمت في حقهم بطريقة مش مقبولة
هتقبل ردهم بنفس الطريقة بردو ولا هترفض
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
نسيت انساك
فنان جديد
فنان جديد


ذكر
برج العضو : الجوزاء
الرصيد الرصيد : 10
العمر : 30
العمل : صاحب محل احذيةوطالب فى كلية الحقوق
المزاج : صريح
الخبره الخبره : 26/04/2009
النقاط النقاط : 5575

مُساهمةموضوع: رد: الرابطة المربوطة ......... والاقتراحات المجهولة   2009-05-15, 1:58 pm

برحب مرة اخرى بالسادة الاعضاء
MY SON ....
لا اعرف كيف احادثك ولكنى اخجل ان اناديك بالبروفيسور فقررت ان اناديك ب MY SON
اعلم ان كلامى لك سيكون جارح بعض الشىء واشك انك لن تستطيع ان تكمل قراءة الموضوع
وادعوا الله ان يعينك على فهم المغزى من كلامى

اولا بالنسبة ل (انا لاحظت حاجة غريبة اووووووووى مع انى لسة جديد هنا
الاستاذ الفاضل على رزق عمل موضوع
نعم كان فيه كثير من الانتقادات والهجوم
ولكن .... كان فيه الكثير والكثير من الاقتراحات
ورأيت جميع الاعضاء منقلبة عليه تماما (كالرابطة المربوطة)
والجميع يفهم ماذا اقصد ولكن لماذ فعل الاعضاء هذا؟؟؟؟؟؟؟؟؟ )
ان الساكت عن الحق شيطان اخرس اذا كنت قادر على فهم هذة العبارة فهى تفسر لك لماذا تهاتف جميع الاعضاء للرد عليه د

MY SON
دعنى اشرح لك شيئا قبل ان اكمل كلامى معك يجب ان تعرف معنى كلمة منتدى المنتدى
هو(موقع للتناقش فى القضايا والموضوعات التى يطرحها الاعضاء على بعضهم الاخر ومحاولة الوصول الى حل لها)ولكن انت وهذا الشخص الذى يدعى على رزق هذا قد فهمتم ان المنتدى مكان لتبادل الالفاظ المنبوذة ومحاولة ان تقدم شىء شاذ حتى يعرفك الاعضاء
وما تبين لى من ذلك انك شخص غير واثق من نفسك وتشعر بالنقص تجاه الاخرين0000
لقد قلت انت بنفسك كلمات تدينك وتثبت انك لاتدرى ماذا تفعل اى انك شخص هوائى تنجرف مع التيار وهى(الاستاذ الفاضل على رزق عمل موضوع
نعم كان فيه كثير من الانتقادات والهجوم والاقتراحات)
احب ان اوضح لك شىء هناك فرق بين الانتقاد والهجوم والاقتراحات فالانتقاد هوان تعترض على فكرة او موضوع بشرط ان تكون على حق فى هذا الاعتراض

اما الهجوم فهو نوعين الاول ان نهاجم وجها لوجه اما النوع الاخر فهو ان تهاجم من الخلف

وهذا النوع هو النوع الذى لجأ اليه توأمك على رزق 0000
اما الاقتراح فهو ان تعرض فكرة او موضوع لتتم مناقشته والرد عليه 0 كما ان الاعضاء ليست منقلبة علية ولكنهم احبوا ان يلقنوه الدرس كما يحدث معك الان ارجو ان تكون قد فهمت كلامى

0000اما بالنسبة ل (لماذا الجميع كان ضده وكان يسبه ويجهله
ويتلاشى عليه بالالفاظ والسخرية فى الكلام
عزيزى العضو انا لست محاميا لــ على رزق
ولكنى احب الحق واحب ايضا الصدق والصراحة
ولكن لماذا كل الانتقاد عليه من كل الاعضاء )
MY SON

انت تحاول ان تبين لنفسك و السادة الاعضاء انك سابق لسنك اى انك مختلف عن ابناء جيلك
فعلى سبيل المثال انك فى هذاالسن الصغير وتناقش اشخاص اكبر منك على الانترنت بينما ابناء
جيلك مشغولين بلعب الكرة في الشارع والبلايستشن وغيرها من الانشطة التى تناسب هذة المرحلة من العمر
ولكن قد خانك ذكائك عندما تصورت انك سوف تتخطى كل هذة العقليات 0000
انت تقول (لماذا الجميع كان ضده وكان يسبه ويجهله )وقد خانك ذكائك مرة اخرى عندما حاولت
ان تصلح خطأ بخطا اكبر فأنت تقول ان الجميع كان يسبه وانت سببت الجميع اذن فانت قد وقعت فى نفس الخطأ0000
ثانيا انت لاتصلح لان تكون محاميا لاحد
كما قلت لان المحامى يجب ان يدرس القضية ويحاول التلاعب بثغرات القانون ويتميز ايضا بالذكاء وانت تفتقد الى كل هذا0000
اما بالنسبة ل (عزيزى العضو (مستر لونلى ) اليك منى نصيحة
لا تسخر من الغير عسى ان يكون افضل منك
وتعلم كيف تناقش الغير باسلوب لائق وليس بالسخرية والغرور)
انك شخص لا تليق بان تكون عضو فى هذا المنتدى لانك فى كلامك لمستر لونلى تخليت عن اداب الحديث مع الاشخاص الاكبر منك سننا

مما يدل على سؤء اخلاقك وافتقارك الى اداب الحديث0000

اما بالنسبة الى ( عزيزى العضو ( الوزير ) اليك ايضا نصيحة
انتبه فى كلامك مع الغير عامل الناس كما يعاملوك
واحسن الكلام معهم حتى ولو بدأو بالاهانة)
هذه العبارة تبين كلامي السبق عنك بأنك شخص تشعر بالنقص تجاه الاخرين وتشعر بأن الجميع اعلى منك وانك تغدو فى القاع مستلقيا تحت اقدامهم000د


اما بالنسبة ل (عزيزى النائب( مجمد عبد السلام ) اليك نصيحة
لا تكن منافق فى كلامك وقل الحق حتى لو على حساب نفسك
ولا تكن كالجرادة ( اظن المعنى واضح 0))0 ان هذه العبارة ايضا تؤكد كلامى ايضا بأنك شخص غير مهذب تفتقر الى اداب الحديث وتبين مدى ادب واحترام هذا الرجل دون ان اراه انظر
الى رده والى ردك عندئذ ستحتقر نفسك0000


اما بالنسبة ل(عزيزى العضو (المحاسب) اليك ايضا نصيحة منى
لا تكن كالذباب (معاهم معاهم عليهم عليهم )
اقتنع برأى واحد وامشى عليه ولكن لا تغيره)
ووضع المحاسب كوضع محمد عبد السلام ومثال اخر لما ذكرت وفى كل مثال اتخيل صورة بشعة لك فى ذهنى 0000

و

اما بالنسبة ل(عزيزتى العضوة ( ياسمسن عادل ) اليكى ايضا نصيحة
ليس من ينتقد الشىء يكرهه ولكن كان هو يقترح
وانتم رفضتم فاذا اين الاهانة )
في هذا الجزء سأرد عليك رد بسيط من يجب ان يلقى النصيحة على من0000
واخيرا بالنسبة ل(اخواتى الاعضاء اقسم لكم بالله
ان العضو على رزق لا يعرفنى اصلا ولكننى
احب ان انوه لمن لايعرف قيمة هذا الرجل
الذى لم اقابله فى حياتى ولا مرة ولا حتى رأيته
(على رزق) غانى عن التعريف فى عالم الانترنت
واكررها 1000000 مرة انا لست محاميا
ولكنى ادافع عن شخص
الكل هاجم فيه بدون اى مبرررر ولكن بالعاطفة [size=18
][/size]
هذا هو كل ما بوسعى وعسى ان تتفهموا
ولا تأخذوا الكلام بالانتقاد لانها كانت نصايح
وياريت الكل يفهم )
فى هذا الوضع الذى انا بصدده ينطبق عليه المثل الشعبى 00قالوا للحرامى احلف00 لماذ تقول ان على رزق غنى عن التعريف هل هو المطرب عمرو دياب ولا العالم احمد زويل00000

HOPE YOU HAVE BEEN LEARNED THE LESSON
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
الوزير
مشرف سابق
مشرف سابق


ذكر
برج العضو : العقرب
الرصيد الرصيد : 601
العمر : 33
العمل : راجل اعمال
المزاج : خدمة الكول تون
الخبره الخبره : 07/04/2009
النقاط النقاط : 6365

مُساهمةموضوع: رد: الرابطة المربوطة ......... والاقتراحات المجهولة   2009-05-15, 4:31 pm

السلام عليكم ورحمة اللة وبركاته
انت مين انت علشان تتكلم على رؤسائك وايه اللى بعتك علينا
انا عايز اعرف هل انا بتكلم مع واحد مدرك فى كلامه ولا واحد معقد فى حياته
انت ملاحظتش انك مش مهذب فى طريقة كلامك
ومش بتحترم قوانين المنتدى انت ايه مفكر انك بتتكلم مع اطفال من سنك
(انا لاحظت حاجة غريبة اووووووووى مع انى لسة جديد هنا
الاستاذ الفاضل على رزق عمل موضوع
نعم كان فيه كثير من الانتقادات والهجوم
ولكن .... كان فيه الكثير والكثير من الاقتراحات
ورأيت جميع الاعضاء منقلبة عليه تماما (كالرابطة المربوطة)
والجميع يفهم ماذا اقصد ولكن لماذ فعل الاعضاء هذا؟؟؟؟؟؟؟؟؟ )
حد قالك قبل كده انت مش

لايق عليك دور المنصح لان الدور دة كبير على سنك والمشرحة مش ناقصة قتلى
لو احنا عايزين نعمل للمنتدى انت اخر واحد تتكلم على الكلام ده
وهو كل واحد يجى يخش المنتدى يخش يخبط على طول
والجميع عرف انك انسان منتقد نفسك لانك مش واثق فى نفسك
(
لماذا الجميع كان ضده وكان يسبه ويجهله
ويتلاشى عليه بالالفاظ والسخرية فى الكلام
عزيزى العضو انا لست محاميا لــ على رزق
ولكنى احب الحق واحب ايضا الصدق والصراحة
ولكن لماذا كل الانتقاد عليه من كل الاعضاء ) لانه اول ما دخل على المنتدى انتقد المنتدى

مع انو ماقريش اى من المواضيع المطروحة وانتا نفس النظام ماشي على خطى الاستاذ على يابنى انا عايز اقولك نصيحة للزمن قبل ما ترد على حد وتدى النصايح لحد شوف وجهة نظرواية الاول مش تدخل تخبط انتا كمان ومين قلك ان حد سب او قال اى الفاظ خارجة
دة معناة ان انتا برده مسلط زى الاستاذ على او انتا الاستاذ على نفسه طبعا انتا مش محامى مين قال كدة انتا هو اوهو انتا
(عزيزى العضو (مستر لونلى ) اليك منى نصيحة
لا تسخر من الغير عسى ان يكون افضل منك
وتعلم كيف تناقش الغير باسلوب لائق وليس بالسخرية والغرور)

طيب انا هاقولك على حاجة ازاى عضو لسة داخل زى الاستاذ على اااة اقصد انتا مالوش اى افادة في المنتدى يكون احسن منه اسف وبلاش امثله بيك

(عزيزى العضو ( الوزير ) اليك ايضا نصيحة
انتبه فى كلامك مع الغير عامل الناس كما يعاملوك
واحسن الكلام معهم حتى ولو بدأو بالاهانة)

اولا انا مش عضو انا مشرف يعنى المفروض ان مش انتا الى تقلى الصح والغلط ولو اى عضو معانا فى المنتدى غير حضرتك او الاستاذ على قال انا عملت حاجة غلط يبقى فيها كلام تانى
ثانيا :-انا طريقة كلامى مع اى حد في المنتدى كدا وانتا رأيك مايعنيش عندى حاجة
ثالثا:-وان لو حبيت اقبل النصيحة انتا هاتكون اخر واحد اسمع منه ومش هانفذ كمان
رابعا:-مين قال انى مابعملشي الناس زى مابيعملونى انتا شايف كدا لانك انسان معقد
خامسا:-المحترم بشيلو فوق راسي والمهزء بدوس علية بالجزمة وان اكتر واحد بتعامل مع الناس من خلال مجال عملى وانتا لسة بدرى عليك لما تتعلم التعامل مع الاخريين اما المنتقد ليا باديله اعلى من راسه لانى مابقلشي حاجة غلط والنصيحة ليك عيش سنك ومع فترة المرحلة الدراسية بتاعتك وشد حيلك السنادى فى المرحلة الدراسية وتعالى انصح بعديها ياحبيبي
(عزيزى النائب( مجمد عبد السلام ) اليك نصيحة
لا تكن منافق فى كلامك وقل الحق حتى لو على حساب نفسك
ولا تكن كالجرادة ( اظن المعنى واضح ) )

طيب يابنى انا مش قلتلك قبل كدا ان انتا صغير جدا على انك تدى النصيحة لحد اكبر منك وعيب عليك الكلام الى انتا بتقولو دة وسيبك من الغلط في الناس

عزيزى العضو (المحاسب) اليك ايضا نصيحة منى
لا تكن كالذباب (معاهم معاهم عليهم عليهم )
اقتنع برأى واحد وامشى عليه ولكن لا تغيره
يابنى انتا بردة كلامك بيدل على سنك وان انتا عيل صغير جدا والراجل بيتكلم في الحق اما انتا هزل ومابتعرفش تتعامل مع الى اكبر منك
عزيزتى العضوة ( ياسمسن عادل ) اليكى ايضا نصيحة
ليس من ينتقد الشىء يكرهه ولكن كان هو يقترح
وانتم رفضتم فاذا اين الاهانة


طيب انتا لما تنتقض شئ لازم تكون عارف انتا بتنتقض اية ولية ويكون معاك دليل لكن هو ماكنشي معاة اى حق فى الى قالو لانو كان متسلط

وفى نهاية كلامى احب اقلك شئ ارجع لكتبك وامتحناتك وخليك فيهم يابنى لان الاعتراض والكلام الى انتا بتقولو دة كلو مش منطقي
IHOPE SEE YOU GOOD
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
سمر
مشرفة عامة على المنتديات
مشرفة عامة على المنتديات


انثى
برج العضو : الحمل
الرصيد الرصيد : 3249
العمر : 25
العمل : طالبه
المزاج : فوق العادى
الخبره الخبره : 08/02/2008
النقاط النقاط : 9185

مُساهمةموضوع: رد: الرابطة المربوطة ......... والاقتراحات المجهولة   2009-05-15, 7:59 pm

ماهى الحكايه باظت

كل واحد داخل جديد عاوز يعمل لنفسه شعبيه فى المنتدى
يدخل يلطش فى مخاليق ربنا
شوف يا اسمك ايه
انا مهردش عليك وكفايا اللى اخواتى واخوانى الأعضاء قالوه
تقبل مرورى

_________________


الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
Mr.LoNeLy
مشرف كرسى الإعتراف
مشرف كرسى الإعتراف


ذكر
برج العضو : الاسد
الرصيد الرصيد : 298
العمر : 29
العمل : Satellite Engineer
المزاج : شاورمة _ فراخ
الخبره الخبره : 10/04/2009
النقاط النقاط : 6200

مُساهمةموضوع: رد: الرابطة المربوطة ......... والاقتراحات المجهولة   2009-05-15, 10:40 pm

اقتباس :
عزيزى العضو (مستر لونلى ) اليك منى نصيحة
لا تسخر من الغير عسى ان يكون افضل منك
وتعلم كيف تناقش الغير باسلوب لائق وليس بالسخرية والغرو

ههههههههههههههههههههههههههه

بجد يعنى عندى ليك انت كمان حكمة يمكن تنفعك

الكلاب تعوى و القافلة تسير

انت مين يابنى علشان تعرفنى اتكلم ازاى و تلطع اية اصلا

علشان تعدل عليا

ااقولك انت اية من الاخر

انت واحد سخنك بكلمتين و جاى تعمل لينا دور

الكبير بس فعلا

لا تخاطب السفية

_________________


مين بيحب المنتدا !!!!؟؟؟؟





عندما كنت طفل علموني فى المدرسه
بأن (عنتر) عشق (عبله) عشقاً جنونيا
وان ( قيس ) تمنى ان يقبل جدار ( ليلى ) وكان مجنونا بها
وضربوني ضربا شنيعاً لاني لم احفظ قصيده غراميه لـ احمد شوقي
فعندما كبرت .. قالوا لاتعشق.. فالعشق خطر الاقتراب منه
بالله عليكم من المجنون (انا) ام (هم) ام (الحب) !!!؟؟
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
قيصر روما
مشرف سابق
مشرف سابق


ذكر
برج العضو : الثور
الرصيد الرصيد : 1788
العمر : 22
العمل : قيصر روما
المزاج : غاوى كورة
الخبره الخبره : 15/02/2009
النقاط النقاط : 7335

مُساهمةموضوع: رد: الرابطة المربوطة ......... والاقتراحات المجهولة   2009-05-16, 5:35 am

بسم الله الرحمن الرحيم

احب اقول حاجة انا عارف
ومتأكد انها هتزعل ناس كتير
بس انا هاقولها وامرى لله
انا هبدأها للعضو نسيت انساك ///
من فضلك يا استاذى الفاضل
بلاش تغلط فى الاستاذ // على رزق
بالاسلوب ده لان الراجل عمل موضوع
اعتذار للمنتدى كله واقسم ان هوا مش البروفسير
وفعلا هوا مش البروفسير
لكن انت داخل تشتم فى مش عارف ليه
من فضلك وبعد اذنك وبكل احترام
متغلطش فى الاستاذ على بالطريقة دى
لانك مش تعرفه وانت لو من الحسينية
كنت تعرف مين هو على رزق
وكيف هى عقليته ولكن لن اسمح لك
او لاى مخلوق على وجه الارض ان يوجه
للاستاذ على كل هذه الاهانة
لان الراجل مالوش دعوة بالموضوع ده
واقولك حاجة بصراحة شديدة
انت عمال تتكلم عن الاحترام
وانت بتغلط فى الناس
طيب ازاى بتنصح وانت اللى بتعمل كدة
اظن انت فهمت كلامى
ياريت تكون فهمت

_________________
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
قيصر روما
مشرف سابق
مشرف سابق


ذكر
برج العضو : الثور
الرصيد الرصيد : 1788
العمر : 22
العمل : قيصر روما
المزاج : غاوى كورة
الخبره الخبره : 15/02/2009
النقاط النقاط : 7335

مُساهمةموضوع: رد: الرابطة المربوطة ......... والاقتراحات المجهولة   2009-05-16, 5:39 am

واقول كلمة لحبيب قلبى الوزير
والله والله والله
يا وزير
على رزق لا يعرف من هو البروفسير
وانا فعلا زعلت منك لانك غلطت فيه جامد
بس انت عارف ان رائد مش بيكدب
بس يا ريت يا هيما
بلاش تغلط فى الاستاذ على رزق
سلام

_________________
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
الرابطة المربوطة ......... والاقتراحات المجهولة
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
عالم النجم أحمد فتحى :: منتديات الحوار العام :: منتدى النقاش الحر-
انتقل الى: